W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mitsubishi Carisma z lat: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2001, 2003, 2004. Mitsubishi Carisma to samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez japońską firmę Mitsubishi Motors. Model ten został wprowadzony na rynek w 1995 roku i był produkowany aż do 2004 roku. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mitsubishi Carisma z lat: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2001, 2003, 2004.
Mitsubishi Carisma to samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez japońską firmę Mitsubishi Motors. Model ten został wprowadzony na rynek w 1995 roku i był produkowany aż do 2004 roku.
Mitsubishi Carisma została zbudowana na platformie, którą Mitsubishi dzieliło z koncernem Volvo, co wpłynęło na pewne aspekty projektowania i konstrukcji samochodu.
Wizualnie, Mitsubishi Carisma charakteryzowała się prostymi i minimalistycznymi liniami, które miały na celu zapewnić czasowe wzornictwo, które było mniej podatne na szybkie przestarzenie. Był dostępny w wersji hatchback z pięciodrzwiowym nadwoziem oraz sedanem.
W zależności od rynku, Mitsubishi Carisma było dostępne z różnymi jednostkami napędowymi. W ofercie znajdowały się silniki benzynowe o różnych pojemnościach i mocach, a także jednostki wysokoprężne, które były bardziej popularne w niektórych regionach.
Wnętrze Mitsubishi Carisma oferowało przestronność i prosty układ deski rozdzielczej, co zapewniało ergonomiczny design. W zależności od wersji wyposażenia, samochód mógł być wyposażony w różne udogodnienia, takie jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system audio, poduszki powietrzne i wiele innych opcji.
Mitsubishi Carisma była doceniana za swoją niezawodność, umiarkowane zużycie paliwa i komfort jazdy. Jednakże, w porównaniu z niektórymi konkurentami, model ten nie zdobył takiej popularności, jak niektóre inne kompaktowe samochody na rynku.
Mitsubishi zdecydowało się zakończyć produkcję Carisma w 2004 roku, a na jej miejsce wprowadziło kolejne modele, takie jak Mitsubishi Lancer i Mitsubishi Colt, które bardziej odpowiadały aktualnym preferencjom rynkowym.
Skrzynka bezpieczników i przekaźników w przedziale pasażerskim
Znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
Opis
F1 | 15A Zapalniczka;
Zegar. |
F2 | 10A Elektryczne lusterka zewnętrzne;
Sterowanie sygnałem centralnego zamka. |
F3 | 10A Immobilizer;
Kierunkowskazy; Światła awaryjne; System SRS (poduszka powietrzna). |
F4 | 15A System klimatyzacji;
Spryskiwacze reflektorów; Szyberdach; System oświetlenia dziennego. |
F5 | 15A Centralny zamek |
F6 | 20A Wycieraczka szyby przedniej;
Spryskiwacz szyby przedniej; Wycieraczka tylnej szyby; Spryskiwacz tylnej szyby. |
F7 | 20A Bagażnik;
Sterowanie sygnałem centralnego zamka. |
F8 | 10A Sygnał dźwiękowy |
F9 | 10A Światła cofania;
Sterowanie skrzynią biegów; System SRS (poduszka powietrzna). |
F10 | 10A Tempomat;
System audio; System ABS; System antypoślizgowy; Elektryczne szyby. |
F11 | 20A Podgrzewane siedzenia |
F12 | 10A Zestaw wskaźników;
System antypoślizgowy; System ABS; Tempomat; Antena; System SRS (poduszka powietrzna). |
F13 | Silnik wentylatora klimatyzatora 25A |
Przekaźnik
Skrzynka przekaźnikowa
Zainstalowany obok skrzynki bezpieczników i przekaźników.
Opis
A-67X | Jednostka sterująca centralnego zamka (modele bez zdalnego centralnego zamka) |
A-68X | – |
A-69X | Przekaźnik przerywanego działania wycieraczki tylnej szyby |
A-70X | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych |
A-71X | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych (* 4) |
A-72X | Dioda |
A-73X | – |
A-74X | – |
A-75X | J / C ( 1 ) |
A-76X | J / C ( 2 ) |
Skrzynki bezpieczników i przekaźników w komorze silnika
Skrzynka główna
Znajduje się po lewej stronie komory silnika obok słupka.
Opis
F1 | 80A Bezpiecznik – Generator |
F2 | 40A Łącznik topikowy – klimatyzacja/ogrzewanie, centralny zamek, szyberdach, system antywłamaniowy |
F3 | 40A Łącznik topikowy – System antykradzieżowy, stacyjka |
F4 | Wkładka bezpiecznikowa 50A – ABS |
F5 | Łącznik topliwy 20A – Układ wtrysku paliwa, układ sterowania automatyczną skrzynią biegów |
F6 | Łącznik topliwy 30A – System ładowania, reflektory, tylne światła / spryskiwacze i reflektory |
F7 | Bezpiecznik 30A – Silnik wentylatora chłodzącego, klimatyzator |
F8 | Łącznik topikowy 30A – Elektryczne podnośniki szyby |
F9 | 25A Łącznik topliwy – podgrzewana tylna szyba, podgrzewane lusterka wsteczne w drzwiach |
F10 | Wentylator skraplacza klimatyzatora 20A |
F11 | 10A Zegar, lampka bagażnika, antena, lampka oświetlenia wnętrza, zasilanie elektronicznej jednostki sterującej silnika |
F12 | 20A Centralny zamek |
F13 | 10A System audio, tempomat |
F14 | Zapasowy |
F15 | Alarm 10A |
F16 | 15A Światła stopu |
F17 | 15A Przednie światła przeciwmgielne |
F18 | 10A Klapa tylna – lewa, podświetlenie zestawu wskaźników |
F19 | 10A Klapa tylna – prawa |
F20 | 10A Światła przeciwmgielne, światła drogowe, wskaźnik świateł drogowych |
F21 | Zapasowy |
F22 | Zapasowy |
Przekaźnik
Dodatkowa skrzynka
Zamontowany na prawym błotniku komory silnika.
Opis
1 | Zapasowy |
2 | Przekaźnik silnika wentylatora skraplacza klimatyzacji 1 |
3 | Przekaźnik silnika wentylatora skraplacza klimatyzacji 2 |
4 | Przekaźnik sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki klimatyzacji |
F1 | Zapasowy |
F2 | (10A) Sprężarka klimatyzacji |