W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Passata B4 z lat: 1993, 1994, 1995 i 1996. Volkswagen Passat B4 to czwarta generacja modelu Passat produkowanego przez niemiecką firmę Volkswagen AG w latach 1993-1997. Samochód ten był kontynuacją sukcesu poprzednika, Passata B3, i charakteryzował się bardziej zaokrąglonymi kształtami nadwozia oraz […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Passata B4 z lat: 1993, 1994, 1995 i 1996.
Volkswagen Passat B4 to czwarta generacja modelu Passat produkowanego przez niemiecką firmę Volkswagen AG w latach 1993-1997. Samochód ten był kontynuacją sukcesu poprzednika, Passata B3, i charakteryzował się bardziej zaokrąglonymi kształtami nadwozia oraz większym komfortem i bezpieczeństwem.
W porównaniu do poprzednika, Passat B4 był bardziej aerodynamiczny i miał bardziej przestronne wnętrze, co zapewniało większy komfort jazdy i więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Samochód ten oferował również nowe silniki benzynowe i wysokoprężne, o pojemności od 1,6 do 2,8 litra i mocy od 75 do 193 KM. Nowe jednostki napędowe były bardziej wydajne i oszczędne, co przekładało się na niższe koszty eksploatacji.
W kwestii bezpieczeństwa, Passat B4 został wyposażony w wiele nowoczesnych systemów, takich jak poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system ABS, układ kontroli trakcji i immobilizer. To wszystko przekładało się na bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych, co czyniło Passata B4 jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.
Passat B4 był również oferowany w wersji Variant, czyli wersji kombi, która zapewniała jeszcze większą przestrzeń dla pasażerów i bagażu. Wersja ta była bardzo popularna wśród klientów, którzy szukali praktycznego i wygodnego samochodu do codziennego użytku.
Podsumowując, Volkswagen Passat B4 był udaną kontynuacją modelu Passat B3, oferując jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań, większy komfort i bezpieczeństwo. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień za swoje osiągi i wygodę, a jego wpływ na rozwój motoryzacji jest widoczny po dziś dzień.
Skrzynka bezpieczników i przekaźników
Znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej po stronie kierowcy, za półką ochronną.
Dostęp do bezpieczników i przekaźników otwiera się po jego wyjęciu.
Opis
1 | 10A Światło mijania (lewy reflektor) |
2 | 10A Światło mijania (prawy reflektor) |
3 | 10A Oświetlenie kombinacji urządzeń i tablicy rejestracyjnej |
4 | 15A Środek do czyszczenia szyby tylnej klapy, szyberdach, samopoziomująca jednostka sterująca tylnego zawieszenia |
5 | 15A Wycieraczka szyby przedniej, spryskiwacz szyby przedniej i tylnej szyby |
6 | 20A Wentylator nagrzewnicy, klimatyzator |
7 | 10A Światło boczne (prawe) |
8 | 10A Światło boczne (lewe) |
9 | 20A Podgrzewana tylna szyba i lusterka wsteczne |
10 | 15A Światła przeciwmgielne i tylne światło przeciwmgielne |
11 | 10A Światła drogowe (lewy reflektor), lampka kontrolna świateł drogowych; |
12 | 10A Światła drogowe (prawy reflektor) |
13 | 10A Klakson, wentylator chłodnicy (po wyłączeniu silnika) |
14 | 10A Lampy cofania, elektryczne lusterka zewnętrzne, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane siedzenia, czujnik temperatury silnika, podświetlenie selektora automatycznej skrzyni biegów |
15 | 10A Gaźnik lub elektroniczny system zarządzania silnikiem |
16 | 15A Zestaw wskaźników, oświetlenie schowka na rękawiczki |
17 | 10A Kierunkowskazy |
18 | 20A Elektryczna pompa benzyny, czujnik stężenia tlenu (sonda lambda) |
19 | 30A Wentylator chłodzący, klimatyzator |
20 | 20A Światła stopu, system kontroli prędkości |
21 | 15A Lampy oświetlenia wnętrza, bagażnik, zegar, centralny zamek, zapalniczka i zestaw wskaźników |
22 | 10A radio samochodowe |
Przekaźniki
1 |
System klimatyzacji |
2 |
Przerywana tylna wycieraczka |
3 |
Przełącznik wymuszonego biegu jałowego, zawór zwiększania prędkości biegu jałowego, system zarządzania silnikiem (Digifant) |
4 |
rezerwa |
5 |
Wskaźnik poziomu płynu chłodzącego |
6 |
System alarmowy |
7 |
System czyszczenia reflektorów |
8 |
Przerywany system wycieraczek i spryskiwaczy |
9 |
System ostrzegania o pasach bezpieczeństwa |
10 |
Światła przeciwmgielne |
11 |
Sygnał dźwiękowy |
12 |
Pompa paliwa, ogrzewanie kolektora dolotowego (gdzie przewidziano) |
13 |
Zegar podgrzewanej tylnej szyby |
14 |
rezerwa |
15 |
Pompa hydrauliczna ABS |
16 |
ABS |
17 |
rezerwa |
18 |
rezerwa |
29 |
System klimatyzacji |
20 |
rezerwa |
21 |
Bezpiecznik pompy hydraulicznej ABS i elektrycznego napędu szyb |
22 |
Bezpiecznik układu zaworu ABS |
23 |
rezerwa |
24 |
rezerwa |
Przypisanie przekaźników według ich numeracji
Łączniki topliwe
W modelach z silnikami wysokoprężnymi obwód zasilania świec żarowych silnika jest zabezpieczony bezpiecznikiem. Wkładka ta znajduje się w komorze silnika nad wzmacniaczem hamulców lub na elektronicznym module sterującym świec zapłonowych, za zbiornikiem płynu do spryskiwaczy szyby przedniej. Jeśli ta wkładka jest wypalona. oznacza to, że coś się stało z układem, dlatego przed wymianą wkładki należy zdiagnozować układ ogrzewania silnika diesla i zidentyfikować przyczynę przepalenia.