W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty 4Runner (N180) z lat: 1999, 2000.
Toyota 4Runner (N180) to piąta generacja popularnego SUV-a produkowanego przez japońską firmę Toyota. Model ten był wytwarzany w latach 1995–2002 i zyskał sobie uznanie ze względu na swoją trwałość, zdolności terenowe oraz wszechstronność użytkową.
Główne cechy Toyota 4Runner N180:
- Budowa i Wygląd: Toyota 4Runner N180 charakteryzowała się masywnym, off-roadowym wyglądem. Charakterystyczne były wyraźne nadkola, podniesiona sylwetka oraz agresywny design przedniej części nadwozia.
- Nadwozie: Model ten był dostępny zarówno w wersji z zamkniętym nadwoziem, jak i z tzw. nadwoziem typu „cabrio”, które pozwalało na otwarcie dachu nad przednimi siedzeniami.
- Działań terenowych: 4Runner N180 była znana z doskonałych zdolności terenowych. Napęd na cztery koła, niska przekładnia oraz systemy kontroli trakcji sprawiały, że samochód świetnie radził sobie w trudnych warunkach off-roadowych.
- Silniki: W zależności od rynku, 4Runner N180 oferowała różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i diesla. Wersje napędzane benzyną najczęściej były wyposażone w silniki V6 o różnych pojemnościach.
- Wnętrze i Wyposażenie: Wnętrze 4Runner N180 było przestronne i komfortowe. W zależności od wersji i wyposażenia, samochód oferował wiele udogodnień, takich jak klimatyzacja, system audio, elektryczne szyby i lusterka oraz wygodne fotele.
- Bezpieczeństwo: W miarę jak lata mijają, standardy bezpieczeństwa ewoluują. Chociaż 4Runner N180 w swoim czasie oferowała podstawowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i systemy ABS, to jednak aktualne standardy mogą być bardziej zaawansowane.
- Popularność: 4Runner N180 zdobyła sobie sporą popularność zarówno wśród miłośników terenówek, jak i osób ceniących wygodę i niezawodność codziennego użytku.
- Następca: Po zakończeniu produkcji 4Runner N180, Toyota wprowadziła kolejne generacje tego modelu, kontynuując tradycję łączenia zdolności terenowych z wygodą codziennego użytkowania.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Komora silnika
Panel przyrządów