W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Soul I z lat: 2012, 2013. Kia Soul I to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez południowokoreańskiego producenta Kia Motors. Pierwsza generacja Kia Soul, oznaczona jako Kia Soul I, została wprowadzona na rynek w 2008 roku i była produkowana do 2013 roku. Ten […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Soul I z lat: 2012, 2013.
Kia Soul I to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez południowokoreańskiego producenta Kia Motors. Pierwsza generacja Kia Soul, oznaczona jako Kia Soul I, została wprowadzona na rynek w 2008 roku i była produkowana do 2013 roku. Ten model był pierwszym modelem Kia, który zyskał dużą popularność w kategorii kompaktowych crossoverów.
Oto kilka kluczowych cech pierwszej generacji Kia Soul:
Kia Soul I zdobyła popularność dzięki swojemu unikalnemu designowi i konkurencyjnemu stosunkowi jakości do ceny. Pojazd ten cieszył się szczególną popularnością wśród osób szukających praktycznego, kompaktowego samochodu z charakterystycznym stylem.
Przedział pasażerski
Skrzynka bezpieczników znajduje się za pokrywą po stronie kierowcy na tablicy rozdzielczej.
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
P/WDW LH | 25A | Przełącznik główny szyby, przełącznik szyby tylnej lewek |
P/WDW RH | 25A | Przełącznik główny okna zasilania, przełącznik okna zasilania pasażera, przełącznik tylnego okna prawego |
PDM 2 | 10 A | PDM. Przełącznik przycisku Start/Stop, uchwyt pilota |
HAZARD | 15A | Przekaźnik zagrożeń, przełącznik zagrożeń, migacz jednoprzyciskowy |
TAIL LP LH | 10 A | Tylna lampa zespolona lewa, lampa czołowa lewa, lampa licencyjna |
TAIL LP RH | 10 A | Tylna lampa zespolona prawa, lampa czołowa prawa, audio, przełącznik okna zasilania pasażera, reostat, przełącznik główny okna, przełącznik zagrożeń, klaster instrumentów, przełącznik lampy nastrojowej, gniazdo AUX i USB, przełącznik ESC, moduł sterowania klimatyzacją, przełącznik wielofunkcyjny, Przełącznik podgrzewania fotela kierowcy/pasażera , wskaźnik dźwigni zmiany biegów w bankomacie, lampa schowka na rękawiczki, jednostka główna A/V i nawigacyjna, lampa Telltale, przełącznik ISG, aktywny przełącznik ECO, A/V i nawigacja Touch, gniazdo AUX |
IG 2 | 10 A | BCM, silnik szyberdachu |
WIPER RR | 15A | Przekaźnik wycieraczki tylnej, silnik wycieraczki tylnej, przełącznik wielofunkcyjny (wycieraczka) |
WIPER FRT | 25A | Skrzynka bezpieczników i przekaźników E/R (przekaźnik wycieraczek), silnik wycieraczki przedniej, przełącznik wielofunkcyjny (wycieraczka) |
AMP | 25A | Przetwornik AMP, ISG Low DC – DC (AMP) |
SUNROOF | 20A | Silnik szyberdachu |
(FOG LP FRT) | 15A | Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych |
T/GATE OPEN | 15A | Przekaźnik tylnej klapy, złącze łącza danych, przekaźnik DRL |
(FOG LP RR) | 10 A | – |
A/CON | 10 A | Moduł sterowania klimatyzacji, skrzynka bezpieczników i przekaźników E/R (przekaźnik H/LP HI, przekaźnik dmuchawy), aktywny czujnik Incar, A/V i nawigacja Touch |
PDM 1 | 10 A | PDM |
ACC | 10 A | Audio, moduł lampki nastrojowej, przełącznik zasilania lusterka zewnętrznego, moduł sterowania inteligentnym kluczykiem, PDM, moduł sterowania blokadą klawiszy bankomatu, jednostka główna A/V i nawigacyjna, BCM, AMP, A/V i nawigacja Touch, konwerter ISG Low DC-DC ( Audio/AMP) |
C/LIGHTER | 20A | Zapalniczka, tylne gniazdo zasilania |
