Ford Mustang II (1974-1978) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang II z lat: 1974, 1975, 1976, 1977, 1978. Ford Mustang II to model samochodu sportowego wprowadzony na rynek w latach 1974-1978. Jest to druga generacja popularnej serii Mustangów, ale różni się znacząco od swojego poprzednika, oryginalnego Forda Mustanga z lat 60. […]

06/27/2023
Czas czytania: 3 minut
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang II z lat: 1974, 1975, 1976, 1977, 1978.

Ford Mustang II to model samochodu sportowego wprowadzony na rynek w latach 1974-1978. Jest to druga generacja popularnej serii Mustangów, ale różni się znacząco od swojego poprzednika, oryginalnego Forda Mustanga z lat 60. Mustang II został wprowadzony w odpowiedzi na kryzys paliwowy i zmieniające się preferencje klientów w tamtym czasie.

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych decyzji związanych z Mustangiem II było przejście na platformę Pinto, kompaktowego samochodu Forda. Zmiana ta spowodowała, że Mustang II był mniejszy, lżejszy i bardziej ekonomiczny w porównaniu do swojego poprzednika. Jednakże, wiele osób uważało, że stracił on na mocy i sportowym charakterze.

Wygląd zewnętrzny Mustanga II również różnił się od pierwowzoru. Miał bardziej zaokrąglone linie i mniej agresywną sylwetkę. Wprowadzono również wersję fastback, ale nie zdobyła ona takiej popularności jak poprzednia generacja.

Zobacz także:  Ford Transit Custom i Tourneo Custom (2019-2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mustang II oferował różne silniki, w tym czterocylindrowy, sześciocylindrowy i nawet V8 o pojemności 5,0 litra. Jednak ze względu na ówczesne regulacje dotyczące emisji spalin i potrzebę większej ekonomiczności, większość egzemplarzy była wyposażona w mniejsze jednostki napędowe.

Pod względem osiągów, Mustang II nie był tak imponujący jak jego poprzednik. Niemniej jednak, znalazł swoje miejsce na rynku, przyciągając klientów poszukujących bardziej ekonomicznego i kompaktowego samochodu sportowego.

Mustang II jest często krytykowany za to, że odbiegał od pierwotnego ducha Mustanga. Jednak w kontekście ówczesnych realiów, kiedy branża motoryzacyjna zmagała się z kryzysem paliwowym i rosnącymi wymaganiami dotyczącymi efektywności, Ford podjął decyzję dostosowania Mustanga do nowych warunków rynkowych.

Choć Mustang II nie jest uważany za najlepszą odsłonę serii Mustangów, ma swoich zwolenników i jest częścią historii tej kultowej linii samochodów. Ponadto, wprowadzenie Mustanga III w latach 80. odbudowało reputację i mocno sportowy charakter tej serii.

Zobacz także:  Ford Puma (2021) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpiecznikowa

Ford Mustang II (1974-1978) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
1 4 74-75:  Zestaw wskaźników, sterowanie ogrzewaniem lub klimatyzacją, radiem, popielniczką i lampkami zegara
76-’78:  Lampki tablicy rozdzielczej
2 7,5 Olej, hamulce, lampki kontrolne pasów, moduł pasów bezpieczeństwa, brzęczyk, pozycjoner elektromagnesu przepustnicy, elektrozawór kontroli emisji (’76-’78)
3 6 Wyłącznik automatyczny:  Silnik wycieraczek szyby przedniej
4 15 Pompa spryskiwacza szyby przedniej, uchylone drzwi, hamulec postojowy (’74-’75), lampki kontrolne reflektorów (’74-’75), lampka kontrolna podświetlenia nagrzewnicy, moduł antykradzieżowy, lampka kontrolna monitora paliwa (’76-’78)
5 7,5 Radio/odtwarzacz kaset
6 20 Klakson, zapalniczka
7 15 Oświetlenie sufitowe, schowek na rękawiczki, mapa, bagażnik, drzwi, tablica przyrządów, dzięki uprzejmości, lampki kontrolne reflektorów.
Kluczyk, brzęczyk ostrzegawczy reflektorów, zasilanie zegara, wyzwalacz antykradzieżowy, zasilanie klaksonu i moduł pasów bezpieczeństwa
8 15 Światła stopu i awaryjne
9 15 Podgrzewacz
30 ’74-’77:  Klimatyzator
35 ’78:  Klimatyzator
11 15 ’74-’75:  Światła cofania
’76-’78:  Światła cofania i kierunkowskaz
Zobacz także:  Ford Mustang I (1969-1970) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wyłączniki automatyczne

Numer Opis Ampery [A] Lokalizacja
1 ’74-’76:  Obwód reflektora i lampka kontrolna świateł drogowych (’76-’78) 18 Wyłącznik automatyczny zintegrowany z włącznikiem reflektorów
2 ’74-’75:  Światła obrysowe, rejestracyjne, tylne, lampka kontrolna kwadrantu zmiany biegów i reflektory Przekaźnik ostrzegawczy „ON”
’76-’78:  Lampki tylne, postojowe, tablicy rejestracyjnej, boczne światła obrysowe i kontrolki automatycznej zmiany biegów
15 Wyłącznik automatyczny zintegrowany z wyłącznikiem reflektorów

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.