Volkswagen Passat B4 (1993-1996) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Passata B4 z lat: 1993, 1994, 1995 i 1996. Volkswagen Passat B4 to czwarta generacja modelu Passat produkowanego przez niemiecką firmę Volkswagen AG w latach 1993-1997. Samochód ten był kontynuacją sukcesu poprzednika, Passata B3, i charakteryzował się bardziej zaokrąglonymi kształtami nadwozia oraz […]

05/09/2023
Czas czytania: 4 minut
Volkswagen Passat B4 (1993-1996) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Passata B4 z lat: 1993, 1994, 1995 i 1996.

Volkswagen Passat B4 to czwarta generacja modelu Passat produkowanego przez niemiecką firmę Volkswagen AG w latach 1993-1997. Samochód ten był kontynuacją sukcesu poprzednika, Passata B3, i charakteryzował się bardziej zaokrąglonymi kształtami nadwozia oraz większym komfortem i bezpieczeństwem.

W porównaniu do poprzednika, Passat B4 był bardziej aerodynamiczny i miał bardziej przestronne wnętrze, co zapewniało większy komfort jazdy i więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Samochód ten oferował również nowe silniki benzynowe i wysokoprężne, o pojemności od 1,6 do 2,8 litra i mocy od 75 do 193 KM. Nowe jednostki napędowe były bardziej wydajne i oszczędne, co przekładało się na niższe koszty eksploatacji.

W kwestii bezpieczeństwa, Passat B4 został wyposażony w wiele nowoczesnych systemów, takich jak poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system ABS, układ kontroli trakcji i immobilizer. To wszystko przekładało się na bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych, co czyniło Passata B4 jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.

Passat B4 był również oferowany w wersji Variant, czyli wersji kombi, która zapewniała jeszcze większą przestrzeń dla pasażerów i bagażu. Wersja ta była bardzo popularna wśród klientów, którzy szukali praktycznego i wygodnego samochodu do codziennego użytku.

Podsumowując, Volkswagen Passat B4 był udaną kontynuacją modelu Passat B3, oferując jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań, większy komfort i bezpieczeństwo. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień za swoje osiągi i wygodę, a jego wpływ na rozwój motoryzacji jest widoczny po dziś dzień.

Zobacz także:  Volkswagen Crafter I (2006-2016) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

Znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej po stronie kierowcy, za półką ochronną.

Dostęp do bezpieczników i przekaźników otwiera się po jego wyjęciu.

Volkswagen Passat B4 (1993-1996) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

1 10A Światło mijania (lewy reflektor)
2 10A Światło mijania (prawy reflektor)
3 10A Oświetlenie kombinacji urządzeń i tablicy rejestracyjnej
4 15A Środek do czyszczenia szyby tylnej klapy, szyberdach, samopoziomująca jednostka sterująca tylnego zawieszenia
5 15A Wycieraczka szyby przedniej, spryskiwacz szyby przedniej i tylnej szyby
6 20A Wentylator nagrzewnicy, klimatyzator
7 10A Światło boczne (prawe)
8 10A Światło boczne (lewe)
9 20A Podgrzewana tylna szyba i lusterka wsteczne
10 15A Światła przeciwmgielne i tylne światło przeciwmgielne
11 10A Światła drogowe (lewy reflektor), lampka kontrolna świateł drogowych;
12 10A Światła drogowe (prawy reflektor)
13 10A Klakson, wentylator chłodnicy (po wyłączeniu silnika)
14 10A Lampy cofania, elektryczne lusterka zewnętrzne, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane siedzenia, czujnik temperatury silnika, podświetlenie selektora automatycznej skrzyni biegów
15 10A Gaźnik lub elektroniczny system zarządzania silnikiem
16 15A Zestaw wskaźników, oświetlenie schowka na rękawiczki
17 10A Kierunkowskazy
18 20A Elektryczna pompa benzyny, czujnik stężenia tlenu (sonda lambda)
19 30A Wentylator chłodzący, klimatyzator
20 20A Światła stopu, system kontroli prędkości
21 15A Lampy oświetlenia wnętrza, bagażnik, zegar, centralny zamek, zapalniczka i zestaw wskaźników
22 10A radio samochodowe
Zobacz także:  Volkswagen Caddy III (2006-2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Przekaźniki

