W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang II z lat: 1974, 1975, 1976, 1977, 1978. Ford Mustang II to model samochodu sportowego wprowadzony na rynek w latach 1974-1978. Jest to druga generacja popularnej serii Mustangów, ale różni się znacząco od swojego poprzednika, oryginalnego Forda Mustanga z lat 60. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang II z lat: 1974, 1975, 1976, 1977, 1978.
Ford Mustang II to model samochodu sportowego wprowadzony na rynek w latach 1974-1978. Jest to druga generacja popularnej serii Mustangów, ale różni się znacząco od swojego poprzednika, oryginalnego Forda Mustanga z lat 60. Mustang II został wprowadzony w odpowiedzi na kryzys paliwowy i zmieniające się preferencje klientów w tamtym czasie.
Jedną z najbardziej kontrowersyjnych decyzji związanych z Mustangiem II było przejście na platformę Pinto, kompaktowego samochodu Forda. Zmiana ta spowodowała, że Mustang II był mniejszy, lżejszy i bardziej ekonomiczny w porównaniu do swojego poprzednika. Jednakże, wiele osób uważało, że stracił on na mocy i sportowym charakterze.
Wygląd zewnętrzny Mustanga II również różnił się od pierwowzoru. Miał bardziej zaokrąglone linie i mniej agresywną sylwetkę. Wprowadzono również wersję fastback, ale nie zdobyła ona takiej popularności jak poprzednia generacja.
Mustang II oferował różne silniki, w tym czterocylindrowy, sześciocylindrowy i nawet V8 o pojemności 5,0 litra. Jednak ze względu na ówczesne regulacje dotyczące emisji spalin i potrzebę większej ekonomiczności, większość egzemplarzy była wyposażona w mniejsze jednostki napędowe.
Pod względem osiągów, Mustang II nie był tak imponujący jak jego poprzednik. Niemniej jednak, znalazł swoje miejsce na rynku, przyciągając klientów poszukujących bardziej ekonomicznego i kompaktowego samochodu sportowego.
Mustang II jest często krytykowany za to, że odbiegał od pierwotnego ducha Mustanga. Jednak w kontekście ówczesnych realiów, kiedy branża motoryzacyjna zmagała się z kryzysem paliwowym i rosnącymi wymaganiami dotyczącymi efektywności, Ford podjął decyzję dostosowania Mustanga do nowych warunków rynkowych.
Choć Mustang II nie jest uważany za najlepszą odsłonę serii Mustangów, ma swoich zwolenników i jest częścią historii tej kultowej linii samochodów. Ponadto, wprowadzenie Mustanga III w latach 80. odbudowało reputację i mocno sportowy charakter tej serii.
Skrzynka bezpiecznikowa
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 4 | 74-75: Zestaw wskaźników, sterowanie ogrzewaniem lub klimatyzacją, radiem, popielniczką i lampkami zegara 76-’78: Lampki tablicy rozdzielczej |
2 | 7,5 | Olej, hamulce, lampki kontrolne pasów, moduł pasów bezpieczeństwa, brzęczyk, pozycjoner elektromagnesu przepustnicy, elektrozawór kontroli emisji (’76-’78) |
3 | 6 | Wyłącznik automatyczny: Silnik wycieraczek szyby przedniej |
4 | 15 | Pompa spryskiwacza szyby przedniej, uchylone drzwi, hamulec postojowy (’74-’75), lampki kontrolne reflektorów (’74-’75), lampka kontrolna podświetlenia nagrzewnicy, moduł antykradzieżowy, lampka kontrolna monitora paliwa (’76-’78) |
5 | 7,5 | Radio/odtwarzacz kaset |
6 | 20 | Klakson, zapalniczka |
7 | 15 | Oświetlenie sufitowe, schowek na rękawiczki, mapa, bagażnik, drzwi, tablica przyrządów, dzięki uprzejmości, lampki kontrolne reflektorów. Kluczyk, brzęczyk ostrzegawczy reflektorów, zasilanie zegara, wyzwalacz antykradzieżowy, zasilanie klaksonu i moduł pasów bezpieczeństwa |
8 | 15 | Światła stopu i awaryjne |
9 | 15 | Podgrzewacz |
30 | ’74-’77: Klimatyzator | |
35 | ’78: Klimatyzator | |
11 | 15 | ’74-’75: Światła cofania ’76-’78: Światła cofania i kierunkowskaz |
Wyłączniki automatyczne
Numer | Opis | Ampery [A] | Lokalizacja |
1 | ’74-’76: Obwód reflektora i lampka kontrolna świateł drogowych (’76-’78) | 18 | Wyłącznik automatyczny zintegrowany z włącznikiem reflektorów |
2 | ’74-’75: Światła obrysowe, rejestracyjne, tylne, lampka kontrolna kwadrantu zmiany biegów i reflektory Przekaźnik ostrzegawczy „ON” ’76-’78: Lampki tylne, postojowe, tablicy rejestracyjnej, boczne światła obrysowe i kontrolki automatycznej zmiany biegów |
15 | Wyłącznik automatyczny zintegrowany z wyłącznikiem reflektorów |