W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Sorento I z lat: 2007, 2008, 2009.
Kia Sorento pierwszej generacji, produkowana w latach 2002-2009, to średniej wielkości SUV (Sport Utility Vehicle) wprowadzony na rynek przez południowokoreańską firmę Kia Motors. Był to model, który znacząco przyczynił się do rozwoju marki Kia na arenie międzynarodowej i zapoczątkował obecność firmy w segmencie SUV-ów.
Oto kilka kluczowych cech i informacji na temat Kii Sorento I:
- Design: Sorento pierwszej generacji miało konserwatywny i solidny design typowy dla SUV-ów tamtej ery. Charakteryzowało się masywną sylwetką i wyższym profilem, co nadawało mu tradycyjny wygląd SUV-a.
- Wymiary: Był to średniej wielkości SUV, co oznaczało, że oferował przestronność zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. W zależności od konfiguracji wnętrza, Sorento I mogło pomieścić 5 lub 7 pasażerów.
- Silniki: Model ten był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi. Silniki V6 były popularne w wersjach bardziej luksusowych.
- Napęd na cztery koła: Sorento I oferowało opcję napędu na cztery koła, co zapewniało lepszą trakcję i możliwość jazdy w trudniejszych warunkach terenowych.
- Bezpieczeństwo: Pomimo swojej klasycznej konstrukcji, Sorento I było wyposażone w poduszki powietrzne i podstawowe systemy bezpieczeństwa.
- Trwałość: Ten model Kii znany był z trwałości i niezawodności, co przyczyniło się do jego popularności wśród klientów poszukujących solidnego SUV-a.
- Ewolucja: Po pierwszej generacji Kia kontynuowała produkcję Sorento, wprowadzając nowe generacje z ulepszeniami w zakresie designu, technologii i wydajności.
Kia Sorento pierwszej generacji była ważnym krokiem firmy w kierunku segmentu SUV-ów. Ten model oferował przestronność, możliwość jazdy w trudniejszych warunkach terenowych i niezawodność, co przyczyniło się do jego sukcesu na rynku. Dzięki konkurencyjnej cenie i dobrej jakości, Sorento I znalazło wielu zadowolonych klientów na całym świecie.
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Panel przyrządów (po stronie kierowcy)
Nazwa | Ampery [A] | Opi |
W/SHD | 15A | Odmrażacz tylnej szyby |
TPMS | 10 A | System monitorowania ciśnienia opon |
WIPER(FRT) | 20A | Przednia wycieraczka |
DRL/OBD-II | 15A | Światła do jazdy dziennej |
HAZARD | 15A | Lampka ostrzegawcza zagrożenia |
WIPER(RR) | 10 A | Tylna wycieraczka |
S/ROOF | 20A | Szyberdach |
O/S MIRROR | 10 A | Zewnętrzne lusterko wsteczne |
RELAY COIL | 10 A | Cewka zapłonowa |
START | 10 A | Uruchomienie silnik |
S/WARMER | 20A | Ogrzewanie foteli |
ACC | 15A | Akcesorium |
STOP LAMP | 20A | Światła stop |
TCCS | 20A | TCS, ESC, immobilizer |
ROOM LAMP | 10 A | Lampa wnętrza pojazdu |
CIGAR(FRT) | 15A | Zapalniczka |
O/S MIRROR DEF | 20A | Podgrzewacz zewnętrznego lusterka wstecznego |
ENGINE | 10 A | Jednostka sterująca silnika |
METER | 10 A | Licznik |
ABS IG | 10 A | ABS |
A/BAG | 10 A | Poduszka powietrzna |
TURN LAMP | 10 A | Kierunkowskazy |
POWER SEAT | 30A | Fotel elektryczny |
DOOR LOCK | 20A | Centralny zamek drzwi |
SPARE | 20A | Zapasowy bezpiecznik |
Komora silnika
Benzyna
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
HORN | 15A | Klakson |
AUDIO | 30A | Audio |
MAIN | 140A | Alternator |
ALTERNATOR | 150A | Alternator |
HEAD (HI) | 15A | Reflektor – światła drogowe |
HEAD (LO) | 15A | Reflektor – światła drogowe |
DEF | 25A | Odmrażacz tylnej szyby |
MEMORY | 10 A | Klaster, ETACS, klimatyzacja, zegar, lampa wnętrza pojazdu |
F/FOG | 15A | Przednie światło przeciwmgielne |
IGN 2 | 30A | Zapłon |
ABS | 40A | ABS |
F/PUMP | 20A | Pompa paliwowa |
C/FAN | 30A | Wentylator chłodnicy |
IGN 1 | 40A | Zapłon |
EXT AMP | 30A | Wzmacniacz |
ILLUMI | 10 A | Podświetlenie tablicy przyrządów |
EXT | 15A | Tylne światło, włączony kierunkowskaz |
CENTER P/OUTLET | 15A | Gniazdo zasilania |
BTN 3 | 40A | W panelu B+ |
F/BLW | 30A | Dmuchacz |
BTN 1 | 40A | W panelu B+ |
BTN 2 | 30A | W panelu B+ |
P/TRN | 10 A | Czujniki układu sterowania układem napędowym, TCU |
P/OUTLET | 30A | Gniazdo zasilania |
P/W LH | 25A | Okno elektryczne (lewe) |
P/W RH | 25A | Okno elektryczne (prawe) |
INJECTOR | 15A | Wtryskiwacz |
IG COIL | 10 A | Cewka zapłonowa |
O2 SNSR | 15A | Czujnik O2 |
ECU | 15A | Jednostka sterująca silnika |
SPARE | 25A | Zapasowy bezpiecznik |
SPARE | 20A | Zapasowy bezpiecznik |
SPARE | 15A | Zapasowy bezpiecznik |
SPARE | 10 A | Zapasowy bezpiecznik |