Dodge Charger I (2005-2010) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Charger I z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010. Pierwsza generacja Dodge Charger, produkowana w latach 2005-2010, to odrodzenie legendarnego modelu Charger, który był popularnym muscle carem w latach 60. XX wieku. Nowa wersja Charger I była próbą połączenia tradycyjnego stylu […]

09/05/2023
Czas czytania: 6 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Charger I z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010.

Pierwsza generacja Dodge Charger, produkowana w latach 2005-2010, to odrodzenie legendarnego modelu Charger, który był popularnym muscle carem w latach 60. XX wieku. Nowa wersja Charger I była próbą połączenia tradycyjnego stylu muscle carów z nowoczesnymi osiągami i wygodą. Oto kilka kluczowych informacji na temat Dodge Charger I (2005-2010):

  1. Design: Dodge Charger I wyróżniał się charakterystycznym wyglądem, który nawiązywał do swojego historycznego poprzednika. Miał klasyczny wygląd muscle cara z długą maską, szeroką atrapą chłodnicy i podwójnymi reflektorami. Ten wyrazisty design przyciągał uwagę na drodze.
  2. Silniki i osiągi: Charger I oferował różne opcje jednostek napędowych, począwszy od bazowego silnika V6 aż po potężne V8. Wersje SRT8 były wyposażone w potężny silnik HEMI V8 o mocy przekraczającej 400 koni mechanicznych. To sprawiało, że Charger był znakomitym performerem na drodze, zapewniając znakomite osiągi.
  3. Wersje i wyposażenie: Samochód dostępny był w różnych wersjach, w tym SE, SXT, R/T i SRT8, co dawało klientom wybór zgodnie z ich preferencjami i budżetem. Wnętrze było wygodne i oferowało nowoczesne technologie, takie jak systemy multimedialne, nawigacja, klimatyzacja oraz wiele opcji personalizacji.
  4. Praktyczność: Choć Charger miał charakter muscle cara, to nadal oferował przestronne wnętrze i wygodne siedzenia, co czyniło go także odpowiednim samochodem na co dzień i dla rodzin.
  5. Popularność: Dodge Charger I zdobył dużą popularność na rynku, przyciągając zarówno miłośników muscle carów, jak i klientów poszukujących sportowego sedanu z potężnymi osiągami.
  6. Kontynuacja dziedzictwa: Dodge Charger I kontynuował dziedzictwo modelu Charger jako muscle cara i odegrał istotną rolę w przywróceniu tej ikonicznej marki do życia. Dzięki połączeniu klasycznego stylu z nowoczesnymi technologiami i osiągami, stał się ważnym graczem na rynku sportowych samochodów.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Dodge Durango (2016-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

Przednie centrum dystrybucji mocy znajduje się w komorze silnika.

