Ford Mustang V (2005-2009) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang V z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Ford Mustang piątej generacji, produkowany w latach 2005-2009, jest istotnym etapem w historii tej legendy samochodowej. Często określany jako „S-197”, ten Mustang przyniósł wiele zmian i innowacji, które odegrały istotną rolę w ożywieniu […]

06/27/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang V z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009.

Ford Mustang piątej generacji, produkowany w latach 2005-2009, jest istotnym etapem w historii tej legendy samochodowej. Często określany jako „S-197”, ten Mustang przyniósł wiele zmian i innowacji, które odegrały istotną rolę w ożywieniu i redefiniowaniu marki Mustang.

Pod względem stylistyki, Mustang piątej generacji odwoływał się do klasycznych designów Mustanga z lat 60. Zwracano uwagę na muskularne nadkola, charakterystyczną atrapę chłodnicy w kształcie litery „U” oraz agresywne linie i proporcje samochodu. Ta rewitalizacja klasycznego wyglądu przyniosła Mustangowi nowoczesny, ale jednocześnie pociągający wygląd.

Ważnym aspektem piątej generacji Mustanga były udoskonalenia pod względem wydajności. Mustang GT był napędzany przez silnik V8 o pojemności 4,6 litra, który oferował moc na poziomie około 300 KM, co zapewniało dynamiczne osiągi. Wersja V6 była wyposażona w silnik o pojemności 4,0 litra, zapewniający dobrą wydajność przy jednoczesnym oszczędzaniu paliwa.

Ford Mustang GT z tego okresu był również znany z wprowadzenia innowacyjnej technologii pod nazwą „Ponies a̲nd̲ P̲l̲a̲y̲b̲o̲y̲s̲” lub w skrócie „P̲.̲A̲.̲P̲.̲”. Ta technologia pozwalała kierowcom dostosować ustawienia samochodu, w tym m.in. charakterystykę silnika, czułość układu kierowniczego i reakcję na pedał gazu, dostosowując go do własnych preferencji i warunków jazdy.

Wewnątrz, Mustang piątej generacji oferował stylowe wnętrze z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów. Kierowcy mieli do dyspozycji nowoczesne wyposażenie, takie jak system audio z możliwością podłączenia iPodów, system nawigacji satelitarnej i systemy bezpieczeństwa. Wprowadzono również kilka elementów nawiązujących do klasycznych Mustangów, takich jak wyraźnie widoczne obwódki zegarów i charakterystyczne koło kierownicy.

Mustang piątej generacji zdobył ogromną popularność zarówno wśród entuzjastów, jak i szerszej publiczności. Jego wyjątkowy wygląd, znakomite osiągi, charakterystyczny dźwięk silnika V8 i historia marki Mustang przyciągały wielu miłośników samochodów sportowych. Ten model przyczynił się do ożywienia Mustanga i umocnił jego pozycję jako kultowego amerykańskiego samochodu sportowego.

Zobacz także:  Ford Escape III (2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Warto również wspomnieć o wersjach specjalnych, takich jak Shelby GT500, które wprowadzały jeszcze większą moc i osiągi, a także limitowane edycje, takie jak Bullitt Mustang, które nawiązywały do kultowego filmu „Bullitt” z 1968 roku.

Mustang piątej generacji stanowił przełom w historii tej ikonicznej linii samochodów, wprowadzając nowoczesne technologie, mocne silniki i stylowe wzornictwo, które nadal cieszą się uznaniem wielu entuzjastów samochodów na całym świecie.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Schemat skrzynki bezpieczników tablicy rozdzielczej

Panel bezpieczników znajduje się w dolnej części po stronie pasażera za panelem nożnym. Zdejmij pokrywę panelu poszycia i pokrywę bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.

Ford Mustang V (2005-2009) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
3 10 Zasilanie wycieraczek/przekaźnik silnika dmuchawy
4 5 Lusterka elektryczne
5 Nieużywany
6 5 Dodatkowe kanały opóźniające
7 10 2005: Anulowanie przesterowania
2006, kabriolet: anulowanie nadbiegu
2007-2009: Lusterko elektrochromowe
5 2006, coupe: Anulowanie Overdrive
8 10 Klaster, złącze łącza danych (DLC)
9 Nieużywany
10 5 Moduł wykrywania wtargnięcia (15 m), kontrola klimatu
11 Nieużywany
12 5 Kontrola klimatu. Zapłon
13 Nieużywany
14 5 Przełącznik cyklu klimatyzacji
15 10 Moc włączania/wyłączania hamulca (BOO)
16 5 Grupa
17 10 Moduł kontroli bezpieczeństwa (RCM), system wykrywania pasażerów w pasażerze (PODS), wskaźnik dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera (PADI)
18 10 Układ przeciwblokujący (ABS), grzałka zaworu wentylacji skrzyni korbowej (PCV) (2005-2006), zapłon (2005-2006)
19 5 Przekaźniki modułu sterującego układu napędowego (PCM), pasywny system przeciwkradzieżowy (PATS), lampka ostrzegawcza poduszki powietrznej zestawu wskaźników (2007-2009)
20 10 Radio (Start)
21 10 Przekaźnik rozrusznika
Przekaźnik
1 Opóźnienie akcesoriów #1
2 Nieużywany

Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika. Skrzynka rozdzielcza zawiera bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.
Nie należy sprawdzać styków bezpieczników i przekaźników w skrzynce rozdzielczej, ponieważ nastąpi uszkodzenie, powodując nieprawidłowe lub utratę funkcjonalności elektrycznej.

Ford Mustang V (2005-2009) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 Nieużywany
2 30 Dmuchawa klimatyzacyjna
3 40 Wentylator chłodzący
4 30 Rozrusznik
5 30 2005: Silnik prawej przedniej szyby
2006-2009: Silnik lewej przedniej szyby
6 30 Wzmacniacz tylny (radio Shaker 1000)
7 30 2005: Silnik lewej przedniej szyby
2006-2009: Silnik prawej przedniej szyby
8 40 Układ przeciwblokujący (ABS) #1
9 30 Wzmacniacz tylny (radio Shaker 1000)
10 30 Wycieraczki
11 30 Silnik lewej tylnej szyby (tylko kabriolet)
12 30 Silnik prawej tylnej szyby (tylko kabriolet)
13 40 Rozkładany blat
14 30 2005-2006:  Siedzenie
2007-2009: Siedzenie kierowcy
15 30 2007-2009: Siedzenie pasażera
16 30 Wzmacniacz przedni (radio Shaker 500)
39 15 2007-2009: Silnik nr 4
40 15 Silnik #2
41 15 Pompa paliwowa
42 15 Silnik #3
42 15 Silnik #3
43 10 Alternator
44 10 Opóźnione akcesorium
45 10 PCM
46 25 Klakson
47 15 Silnik #1
49 15 Sprzęgło klimatyzacji
50 15 Światła drogowe
51 10 Rozkładany dach
52 30 Tylny odszraniacz
54 10 2005-2006: opóźnienie PCM
20 2008-2009: Lewy reflektor HID
55 20 2008-2009: Prawy reflektor HID
56 20 Radio, SDARS (2007-2009)
57 20 Wydanie Decklid
58 15 Światła przeciwmgielne
59 30 SJB #5 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej)
60 Nieużywany
61 20 Punkt zasilania nr 1 (tablica przyrządów)
62 20 SJB #7 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej)
63 30 SJB #6 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej)
64 20 Punkt zasilania #2 (konsola)
65 30 ABS #2
66 25 2007-2009: Podgrzewane siedzenia
67 30 SJB #4 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej)
68 20 Zapłon
Przekaźnik
20 PCM #2
21 Pompa paliwowa
22 Rozrusznik
23 2005-2006: PCM #1
24 Sprzęgło klimatyzacji
25 Wentylator chłodzący (wysoka prędkość)
26 Klakson
27 Światła drogowe
28 Wentylator chłodzący (niska prędkość)
29 Tylny odszraniacz
30 Światła przeciwmgielne
31 Rozkładany dach (góra)
32 Dmuchawa klimatyzacyjna
33 Kabriolet (dół)
34 2006-2009: Decklid
Dioda
48 2005-2008: Sprzęgło klimatyzacji
53 PCM
Zobacz także:  Ford Focus III (2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Przekaźnik pomocniczy

W pojazdach wyposażonych w podgrzewane siedzenia, za obszarem przełączników reflektorów znajduje się skrzynka przekaźników, zawierająca dwa mikroprzekaźniki dla podgrzewanych siedzeń kierowcy i pasażera.

Przekaźnik pomocniczy z reflektorami HID

W pojazdach (2008-2009) wyposażonych w reflektory HID dodatkowa skrzynka przekaźników znajduje się pod maską po prawej stronie z przodu komory silnika. Ta skrzynka przekaźników pomocniczych zawiera lewy przedni i prawy przedni przekaźnik reflektorów HID.

Ford Mustang V (2005-2009) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis
1 Lewy reflektor HID
2 Prawy reflektor HID
3 Nieużywany
4 Nieużywany

 

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.