W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Hondy CR-V III z lat: 2007, 2008, 2009. Honda CR-V III to trzecia generacja popularnego samochodu sportowo-użytkowego (SUV) produkowanego przez japońskiego producenta Honda. Model ten był produkowany w latach 2006-2012 i wprowadził wiele udoskonaleń w porównaniu do poprzednika. Honda CR-V III charakteryzowała się […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Hondy CR-V III z lat: 2007, 2008, 2009.
Honda CR-V III to trzecia generacja popularnego samochodu sportowo-użytkowego (SUV) produkowanego przez japońskiego producenta Honda. Model ten był produkowany w latach 2006-2012 i wprowadził wiele udoskonaleń w porównaniu do poprzednika.
Honda CR-V III charakteryzowała się nowoczesnym designem, dynamicznymi liniami i atrakcyjnym wyglądem zewnętrznym. Samochód był dostępny w wersji pięciodrzwiowej i oferował przestronne wnętrze, które zapewniało komfortową podróż dla pięciu osób. Materiały wykończeniowe i wykończenie wnętrza były wysokiej jakości, a układ siedzeń zapewniał elastyczność i funkcjonalność.
Pod względem napędu, Honda CR-V III była dostępna z benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami o różnych pojemnościach i mocach. Silniki te oferowały dobrą dynamikę i oszczędność paliwa, a w późniejszych latach produkcji wprowadzono bardziej efektywne jednostki napędowe.
Honda CR-V III wyposażona była w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS (układ hamulcowy z przeciwblokowym), ESP (elektroniczny program stabilizacji) oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów. Dodatkowo, w późniejszych wersjach pojazdu wprowadzono dodatkowe funkcje i systemy wspomagające, takie jak system monitorowania martwego pola i system ostrzegania przed kolizją.
Samochód ten cechowała również wysoka jakość jazdy, stabilność i precyzyjne prowadzenie, co sprawiało, że był przyjemny do prowadzenia zarówno na dłuższych trasach, jak i w miejskim ruchu.
Podsumowując, Honda CR-V III była udaną kontynuacją linii modelu CR-V, oferując nowoczesny design, przestronne wnętrze, wydajne jednostki napędowe oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Samochód ten zyskał popularność ze względu na swoją funkcjonalność, niezawodność i komfort podróżowania.
Komora silnika
Lokalizacja
Opis
Skrzynka bezpieczników pod maską znajduje się po stronie kierowcy.
Opis
1 | 100A Alternator, bezpieczniki (komora silnika): 2, 4, 6, 7, 8, 9, 19, 20, 21, 22, 23 |
70A Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) | |
2 | Bezpieczniki 80A (wewnętrzne): 5, 6, 7, 27, 28, 29, 31 |
50A Wyłącznik zapłonu | |
3 | 40A Program stabilności pojazdu (VSA) |
20A Program stabilności pojazdu (VSA) | |
4 | Bezpieczniki 50A (wewnętrzne): 18, 19, 20, 21 |
40A Bezpieczniki (wewnętrzne): 24, 25, 26, 30, 32, 33, przekaźnik podnośnika szyby | |
5 | 30A System napinania pasów bezpieczeństwa |
6 | 20A Przekaźnik wentylatora klimatyzacji |
7 | 20A Przekaźnik wentylatora chłodzącego |
8 | 30A Przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby, przekaźnik podgrzewanego lusterka |
9 | 40A Przekaźnik ogrzewania |
10 | 15A Światła awaryjne i kierunkowskazy, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), oświetlenie przyczepy |
11 | 15A Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM), czujnik stosunku powietrze-paliwo (A/F), wspomaganie emisji par (EVAP), przekaźnik pomocniczy modułu sterującego silnika (podrzędny PGM-FI) |
