W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Land Cruiser Prado (J120) z lat: 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Toyota Land Cruiser Prado (J120) to czwarta generacja popularnego modelu Land Cruiser Prado, który był produkowany w latach 2002-2009. Jest to mniejsza wersja niż tradycyjny Toyota Land Cruiser, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Land Cruiser Prado (J120) z lat: 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009.
Toyota Land Cruiser Prado (J120) to czwarta generacja popularnego modelu Land Cruiser Prado, który był produkowany w latach 2002-2009. Jest to mniejsza wersja niż tradycyjny Toyota Land Cruiser, zaprojektowana jako luksusowy SUV o wyższych osiągach terenowych. Oto kilka kluczowych informacji na temat Toyota Land Cruiser Prado (J120):
Design i Rozmiar: Land Cruiser Prado J120 charakteryzował się solidnym i masywnym wyglądem, co było typowe dla serii Land Cruiser. Charakteryzował się charakterystycznym trójkątnym przodem, dużymi reflektorami i masywnym wyglądem, który podkreślał jego zdolności terenowe. Rozmiarowo, Prado J120 było mniejsze niż tradycyjny Land Cruiser, co sprawiało, że było bardziej praktyczne w użytkowaniu codziennym.
Silniki i Wydajność: Prado J120 oferowało różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i dieslowskie silniki. Modele te były zaprojektowane do jazdy zarówno w terenie, jak i na drogach asfaltowych. Wysoka pozycja siedzenia i napęd na cztery koła pozwalały na pewne manewrowanie w trudnych warunkach.
Wnętrze i Komfort: Wnętrze Land Cruiser Prado J120 było przestronne i oferowało przyzwoitą jakość wykończenia. Wersje wyposażeniowe były bogato wyposażone w różne funkcje, w tym systemy multimedialne, klimatyzację, skórzane tapicerki i wiele innych, aby zapewnić komfort i luksus podczas jazdy.
Zdolności Terenowe: Land Cruiser Prado J120 był znany ze swoich doskonałych zdolności terenowych. Wyposażony w systemy kontroli trakcji, różnicowy centralny i napęd na cztery koła, był w stanie pokonywać trudne trasy off-road z dużą pewnością siebie.
Bezpieczeństwo: Wersje Prado J120 były wyposażone w poduszki powietrzne i inne podstawowe funkcje bezpieczeństwa. Chociaż standardy bezpieczeństwa w tamtych czasach były mniej zaawansowane niż obecnie, Toyota starała się zapewnić pewne podstawowe funkcje ochrony.
Popularność i Wpływ: Toyota Land Cruiser Prado J120 zdobyła uznanie wśród miłośników terenówek i SUV-ów, którzy doceniali jego zdolności terenowe, komfort i luksus. Model ten cieszył się popularnością na rynkach, gdzie były duże zapotrzebowanie na luksusowe SUV-y z zdolnościami terenowymi.
Podsumowanie: Toyota Land Cruiser Prado (J120) to czwarta generacja luksusowego SUV-a, który połączył zdolności terenowe z komfortem jazdy i luksusem. Jego popularność świadczy o tym, że spełnił oczekiwania klientów poszukujących wszechstronnego samochodu do jazdy po różnych typach dróg.
Przedział pasażerski
Ruch lewostronny

Kierownica z prawej strony

Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się za pokrywą na desce rozdzielczej po stronie kierowcy.