Dodge Charger I (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Dodge Charger I (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20 HID: Lewa lampa wyładowcza o wysokiej intensywności
2 20 HID: prawa lampa wyładowcza o wysokiej intensywności
3 15 Przekaźnik regulowanych pedałów (z wyjątkiem pamięci)
4 20 Przekaźnik sygnału dźwiękowego, przedni moduł sterujący, sprzęgło sprężarki klimatyzacji (benzyna)
5 20 HID: przekaźnik spryskiwacza reflektorów
20 Klaster (2005)
20 Policja: lampa pod maską
6 15 Przedni moduł sterujący
7 20 Przednia lampa przeciwmgielna, przedni moduł sterujący
8 15 Przekaźnik świateł postojowych (przednie światła postojowe/kierunkowskazy, przednie/tylne światła obrysowe boczne, światła rejestracyjne, światła tylne/stopowe lub światła tylne/stopowe/postojowe), przedni moduł sterujący
9 15 Przedni moduł sterujący
10 5 Moduł sterujący układu napędowego, przekaźnik rozrusznika, moduł sterujący silnika (Diesel)
11 15 SRT8: Moduł sterujący układu napędowego
20 z wyjątkiem SRT8: Moduł sterujący układu napędowego
12  –
13  –
14 20 SRT8: Moduł sterujący układu napędowego
25 z wyjątkiem SRT8: Moduł sterujący układu napędowego
20 2005: Moduł sterujący układu napędowego
25 Olej napędowy: Moduł sterujący silnika, przekaźnik PTC nr 1, przekaźnik PTC nr 2, przekaźnik PTC nr 3
15 25 Benzyna (z wyjątkiem SRT8): wtryskiwacz paliwa, cewka zapłonowa, kondensator zapłonowy, elektromagnes zaworu krótkiego biegu (3,5 l)
20 2005: Wtryskiwacz paliwa, cewka zapłonowa, kondensator zapłonowy
20 SRT8: wtryskiwacz paliwa, cewka zapłonowa, kondensator zapłonowy
25 Olej napędowy: moduł sterujący silnika, moduł świec żarowych, czujnik tlenu, serwomotor wirowy wlotu, nagrzewnica odpowietrznika skrzyni korbowej, zawór EGR, serwomotor ciśnienia doładowania, sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik pompy paliwa,
16 15 Olej napędowy: moduł sterujący silnika
20 2005: Moduł sterujący układu napędowego
17 30 ABS
18 30 Przekaźnik włączania/wyłączania wycieraczek
19 50 Przekaźnik wentylatora chłodnicy (wysoki), przekaźnik sterowania wentylatorem chłodnicy (wysoki/niski), przedni moduł sterowania
20 20 Przekaźnik rozrusznika
21 50 ABS
22 40 Przekaźnik sterujący wentylatora chłodnicy, sprzęgło sprężarki klimatyzacji
23 50 HID: Przekaźnik lampy wyładowczej dużej intensywności (bezpiecznik (komora silnika): „1”, „2”)
24 60 AWD/SRT/Diesel: Chłodnica wentylatora
25 30 Przedni moduł sterujący
26 20 RLE: Przekaźnik kontroli skrzyni biegów
20 Olej napędowy: przekaźnik sprzęgła sprężarki klimatyzacji
27 30 Przedni moduł sterujący
Przekaźnik
R1 Klakson
R2 Benzyna: Sprzęgło sprężarki klimatyzatora
R3 Sterowanie wentylatorem chłodnicy (wysokie/niskie)
R4 Wentylator chłodnicy (wysoki)
R5 Włączanie/wyłączanie wycieraczek
R6 RLE: kontrola skrzyni biegów
R7 Sterowanie wentylatorem chłodnicy
R8 Wycieraczka Wysoka/Niska
R9 Rozrusznik
R10 Regulowane pedały (z wyjątkiem pamięci)
R11 Lampa parkowa
R12 Przednia lampa przeciwmgielna
R13 Automatyczne wyłączenie
R14 Przekaźnik rozładowania wysokiej intensywności
R15  –
Zobacz także:  Dodge Magnum (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Skrzynka przekaźników (Diesel)

Dodge Charger I (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 50 Przekaźnik PTC nr 1
2 50 Przekaźnik PTC nr 2
3 50 Przekaźnik PTC nr 3
Przekaźnik
R1 PTC nr 3
R2 PTC nr 2
R3 PTC nr 1

Schemat skrzynki bezpieczników bagażnika

Tylne centrum dystrybucji mocy znajduje się w tylnej części pod panelem dostępu do koła zapasowego.

