W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mitsubishi Canter z lat: 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002.
Mitsubishi Canter to seria lekkich i średnich ciężarówek produkowanych przez japońską firmę Mitsubishi Motors. Wersja Mitsubishi Canter z lat 1993-2002 stanowiła trzecią generację tego modelu.
Trzecia generacja Mitsubishi Canter została wprowadzona na rynek w 1993 roku i była produkowana aż do 2002 roku. Model ten charakteryzował się solidną konstrukcją i niezawodnością, co przyczyniło się do jego popularności na wielu rynkach na całym świecie.
Mitsubishi Canter 1993-2002 był dostępny w różnych konfiguracjach nadwozia, takich jak furgon, platforma, wywrotka i wiele innych opcji, które mogły być dostosowane do różnych zastosowań handlowych. Był to wszechstronny pojazd, który znalazł zastosowanie w różnych branżach, od logistyki po budownictwo.
W zależności od regionu, Mitsubishi Canter był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi silnikami. Możliwe było również wybór różnych mocy i pojemności, aby dostosować pojazd do potrzeb klienta.
Mitsubishi Canter 1993-2002 wyróżniał się również komfortowym wnętrzem i dobrze zaprojektowaną kabiną kierowcy, co przyczyniało się do poprawy warunków pracy dla kierowców na długich trasach.
Ponadto, Mitsubishi Canter zdobył uznanie za swoją niezawodność, wytrzymałość i relatywnie niskie koszty eksploatacji, co przyczyniło się do jego popularności wśród przedsiębiorców i firm transportowych.
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Skrzynka bezpiecznikowa
Znajduje się za osłoną ochronną w panelu środkowym.
Opis
F1 | 10/15A Lewy reflektor |
F2 | 10/15A Prawy reflektor |
F3 | 10 / 15A Światła stopu, klakson, jednostka sterująca zwalniacza (kody resetowania) |
F4 | 10/15A Kierunkowskazy |
F5 | 5A E/dv odcięcie paliwa |
F6 | 10A Oświetlenie wnętrza |
F7 | 10A Wyposażenie opcjonalne |
F8 | 25/30A Windy szklane, zamek centralny |
F9 | Zawieszenie pneumatyczne 25A |
F10 | 15A Jednostka sterująca automatycznej skrzyni biegów (kody wycierania) |
F11 | 25A Wspomaganie kierownicy |
F12 | 25A System EZGO |
F13 | Zapalniczka 15A |
F14 | 10A Magnetofon radiowy |
F15 | 10A Wyposażenie opcjonalne |
F 16 | 10A Napęd lusterek |
F17 | 5/10A Przekaźnik odcięcia paliwa (24V) |
F18 | Rozrusznik 10/30A |
F19 | 10A Światła cofania, jednostka sterująca recyrkulacją spalin (kody resetowania) (4D33, 35) |
F20 | 10A Zestaw wskaźników |
F21 | 10A Wycieraczka przedniej szyby |
F22 | 10A Wyposażenie opcjonalne |
F23 | Automatyczna skrzynia biegów 10A, system EZGO |
F24 | Automatyczna skrzynia biegów 10A |
F25 | 10A System recyrkulacji spalin |
F26 | Opóźniacz 10A |
F27 | Hamulec wydechowy 10A |
F29 | 10А ABS |
F30 | 10A Klimatyzator automatyczny |
F32 | Klimatyzator 10A |
F33 | 25/30A Wentylator nagrzewnicy |
F34 | Wymiary 15A |
Osobno w dolnej części mogą znajdować się: 2 – bezpiecznik ASR (10 A), 3 – bezpiecznik amperomierza (1 A)
Skrzynka przekaźnikowa
Zainstalowany w panelu naprzeciwko siedzenia pasażera.
Opis
- przekaźnik napędu lusterka (złożenie)
- przekaźnik napędu lusterek (pozycja robocza)
- przekaźnik centralnego zamka (blokada)
- przekaźnik centralnego zamka (odblokowanie)
- Jednostka MU-TIC lub MULAC
- przekaźnik przerywacza kierunkowskazów (i przekaźnik kierunkowskazów – modyfikacje)
- przekaźnik sygnału stołu (modele z hamulcem wydechowym)
- przekaźnik termostatu (FE, FF, FG)
- przekaźnik wielkości
- przekaźnik świateł drogowych
- przekaźnik świateł mijania
- przekaźnik wentylatora nagrzewnicy
- przekaźnik brzęczyka przystawki odbioru mocy
- przekaźnik wycieraczek o niskiej prędkości
- przekaźnik hamulca postojowego
- szybki przekaźnik wycieraczek
- przekaźnik hamulca górskiego (ABS / ASR)
- przekaźnik hamulca górskiego (ABS)
- przekaźnik systemu intensywnego rozgrzewania silnika (FB, FD)
- przekaźnik wskaźnika niskiego poziomu oleju silnikowego
- Blok LAC
- przekaźnik sprężarki (FF)
- przekaźnik sprężarki (FF)
- przekaźnik główny zawieszenia pneumatycznego
- jednostka sterująca zwalniacza
- przekaźnik zmiany biegów skrzyni rozdzielczej (FG38)
- czujnik światła hamowania (NIESTANDARDOWY)
- przekaźnik chłodnicy płynu automatycznej skrzyni biegów (FE)
- przekaźnik chłodnicy płynu automatycznej skrzyni biegów (FB)
- Przekaźnik klaksonu EZGO
- przekaźnik odcinający paliwo
- Przekaźnik włączania trybu 4WD
- Jednostka sterująca PPS (FE, FF); jednostka sterująca napędem lusterek
- centralka zamka na klucz (modele z automatyczną skrzynią biegów)
- jednostka sterująca skrzyni rozdzielczej (FG38)
- sterownik blokady mechanizmu różnicowego (FG38)
- , 38, 39 – przekaźnik sprzęgła przystawki odbioru mocy. 40 – jednostka sterująca automatycznej skrzyni biegów.
Skrzynka w pobliżu akumulatora
Dodatkowa skrzynka bezpieczników i przekaźników znajduje się na zewnątrz pojazdu obok akumulatora.
Opis
FH1 | 50A Bezpieczniki F1 … 4 |
FH2 | 50A Bezpieczniki F5 … 12 |
FH3 | 30А ABS |
FH4 | 30A ABS |
FH5 | 50A Wyjście „B” stacyjki |
FH6 | Bezpieczniki F31 … 34 |
FH7 | Generator 100A |
FH8 | 80A Drugi generator;
50A Retarder. |