12 | 15A Światła stopu (czujnik położenia pedału hamulca), klakson, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), moduł sterujący układu napędowego (PCM), tempomat adaptacyjny (ACC), przekaźnik TSA |
13 | 20A Fotel kierowcy sterowany elektrycznie (tył) |
14 | 20A Fotel kierowcy napędzany elektrycznie (ruch wzdłużny) |
15 | Dioda wentylatora 7,5AA/C, przekaźnik wentylatora klimatyzacji, czujnik poziomu oleju silnikowego (K24Z1) |
16 | 30A System napinania pasów bezpieczeństwa |
17 | 15A Nawigacja, subwoofer, wzmacniacz audio |
18 | 15A Przekaźnik cewki zapłonowej |
19 | 15A Czujnik położenia wału korbowego (CKP), czujnik położenia wałka rozrządu (CMP) B, moduł sterujący zespołu napędowego (PCM), przekaźnik przepustnicy (ETCS). Wtryskiwacze, czujnik masowego przepływu powietrza (MAF), główny przekaźnik modułu sterującego silnika (główny PGM-FI) #1 (Fl MAIN), główny przekaźnik modułu sterującego silnika (główny PGM-FI) #2 (pompa paliwa) |
20 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki 7,5AA/C |
21 | 15A Przekaźnik przepustnicy (ETCS) |
22 | 7,5 A Oświetlenie wnętrza, oświetlenie bagażnika, wyłącznik zapłonu, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), włącznik deszczu/automatycznego oświetlenia |
23 | 10A Światła cofania, system audio, złącze diagnostyczne (DLC), zestaw wskaźników, immobilizer, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), nawigacja, zestaw głośnomówiący (Hands Free), syrena kontrolna alarmu, czujnik ultradźwiękowy |
Przekaźniki | |
R1 | Wentylator chłodzący |
R2 | Wentylator klimatyzacji |
R3 | Sterowanie wentylatorem |
R4 | Korpus przepustnicy (ETCS) |
R5 | Podgrzewacz |
R6 | Tylna wycieraczka |
R7 | Jednostka sterująca silnika (nr 1) |
R8 | Ogrzewanie tylnej szyby |
R9 | Czujnik stosunku powietrza do paliwa (A/F). |
R10 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji |
R11 | Cewki zapłonowe |
Do silników Diesla
1 | Akumulator 100A |
Pompa systemowa 40A VSA | |
2 | 50A Wyłącznik zapłonu |
Bezpieczniki 50A (wewnętrzne): 18, 21 | |
3 | 30A System napinania pasów bezpieczeństwa |
30A System napinania pasów bezpieczeństwa | |
4 | Bezpieczniki 80A (wewnętrzne): 5, 6, 7, 27, 28, 29, 31 |
5 | 70A Jednostka sterująca świec żarowych |
6 | Bezpieczniki 40A (wewnętrzne): 24, 25, 26, 30, przekaźnik podnośnika szyby |
7 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki 7,5AA/C |
8 | Moduł sterujący świecy żarowej 15 A, czujnik poziomu oleju, zawór elektromagnetyczny blokady biegu wstecznego, przekaźnik główny PGM-FI 2, przekaźnik wentylatora chłodnicy, ECM (przez przekaźnik sterujący ISV), przekaźnik główny PGM-FI 2, bezpiecznik (komora silnika): nr 10 , przekaźnik sterujący ISV |
9 | 15A Kontaktron wlotowy (przez przekaźnik sterujący ISV) |
10 | 7.5AA/C Przekaźnik wentylatora skraplacza, przekaźnik sterujący wentylatora chłodzącego, elektromagnes sterujący EGR, przekaźnik podgrzewania paliwa, moduł sterujący świec żarowych, elektromagnes blokady biegu wstecznego, elektromagnes SCV, elektromagnes sterujący doładowaniem turbosprężarki, elektromagnes sterujący obejścia chłodziwa EGR |
11 | – |
12 | 40A Przekaźnik grzałki |
13 | 20A jednostka sterująca VSA |
14 | 15A System audio, subwoofer |
15 | 30A Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby |
