W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Kii Besta z lat: 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.
Kia Besta to model samochodu wielozadaniowego (MPV) produkowanego przez południowokoreańską markę Kia Motors. Model ten był w produkcji w latach 1994-2003 i zdobył popularność jako praktyczny i wszechstronny pojazd do przewozu pasażerów lub towarów.
Oto kilka kluczowych cech modelu Kia Besta (1994-2003):
- Segment MPV: Kia Besta była samochodem wielozadaniowym, zaprojektowanym głównie do przewozu pasażerów lub towarów. Model ten znalazł zastosowanie zarówno w celach komercyjnych, jak i użytkowych.
- Wygląd: Kia Besta charakteryzowała się prostą i funkcjonalną sylwetką, typową dla pojazdów tego typu. Była dostępna w różnych konfiguracjach nadwozia, w tym jako furgon, minibus lub pojazd dostawczy.
- Przestronność: Model ten oferował przestronne wnętrze, które umożliwiało przewóz dużej liczby pasażerów lub towarów. W zależności od wersji wyposażeniowej i konfiguracji siedzeń, Kia Besta mogła pomieścić od kilku do kilkunastu osób.
- Warianty silnikowe: W ciągu lat produkcji Kia Besta była dostępna z różnymi silnikami, w tym jednostkami benzynowymi i dieslami. Silniki były zaprojektowane z myślą o ekonomicznej eksploatacji i efektywności paliwowej.
- Użyteczność: Kia Besta zdobyła popularność wśród przedsiębiorców, właścicieli małych firm oraz osób, które potrzebowały praktycznego i pojemnego pojazdu do przewozu towarów lub pasażerów na krótkie i średnie odległości.
- Dostępność na różnych rynkach: Model ten był dostępny na różnych rynkach na całym świecie, co przyczyniło się do jego międzynarodowej popularności.
- Długa produkcja: Produkcja modelu Kia Besta trwała przez ponad dekadę, co świadczy o jego trwałości i elastyczności, dostosowanej do różnych potrzeb rynkowych.
- Kontynuacja: Po zakończeniu produkcji modelu Kia Besta, marka Kia kontynuowała rozwój innych modeli samochodów wielozadaniowych i dostawczych, aby spełnić różnorodne potrzeby klientów.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 20A | Dmuchawa przednia |
2 | 15A | System spryskiwaczy/wycieraczek szyby przedniej |
3 | 15A | Dmuchawa tylna |
4 | 30A | Elektryczne szyby |
5 | 10 A | Światła hamowania Klakson |
6 | 10 A | Światła wewnętrzne) |
7 | 20A | Centralny zamek |
8 | 15A | Zapalniczka |
9 | 15A | Klimatyzacja |
10 | 15A | Układ zapłonowy, benzyna |
11 | 10 A | Kierunkowskazy miernika |
12 | 20A | Ogrzewana tylna szyba |
13 | 10 A | Tylne światła |
14 | 10 A | Światła przeciwmgielne |
15 | Zapasowy bezpiecznik | |
16 | Zapasowy bezpiecznik | |
17 | Zapasowy bezpiecznik | |
18 | Zapasowy bezpiecznik | |
19 | 10 A | Wentylator chłodzący |
20 | 30A | Światła ostrzegawcze Syrena (karetka) |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika, w pobliżu akumulatora
- Bezpiecznik FL1 – BTN
- Bezpiecznik FL2 – Bezpiecznik główny
- Bezpiecznik FL3 – Reflektory
- Bezpiecznik FL4 – Układ świec żarowych