W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Yaris (XP130, XP150) z lat: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018. Toyota Yaris XP130 i XP150 to kolejne generacje kompaktowego samochodu osobowego Yaris, wprowadzone na rynek po modelu XP90. Oto nieco informacji na temat tych dwóch generacji: Toyota Yaris XP130 […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Yaris (XP130, XP150) z lat: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018.
Toyota Yaris XP130 i XP150 to kolejne generacje kompaktowego samochodu osobowego Yaris, wprowadzone na rynek po modelu XP90. Oto nieco informacji na temat tych dwóch generacji:
Toyota Yaris XP130 (Czwarta generacja):
Toyota Yaris XP130 została wprowadzona na rynek w 2011 roku jako czwarta generacja Yarisa. Model ten charakteryzował się nowoczesnym i dynamicznym designem, który stanowił ewolucję względem poprzednich wersji. Był dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback oraz sedan.
Wnętrze Yarisa XP130 zostało zaprojektowane w sposób ergonomiczny i funkcjonalny, oferując nowoczesne wykończenia i technologie. W zależności od wersji wyposażenia, samochód mógł być wyposażony w różnego rodzaju systemy multimedialne, nawigację GPS, a także zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Pod względem napędu, Toyota oferowała różne opcje silnikowe, w tym benzynowe jednostki o różnych pojemnościach i mocach. Jednak nacisk nadal kładziono na oszczędność paliwa i efektywność ekonomiczną.
Toyota Yaris XP150 (Piąta generacja):
Toyota Yaris XP150 została wprowadzona na rynek w 2020 roku jako piąta generacja Yarisa. Model ten przyniósł znaczące zmiany w designie, technologiach i platformie. Charakteryzował się bardziej nowoczesnym, muskularnym wyglądem, z agresywniejszymi liniami i bardziej zaawansowanym oświetleniem LED.
Jednym z najbardziej interesujących aspektów piątej generacji Yarisa była zmiana na nową platformę o nazwie TNGA-B (Toyota New Global Architecture – B). Ta platforma przyczyniła się do poprawy stabilności, komfortu jazdy i wydajności paliwowej. Nowa generacja Yarisa była również dostępna w wersji hybrydowej, wykorzystującej technologię hybrydową znaną z innych modeli Toyoty, co jeszcze bardziej podkreślało związek z ekologicznym podejściem.
Wnętrze Yarisa XP150 było bardziej nowoczesne niż wcześniejsze wersje, oferując zaawansowane systemy multimedialne, interfejsy dotykowe i bardziej ergonomiczny układ deski rozdzielczej.
Podsumowując, zarówno Yaris XP130, jak i XP150 kontynuowały tradycję kompaktowego, ekonomicznego i praktycznego samochodu, ale wprowadzały także nowoczesne technologie, innowacyjne rozwiązania i ulepszenia, które były charakterystyczne dla swoich okresów.
Znana również jako:
Echo, Vitz.
Przegląd kabiny pasażerskiej
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Skrzynka bezpieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą (po lewej stronie), za osłoną.
LHD
RHD
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|---|
1 | – | – | – |
2 | – | – | – |
3 | – | – | – |
4 | S-HTR | 15 | Podgrzewacz siedzenia |
5 | – | – | – |
6 | – | – | – |
7 | ECU-B NR 3 | 7,5 | Lusterko zdalnie sterowane (z automatycznie chowanym lusterkiem) |
8 | – | – | – |
9 | – | – | – |
10 | – | – | – |
11 | – | – | – |
12 | DD/L | 25 | Podwójne zamknięcie |
13 | – | – | – |
14 | – | – | – |
15 | 15 | przed styczniem 2013: Przednie światła przeciwmgielne od stycznia 2013 (TMCmade): Przednie światła przeciwmgielne (TMC – Toyota Motor Corporation) |
|
15 | 7,5 | od stycznia 2013 r. (TMMFmade): Przednie światła przeciwmgielne (TMMF — Toyota Motor Manufacturing France) | |
16 | AM1 | 7,5 | Układ rozruchowy, wyłącznik silnika |
17 | 7,5 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, system kontroli stabilności pojazdu, światła stopu, wysoko zamontowane światło stopu | |
18 | 7,5 | Tylne światła przeciwmgielne | |
19 | – | – | – |
