Volkswagen Golf VI (2008-2013) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Golfa VI z lat: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013. Volkswagen Golf VI to szósta generacja kultowego modelu Volkswagena, który zadebiutował na rynku w 2008 roku. Samochód ten, jak wiele innych modeli Golf, zyskał sobie wielu fanów dzięki swojemu wyjątkowemu stylowi, […]

05/09/2023
Czas czytania: 6 minut
Volkswagen Golf VI (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Golfa VI z lat: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013.

Volkswagen Golf VI to szósta generacja kultowego modelu Volkswagena, który zadebiutował na rynku w 2008 roku. Samochód ten, jak wiele innych modeli Golf, zyskał sobie wielu fanów dzięki swojemu wyjątkowemu stylowi, niezawodności i doskonałej jakości wykonania. W tym artykule omówimy najważniejsze cechy, jakie charakteryzują Golfa VI.

Styl i projektowanie

Volkswagen Golf VI wprowadził wiele ulepszeń stylistycznych względem poprzedniej wersji modelu. Nowe reflektory przednie i tylne, grilla chłodnicy i nowe linie nadwozia sprawiły, że auto prezentowało się bardziej sportowo i wyraziście. W porównaniu z poprzednią generacją, VW Golf VI był dłuższy, niższy i szerszy, co zwiększyło przestrzeń dla pasażerów i bagażu.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze Golfa VI zostało odświeżone i zmodernizowane w stosunku do poprzedniego modelu. Wykorzystano wytrzymałe materiały o wysokiej jakości, które zapewniają komfort jazdy. Przestrzeń pasażerska jest bardziej przestronna, a fotel kierowcy został zaprojektowany z myślą o wygodzie i ergonomii.

W standardzie, Golf VI wyposażony był w wiele funkcjonalnych rozwiązań, takich jak automatyczna klimatyzacja, system audio z radionami CD i MP3, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka i szyby oraz wielofunkcyjną kierownicę. Dostępne były również dodatkowe opcje wyposażenia, takie jak skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, system nawigacji satelitarnej i wiele innych.

Silniki i osiągi

Volkswagen Golf VI był dostępny z szerokim wyborem silników benzynowych i diesla. Silniki benzynowe o pojemności od 1.2 do 2.0 litrów, dostarczały mocy od 85 do 270 KM, a silniki diesla od 1.6 do 2.0 litrów, dostarczały mocy od 90 do 170 KM. Najmocniejsze wersje osiągały 0-100 km/h w czasie około 6 sekund, a ich prędkość maksymalna przekraczała 240 km/h. Dostępne były również wersje z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów.

Bezpieczeństwo i technologia

Volkswagen Golf VI był wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa i technologicznych, które miały na celu zapewnić jak najwyższy poziom ochrony kierowcy i pasażerów. W standardzie oferowano system ABS.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Volkswagen Caddy III (2003-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Przedział pasażerski

Skrzynka bezpiecznikowa

Znajduje się na końcu deski rozdzielczej po stronie kierowcy, za osłoną ochronną.