| Numer | Ampery [A] | Opis |
| 1 | 10 | Elektronicznie sterowana pompa paliwa, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, układ przeciwblokujący, aktywny układ kontroli trakcji, układ kontroli stabilności pojazdu |
| 2 | 10 | Poduszki powietrzne SRS |
| 3 | 7,5 | Wskaźniki i mierniki |
| 4 | 7,5 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
| 5 | 30 | Wycieraczki i spryskiwacze przedniej szyby |
| 6 | 20 | Elektroniczne modulowane zawieszenie Toyoty |
| 7 | 20 | Tylny system blokady mechanizmu różnicowego, centralny system blokady mechanizmu różnicowego |
| 8 | 15 | Wycieraczka tylnej szyby |
| 9 | – | – |
| 10 | 30 | LHD: Moc siedzenia kierowcy |
| 30 | RHD: Moc przedniego siedzenia pasażera | |
| 11 | 30 | LHD: Moc przedniego siedzenia pasażera |
| 30 | RHD: Moc siedzenia kierowcy | |
| 12 | 15 | Gniazdka elektryczne |
| 13 | 10 | Klimatyzacja, chłodnia |
| 14 | 15 | Spryskiwacz tylnej szyby |
| 15 | 10 | System sterowania blokadą zmiany biegów, elektryczne szyby, układ przeciwblokujący, aktywny system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu, system klimatyzacji, elektryczny szyberdach, gniazda zasilania |
| 16 | 10 | Układ przeciwblokujący, aktywny system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu, system klimatyzacji, system ładowania, odmgławiacz tylnej szyby, światła cofania, kierunkowskazy, światła awaryjne |
| 17 | 7,5 | Elektronicznie sterowana pompa paliwa |
| 18 | 20 | Elektryczna szyba pasażera z przodu |
| 19 | 20 | LHD: okno elektryczne pasażera z tyłu |
| 20 | RHD: Elektryczna szyba tylnego pasażera | |
| 20 | 20 | LHD: okno elektryczne pasażera z tyłu |
| 20 | RHD: Elektryczna szyba tylnego pasażera | |
| 21 | 10 | Oświetlenie panelu przyrządów |
| 22 | 10 | Światła tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światła postojowe |
| 23 | 7,5 | Elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia biegów, gniazdka elektryczne, zewnętrzne lusterka wsteczne, system audio |
| 24 | 10 | Zapalniczka |
| 25 | 30 | Elektryczne szyby, elektryczny dach księżycowy |
| Przekaźnik | ||
| R1 | Klakson | |
| R2 | Tylne światła | |
| R3 | Przekaźnik mocy | |
| R4 | Gniazdo akcesoriów (ACC SKT) | |
Skrzynka przekaźnikowa

| Numer | Przekaźniki |
| R1 | Przekaźnik panelowy |
| R2 | Światła cofania (BK/UP LP) |
| R3 | Ogrzewacze zewnętrznych lusterek wstecznych (MIR HTR) |
Komora silnika

Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

| Numer | Ampery [A] | Opis |
| 1 | 10 | Zapasowy bezpiecznik |
| 2 | 15 | Zapasowy bezpiecznik |
| 3 | 20 | Elektryczny wentylator chłodzący |
| 4 | 30 | Tylny układ chłodzenia |
| 5 | 10 | Ogrzewacze zewnętrznych lusterek wstecznych |
| 6 | 10 | Światła stopu, wysoko zamontowane światło stopu, system sterowania blokadą zmiany biegów, układ przeciwblokujący, aktywny system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu, tylne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą wysokości |
| 7 | – | – |
| 8 | 15 | Przednie światła przeciwmgielne |
| 9 | 7,5 | Grzałka wiskotyczna |
| 10 | 7,5 | System diagnostyki pokładowej |
| 11 | 10 | Reflektor prawy (światła mijania) |
| 12 | 10 | Reflektor lewy (światła mijania) |
| 13 | 10 | Reflektor prawy (światło drogowe) |
| 14 | 10 | Reflektor lewy (światło drogowe) |
| 15 | 10 | Czujnik O2 i przepływomierz powietrza |
| 16 | 7,5 | System klimatyzacji |
| 17 | 30 | Odmgławiacz tylnej szyby |
| 18 | 10 | Tylny układ zawieszenia pneumatycznego z regulacją wysokości |
| 19 | 20 | Podgrzewacz paliwa |
| 20 | 20 | Ogrzewanie siedzeń |
| 21 | 10 | Oświetlenie wewnętrzne, oświetlenie osobiste, bezprzewodowy system zdalnego sterowania, lampka wyłącznika zapłonu, oświetlenie sufitowe w drzwiach |
| 22 | 20 | System nagłośnieniowy |
| 23 | 10 | Układ przeciwblokujący, aktywny system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu, system klimatyzacji, lodówka, elektryczne szyby |
| 24 | 10 | Multipleksowy system komunikacji |
| 25 | – | Krótka szpilka |
| 26 | 7,5 | System ładowania |
| 27 | – | – |
| 28 | 10 | Klakson |
| 29 | 15 | Czujnik A/F |
| 15 | 1KD-FTV: pompa paliwa | |
| 30 | 15 | Kierunkowskazy, migacze awaryjne |
| 31 | 10 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
| 32 | 20 | Elektronicznie sterowana pompa paliwa, pompa paliwa, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
| 25 | 1KD-FTV: Elektronicznie sterowana pompa paliwa, pompa paliwa, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa | |
| 33 | 20 | Elektryczna szyba kierowcy |
| 34 | 25 | System zamka drzwi zasilania |
| 35 | – | – |
| 36 | 30 | System nagłośnieniowy |
| 37 | 120 | bez PTC: Przekaźnik odmgławiania, przekaźnik zapłonu, „HEATER”, „CDS FAN”, „AM1”, „J/B”, „VISCUS”, „OBD”, „MIR HEATER”, „STOP”, „FR FOG”, Bezpieczniki „AIRSUS”, „RR A/C” i „STOP” |
| 140 | z PTC: Przekaźnik odmgławiania, przekaźnik zapłonu, „HEATER”, „CDS FAN”, „AM1”, „J/B”, „VISCUS”, „OBD”, „MIR HEATER”, „STOP”, „FR FOG”, Bezpieczniki „PTC-1”, „PTC-2”, „PTC-3”, „AIRSUS”, „RR A/C” i „STOP” | |
| 38 | 50 | System klimatyzacji |
| 39 | 50 | Tylne zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości |
| 40 | 50 | Wszystkie komponenty w „ACC”, „CIG”, „IG1”, „IG1 №2”, „ECU−IG”, „FR WIP-WSH”, „RR WIP”, „RR WSH”, „DIFF”, „TEMS bezpieczniki ” i „STA” |
| 41 | 40 | Grzałka wiskotyczna |
| 42 | 50 | Wszystkie elementy w „PWR OUTLET”, „P FR P/W”, „P RR P/W”, „D RR P/W”, „DP/ SEAT ”, „PP/ SEAT ”, „POWER”, „TAIL bezpieczniki ” i „PANEL” |
| 43 | 40 | Grzałka wiskotyczna |
| 44 | 40 | Grzałka wiskotyczna |
| 45 | 40 | Układ przeciwblokujący, aktywny system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu |
| 46 | 30 | Układ rozrusznika, bezpieczniki „IGN”, „WSKAŹNIK” i „SRS” |
| 47 | 30 | bez systemu kontroli stabilności pojazdu: Układ przeciwblokujący, |
| 50 | z układem kontroli stabilności pojazdu: Układ przeciwblokujący, układ aktywnej kontroli trakcji, układ kontroli stabilności pojazdu | |
| 48 | 80 | Układ żarzenia silnika |
| Przekaźnik | ||
| R1 | Elektryczny wentylator chłodzący (CDS FAN) | |
| R2 | Akcesoria (ACC CUT) | |
| R3 | Światła przeciwmgielne | |
| R4 | Rozrusznik (STA) | |
| R5 | Zapłon (IG) | |
| R6 | Podgrzewacz | |
| R7 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji (MG CLT) | |
| R8 | – | |
| R9 | Odmgławiacz tylnej szyby (DEFOG) | |
| R10 | Układ przeciwblokujący (ABS MTR) | |
| R11 | TRC MTR | |
| R12 | Układ przeciwblokujący (ABS SOL) | |
| R13 | System kontroli wspomagania zjazdu (DAC) | |
| R14 | Przekaźnik otwarcia obwodu (C/OPN)
lub EDU |
|
| R15 | – | |
| R16 | EFI | |
| R17 | Czujnik stosunku powietrza do paliwa (A/F HEATER) | |
| R18 | Pompa paliwowa | |
| R19 | Reflektor (HEAD) | |

| Numer | Przekaźnik |
| R1 | Rozrusznik (STA) |
| R2 | System świecenia (GLOW) |

| Numer | Przekaźnik |
| R1 | Zawieszenie pneumatyczne (AIR SUS) |
| R2 | Ściemniacz (ze światłem do jazdy dziennej) |

| Numer | Przekaźnik |
| R1 | PTC 1 |
| R2 | PTC 2 |
| R3 | PTC 3 |
Brak komentarzy.