20 | OBD | 7,5 | System diagnostyki pokładowej |
21 | D/L | 25 | System zamka drzwi z napędem, jednostka główna ECU |
22 | 5 | Główna jednostka ECU, zewnętrzne lusterka wsteczne, system audio, system sterowania blokadą zmiany biegów | |
23 | CIG | 15 | Gniazdka elektryczne |
24 | 20 | Elektryczne szyby | |
25 | 20 | Elektryczne szyby | |
26 | P/W | 30 | Elektryczne szyby |
27 | 15 | Wycieraczka tylnej szyby | |
28 | Wycieraczka przedniej szyby | ||
29 | 15 | Spryskiwacz szyby przedniej | |
30 | – | – | – |
31 | – | – | – |
32 | 10 | Światła cofania, układ sterowania blokadą zmiany biegów, system audio, układ ładowania, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa | |
33 | 7,5 | System klimatyzacji, odmgławiacz tylnej szyby, odmgławiacz zewnętrznego lusterka wstecznego | |
34 | ECU-IG NR 2 | 5 | System kontroli stabilności pojazdu |
35 | ECU-IG NR 1 | 5 | Elektryczny wentylator chłodzący, odmgławiacz tylnej szyby, system kontroli stabilności pojazdu, elektryczny układ wspomagania kierownicy, jednostka główna ECU, bezprzewodowy system zdalnego sterowania, system ostrzegania o ciśnieniu w oponach |
36 | 20 | Elektryczne szyby | |
37 | 20 | Elektryczne szyby | |
38 | 5 | Wskaźniki i mierniki, oświetlenie tablicy rozdzielczej, oświetlenie przełączników | |
39 | 10 | Światła postojowe, światła tylne, światła tablicy rejestracyjnej, boczne światła obrysowe |
Skrzynka przekaźników
Numer | Przekaźnik |
---|---|
R1 | Światło kopułkowe |
R2 | przed lipcem 2014 r.: Przednie światła przeciwmgielne (FR FOG) od maja 2015 r.: (STP) |
Dodatkowe elementy
Opis
Skrzynki bezpieczników komory silnika
LHD
RHD
Opis
Schemat skrzynki bezpieczników nr 1
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|---|
1 | ID/UP | 7,5 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
2 | GŁÓWNY EFI | 20 | Benzyna: wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
2 | 30 | Olej napędowy: wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa | |
3 | EFI NR 3 | 7,5 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
4 | 10 | Klakson | |
5 | EFI NR 2 | 10 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
6 | IG2 | 10 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, system poduszek powietrznych, światła stopu, system klasyfikacji pasażerów z przodu |
7 | IGN | 15 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
8 | 7,5 | Licznik i mierniki | |
9 | – | – | – |
10 | PTC HTR NR 3 | 30 | od lipca 2014 (TMMF): podgrzewacz PTC (TMMF – Toyota Motor Manufacturing France) |
11 | PWR HTR | 25 | przed lipcem 2014 r. (TMMF): Podgrzewacz PTC (TMMF — Toyota Motor Manufacturing France) |
11 | PTC HTR NR 2 | 30 | od lipca 2014 (TMMF): podgrzewacz PTC (TMMF – Toyota Motor Manufacturing France) |
12 | EPS | 50 | Elektryczny układ wspomagania kierownicy |
13 | ABS NR 2 | 30 | Układ przeciwblokujący, system kontroli stabilności pojazdu |
14 | OBR | 30 | Odmgławiacze tylnej szyby, odmgławiacze zewnętrznych lusterek wstecznych |
15 | HTR | 40 | System klimatyzacji |
16 | PTC HTR NR 1 | 50 | TMMF: Grzałka PTC (TMMF – Toyota Motor Manufacturing France) |
16 | H-LP CLN | 30 | |
17 | 30 | Elektryczny wentylator chłodzący | |
18 | ABS NR 1 | 50 | Układ przeciwblokujący, system kontroli stabilności pojazdu |
19 | MIR-HTR | 10 | Ogrzewanie lusterek, odmgławiacz tylnej szyby, tempomat, wskaźnik CVT i zmiany biegów, sterowanie silnikiem |
20 | ECU-B NR 1 | 5 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, jednostka główna ECU |
21 | 15 | Oświetlenie wewnętrzne, oświetlenie osobiste, system audio, system kontroli stabilności pojazdu | |
22 | BBC | 40 | Ładowanie (1NR-FE), system stop & start |
23 | 30 | System startowy | |
24 | AMP | 15 | TMMF: system audio, system nawigacji, asystent parkowania (monitor cofania) (TMMF – Toyota Motor Manufacturing France) |
25 | D/L NR 2 | 25 | przed lipcem 2014: Podwójne ryglowanie |
