W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mondeo I z lat: 1992, 1993, 1994, 1995, 1996. Ford Mondeo I, znany również jako Ford Contour w Stanach Zjednoczonych, to samochód klasy średniej wprowadzony na rynek w 1993 roku. Był to jeden z najważniejszych modeli Forda, który zdobył dużą popularność dzięki […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mondeo I z lat: 1992, 1993, 1994, 1995, 1996.
Ford Mondeo I, znany również jako Ford Contour w Stanach Zjednoczonych, to samochód klasy średniej wprowadzony na rynek w 1993 roku. Był to jeden z najważniejszych modeli Forda, który zdobył dużą popularność dzięki swojemu atrakcyjnemu designowi, solidnej konstrukcji i zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym.
Pod względem designu, Ford Mondeo I cechował się awangardowym wyglądem jak na tamte czasy. Miał smukłą sylwetkę, opływowe linie i eleganckie proporcje, co nadawało mu dynamicznego i nowoczesnego charakteru. Wnętrze było starannie zaprojektowane, oferując przestronność, wygodę i wysoką jakość wykończenia.
W zakresie technologii, Ford Mondeo I był wyposażony w różne zaawansowane rozwiązania, takie jak systemy ABS, poduszki powietrzne, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także systemy audio i nawigacji. Był to samochód, który oferował wiele funkcji ułatwiających codzienną jazdę i zapewniających komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
Pod maską Forda Mondeo I można znaleźć różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnych pojemnościach i mocach. Były one odpowiednio dostosowane do zapewnienia odpowiedniej dynamiki i oszczędności paliwa.
Ford Mondeo I odznaczał się również doskonałymi właściwościami jezdnymi. Zapewniał pewne prowadzenie, dobrą stabilność na zakrętach i komfortową jazdę zarówno na krótszych, jak i dłuższych trasach. Układ zawieszenia był dobrze wyważony, co przekładało się na komfortowe przejazdy nawet po nierównościach drogowych.
Samochód ten cieszył się dużym uznaniem i zdobył wiele nagród, w tym tytuł Samochodu Roku w Europie w 1994 roku. Dzięki swojej solidnej konstrukcji i niezawodności, Ford Mondeo I był popularnym wyborem zarówno dla rodzin, jak i dla osób podróżujących służbowo.
Podsumowując, Ford Mondeo I był udanym modelem, który zdobył uznanie zarówno za swoje atrakcyjne wzornictwo, jak i zaawansowane rozwiązania technologiczne. Był to samochód, który oferował komfort, bezpieczeństwo i niezawodność w codziennej jeździe.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Blok bezpieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą po stronie kierowcy.

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 19 | 7,5 | Podgrzewane lusterka wsteczne |
| 20 | 10 | Silniki wycieraczek |
| 21 | 40 | Okna elektryczne |
| 22 | 7,5 | ABS |
| 23 | 15 | Zacisk 15, światła cofania, immobilizer, system klimatyzacji, przełącznik kierunkowskazów, podgrzewane dysze spryskiwaczy, P/N |
| 24 | 15 | Światła hamowania |
| 25 | 20 | Lampy zapasowe |
| 26 | 20 | Światła przeciwmgielne |
| 27 | 15 | Zapalniczka |
| 28 | 30 | Regulacja fotela, system czyszczenia reflektorów |
| 29 | 30 | Ogrzewanie tylnej szyby |
| 30 | 7,5 | Terminal 15, oświetlenie wewnętrzne, brzęczyk |
| 31 | 7,5 | Podświetlenie tablicy przyrządów |
| 32 | 7,5 | Radio (zacisk 75) |
| 33 | 7,5 | Światła postojowe – lewa strona |
| 34 | 7,5 | Terminal 30, oświetlenie wnętrza, elektryczna regulacja lusterek, zegar |
| 35 | 7,5 | Światła postojowe – prawa strona |
| 36 | 15 | Radio |
| 37 | 30 | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
| 38 | 7,5 | Poduszka powietrzna |
| K1 | Odszranianie tylnej szyby | |
| K14 | Silnik dmuchawy nagrzewnicy | |
| K41 | Zapłon | |
| K47 | Oświetlenie wewnętrzne | |
| K162 | Silnik wycieraczek | |
| V10 | Ochrona przed odwrotnym napięciem | |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 1 | 80 | Główne zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu |
| 2 | 60 | Wentylator chłodzący silnik |
| 3 | 60 | ABS, podgrzewanie (Diesel) |
| 4 | 20 | Zapłon, moduł EEC, światła do jazdy dziennej |
| 5 | 30 | Podgrzewana przednia szyba |
| 6 | 30 | Podgrzewana przednia szyba |
| 7 | 20 | ABS |
| 8 | 30 | Podgrzewane siedzenia, ogrzewanie postojowe |
| 9 | 20 | Elektroniczne sterowanie silnikiem (EWG) |
| 10 | 20 | Wyłącznik zapłonu, światło postojowe |
| 11 | 3 | Pamięć PCM |
| 12 | 15 | System ostrzegawczy klaksonu i świateł awaryjnych |
| 13 | 20 | Czujnik HEGO |
| 14 | 15 | Pompa paliwowa |
| 15 | 10 | Światło mijania w prawo |
| 16 | 10 | Światło mijania lewe |
| 17 | 10 | Światła drogowe w prawo |
| 18 | 10 | Światła drogowe lewe |
| K4 | Pompa paliwowa | |
| K5 | Światła dzienne | |
| K22 | Rozrusznik | |
| K32 | Klimatyzacja | |
| K33 | Klakson | |
| K36 | Światła mijania | |
| K37 | Światła drogowe | |
| K40 | Podgrzewana przednia szyba | |
| K45 | Wentylator chłodnicy | |
| K46 | Wentylator chłodnicy (wysoka prędkość) | |
| K81 | PCM (Diesel) | |
| K107 | Klimatyzacja (Diesel) | |
| K163 | PCM (benzyna) | |
| V8 | Ochrona przed odwrotnym napięciem | |
Brak komentarzy.