W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang V z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014. Ford Mustang piątej generacji, produkowany w latach 2005-2014, był istotnym punktem w historii Mustanga, przynosząc wiele zmian i innowacji, które uczyniły go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla miłośników samochodów sportowych. Pod względem stylistycznym, Mustang […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang V z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014.
Ford Mustang piątej generacji, produkowany w latach 2005-2014, był istotnym punktem w historii Mustanga, przynosząc wiele zmian i innowacji, które uczyniły go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla miłośników samochodów sportowych.
Pod względem stylistycznym, Mustang piątej generacji nawiązywał do klasycznego designu Mustanga z lat 60., jednocześnie wprowadzając nowoczesne elementy. Charakteryzował się muskularnymi nadkolami, charakterystyczną atrapą chłodnicy w kształcie litery „U” oraz agresywnymi liniami nadwozia. Ten ponadczasowy wygląd przyciągał uwagę i wyrażał sportowy charakter Mustanga.
Mustang piątej generacji był dostępny w różnych wariantach silnikowych, które oferowały szeroki zakres wydajności. Wersje V6 były napędzane przez silniki o pojemności 4,0 litra lub 3,7 litra, dostarczające moc w granicach 210-305 KM. Mustang GT był wyposażony w mocniejsze jednostki V8, początkowo o pojemności 4,6 litra, a później zastąpione przez 5,0-litrowe silniki V8. Moc silników GT wahała się od około 300 KM do 420 KM w późniejszych latach produkcji. Dodatkowo, istniała również wyjątkowa wersja Shelby GT500, która była napędzana przez potężny silnik V8 o pojemności 5,4 litra lub 5,8 litra, generujący moc na poziomie 500-662 KM.
Wnętrze Mustanga piątej generacji oferowało nowoczesne wyposażenie, w tym systemy multimedialne, systemy audio premium i funkcje łączności. Wykończenia i materiały wnętrza były ulepszone, a ergonomia zapewniała komfortową jazdę. Ponadto, opcjonalne pakiety stylizacyjne i wyposażenie, takie jak skórzane fotele i system nawigacji, podnosiły poziom luksusu i wygody.
Mustang piątej generacji zdobył ogromną popularność zarówno wśród entuzjastów samochodów, jak i szerokiej publiczności. Jego połączenie klasycznego designu Mustanga, potężnych silników, doskonałych osiągów i wciągającego charakteru jazdy czyniły go prawdziwym symbolem amerykańskiego samochodu sportowego. Wersje specjalne, takie jak Shelby GT500 czy Bullitt, przyciągały uwagę miłośników wydajności i historii Mustanga.
Mustang piątej generacji przyniósł świeży wiatr i kontynuację legendy Mustanga, utrzymując jego pozycję jako jednego z najbardziej ikonicznych samochodów sportowych na świecie.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się w dolnej części po stronie pasażera za panelem nożnym. Otwórz drzwiczki panelu poszycia i zdejmij pokrywę bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 30 | Tylna szyba kierowcy (tylko kabriolet) |
2 | 15 | 2010: Moc włączania/wyłączania hamulca (BOO) |
3 | 15 | SYNC |
4 | 30 | Tylna szyba pasażera (tylko kabriolet) |
5 | 10 | Blokada zmiany biegów hamulca (BTSI) |
6 | 20 | Kierunkowskazy, światła ostrzegawcze |
7 | 10 | Lewy reflektor świateł mijania |
8 | 10 | Prawy reflektor świateł mijania |
9 | 15 | Lampy grzecznościowe |
10 | 15 | Przełącznik oświetlenia, lampy projekcyjne Pony (2013-2014) |
11 | 10 | Moduł bezpieczeństwa |
12 | 7,5 | Lusterka elektryczne |
13 | 5 | Nieużywany (zapasowy) |
14 | 10 | Centralny wyświetlacz informacyjny, elektroniczny panel wykończeniowy, GPS |
15 | 10 | Kontrola klimatu |
16 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
17 | 20 | Elektryczne zamki drzwi, zwolnienie bagażnika (2011-2014) |
18 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
19 | 25 | 2010-2012: Wzmacniacz nawigacyjny |
20 | 15 | Złącze diagnostyczne |
21 | 15 | Światła przeciwmgielne |
22 | 15 | Lampy parkowe, lampy licencyjne |
23 | 15 | Reflektory świateł drogowych |
24 | 20 | Klakson |
25 | 10 | Oświetlenie na żądanie (oszczędzanie baterii), lampki toaletowe Visor (2012-2014), zestaw wskaźników (2012) |
26 | 10 | Klaster (akumulator) |
27 | 20 | Zasilanie wyłącznika zapłonu |
28 | 5 | Wyciszanie dźwięku (rozpoczęcie) |
29 | 5 | Kamera (Uruchom/Start) |
30 | 5 | 2011-2014: Silnik czujnika temperatury |
31 | 10 | Moduł kontroli ograniczeń (RCM) |
32 | 10 | 2012-2014: Pomoc przy parkowaniu tyłem, moduł kontroli dynamiki pojazdu (tylko Shelby (2013-2014)) |
33 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
34 | 5 | Elektroniczna kontrola stabilności, kąt skrętu (2010) |
35 | 10 | Pomocniczy moduł nadwozia (ABM) Uruchom/Start |
36 | 5 | Pasywny system antykradzieżowy (PATS) |
37 | 10 | 2013-2014: Cewka przekaźnika tylnego odszraniania |
38 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
39 | 20 | Radio/Nawigacja |
40 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
41 | 15 | Opóźnienie akcesoriów (okna, automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego [w tym mikrofon i kompas ] oraz przełącznik drzwi III) |
42 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
43 | 10 | Podgrzewane cewki przekaźnika siedzenia |
44 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
45 | 5 | Przekaźnik i moduł wycieraczki, przekaźnik dmuchawy |
46 | 7,5 | Wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera (PADI), czujnik klasyfikacji pasażerów (OCS) |
47 | 30 | Wyłącznik automatyczny: nieużywany (zapasowy) |
48 | Dodatkowy przekaźnik opóźniający (okna, automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego [w tym mikrofon i kompas ] oraz przełącznik drzwi III) |
Przekaźnik pomocniczy z podgrzewanymi siedzeniami
W pojazdach wyposażonych w podgrzewane siedzenia pod siedzeniem kierowcy znajduje się skrzynka przekaźników zawierająca dwa przekaźniki dla podgrzewanych siedzeń kierowcy i pasażera.
