W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Hondy CR-V III z lat: 2010, 2011, 2012. Honda CR-V III to trzecia generacja popularnego samochodu sportowo-użytkowego (SUV) produkowanego przez japońskiego producenta Honda. Model ten był produkowany w latach 2006-2011 i przyniósł wiele udoskonaleń i nowości w porównaniu do poprzednika. Honda CR-V III […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Hondy CR-V III z lat: 2010, 2011, 2012.
Honda CR-V III to trzecia generacja popularnego samochodu sportowo-użytkowego (SUV) produkowanego przez japońskiego producenta Honda. Model ten był produkowany w latach 2006-2011 i przyniósł wiele udoskonaleń i nowości w porównaniu do poprzednika.
Honda CR-V III wyróżniała się nowoczesnym i dynamicznym designem z agresywnie stylizowanymi reflektorami i atrakcyjnymi liniami nadwozia. Samochód był dostępny w wersji pięciodrzwiowej i oferował przestronne wnętrze, które zapewniało wygodne miejsca dla pięciu pasażerów oraz duży bagażnik.
Pod względem napędu, Honda CR-V III oferowała różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnej pojemności i mocy. Silniki te były zaprojektowane tak, aby zapewnić odpowiednią moc, elastyczność i oszczędność paliwa.
Honda CR-V III była wyposażona w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak system stabilizacji toru jazdy (VSA), system kontroli trakcji (TCS), system ABS (układ hamulcowy z przeciwblokowym) oraz wiele poduszek powietrznych dla ochrony pasażerów.
Wnętrze Honda CR-V III było ergonomicznie zaprojektowane i oferowało wysoką jakość materiałów wykończeniowych. Dodatkowo, samochód był wyposażony w wiele praktycznych funkcji, takich jak regulowane fotele, system nawigacji, klimatyzację czy system audio.
Podsumowując, Honda CR-V III była udanym modelem, który łączył funkcjonalność, komfort i niezawodność. Samochód ten cieszył się popularnością zarówno wśród rodzin, jak i osób poszukujących przestronnego i wygodnego SUV-a do codziennej jazdy.
Komora silnika
Lokalizacja
Opis
Skrzynka bezpieczników pod maską znajduje się po stronie kierowcy.
Opis
1 | 100A Alternator, bezpieczniki (komora silnika): 2, 4, 6, 7, 8, 9, 19, 20, 21, 22, 23 |
70A Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) | |
2 | Bezpieczniki 80A (wewnętrzne): 5, 6, 7, 27, 28, 29, 31 |
50A Wyłącznik zapłonu | |
3 | 40A Program stabilności pojazdu (VSA) |
20A Program stabilności pojazdu (VSA) | |
4 | Bezpieczniki 50A (wewnętrzne): 18, 19, 20, 21 |
40A Bezpieczniki (wewnętrzne): 24, 25, 26, 30, 32, 33, przekaźnik podnośnika szyby | |
5 | 30A System napinania pasów bezpieczeństwa |
6 | 20A Przekaźnik wentylatora klimatyzacji |
7 | 20A Przekaźnik wentylatora chłodzącego |
8 | 30A Przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby, przekaźnik podgrzewanego lusterka |
9 | 40A Przekaźnik ogrzewania |
10 | 15A Światła awaryjne i kierunkowskazy, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), oświetlenie przyczepy |
11 | 15A Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM), czujnik stosunku powietrze-paliwo (A/F), wspomaganie emisji par (EVAP), przekaźnik pomocniczy modułu sterującego silnika (podrzędny PGM-FI) |
12 | 15A Światła stopu (czujnik położenia pedału hamulca), klakson, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), moduł sterujący układu napędowego (PCM), tempomat adaptacyjny (ACC), przekaźnik TSA |
