Ford Mustang III (1979-1982) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1979, 1980, 1981, 1982. Ford Mustang III, znany również jako Fox-body Mustang, to trzecia generacja popularnego samochodu sportowego Ford Mustang, produkowana w latach 1979-1993. Jest to model, który przywrócił Mustanga do jego pierwotnych korzeni, łącząc sportową stylistykę z […]

06/27/2023
Czas czytania: 3 minut
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1979, 1980, 1981, 1982.

Ford Mustang III, znany również jako Fox-body Mustang, to trzecia generacja popularnego samochodu sportowego Ford Mustang, produkowana w latach 1979-1993. Jest to model, który przywrócił Mustanga do jego pierwotnych korzeni, łącząc sportową stylistykę z wydajnościowymi osiągami.

Mustang III został zbudowany na platformie o nazwie „Fox”, która była wykorzystywana również w innych modelach Forda. Ta platforma przyczyniła się do obniżenia kosztów produkcji i znacznego zmniejszenia masy samochodu, co przekładało się na lepsze osiągi.

Jedną z najważniejszych cech Mustanga III było wprowadzenie wersji GT z mocnym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra. Ten silnik dostarczał znacznie większą moc w porównaniu do poprzedniej generacji, co przyczyniło się do odrodzenia sportowego charakteru Mustanga. Mustang GT zyskał popularność ze względu na swoje osiągi i możliwości tuningu, co przyciągało entuzjastów motoryzacji.

Ważnym momentem w historii Mustanga III był rok 1982, kiedy to Ford wprowadził limitowaną edycję Mustanga o nazwie „Mustang GT 5.0L HO”. Ta wersja była wyposażona w specjalny silnik o większej mocy, a także wzmocnione zawieszenie i układ hamulcowy. Była to jedna z pierwszych edycji limitowanych, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem klientów i przyczyniła się do zwiększenia popularności Mustanga.

Zobacz także:  Ford F-150 (2009-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mustang III przeszedł również pewne zmiany stylistyczne w porównaniu do poprzednich generacji. Zyskał bardziej aerodynamiczną sylwetkę, z zaokrąglonymi kształtami i opływowymi liniami. W późniejszych latach produkcji wprowadzono również różne modyfikacje stylistyczne, takie jak zmienione reflektory czy nowe wzory felg, które nadawały Mustangowi jeszcze bardziej agresywny wygląd.

Trzecia generacja Mustanga była również popularna wśród miłośników wyścigów samochodowych. Model Mustang SVO, wprowadzony w 1984 roku, był wyposażony w turbodoładowany silnik i specjalne ulepszenia mechaniczne, które zapewniały lepszą wydajność na torze wyścigowym.

Mustang III jest uważany za jedną z najbardziej wpływowych generacji Mustanga. Przyczynił się do odbudowy sportowego charakteru tej serii i przetrwał przez długie lata produkcji, przynosząc Fordowi znaczne zyski. Dziś trzecia generacja Mustanga cieszy się statusem kultowego samochodu, a dobrze zachowane egzemplarze są cenione przez kolekcjonerów i entuzjastów klasyków motoryzacyjnych.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford Transit Connect i Tourneo Connect (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpiecznikowa

Ford Mustang III (1979-1982) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
1 5 ’79: nieużywany
’80-’81: lampy oświetleniowe, klaster, zegar, pojemnik na popiół radiowy, sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją, PRNDL
’82:  nieużywany
2 10 Światła ostrzegawcze, podwójny hamulec, ciśnienie oleju, temperatura wody, pas bezpieczeństwa i gaźnik Elektrozawór kontroli emisji przepustnicy, obwody gaźnika, obrotomierz, wskaźniki doładowania turbosprężarki, ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa
3
4 20 ’79: nieużywany
’80-’82:  klakson, zapalniczka do cygar, zegar w konsoli
5 20 ’79: klakson, zapalniczka do cygar
’80-’82:  nieużywany
6 20 ’79: Nieużywany
’80-’81: Podgrzewacz dławika
5 ’82:  Oświetlenie instrumentu
7 15 Światła dodatkowe, kopuła, mapa, schowek na rękawiczki, bagażnik, zegar, radio, brzęczyk ostrzegawczy kluczyka zapłonu, brzęczyk ostrzegawczy włączonych reflektorów
8 20 ’79: Ostrzeżenie o zagrożeniu, włącznik światła stopu
15 ’80-’82:  Światła zewnętrzne, oświetlenie instrumentów
9
10 15 Radio
11 25 ’79: Sprzęgło klimatyzacji, podgrzewany przekaźnik podświetlenia, kontrola prędkości i podświetlane wejście
20 ’80: Sprzęgło klimatyzacji, spryskiwacz wycieraczki tylnej klapy, regulacja prędkości, odmrażacz tylnej szyby, zwolnienie bagażnika i ostrzeżenie o zgaśnięciu światła ’81
-’82: Akcesoria, sprzęgło klimatyzacji, cewka przekaźnika podgrzewanej tylnej szyby, zwalnianie pokrywy bagażnika, elektryczne okno Przekaźnik bezpieczeństwa, kontrola prędkości
12 6 Wyłącznik automatyczny:  system wycieraczek/spryskiwaczy przedniej szyby
13 5 ’79: Lampy oświetlające, klaster, zegar, pojemnik na popiół radiowy, sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją, PRNDL
20 ’80-’81: Światła stopu, Światła ostrzegawcze
15 ’82:  Światła stopu, światła ostrzegawcze, kontrola prędkości
14 30 ’79: System ogrzewania i klimatyzacji
15 ’80-’82:  Kierunkowskazy i światła cofania
15 20 ’79: Kierunkowskazy i światła cofania
15 ’80-’82:  Ogrzewanie
30 ’80-’82:  Układ klimatyzacji
16
17 20 ’79-’81: Nieużywany
’82:
Wyłącznik automatyczny: Elektryczne szyby
Zobacz także:  Ford Expedition III (2007-2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wyłączniki automatyczne

Numer Opis Ampery [A] Lokalizacja
1 ’79, ’81-’82: Obwód reflektorów i kontrolka świateł drogowych 18 Wyłącznik automatyczny zintegrowany z włącznikiem reflektorów
’80: Obwód reflektorów i kontrolka świateł drogowych 22 Wyłącznik automatyczny zintegrowany z włącznikiem reflektorów
2 ’79: Światła postojowe, obrysowe, licencyjne i tylne; Wskaźnik skrzyni biegów, sterowanie reflektorem na przekaźniku 15 Wyłącznik automatyczny zintegrowany z wyłącznikiem reflektorów
3 81-’82: Wycieraczka i spryskiwacz klapy bagażnika 4,5 Na wsporniku nad schowkiem
4 ’81 -’82: Elektryczne szyby, zamki do drzwi i siedzenia 20 Podłączony do przekaźnika rozrusznika

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.