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika. Skrzynka rozdzielcza zawiera bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.
Nie należy sprawdzać styków bezpieczników i przekaźników w skrzynce rozdzielczej, ponieważ nastąpi uszkodzenie, powodując nieprawidłowe lub utratę funkcjonalności elektrycznej.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 80 | Panel bezpieczników w przedziale pasażerskim |
2 | — | Nieużywany |
3 | — | Nieużywany |
4 | 30 | Przekaźnik silnika dmuchawy |
5 | 20 | PowerPoint (nadwozie) |
6 | 40 | Tylny odszraniacz |
7 | 40 | Przekaźnik wentylatora chłodzącego |
8 | 40 | Pompa układu przeciwblokującego (ABS) |
9 | 30 | Wycieraczki |
10 | 30 | Zawór ABS |
11 | — | Nieużywany |
12 | 20 | 2013-2014: Różnicowa pompa płynu (tylko Shelby) |
13 | 15 | 2010: Przekaźnik pompy paliwa |
20 | 2011-2014: Przekaźnik pompy paliwa (nie Shelby) | |
25 | 2011-2014: Przekaźnik pompy paliwa (tylko Shelby) | |
14 | 15 | 2010: Przekaźnik pompy paliwa nr 2 (tylko Shelby) |
20 | 2013-2014: Przekaźnik pompy paliwa nr 2 (tylko Shelby) | |
15 | 10 | Przekaźnik pompy intercoolera (tylko Shelby) |
16 | 20 | Podgrzewane siedzenia |
17 | 10 | Czujnik alternatora |
18 | 20 | Dodatkowy moduł nadwozia (ABM) |
19 | 30 | Przekaźnik rozrusznika |
20 | 30 | Wzmacniacz tylny (radio Shaker 1000 / radio Shaker Pro) |
21 | 30 | Przekaźnik układu napędowego |
22 | 20 | PowerPoint (panel instrumentów) |
23 | 10 | Moduł sterujący układu napędowego (PCM) podtrzymywanie mocy |
24 | 10 | 2011-2014: Moc włączania/wyłączania hamulca |
25 | 10 | Przekaźnik sprężarki klimatyzacji |
26 | 20 | Lewy przekaźnik reflektora wyładowczego o wysokiej intensywności |
27 | 20 | Prawy przekaźnik reflektora wyładowczego o wysokiej intensywności |
28 | — | Nieużywany |
29 | 30 | Przednia szyba pasażera |
30 | — | Nieużywany |
31 | 30 | Fotel pasażera zasilany elektrycznie |
32 | 30 | Elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy |
33 | 30 | Wzmacniacz przedni (radio Shaker) |
34 | 30 | Silnik przedniej szyby kierowcy |
35 | 40 | Zamienny silnik górny |
36 | — | Dioda: dioda paliwowa |
37 | — | Nieużywany |
38 | 15 | 2011-2014: Wtryskiwacze paliwa (tylko Shelby) |
39 | 5 | 2010-2012: Tylna cewka odszraniacza (Run/Start) |
2013-2014: Podgrzewane lustra | ||
40 | 15 | Moduł sterujący układu napędowego Vehicle Power 4 – cewka zapłonowa |
45 | 5 | Moduł sterujący układu napędowego Run/Start |
46 | 5 | Moduł sterowania układem napędowym Vehicle Power 3 – ogólne elementy układu napędowego |
47 | 15 | Moduł sterujący układu napędowego Zasilanie pojazdu 1 |
48 | 15 | Moduł sterowania układem napędowym Moc pojazdu 5-transmisja |
49 | 15 | Moduł sterujący układu napędowego Moc pojazdu 2 – elementy układu napędowego związane z emisją |
41 | Przekaźnik pompy paliwa | |
42 | Przekaźnik pompy intercoolera (tylko Shelby) | |
43 | Przekaźnik sprężarki klimatyzacji | |
44 | Przekaźnik pompy paliwa nr 2 (tylko Shelby) | |
50 | Przekaźnik wentylatora chłodzącego (wysoki) | |
51 | Przekaźnik silnika dmuchawy | |
52 | Przekaźnik rozrusznika | |
53 | Przekaźnik tylnego odszraniania | |
54 | Przekaźnik wycieraczek przednich | |
55 | Przekaźnik wentylatora chłodzącego (niski) | |
56 | Nieużywany (zapasowy) | |
57 | Przekaźnik PCM | |
58 | 2013-2014: Różnicowa pompa płynu (tylko Shelby) |