13 | 20A Fotel kierowcy sterowany elektrycznie (tył) |
14 | 20A Fotel kierowcy napędzany elektrycznie (ruch wzdłużny) |
15 | Dioda wentylatora 7,5AA/C, przekaźnik wentylatora klimatyzacji, czujnik poziomu oleju silnikowego (K24Z1) |
16 | 30A System napinania pasów bezpieczeństwa |
17 | 15A Nawigacja, subwoofer, wzmacniacz audio |
18 | 15A Przekaźnik cewki zapłonowej |
19 | 15A Czujnik położenia wału korbowego (CKP), czujnik położenia wałka rozrządu (CMP) B, moduł sterujący zespołu napędowego (PCM), przekaźnik przepustnicy (ETCS). Wtryskiwacze, czujnik masowego przepływu powietrza (MAF), główny przekaźnik modułu sterującego silnika (główny PGM-FI) #1 (Fl MAIN), główny przekaźnik modułu sterującego silnika (główny PGM-FI) #2 (pompa paliwa) |
20 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki 7,5AA/C |
21 | 15A Przekaźnik przepustnicy (ETCS) |
22 | 7,5 A Oświetlenie wnętrza, oświetlenie bagażnika, wyłącznik zapłonu, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), włącznik deszczu/automatycznego oświetlenia |
23 | 10A Światła cofania, system audio, złącze diagnostyczne (DLC), zestaw wskaźników, immobilizer, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), nawigacja, zestaw głośnomówiący (Hands Free), syrena kontrolna alarmu, czujnik ultradźwiękowy |
Przekaźniki | |
R1 | Wentylator chłodzący |
R2 | Wentylator klimatyzacji |
R3 | Sterowanie wentylatorem |
R4 | Korpus przepustnicy (ETCS) |
R5 | Podgrzewacz |
R6 | Tylna wycieraczka |
R7 | Jednostka sterująca silnika (nr 1) |
R8 | Ogrzewanie tylnej szyby |
R9 | Czujnik stosunku powietrza do paliwa (A/F). |
R10 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji |
R11 | Cewki zapłonowe |
Do silników Diesla
1 | Akumulator 100A |
Pompa systemowa 40A VSA | |
2 | 50A Wyłącznik zapłonu |
Bezpieczniki 50A (wewnętrzne): 18, 21 | |
3 | 30A System napinania pasów bezpieczeństwa |
30A System napinania pasów bezpieczeństwa | |
4 | Bezpieczniki 80A (wewnętrzne): 5, 6, 7, 27, 28, 29, 31 |
5 | 70A Jednostka sterująca świec żarowych |
6 | Bezpieczniki 40A (wewnętrzne): 24, 25, 26, 30, przekaźnik podnośnika szyby |
7 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki 7,5AA/C |
8 | Moduł sterujący świecy żarowej 15 A, czujnik poziomu oleju, zawór elektromagnetyczny blokady biegu wstecznego, przekaźnik główny PGM-FI 2, przekaźnik wentylatora chłodnicy, ECM (przez przekaźnik sterujący ISV), przekaźnik główny PGM-FI 2, bezpiecznik (komora silnika): nr 10 , przekaźnik sterujący ISV |
9 | 15A Kontaktron wlotowy (przez przekaźnik sterujący ISV) |
10 | 7.5AA/C Przekaźnik wentylatora skraplacza, przekaźnik sterujący wentylatora chłodzącego, elektromagnes sterujący EGR, przekaźnik podgrzewania paliwa, moduł sterujący świec żarowych, elektromagnes blokady biegu wstecznego, elektromagnes SCV, elektromagnes sterujący doładowaniem turbosprężarki, elektromagnes sterujący obejścia chłodziwa EGR |
11 | – |
12 | 40A Przekaźnik grzałki |
13 | 20A jednostka sterująca VSA |
14 | 15A System audio, subwoofer |
15 | 30A Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby |
16 | 10A Jednostka elektroniki nadwozia (MICU), jednostka zdalnego sterowania immobilizera, zestaw wskaźników, zestaw głośnomówiący, system audio, złącze diagnostyczne (DLC), nawigacja (AVN), czujnik ultradźwiękowy (z ultradźwiękami), syrena antywłamaniowa (z ultradźwiękami) |