16 | 10A Jednostka elektroniki nadwozia (MICU), jednostka zdalnego sterowania immobilizera, zestaw wskaźników, zestaw głośnomówiący, system audio, złącze diagnostyczne (DLC), nawigacja (AVN), czujnik ultradźwiękowy (z ultradźwiękami), syrena antywłamaniowa (z ultradźwiękami) |
17 | 7,5 A Oświetlenie wewnętrzne, przełącznik deszczu/automatycznego oświetlenia, oświetlenie bagażnika, światło kopuły, światło punktowe, oświetlenie wyłącznika zapłonu, lampy lusterek kosmetycznych |
18 | 30A Przekaźnik podgrzewania paliwa, bezpiecznik (wewnętrzny): nr 20 |
19 | 30A Przekaźnik wentylatora chłodzącego, przekaźnik wentylatora klimatyzacji |
20 | 7,5A Sterownik silnika – ECM (FHTR MON) |
21 | 15A Czujnik położenia pedału hamulca (światło stop), przekaźnik klaksonu, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), adaptacyjny tempomat (ACC), jednostka sterująca VSA |
22 | 15A Jednostka elektroniki nadwozia (MICU) |
23 | Przekaźnik wentylatora klimatyzacji 30 A |
24 | 20 A ECM (przez przekaźnik PGM-FI 1), zawór regulacji ciśnienia szyny (przez przekaźnik PGM-FI 1), przekaźnik główny 1 PGM-FI, przekaźnik główny 2 PGM-FI |
25 | – |
26 | 20A Elektryczna jednostka sterująca siedzenia |
27 | 20A Przełącznik regulacji fotela kierowcy (przód/tył), przełącznik podparcia lędźwiowego kierowcy |
28 | 30A Jednostka sterująca spryskiwaczy reflektorów |
Przekaźniki | |
R1 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji |
R2 | Wentylator |
Przedział pasażerski
Wewnętrzna skrzynka bezpieczników znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
Etykieta z bezpiecznikami znajduje się pod kolumną kierownicy.
Dodatkowa skrzynka bezpieczników (jeśli jest w wyposażeniu) znajduje się obok wewnętrznej skrzynki bezpieczników.
Aby otworzyć pokrywę, pociągnij klapkę w kierunku pokazanym na ilustracji.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 7,5 A | Przekaźnik okna zasilania |
2 | 15 A | Pompa paliwowa |
3 | 10 A | ACG |
4 | 7,5 A | ABS/VSA |
5 | (15A) | Podgrzewane siedzenia (jeśli są w wyposażeniu) |
6 | (20A) | Przednie światła przeciwmgielne (jeśli są w wyposażeniu) |
7 | — | Nieużywany |
8 | 10 A | Tylna wycieraczka |
9 | 7,5 A | ODS (system wykrywania pasażerów) |
10 | 7,5 A | Licznik |
11 | 10 A | SRS |
12 | 10 A | Prawe światło drogowe |
13 | 10 A | Światło drogowe lewego reflektora |
14 | 7,5 A | Światła postojowe (wnętrze) |
15 | 7,5 A | Światła postojowe (zewnętrzne) |
16 | 10 A | Prawy reflektor mijania |
17 | 10 A | Światła mijania lewego reflektora |
18 | 20 A | Główne światła drogowe |
19 | 15 A | Światła postojowe główne |
20 | 7,5 A | TPMS |
21 | 20 A | Światła mijania |
22 | — | Nieużywany |
23 | — | Nieużywany |
24 | (20A) | Szyberdach (jeśli jest w wyposażeniu) |
25 | 20 A | Zamek od drzwi |
26 | 20 A | Przednie lewe okno |
27 | (20A) | Opcja HAC |
28 | 15 A | Tylne gniazdo akcesoriów |
29 | 15 A | Akcesorium |
30 | 20 A | Przednie prawe okno |
31 | (15A) | Gniazdo zasilania akcesoriów na stole środkowym (jeśli jest na wyposażeniu) |
32 | 20 A | Tylne prawe okno |
33 | 20 A | Tylne lewe okno |
34 | 7,5 A | ACC Radio |
35 | 7,5 A | Blokada klawiatury ACC |
36 | 10 A | HAC |
37 | 7,5 A | Światła dzienne |
38 | 30 A | Przednia wycieraczka |
W górnej części bloku można zainstalować 3 przekaźniki:
Opis
R1 | Elektryczne szyby |
R2 | Pompa paliwa (GM-FI Main 2) |
R3 | Rozrusznik |
Dodatkowe elementy
Układ
Opis
Opis