Volkswagen Golf VI (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

F1 (10A) Złącze DLC, jednostka sterująca silnika, przekaźnik pracy nagrzewnicy dodatkowej, ściemniacz przełączników i zestawu wskaźników, regulacja zasięgu reflektorów, jednostka tempomatu adaptacyjnego, przełącznik świateł hamowania
F2 (5A) ABS, ESP, jednostka sterująca zestawu wskaźników, jednostka sterująca silnika, przekaźnik rozrusznika, jednostka sterująca wspomagania kierownicy, jednostka sterująca wykrywania przyczepy
F3 (5A) Moduł sterujący poduszki powietrznej
F4 (5A) Czujnik poziomu i temperatury oleju, czujnik wysokiego ciśnienia, czujnik poziomu i temperatury oleju silnikowego, przycisk dezaktywacji ASR i ESP, przycisk wskaźnika ciśnienia w oponach, jednostka sterująca poduszki powietrznej
F5 (10A) Moduł sterujący lewego reflektora
F6 (10A) Moduł sterowania prawym reflektorem
F7 rezerwa
F8 rezerwa
F9 rezerwa
F10 rezerwa
F11 rezerwa
F12 (10A) Moduł sterowania drzwiami (kierowca), moduł sterowania drzwiami (pasażer), centralny zamek
F13 (10A) Gniazdo diagnostyczne, włącznik światła, czujnik deszczu i światła, włącznik świateł przeciwmgielnych
F14 (10A) Włącznik świateł hamowania (czujnik położenia pedału hamulca), sterownik automatycznej skrzyni biegów, sterownik Climatronic
F15 (20A) Przycisk odblokowujący, klapa tylna / uchwyt klapy tylnej, jednostka sterująca zasilaniem pokładowym, centralny zamek
F 16 (10A) Kamera cofania
F17 (5/10A) System audio, czujnik przechyłu, syrena alarmowa, przekaźnik sygnału
F18 rezerwa
F19 (5A) Rejestrator danych o awarii, jednostka sterująca ogranicznika prędkości silnika
F20 (20A) Moduł kontroli autoryzacji wejścia i uruchomienia, stabilizator napięcia
F21 (10A) Elektroniczny moduł sterujący blokadą kolumny kierownicy
F22 (40A) Wentylator nawiewny
F23 (30A) Elektryczne szyby, moduł sterowania drzwiami
F24 (20A) Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem
F25 (25A) Wielofunkcyjny moduł sterujący (nagrzewnica tylnej szyby, jednostka sterująca klimatyzatora, nagrzewnica i przełącznik wyboru trybu pracy)
F26 (30A) Moduł sterowania tylnymi drzwiami i podnośniki szyb
F27 (15A) Zarządzanie silnikiem (pompa paliwowa)
F28 (15A) Stabilizator napięcia, jednostka główna
F29 rezerwa
F30 (20A) Moduł sterowania automatyczną skrzynią biegów
F31 (20A) Pompa próżniowa hamulca
F32 (30A) Falownik z gniazdem, 12 V – 230 V
F33 (25A) Szyberdach
F34 (15A) Fotele elektryczne
F35 (10A) Elektroniczny moduł sterujący tłumieniem
F36 (20A) Spryskiwacze reflektorów
F37 (30A) Podgrzewane siedzenia
F38 (20A) Przekaźnik klaksonu, alarm przeciwkradzieżowy, centralna jednostka sterująca systemu wygody
F39
F40 (40A) Ogrzewanie/klimatyzator
F41 (15A) Silnik do czyszczenia szkła
F42 (20A) Zapalniczka, gniazdo 12V
F43 (15A) Moduł sterujący przyczepy
F44 (20A) Moduł sterujący przyczepy
F45 (15A) Moduł sterujący przyczepy
F46 rezerwa
F47 (5A) Moduł sterowania klastrem instrumentów
F48 (5A) Jednostka sterująca elektroniką telefonu komórkowego, stabilizator napięcia, czujnik pola magnetycznego do kompasu
F49 rezerwa
Zobacz także:  Volkswagen ID.4 i ID.5 (2020-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Skrzynka przekaźnikowa

Znajduje się pod samą deską rozdzielczą, za tapicerką.

Schemat górnej skrzynki przekaźnikowej

Volkswagen Golf VI (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

  1. Terminal + przekaźnik wyłącznika zapłonu
  2. Przekaźnik klaksonowy
  3. Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów
  4. Przekaźnik rozładowania obwodu mocy
  5. Przekaźnik elektrycznego ogrzewania szyb
  6.  lub A – 30A Bezpiecznik termiczny 1 do regulacji pozycji fotela kierowcy

Ogólny opis funkcji realizowanych przez jednostkę sterującą zasilaniem pokładowym:

Sterowanie obwodami przekaźników,

Sterowanie urządzeniami oświetleniowymi,

Rozdział mocy pomiędzy odbiornikami,

Sterowanie wycieraczkami przedniej szyby (przez LIN),

Sterowanie czujnikami deszczu i światła,

Włączenie sygnału dźwiękowego ,

Sterowanie podgrzewanymi szybami, przednią i tylną szybą,

Zapisywanie ustawień osobistych,

Zarządzanie systemem monitoringu wnętrza, czujnikami przechyłu i alarmami antywłamaniowymi,

Wygodne zamykanie/odblokowywanie,

Zdalne sterowanie (wbudowana antena),

Centralny zamek (sterowanie zamkami, drzwiami, włazy i osłony),

System monitorowania ciśnienia w oponach (oddzielny moduł logiczny z adresem diagnostycznym) ,

Sterowanie centralkami drzwi,

Oświetlenie dla ruchu w ciągu dnia,

Statyczny system oświetlenia adaptacyjnego.