17 | 7,5 A Oświetlenie wewnętrzne, przełącznik deszczu/automatycznego oświetlenia, oświetlenie bagażnika, światło kopuły, światło punktowe, oświetlenie wyłącznika zapłonu, lampy lusterek kosmetycznych |
18 | 30A Przekaźnik podgrzewania paliwa, bezpiecznik (wewnętrzny): nr 20 |
19 | 30A Przekaźnik wentylatora chłodzącego, przekaźnik wentylatora klimatyzacji |
20 | 7,5A Sterownik silnika – ECM (FHTR MON) |
21 | 15A Czujnik położenia pedału hamulca (światło stop), przekaźnik klaksonu, jednostka elektroniki nadwozia (MICU), adaptacyjny tempomat (ACC), jednostka sterująca VSA |
22 | 15A Jednostka elektroniki nadwozia (MICU) |
23 | Przekaźnik wentylatora klimatyzacji 30 A |
24 | 20 A ECM (przez przekaźnik PGM-FI 1), zawór regulacji ciśnienia szyny (przez przekaźnik PGM-FI 1), przekaźnik główny 1 PGM-FI, przekaźnik główny 2 PGM-FI |
25 | – |
26 | 20A Elektryczna jednostka sterująca siedzenia |
27 | 20A Przełącznik regulacji fotela kierowcy (przód/tył), przełącznik podparcia lędźwiowego kierowcy |
28 | 30A Jednostka sterująca spryskiwaczy reflektorów |
Przekaźniki | |
R1 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji |
R2 | Wentylator |
Przedział pasażerski
Wewnętrzna skrzynka bezpieczników znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
Etykieta z bezpiecznikami znajduje się pod kolumną kierownicy.
Dodatkowa skrzynka bezpieczników (jeśli jest w wyposażeniu) znajduje się obok wewnętrznej skrzynki bezpieczników.
Aby otworzyć pokrywę, pociągnij klapkę w kierunku pokazanym na ilustracji.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 7,5 A | Przekaźnik zasilania okna |
2 | 15 A | Pompa paliwowa |
3 | 10 A | ACG |
4 | 7,5 A | ABS/VSA |
5 | (15A) | Podgrzewane siedzenia (jeśli są w wyposażeniu) |
6 | — | Nieużywany |
7 | — | Nieużywany |
8 | 10 A | Tylna wycieraczka |
9 | 7,5 A | ODS (system wykrywania pasażerów) |
10 | 7,5 A | Licznik |
11 | 10 A | SRS |
12 | 10 A | Prawe światło drogowe |
13 | 10 A | Światło drogowe lewego reflektora |
14 | 7,5 A | Światła postojowe (wnętrze) |
15 | 7,5 A | Światła postojowe (zewnętrzne) |
16 | 10 A | Prawy reflektor mijania |
17 | 10 A | Światła mijania lewego reflektora |
18 | 20 A | Główne światła drogowe |
19 | 15 A | Światła postojowe MAIN |
20 | 7,5 A | TPMS |
21 | 20 A | Główne światła mijania |
22 | — | Nieużywany |
23 | — | Nieużywany |
24 | (20A) | Szyberdach (jeśli jest w wyposażeniu) |
25 | 20 A | Zamek od drzwi |
26 | 20 A | Przednie lewe okno |
27 | — | Nieużywany |
28 | 15 A | Gniazdo zasilania tylnych akcesoriów |
29 | 15 A | Gniazdo zasilania akcesoriów przednich |
30 | 20 A | Przednie prawe okno |
31 | (15A) | Gniazdo zasilania akcesoriów (jeśli jest na wyposażeniu) (w przedziale konsoli/na stole środkowym) |
32 | 20 A | Tylne prawe okno |
33 | 20 A | Tylne lewe okno |
34 | 7,5 A | ACC Radio |
35 | 7,5 A | Blokada klawiatury ACC |
36 | 10 A | HAC |
37 | 7,5 A | Światła dzienne |
38 | 30 A | Przednia wycieraczka |
Pomocniczy: | ||
A | 10 A | VB SOL |
B | — | — |
W górnej części bloku można zainstalować 3 przekaźniki:
Opis
R1 | Elektryczne szyby |
R2 | Pompa paliwa (GM-FI Main 2) |
R3 | Rozrusznik |
Dodatkowe elementy
Układ
Opis
Opis