1

System klimatyzacji

2

Przerywana tylna wycieraczka

3

Przełącznik wymuszonego biegu jałowego, zawór zwiększania prędkości biegu jałowego, system zarządzania silnikiem (Digifant)

4

rezerwa

5

Wskaźnik poziomu płynu chłodzącego

6

System alarmowy

7

System czyszczenia reflektorów

8

Przerywany system wycieraczek i spryskiwaczy

9

System ostrzegania o pasach bezpieczeństwa

10

Światła przeciwmgielne

11

Sygnał dźwiękowy

12

Pompa paliwa, ogrzewanie kolektora dolotowego (gdzie przewidziano)

13

Zegar podgrzewanej tylnej szyby

14

rezerwa

15

Pompa hydrauliczna ABS

16

ABS

17

rezerwa

18

rezerwa

29

System klimatyzacji

20

rezerwa

21

Bezpiecznik pompy hydraulicznej ABS i elektrycznego napędu szyb

22

Bezpiecznik układu zaworu ABS

23

rezerwa

24

rezerwa

 

Przypisanie przekaźników według ich numeracji

  • Nr 4 – przekaźnik alarmowy nie zapina pasów bezpieczeństwa
  • nr 13 – sprężarka klimatyzacji
  • Nr 15 – dodatkowe światła (PTF)
  • Nr 18 – rozładunek opony X
  • nr 19 lub nr 99 – wycieraczki (nr 99 – z regulowaną pauzą)
  • nr 21 – alarm i kierunkowskazy
  • nr 22 – sygnalizacja awaryjna i kierunkowskazy, samochód z przyczepą
  • Nr 29 – przekaźnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa
  • nr 30 – główny przekaźnik wtrysku, daje polecenie włączenia pompy paliwa
  • Nr 32 – Zasilanie ECU (Digifant)
  • Nr 33 – spryskiwacze reflektorów
  • nr 43 – wskaźnik spadku poziomu płynu chłodzącego (do 91g.v.)
  • nr 46 – przekaźnik czasowy przed rozpoczęciem grzania
  • nr 53 – sygnał dwutonowy (jeden ton – zworka )
  • Nr 54 – odcięcie zasilania z powodu wymuszonego. bezczynny ruch
  • nr 55 – zwiększenie dopływu paliwa dla przymusowych. bezczynny ruch
  • Nr 59 – Podgrzewane siedzenia
  • nr 61 – ogrzewanie kolektora ssącego
  • nr 67 lub nr 80 – pompa paliwa
  • Nr 72 – wycieraczka tylna
  • nr 78 – pompa ABS
  • nr 61 – ABS ECU
  • nr 80 lub nr 67 – pompa paliwa
  • nr 99 lub nr 19 – wycieraczki (nr 99 – z regulowaną pauzą)
  • nr 105 – przekaźnik klimatyczny
  • Nr 109 – Przekaźnik układu wtrysku i zapłonu (VR6)
  • Nr 150 – Światła rozrusznika i cofania (do samochodów z automatyczną skrzynią biegów)
Zobacz także:  Volkswagen Tiguan II (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

Łączniki topliwe

W modelach z silnikami wysokoprężnymi obwód zasilania świec żarowych silnika jest zabezpieczony bezpiecznikiem. Wkładka ta znajduje się w komorze silnika nad wzmacniaczem hamulców lub na elektronicznym module sterującym świec zapłonowych, za zbiornikiem płynu do spryskiwaczy szyby przedniej. Jeśli ta wkładka jest wypalona. oznacza to, że coś się stało z układem, dlatego przed wymianą wkładki należy zdiagnozować układ ogrzewania silnika diesla i zidentyfikować przyczynę przepalenia.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.