HTD MIRR | 10 A | ECM/PCM, lusterko zewnętrzne zasilania kierowcy/pasażera, moduł sterowania klimatyzacją, A/V i nawigacja dotykowa |
DR LOCK | 20A | Przekaźnik zamka drzwi, przekaźnik odblokowywania drzwi, przekaźnik zamka z 2 obrotami |
STOP LP | 15A | Przełącznik lampy stopu, uniwersalne złącze kontrolne, przekaźnik HAC, przekaźnik lampy stopu, przełącznik trybu sportowego, elektromagnes klucza |
TCU | 10 A | Czujnik prędkości pojazdu (M/T), wskaźnik dźwigni zmiany biegów bankomatu, moduł sterowania blokadą klawiszy bankomatu, przełącznik zakresu skrzyni biegów |
ABS | 10 A | Moduł ESC, przełącznik ESC, skrzynka bezpieczników i przekaźników E/R (uniwersalne złącze kontrolne) |
IG 1 | 10 A | Moduł monitorowania ciśnienia w oponach, konwerter ISG Low DC – DC (Audio/AMP), przełącznik podgrzewania fotela kierowcy/pasażera, podgrzewacz fotela kierowcy/pasażera , przełącznik ISG, lusterko elektrochromowe, inwertor pompy olejowej, przełącznik świateł stopu, przekaźnik HAC |
P/OUTLET FRT | 15A | Przednie gniazdo zasilania |
A/BAG | 15A | Moduł sterowania SRS, moduł klasyfikacji wagi, lampa Telltale |
IGN COIL | 15A | G4FD : Skraplacz, cewka zapłonowa #1 – #4 |
T/SIG | 10 A | Przełącznik zagrożeń, przełącznik wielofunkcyjny (światło) |
CLUSTER | 10 A | BCM, zestaw wskaźników (IND.), moduł sterowania klimatyzacją, moduł sterowania inteligentnym kluczykiem, PDM |
ECU | 10 A | ECM, PCM |
START | 10 A | Skrzynka bezpieczników i przekaźników E/R (przekaźnik rozruchowy), PDM, przełącznik zakresu skrzyni biegów, przełącznik blokady zapłonu, PCM/ECM |
B/UP LP | 10 A | Wyłącznik lampy zapasowej (M/T) |
A/BAG IND | 10 A | Klaster instrumentów (poduszka powietrzna IND.) |
POWER CONNECTOR (MODULE) | 15A | Audio, odbiornik RF, A/V i nawigacja dotykowa, konwerter ISG Low DC-DC (audio), jednostka główna A/V i nawigacyjna |
POWER CONNECTOR (ROOM LP) | 10 A | BCM, zestaw wskaźników (IND.), moduł sterowania klimatyzacją, moduł monitorowania ciśnienia w oponach, lampa w pomieszczeniu środkowym, lampa bagażowa, zespół konsoli nad głową (lampka mapy), kluczyk zapłonu ILL. i przełącznik ostrzegawczy drzwi, lampka w drzwiach |
Komora silnika
(Silnik 1.6)
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
MULTI FUSE: | ||
B+ 1 | 50A | Skrzynka przyłączeniowa I/P (przekaźnik okna zasilania, bezpiecznik – P/WDW LH 25A, P/WDW RH 25A, PDM 2 10A, ZAGROŻENIE 15A) |
INVERTER | 50A | Inwertor pompy olejowej |
ALT | 125A | Alternator, bezpiecznik (ABS 2 40A, ABS 1 40A, RR HTD 40A, BLOWER1 40A, MDPS 80A, A/CON 10A) |
ABS 1 | 40A | Moduł ESC |
ABS 2 | 40A | Moduł ESC |
RR HTD | 40A | Skrzynka przyłączeniowa I/P (tylny przekaźnik odmgławiacza) |
BLOWER 1 | 40A | Przekaźnik dmuchawy |
MDPS 1 | 80A | Moduł sterujący EPS |
FUSE: | ||
IG 2 | 40A | Przełącznik zapłonu, skrzynka przekaźników PDM (IG 1 Realy), przekaźnik rozruchu |
IG 1 | 40A | Przełącznik zapłonu, skrzynka przekaźników PDM (IG 2 Realy) |
ECU 1 | 30A | Przekaźnik sterujący silnika |
H/LP | 20A | Przekaźnik H/LP |
C/FAN | 30A | Przekaźnik HI C/Fan, przekaźnik niskiego poziomu C/Fan |
B+2 | 50A | Skrzynka przyłączeniowa I/P (przekaźnik światła tylnego, bezpiecznik – TAIL LP LH 10A, TAIL LP RH 10A, szyberdach 20A, AMP 25A, DR LOCK 20A, STOP LP 15A, T/GATE OPEN 15A, (FOG LP FRT) 15A, zasilanie Złącze – POKÓJ LP 10A, MODUŁ 15A) |
F/PUMP | 15A | Przekaźnik F/pompy |
