W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1979, 1980, 1981, 1982. Ford Mustang III, znany również jako Fox-body Mustang, to trzecia generacja popularnego samochodu sportowego Ford Mustang, produkowana w latach 1979-1993. Jest to model, który przywrócił Mustanga do jego pierwotnych korzeni, łącząc sportową stylistykę z […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1979, 1980, 1981, 1982.
Ford Mustang III, znany również jako Fox-body Mustang, to trzecia generacja popularnego samochodu sportowego Ford Mustang, produkowana w latach 1979-1993. Jest to model, który przywrócił Mustanga do jego pierwotnych korzeni, łącząc sportową stylistykę z wydajnościowymi osiągami.
Mustang III został zbudowany na platformie o nazwie „Fox”, która była wykorzystywana również w innych modelach Forda. Ta platforma przyczyniła się do obniżenia kosztów produkcji i znacznego zmniejszenia masy samochodu, co przekładało się na lepsze osiągi.
Jedną z najważniejszych cech Mustanga III było wprowadzenie wersji GT z mocnym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra. Ten silnik dostarczał znacznie większą moc w porównaniu do poprzedniej generacji, co przyczyniło się do odrodzenia sportowego charakteru Mustanga. Mustang GT zyskał popularność ze względu na swoje osiągi i możliwości tuningu, co przyciągało entuzjastów motoryzacji.
Ważnym momentem w historii Mustanga III był rok 1982, kiedy to Ford wprowadził limitowaną edycję Mustanga o nazwie „Mustang GT 5.0L HO”. Ta wersja była wyposażona w specjalny silnik o większej mocy, a także wzmocnione zawieszenie i układ hamulcowy. Była to jedna z pierwszych edycji limitowanych, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem klientów i przyczyniła się do zwiększenia popularności Mustanga.
Mustang III przeszedł również pewne zmiany stylistyczne w porównaniu do poprzednich generacji. Zyskał bardziej aerodynamiczną sylwetkę, z zaokrąglonymi kształtami i opływowymi liniami. W późniejszych latach produkcji wprowadzono również różne modyfikacje stylistyczne, takie jak zmienione reflektory czy nowe wzory felg, które nadawały Mustangowi jeszcze bardziej agresywny wygląd.
Trzecia generacja Mustanga była również popularna wśród miłośników wyścigów samochodowych. Model Mustang SVO, wprowadzony w 1984 roku, był wyposażony w turbodoładowany silnik i specjalne ulepszenia mechaniczne, które zapewniały lepszą wydajność na torze wyścigowym.
Mustang III jest uważany za jedną z najbardziej wpływowych generacji Mustanga. Przyczynił się do odbudowy sportowego charakteru tej serii i przetrwał przez długie lata produkcji, przynosząc Fordowi znaczne zyski. Dziś trzecia generacja Mustanga cieszy się statusem kultowego samochodu, a dobrze zachowane egzemplarze są cenione przez kolekcjonerów i entuzjastów klasyków motoryzacyjnych.
Skrzynka bezpiecznikowa
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 5 | ’79: nieużywany ’80-’81: lampy oświetleniowe, klaster, zegar, pojemnik na popiół radiowy, sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją, PRNDL ’82: nieużywany |
2 | 10 | Światła ostrzegawcze, podwójny hamulec, ciśnienie oleju, temperatura wody, pas bezpieczeństwa i gaźnik Elektrozawór kontroli emisji przepustnicy, obwody gaźnika, obrotomierz, wskaźniki doładowania turbosprężarki, ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa |
3 | — | — |
4 | 20 | ’79: nieużywany ’80-’82: klakson, zapalniczka do cygar, zegar w konsoli |
5 | 20 | ’79: klakson, zapalniczka do cygar ’80-’82: nieużywany |
6 | 20 | ’79: Nieużywany ’80-’81: Podgrzewacz dławika |
5 | ’82: Oświetlenie instrumentu | |
7 | 15 | Światła dodatkowe, kopuła, mapa, schowek na rękawiczki, bagażnik, zegar, radio, brzęczyk ostrzegawczy kluczyka zapłonu, brzęczyk ostrzegawczy włączonych reflektorów |
8 | 20 | ’79: Ostrzeżenie o zagrożeniu, włącznik światła stopu |
15 | ’80-’82: Światła zewnętrzne, oświetlenie instrumentów | |
9 | — | — |
10 | 15 | Radio |
11 | 25 | ’79: Sprzęgło klimatyzacji, podgrzewany przekaźnik podświetlenia, kontrola prędkości i podświetlane wejście |
20 | ’80: Sprzęgło klimatyzacji, spryskiwacz wycieraczki tylnej klapy, regulacja prędkości, odmrażacz tylnej szyby, zwolnienie bagażnika i ostrzeżenie o zgaśnięciu światła ’81 -’82: Akcesoria, sprzęgło klimatyzacji, cewka przekaźnika podgrzewanej tylnej szyby, zwalnianie pokrywy bagażnika, elektryczne okno Przekaźnik bezpieczeństwa, kontrola prędkości |
|
12 | 6 | Wyłącznik automatyczny: system wycieraczek/spryskiwaczy przedniej szyby |
13 | 5 | ’79: Lampy oświetlające, klaster, zegar, pojemnik na popiół radiowy, sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją, PRNDL |
20 | ’80-’81: Światła stopu, Światła ostrzegawcze | |
15 | ’82: Światła stopu, światła ostrzegawcze, kontrola prędkości | |
14 | 30 | ’79: System ogrzewania i klimatyzacji |
15 | ’80-’82: Kierunkowskazy i światła cofania | |
15 | 20 | ’79: Kierunkowskazy i światła cofania |
15 | ’80-’82: Ogrzewanie | |
30 | ’80-’82: Układ klimatyzacji | |
16 | — | — |
17 | 20 | ’79-’81: Nieużywany ’82: Wyłącznik automatyczny: Elektryczne szyby |
Wyłączniki automatyczne
Numer | Opis | Ampery [A] | Lokalizacja |
1 | ’79, ’81-’82: Obwód reflektorów i kontrolka świateł drogowych | 18 | Wyłącznik automatyczny zintegrowany z włącznikiem reflektorów |
’80: Obwód reflektorów i kontrolka świateł drogowych | 22 | Wyłącznik automatyczny zintegrowany z włącznikiem reflektorów | |
2 | ’79: Światła postojowe, obrysowe, licencyjne i tylne; Wskaźnik skrzyni biegów, sterowanie reflektorem na przekaźniku | 15 | Wyłącznik automatyczny zintegrowany z wyłącznikiem reflektorów |
3 | 81-’82: Wycieraczka i spryskiwacz klapy bagażnika | 4,5 | Na wsporniku nad schowkiem |
4 | ’81 -’82: Elektryczne szyby, zamki do drzwi i siedzenia | 20 | Podłączony do przekaźnika rozrusznika |