W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Sephia z lat: 1999, 2000.
Kia Sephia drugiej generacji, produkowana w latach 1999-2000, kontynuowała ewolucję tego kompaktowego samochodu osobowego od marki Kia Motors. Ta generacja przyniosła pewne ulepszenia i zmiany w porównaniu do poprzedniej, co miało na celu podniesienie jakości i konkurencyjności modelu Sephia na rynku kompaktowych samochodów.
Oto kilka kluczowych cech modelu Kia Sephia (1999-2000):
- Design: Druga generacja Kia Sephia zachowała charakterystyczny kompaktowy design sedanów tego okresu. Linie karoserii były bardziej aerodynamiczne i wyrafinowane w porównaniu do poprzedniej generacji.
- Ulepszenia wyposażenia: W drugiej generacji Kia Sephia wprowadzono pewne ulepszenia w zakresie wyposażenia, takie jak dostępność systemów audio CD, klimatyzacji i innych opcji, które podnosiły komfort podróży i użytkowania.
- Przestronność: Wnętrze Kia Sephia (1999-2000) oferowało przestronność dla pasażerów zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach, co przyczyniało się do wyższego poziomu komfortu.
- Silniki: Model ten był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi silnikami czterocylindrowymi. Warianty silnikowe były projektowane z myślą o wydajności i ekonomicznej eksploatacji.
- Bezpieczeństwo: Wprowadzono pewne ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, aby zwiększyć poziom ochrony podczas kolizji.
- Kontynuacja globalnej dostępności: Model ten nadal był sprzedawany na różnych rynkach na całym świecie, co wpłynęło na międzynarodową rozpoznawalność marki Kia.
- Współpraca i rozwój: Kia Sephia drugiej generacji stanowiła część strategii Kii w kierunku poprawy jakości, designu i technologii, aby podnieść poziom konkurencyjności na rynku samochodowym.
- Ewolucja: Po latach 1999-2000, marka Kia nadal rozwijała gamę swoich modeli, wprowadzając nowe generacje, a także nowe modele, aby lepiej spełniać oczekiwania klientów.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Przedział pasażerski, po stronie kierowcy
Nazwa | Ampery [A] | Opis |
FRONT WIPER | 20 | Układ wycieraczek przednich |
CIGAR | 15 | Zapalniczka |
AUDIO | 10 | Audio, lusterko zdalnie sterowane |
AIR BAG | 10 | Jednostka diagnostyczna poduszki powietrznej |
STOP LIGHT | 15 | Tylne światło hamowania, wysoko zamontowane światło stopu |
ECU B+ | 10 | Siłownik blokady zmiany biegów, moduł sterujący skrzyni biegów, radio, moduł sterujący silnika |
ROOM | 10 | Oświetlenie wewnętrzne, zegar, przełącznik przypomnienia o kluczyku zapłonu, tylne oświetlenie przestrzeni ładunkowej |
ABS | 10 | Jednostka sterująca ABS |
ECU IG1 | 10 | Moduł sterujący skrzyni biegów, siłownik blokady zmiany biegów, jednostka sterująca ABS, jednostka DRL – światła do jazdy dziennej |
METER | 10 | Tablica przyrządów, przełącznik rezerwowy, elektroniczny moduł kontroli czasu, przełącznik blokady |
TURN SIGNAL | 10 | Przełącznik świateł awaryjnych, przednie i tylne kierunkowskazy, kierunkowskaz |
Komora silnika (bezpieczniki)
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | IGN1 | 20 | Stacyjka |
2 | ABS | 30 | Silnik pompy ABS |
3 | TNS | 30 | Światło tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej |
4 | 20 | Nie dotyczy | |
5 | 30 | Nie dotyczy | |
6 | 30 | Nie dotyczy | |
7 | 30 | Wentylator chłodzący | |
8 | 20 | Wentylator skraplacza klimatyzacji | |
9 | ROZRUSZNIK | 15 | Sygnał startu, pompa paliwa |
10 | 25 | Silnik dmuchawy | |
11 | 10 | Stacyjka | |
12 | 10 | Nie dotyczy | |
13 | 15 | Światła awaryjne i kierunkowskazy | |
14 | 25 | Zamki drzwi | |
15 | ABS | 30 | Kontrola układu przeciwblokującego |
16 | SZYBERDACH | 15 | Nie dotyczy |
17 | 20 | Silnik szyby elektrycznej po prawej | |
18 | 20 | Silnik szyby elektrycznej po lewej | |
19 | 15 | ||
20 | IGN2 | 25 | Stacyjka |
21 | 25 | Reflektory | |
GI 2 | 30 | Stacyjka | |
22 | 15 | Cewka zapłonowa, skraplacz, regulator generatora IC, złącze diagnostyczne | |
23 | OBD II | 10 | OBD II |
24 | 20 | Odmrażacz tylnej szyby | |
25 | 20 | Tylny czujnik O2 | |
26 | 10 | Przedni czujnik O2 | |
27 | 10 | Zespół pompy paliwa | |
28 | WTRYSKIWACZ | 10 | Wtryskiwacze paliwa, czujnik położenia wałka rozrządu, elektrozawór odpowietrzający, zawór zamykający pochłaniacza EVAP, siłownik IAC, czujnik masowego przepływu powietrza, silnik krokowy EGR, cewka przekaźnika pompy paliwa, czujnik prędkości pojazdu |
29 | 10 | Sterowanie sprężarką klimatyzacji, wentylatorem chłodzącym | |
30 | BTN | 30 | Światło hamowania, wysoko zamontowane światło stopu |
31 | |||
32 | 15 | ||
33 | 10 | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światła tylne, tylne światło zespolone, oświetlenie tablicy rozdzielczej | |
34 | 10 | ||
35 | 15 | Reflektor | |
36 | 15 | Reflektor | |
37 | 15 | Klakson | |
41 | 10 | Zapasowy | |
42 | 15 | Zapasowy | |
43 | 20 | Zapasowy | |
44 | 25 | Zapasowy | |
45 | 30 | Zapasowy |
Przekaźniki
Numer | Opis |
50 | Odmgławianie |
51 | Pompa paliwowa |
52 | Klakson |
53 | klimatyzacja |
54 | Wzmacniacz główny EGI |
55 | Reflektor |
56 | TNS |
60 | Zasilanie okien |
61 | Dmuchacz |
63 | Wentylator chłodzący |
64 | Wentylator skraplacza |
Numer | Opis |
75 | Wyciągacz bezpieczników |