24 | PWR HTR | 25 | przed lipcem 2014 r. (TMMF): Nagrzewnica elektryczna (TMMF — Toyota Motor Manufacturing France) |
26 | DCC | 30 | KOPUŁA, ECU-B NR 1, ECU-B NR 2 |
27 | 20 | przed lipcem 2014 r. (TMMF): mechanizm otwierania tylnych drzwi, system immobilizera silnika, system wsiadania i uruchamiania, uruchamianie, blokada kierownicy, bezprzewodowe sterowanie zamkiem drzwi (TMMF — Toyota Motor Manufacturing France) | |
28 | ETCS | 10 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
29 | HAZ | 10 | Kierunkowskazy, światła awaryjne |
30 | AM2 | 7,5 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, układ rozruchowy |
31 | ECU-B NR 2 | 5 | Wskaźniki i mierniki, bezprzewodowy system zdalnego sterowania, system ostrzegania o ciśnieniu w oponach, system klasyfikacji pasażerów z przodu |
32 | ALT-S | 7,5 | System ładowania |
33 | R/I | 50 | EFI GŁÓWNY, EFI NR 2, EFI NR 3, IG2, IGN, MET, Róg |
34 | PTC | 80 | Grzałka PTC, odmgławiacze zewnętrznych lusterek wstecznych |
Przekaźnik | |||
R1 | Elektryczny wentylator chłodzący (FAN NO.2) | ||
R2 | Elektryczny wentylator chłodzący (FAN NO.1) | ||
R3 | Odmgławiacz tylnej szyby (DEF) | ||
R4 | Rozrusznik (ST) |
Schemat skrzynki bezpieczników nr 2
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|---|
1 | ST NR 2 | 20 | Tempomat (1NR-FE), CVT i wskaźnik zmiany biegów (1NR-FE), sterowanie silnikiem (1NR-FE), uruchamianie |
2 | DRL | 7,5 | System świateł do jazdy dziennej |
2 | UE-DRL | 15 | System świateł do jazdy dziennej |
3 | ECD NR 4 | 10 | Wentylator chłodzący, tempomat (1ND-TV), sterowanie silnikiem (1ND-TV) |
3 | 10 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa | |
4 | 7,5 | przed lipcem 2014 r.: Klimatyzator (oprócz automatycznej klimatyzacji), automatyczne sterowanie światłami, regulacja poziomu świateł przednich, system automatycznego wyłączania świateł | |
4 | 20 | od lipca 2014: Klimatyzacja (oprócz automatycznej klimatyzacji), automatyczne sterowanie światłami, reflektor, regulacja poziomu świateł przednich, system automatycznego wyłączania świateł | |
5 | MMT | 50 | Wielomodowa ręczna skrzynia biegów |
6 | H-LP RH HI | 10 | Reflektor prawy (światło drogowe) |
7 | H-LP LH HI | 10 | Reflektor lewy (światło drogowe), wskaźniki i liczniki |
8 | H-LP PR LO | 10 | Reflektor prawy (światło mijania) |
9 | H-LP LH LO | 10 | Reflektor lewy (światło mijania), przednie światła przeciwmgielne |
10 | – | – | – |
11 | – | – | – |
12 | – | – | – |
13 | – | – | – |
14 | – | – | – |
Przekaźnik | |||
R1 | przed lipcem 2014 r.: Ściemniacz (DIM) od lipca 2014 r.: grzałka PTC (PTC HTR NO.l) |
||
R2 | System świateł do jazdy dziennej (DRL/S-HORN) | ||
R3 | Reflektory (H-LP) Reflektory (H-LP/US-DRL) |
nr 1:
Przed lipcem 2014 r
Numer | Przekaźnik |
---|---|
R1 | Przekaźnik integracyjny |
Od lipca 2014 r
Numer | Przekaźnik |
---|---|
R1 | ECD NR 2 |
R2 | PTC HTR NR 2 |
R3 | PTC HTR NR 3 |
R4 | ST NR 2 |
nr 2:
Numer | Przekaźnik |
---|---|
R1 | – |
R2 | przed lipcem. 2014: (O/P MTR (z systemem Stop & Start)) z od lipca. 2014: Ściemniacz (DIM (reflektor projektora)) |
Numer | Przekaźnik |
---|---|
R1 | przed lipcem 2014 r.: wielomodowa ręczna skrzynia biegów (MMT) firmy Jut. 2014: Ściemniacz (DIM) |
Skrzynka bezpieczników zasilania
Znajduje się na dodatnim biegunie akumulatora.
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|---|
1 | 80 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa | |
2 | GŁÓWNY | 80 | „BBC”, „ST”, „AMP”, „D/L NO.2”, „DCC”, „STR LOCK”, „MIR-HTR”, „ETCS”, „HAZ”, „AM2”, „ALT -S”, „R/I”, „DRL” „EU-DRL”, „S-HORN”, „H-LP MAIN”, „H-LP RH HI”, „H-LP LH HI”, „H Bezpieczniki -LP RH LO”, „H-LP LH LO”. |
3 | ALT | 120 | „ID/UP”, „EPS”, „ABS NR 2”, „DEF”, „PTC”, „HTR”, „H-LP CLN”, „WENTYLATOR RDI”, „ABS NR 1”, „OGON NR 2″, „PANEL”, „DRZWI R/R”, „DRZWI P”, „ECU-IG NR 1”, „ECU-IG NR 2”, „A/C”, „WSKAŹNIK”, ” PODKŁADKA”, „WIPER”, „WIPER RR”, „P/W”, „DOOR P/L”, „DOOR”, „CIG”, „ACC”, „D/L”, „OBD”, „STOP” , „AM1”, „FOG FR” bezpieczniki |