Dodge Charger I (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Dodge Charger I (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 60 Bezpiecznik (Bagażnik): „14”, „36”, „38”, „44”
2 40 Skrzynka bezpieczników komory silnika (element topikowy 14)
3 20 Policja: lampa kopułowa
4 40 Skrzynka bezpieczników komory silnika (element topikowy 14)
5 30 z wyjątkiem SRT8: Podgrzewany Moduł Siedzenia, Dioda Zenera, Bezpiecznik (Przedział Bagażowy): „30”
40 SRT8: Podgrzewany Moduł Siedzenia, Dioda Zenera, Bezpiecznik (Przedział Bagażowy): „30”
6 20 Przekaźnik pompy paliwa
7 20 SRT8: Wzmacniacz subwoofera
15 Policja: Lampa punktowa (prawa)
8 15 Złącze Data Link, System Klasyfikacji Pasażerów (lewa strona), Stacyjka (Moduł Sterowania Silnika (Diesel), Moduł Sterowania Układem Napędowym, Moduł Blokady Kolumny Kierownicy (prawy), Przekaźnik Pompy Paliwa (benzyna), Bezpiecznik (Bagaż): „27”, „29”, „40”, Dioda nr 1)
9 20 Gniazdo zasilania – konsola
10 10 Eksport: tylny przekaźnik świateł przeciwmgielnych
15 Policja: Lampa punktowa (lewa)
14 10 Sterowanie klimatyzacją / ogrzewaniem, moduł zdalnego wprowadzania klucza Sentry (LHD), klaster, moduł nadawczo-odbiorczy (prawy)
15 20 Moduł hamulcowy (przyczepa holownicza)
16 20 Magnum (300C Touring): tylne gniazdo zasilania
17 20 Klaster, moduł blokady kolumny kierownicy (prawy), moduł zdalnego wprowadzania kluczyka Sentry (RHD)
18 20 Zapalniczka
19 10 Przełącznik lampy stopu, przekaźnik wstrzymujący lampę stopu (z wyjątkiem MK25E)
20 20 Magnum (300C Touring): tylny przekaźnik wycieraczek
27 10 System klasyfikacji pasażerów, moduł kontrolera urządzeń przytrzymujących pasażerów
28 10 z wyjątkiem SRT8: Moduł kontrolera urządzeń przytrzymujących pasażerów
5 SRT8: Moduł kontrolera urządzeń przytrzymujących pasażerów
29 5 Przełącznik świateł stopu, klaster, moduł zdalnego wprowadzania kluczyka strażniczego, czujnik masowego przepływu powietrza (Diesel), ABS, przedni moduł sterujący, moduł sterujący układu napędowego (benzyna), moduł sterujący silnika (Diesel)
30 10 Moduł drzwi kierowcy/pasażera, przełącznik lusterek, moduł sterujący układu kierowniczego, moduł interfejsu policji/taksówki
35 5 Przełącznik lusterek (z wyjątkiem pamięci), przełącznik okna/zamka drzwi pasażera Express (z wyjątkiem podstawy), tylny wzmacniacz antenowy, migacz reflektorów (policja), przekaźnik policyjny nr 1, przekaźnik policyjny nr 2, przekaźnik policyjny nr 3, elektroniczny moduł napowietrzny (Eksport), Czujnik deszczu (Eksport)
36 20 Radio, moduł głośnomówiący, odbiornik satelitarny, system multimedialny z monitorem/DVD, moduł odbiornika informacji o ruchu drogowym (eksport)
37 15 NAG1: Moduł sterowania skrzyni biegów
38 5 Lampa ładunkowa (z wyjątkiem Magnum), moduł zegara analogowego, elektroniczny moduł sufitowy, syrena (RHD)
39 10 Podgrzewane Lustro
40 5 z wyjątkiem SRT8: Przełącznik ogrzewania lewego/prawego siedzenia, sterowanie ogrzewaniem klimatyzacji, wewnętrzne lusterko wsteczne
10 SRT8: Przełącznik podgrzewania lewego/prawego siedzenia, sterowanie ogrzewaniem klimatyzacji, wewnętrzne lusterko wsteczne
5 Policja: zmiana banku
41 10 Sterowanie ogrzewaniem klimatyzacji, monitor ciśnienia w oponach, lewy/prawy czujnik poziomu reflektorów (eksport), moduł wspomagania parl, moduł poziomowania reflektorów (eksport), lewa/prawa lampa wyładowcza wysokiej intensywności (eksport)
42 30 Silnik dmuchawy przedniej (MTC), moduł dmuchawy przedniej (ATC)
43 30 Odmgławiacz tylnej szyby
44 20 Przedni moduł sterujący, silnik/moduł szyberdachu, wzmacniacz radiowy
Wyłącznik obwodu
CB1 25 Przełącznik fotela kierowcy (z wyjątkiem pamięci), moduł fotela pamięci, klaster (z wyjątkiem fotela zasilania/pamięci)
CB2 25 Przełącznik fotela pasażera
CB3 25 z wyjątkiem SRT8: przełącznik okna kierowcy/pasażera/zamka w drzwiach (baza), moduł drzwi kierowcy/pasażera (z wyjątkiem podstawy), przełącznik okna kierowcy/zamka w drzwiach Express (z wyjątkiem podstawy)
30 SRT8: przełącznik okna kierowcy/pasażera/zamka drzwi (podstawa), moduł drzwi kierowcy/pasażera (z wyjątkiem podstawy), przełącznik okna kierowcy/zamka drzwi (z wyjątkiem podstawy)
Dioda
D1 NAG1: Przekaźnik kontroli skrzyni biegów
D2 Przedni moduł sterujący
D3 Zenera
Przekaźnik
R1 Bieg
R2 Odmgławiacz tylnej szyby
R3 Opóźnienie akcesoriów
R4 NAG1: Kontrola skrzyni biegów
R5 Eksport: tylna lampa przeciwmgielna
R6 Magnum (300C Touring): Tylna wycieraczka
R7  –
R8 Blokada świateł stopu (z wyjątkiem MK25E)
R9 Pompa paliwowa
R10  –
Zobacz także:  Dodge RAM 1500 (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.