 

Komora silnika

Znajduje się po lewej stronie przestrzeni podbrzusza i przykryta pokrowcem ochronnym. Składa się z dwóch części: 1 – skrzynka przekaźników i bezpieczników oraz 2 – skrzynka bezpieczników dużej mocy.

 

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

Volkswagen Golf VI (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

R1 Przekaźnik ECU/przekaźnik wentylatora
R2 Przekaźnik pompy dmuchawy powietrza / Przekaźnik sterowania automatyczną skrzynią biegów
1 (30A) Silnik wycieraczek
2 (30A) Jednostka mechatroniczna skrzyni biegów
3 (20A) Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem
4 (20A) Moduł sterujący ABS
5 (15A) Moduł sterujący skrzyni biegów (ECM)
6 (5A) Panel przyrządów, moduł sterujący kolumny kierownicy
7 (40A) Przekaźnik zasilania kl. 15
8 (15A) System audio, jednostka główna (25A) Stabilizator napięcia
9 (5A) Jednostka sterująca telefonem
10 (5A/10A) Elektroniczna jednostka sterująca silnika, przekaźnik mocy Motronic
11 (20A) Jednostka sterująca nagrzewnicy dodatkowej, przekaźnik nagrzewnicy dodatkowej
12 (5A) magistrala danych CAN, jednostka sterująca bramy;
13 (15A / 30A) Elektroniczna jednostka sterująca silnika
14 (20A) Pompa wspomagająca paliwo, zapłon
15 (5A/10A) Przekaźnik świec żarowych, przekaźnik pompy paliwa, sonda lambda
16 (30A) Lampy i reflektory – prawa strona
17 (15A) Klakson
18 (30A) System audio, wzmacniacz
19 (30A) Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby
20 (10A) Pompa obiegowa chłodziwa (20A) Zawór regulacji ciśnienia paliwa
21 (10A / 15A) Grzałka sondy lambda, Silnik centralnego zamka w przednich drzwiach pasażera (20A) Pompa próżniowa hamulca
22 (5A) Przełącznik pozycji pedału sprzęgła
23 (5A/10A/15A) System zarządzania silnikiem
24 (10A) System zarządzania silnikiem (przekaźnik pompy, wtryskiwacze itp.)
25 (40A) jednostka sterująca ABS
26 (30A) Światła i reflektory – lewa strona, pokładowa jednostka sterująca zasilaniem
27 (40/50A) Jednostka sterująca świec żarowych, silnik pompy powietrza wtórnego
28 (30A) Zacisk 15 przekaźnik zasilania 2
29 (50A) Bezpiecznik termiczny 1 do regulacji fotela kierowcy
30 (50A) Przekaźnik do rozładowania styk X
Zobacz także:  Volkswagen Passat B5 (1997-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpiecznikowa

Typ 1

Volkswagen Golf VI (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

  1. 150A / 200A – Generator
  2. 80A – Jednostka sterująca wspomagania kierownicy
  3. 50A – Wentylator chłodnicy i jego jednostka sterująca
  4. 80A – Przekaźnik ogrzewania lub Wyposażenie dodatkowe
  5. 80A – Zacisk 30, skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
  6. 40A – Przekaźnik ogrzewania małej mocy
  7. 30/40 / 50А – Rezerwa

Typ 2

Volkswagen Golf VI (2008-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

  1. 150A / 200A – Generator
  2. 80A – Wspomaganie układu kierowniczego
  3. 50A – Wentylator chłodnicy i jego jednostka sterująca
  4. 80A – Rezerwa
  5. 80A – Zacisk 30, skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
  6. rezerwa
  7. rezerwa.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.