PDM | 25A | PDM, inteligentny moduł sterowania kluczami |
SEAT HEATER | 20A | Ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera |
ECU 2 | 15A | PCM/ECM |
H/LP HI | 20A | H/LP HI Przekaźnik |
HORN | 10 A | Przekaźnik klaksonowy |
DEDICATE DRL | 10 A | BCM |
BLOWER 2 | 10 A | Moduł sterowania klimatyzacją (automatyczny) |
SENSOR 1 | 10 A | – |
SENSOR 2 | 10 A | Przekaźnik C/Fan Hl/Low, PCM/ECM, zawór elektromagnetyczny sterowania przedmuchem, zawór elektromagnetyczny o zmiennym wlocie, zawór zamykający kanister, moduł immobilizera, przekaźnik A/Con |
IGN COIL | 15A | – |
ECU 3 | 20A | – |
SENSOR 3 | 15A | Czujnik tlenu (góra/dół), przekaźnik F/pompy, zawór kontroli oleju #1/#2, PCM/ECM |
H/LP LH | 10 A | Reflektor lewy |
H/LP RH | 10 A | Reflektor prawy |
HTD STRG | 15A | – |
WIPER | 10 A | PCM |
B/UP LP (AP) | 10 A | Lusterko elektrochromowe, tylna lampa zespolona lewa i prawa, zestaw wskaźników, jednostka główna A/V i nawigacyjna, audio |
MDPS2 | 10 A | Moduł sterujący EPS |
A/CON | 10 A | Przekaźnik A/Con |
(Silnik 2.0)
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
MULTI FUSE: | ||
B+ 1 | 50A | Skrzynka przyłączeniowa I/P (przekaźnik okna zasilania, bezpiecznik – P/WDW LH 25A, P/WDW RH 25A, PDM 2 10A, ZAGROŻENIE 15A) |
INVERTER | 50A | Inwertor pompy olejowej |
ALT | 125A | Alternator, bezpiecznik (ABS 2 40A, ABS 1 40A, RR HTD 40A, BLOWER1 40A, MDPS 80A, A/CON 10A) |
ABS 1 | 40A | Moduł ESC |
ABS 2 | 40A | Moduł ESC |
RR HTD | 40A | Skrzynka przyłączeniowa I/P (tylny przekaźnik odmgławiacza) |
BLOWER 1 | 40A | Przekaźnik dmuchawy |
MDPS 1 | 80A | Moduł sterujący EPS |
FUSE: | ||
IG 2 | 40A | Przełącznik zapłonu, skrzynka przekaźników PDM (IG 1 Realy), przekaźnik rozruchu |
IG 1 | 40A | Przełącznik zapłonu, skrzynka przekaźników PDM (IG 2 Realy) |
ECU 1 | 30A | Przekaźnik sterujący silnika |
H/LP | 20A | Przekaźnik H/LP |
C/FAN | 30A | Przekaźnik HI C/Fan, przekaźnik niskiego poziomu C/Fan |
B+2 | 50A | Skrzynka przyłączeniowa I/P (przekaźnik światła tylnego, bezpiecznik – TAIL LP LH 10A, TAIL LP RH 10A, szyberdach 20A, AMP 25A, DR LOCK 20A, STOP LP 15A, T/GATE OPEN 15A, (FOG LP FRT) 15A, zasilanie Złącze – POKÓJ LP 10A, MODUŁ 15A) |
F/PUMP | 15A | Przekaźnik F/pompy |
PDM | 25A | PDM, inteligentny moduł sterowania kluczami |
SEAT HEATER | 20A | Ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera |
ECU 2 | 15A | PCM/ECM |
TCU | 20A | PCM |
H/LP HI | 20A | H/LP HI Przekaźnik |
HORN | 10 A | Przekaźnik klaksonowy |
DEDICATE DRL | 10 A | BCM |
BLOWER 2 | 10 A | Moduł sterowania klimatyzacją (automatyczny) |
SENSOR 1 | 10 A | Czujnik pozycji wałka rozrządu #1/#2, zawór kontroli oleju #1/#2, zawór kontroli kanistra, przekaźnik A/Con, moduł immobilizera |
SENSOR 2 | 10 A | Przekaźnik C/wentylator Hl/niski, wtryskiwacz #1 – #4 |
IGN COIL | 15A | Cewka zapłonowa #1 ~ #4, skraplacz |
ECU 3 | 20A | PCM/ECM |
SENSOR 3 | 15A | Czujnik tlenu (góra/dół), przekaźnik F/pompy, zawór elektromagnetyczny sterowania przedmuchem, zawór elektromagnetyczny o zmiennym wlocie |
H/LP LH | 10 A | Reflektor lewy |
H/LP RH | 10 A | Reflektor prawy |
HTD STRG | 15A | – |
WIPER | 10 A | PCM |
B/UP LP (AP) | 10 A | Lusterko elektrochromowe, tylna lampa zespolona lewa i prawa, zestaw wskaźników, jednostka główna A/V i nawigacyjna, audio |
MDPS2 | 10 A | Moduł sterujący EPS |
A/CON | 10 A | Przekaźnik A/Con |