Volkswagen Passat B3 (1988-1993) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Passata B3 z lat: 1988, 1989, 1990, 1991, 1992 i 1993. Volkswagen Passat B3 to trzecia generacja popularnego modelu Passat, produkowana przez niemiecką firmę Volkswagen AG w latach 1988-1993. Samochód ten został wprowadzony na rynek jako następca modelu Passat B2 i charakteryzował […]

05/09/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Passata B3 z lat: 1988, 1989, 1990, 1991, 1992 i 1993.

Volkswagen Passat B3 to trzecia generacja popularnego modelu Passat, produkowana przez niemiecką firmę Volkswagen AG w latach 1988-1993. Samochód ten został wprowadzony na rynek jako następca modelu Passat B2 i charakteryzował się całkowicie nową stylistyką, zmienionymi proporcjami nadwozia oraz większymi wymiarami zewnętrznymi.

W porównaniu do poprzednika, Passat B3 był znacznie większy i bardziej przestronny, oferując większą przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Wzrosła także pojemność bagażnika, co czyniło go bardziej praktycznym w codziennym użytkowaniu. W stosunku do poprzednika, Passat B3 został również wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak system ABS, elektrycznie sterowane lusterka oraz elektryczne szyby.

W kwestii napędu, Passat B3 był oferowany z różnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, o pojemności od 1,6 do 2,8 litra, generującymi od 75 do 174 KM mocy. Silniki te były sprzężone z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, co pozwalało na dopasowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb i preferencji kierowców.

Passat B3 cieszył się dużą popularnością wśród klientów, zwłaszcza w Europie. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień, w tym tytuł „Car of the Year” w Europie w 1989 roku. Passat B3 był również dobrze oceniany przez specjalistów za swoje osiągi, wygodę i bezpieczeństwo.

Podsumowując, Volkswagen Passat B3 był istotnym krokiem naprzód dla marki Volkswagen w kwestii innowacji i rozwoju technologicznego. Samochód ten wprowadził wiele nowoczesnych rozwiązań, które wpłynęły na rozwój całej branży motoryzacyjnej. Passat B3 był bardzo popularny w swoim czasie, a jego wpływ na rozwój motoryzacji jest widoczny po dziś dzień.

Zobacz także:  Volkswagen Fox (2010-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka główna

Skrzynka głównych bezpieczników i przekaźników znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

Aby uzyskać do niego dostęp, musisz zdjąć półkę.

Volkswagen Passat B3 (1988-1993) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

1 10A Światło mijania (lewy reflektor)
2 10A Światło mijania (prawy reflektor)
3 10A Oświetlenie kombinacji urządzeń i tablicy rejestracyjnej
4 15A Środek do czyszczenia szyby tylnej klapy, szyberdach, samopoziomująca jednostka sterująca tylnego zawieszenia
5 15A Wycieraczka szyby przedniej, spryskiwacz szyby przedniej i tylnej szyby
6 20A Wentylator nagrzewnicy, klimatyzator
7 10A Światło boczne (prawe)
8 10A Światło boczne (lewe)
9 20A Podgrzewana tylna szyba i lusterka wsteczne
10 15A Światła przeciwmgielne i tylne światło przeciwmgielne
11 10A Światła drogowe (lewy reflektor), lampka kontrolna świateł drogowych;
12 10A Światła drogowe (prawy reflektor)
13 10A Klakson, wentylator chłodnicy (po wyłączeniu silnika)
14 10A Lampy cofania, elektryczne lusterka zewnętrzne, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane siedzenia, czujnik temperatury silnika, podświetlenie selektora automatycznej skrzyni biegów
15 10A Gaźnik lub elektroniczny system zarządzania silnikiem
16 15A Zestaw wskaźników, oświetlenie schowka na rękawiczki
17 10A Kierunkowskazy
18 20A Elektropompa paliwa, czujnik stężenia tlenu (sonda lambda)
19 30A Wentylator chłodzący, klimatyzator
20 20A Światła stopu, system kontroli prędkości
21 15A Lampy oświetlenia wnętrza, bagażnik, zegar, centralny zamek, zapalniczka i zestaw wskaźników
22 10A radio samochodowe
Zobacz także:  Volkswagen ID.4 i ID.5 (2020-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Przekaźniki

1

System klimatyzacji

2

Przerywana tylna wycieraczka

3

Przełącznik wymuszonego biegu jałowego, zawór zwiększania prędkości biegu jałowego, system zarządzania silnikiem (Digifant)

4

rezerwa

5

Wskaźnik poziomu płynu chłodzącego

6

System alarmowy

7

System czyszczenia reflektorów

8

System przerywanej pracy wycieraczka i spryskiwacz szyby

9

System ostrzegania o pasach bezpieczeństwa

10

Światła przeciwmgielne

11

Sygnał dźwiękowy

12

Pompa paliwa, ogrzewanie kolektora dolotowego (gdzie przewidziano)

13

Zegar ogrzewania tylnej szyby

14

rezerwa

15

Pompa hydrauliczna ABS

16

ABS

17

rezerwa

18

rezerwa

19

System klimatyzacji

20

rezerwa

21

Bezpiecznik pompy hydraulicznej ABS i elektrycznego napędu szyb

22

Bezpiecznik układu zaworu ABS

23

rezerwa

24

rezerwa

Liczba przekaźników w zespole zależy od wyposażenia i roku produkcji pojazdu.

 

Przypisanie przekaźników według ich numeracji

  • Nr 4 – przekaźnik alarmowy nie zapinania pasów bezpieczeństwa
  • nr 13 – sprężarka klimatyzacji
  • Nr 15 – dodatkowe światła (PTF)
  • Nr 18 – rozładunek opony X
  • nr 19 lub nr 99 – wycieraczki (nr 99 – z regulowaną pauzą)
  • nr 21 – alarm i kierunkowskazy
  • nr 22 – sygnalizacja awaryjna i kierunkowskazy, samochód z przyczepą
  • Nr 29 – przekaźnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa
  • nr 30 – główny przekaźnik wtrysku, daje polecenie włączenia pompy paliwa
  • Nr 32 – Zasilanie ECU (Digifant)
  • Nr 33 – spryskiwacze reflektorów
  • nr 43 – wskaźnik spadku poziomu płynu chłodzącego (do 91g.v.)
  • nr 46 – przekaźnik czasowy przed rozpoczęciem grzania
  • nr 53 – sygnał dwutonowy (jeden ton – zworka)
  • Nr 54 – odcięcie zasilania z powodu wymuszonego. bezczynny ruch
  • nr 55 – zwiększenie dopływu paliwa dla przymusowych. bezczynny ruch
  • Nr 59 – Podgrzewane siedzenia
  • nr 61 – ogrzewanie kolektora ssącego
  • nr 67 lub nr 80 – pompa paliwa
  • Nr 72 – wycieraczka tylna
  • nr 78 – pompa ABS
  • nr 61 – ABS ECU
  • nr 80 lub nr 67 – pompa paliwa
  • nr 99 lub nr 19 – wycieraczki (nr 99 – z regulowaną pauzą)
  • nr 105 – przekaźnik klimatyczny
  • Nr 109 – Przekaźnik układu wtrysku i zapłonu (VR6)
  • Nr 150 – Światła rozrusznika i cofania (do samochodów z automatyczną skrzynią biegów)
Zobacz także:  Volkswagen Bora, Vento, Jetta V (2005-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Poszczególne elementy można zamontować na zewnątrz tego urządzenia, na przykład bezpiecznik termiczny do kuchenki (za schowkiem) lub plastikowe wkładki do ochrony świec żarowych pod maską.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.