W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus IV z lat: 2023. Ford Focus IV to czwarta generacja popularnego modelu Ford Focus, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku i jest nadal produkowany. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który kontynuuje sukces poprzednich generacji, oferując nowoczesny design, zaawansowane technologie […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus IV z lat: 2023.
Ford Focus IV to czwarta generacja popularnego modelu Ford Focus, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku i jest nadal produkowany. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który kontynuuje sukces poprzednich generacji, oferując nowoczesny design, zaawansowane technologie i dynamiczną jazdę.
Pod względem stylistycznym, Ford Focus IV przeszedł ewolucję w porównaniu do poprzednich generacji. Charakteryzuje się nowoczesnym i dynamicznym wyglądem, z ostrymi liniami i agresywnie zarysowanymi reflektorami. Dzięki temu samochód prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie na drodze.
Wnętrze Forda Focusa IV zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i funkcjonalności. Oferuje przestronne miejsce dla kierowcy i pasażerów, a jakość wykonania i materiałów jest na wysokim poziomie. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w sposób ergonomiczny, a systemy sterowania są intuicyjne i łatwe w obsłudze. Samochód oferuje również konkurencyjną przestrzeń bagażową w swojej klasie.
Ford Focus IV wyposażony jest w szereg zaawansowanych technologii. Oferuje system multimedialny z dotykowym ekranem, obsługę systemów Android Auto i Apple CarPlay, nawigację GPS, a także wiele opcji związanych z bezpieczeństwem i komfortem, takich jak adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola, asystent parkowania, system automatycznego hamowania i wiele innych.
Pod względem napędu, Ford Focus IV oferuje różne opcje silnikowe, w tym benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe. Można wybrać zarówno jednostki o mniejszej mocy, jak i silniki o większej wydajności, a także dostępne są różne warianty skrzyń biegów, w tym manualna i automatyczna.
Ford Focus IV wyróżnia się również zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Oferuje wiele systemów wspomagających kierowcę, takich jak asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, system monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych. Samochód uzyskał także dobre wyniki w testach zderzeniowych Euro NCAP, co potwierdza jego wysoki poziom bezpieczeństwa.
Warto również wspomnieć, że Ford Focus IV oferuje dynamiczną jazdę, precyzyjne prowadzenie i dobrą reakcję na manewry kierowcy. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań zawieszenia i układu kierowniczego, samochód zapewnia komfort i stabilność na różnego rodzaju drogach.
Ford Focus IV to zatem nowoczesny, komfortowy i zaawansowany technologicznie samochód, który oferuje przyjemną jazdę i wiele nowoczesnych funkcji. Jest to idealny wybór dla osób poszukujących kompaktowego samochodu, który spełnia zarówno oczekiwania pod względem wygody, jak i funkcjonalności.
Skrzynka bezpieczników pod pokrywą komory silnika

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 1 | 40 A | Moduł sterujący układami nadwozia. |
| 2 | 30 A | Moduł sterujący układami nadwozia. |
| 4A | 20 A | Pompa paliwowa – Diesel. |
| 4B | 20 A | Pompa paliwa – benzyna. |
| 5 | 10 A | Złącze diagnostyczne. |
| 6 | 20 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
| 15 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. | |
| 7 | 10 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
| 8 | 15 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
| 9 | 20 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
| 10 | 10 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
| 11 | 30 A | Rozrusznik. |
| 12 | 10 A | Sprzęgło klimatyzacji. |
| 13 | 40 A | Silnik dmuchawy. |
| 14 | 20 A | Moduł sterujący dodatkową nagrzewnicą. |
| 15 | 20 A | Sygnał dźwiękowy. |
| 16 | 20 A | Pompa spryskiwacza tylnej szyby. |
| 17 | 5 A | Zespół podpory lędźwiowej. |
| 18 | 20 A | Pompka spryskiwacza reflektorów. |
| 21 | 10 A | Regulacja ustawienia reflektorów. |
| 22 | 5 A | Elektroniczny układ wspomagania kierownicy. |
| 24 | 10 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
| 25 | 10 A | Przednia kamera układu pomocy przy parkowaniu. Kamera wsteczna. Układ monitorowania martwego pola. Bieg wsteczny. |
| 26 | 15 A | Moduł sterujący przekładnią – Diesel. Moduł sterujący przekładnią – mHEV. |
| 27 | 10 A | Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy. |
| 28 | 40 A | Zawór elektronicznej kontroli stabilności. |
| 29 | 60 A | Pompa elektronicznej kontroli stabilności. |
| 30 | 25 A | Siedzenie kierowcy regulowane elektrycznie. |
| 31 | 25 A | Siedzenie pasażera regulowane elektrycznie. |
| 32 | 20 A | Dodatkowe gniazdo zasilania. |
| 33 | 20 A | Dodatkowe gniazdo zasilania. |
| 34 | 20 A | Dodatkowe gniazdo zasilania. |
| 37 | 20 A | Okno dachowe. |
| 39 | 15 A | Zasilanie modułu sterującego przekładnią. |
| 40 | 60 A | Zasilanie modułu sterującego przekładnią. |
| 41 | 30 A | Elektryczne otwieranie/zamykanie drzwi tyłu nadwozia. |
| 44 | 10 A | Przełącznik świateł STOP. |
| 49 | 60 A | Wentylator |
| 50 | 30 A | Ogrzewana szyba tylna. |
| 54 | 20 A | Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – benzyna. |
| 65 | 20 A | Moduł sterujący przekładnią – Diesel. |
| 5 A | Elektroniczny moduł sterujący akumulatorem – benzyna. | |
| 68 | 20 A | Blokada kolumny kierowniczej. |
| 69 | 30 A | Wycieraczki przedniej szyby. |
| 71 | 20 A | Wycieraczka szyby tylnej. |
| 75 | 10 A | Przepływomierz masowy powietrza i czujnik temperatury powietrza dolotowego – benzyna. |
| 77 | 10 A | Podgrzewany spryskiwacz przedniej szyby. |
| 78 | 40 A | Element grzejny przedniej szyby z lewej strony. |
| 79 | 40 A | Element grzejny przedniej szyby z prawej strony. |
| 83 | 40 A | Dodatkowa nagrzewnica. |
| 84 | 60 A | Dodatkowa nagrzewnica. |
| 85 | 40 A | Dodatkowa nagrzewnica. |
| 91 | 40 A | Moduł holowania przyczepy. |
| 93 | 5 A | Reflektory. |
| 94 | 20 A | Siedzenia ogrzewane. |
| 100 A | 5 A | Moduł sterujący reflektorami. |
| 100 | 20 A | Zasilanie zespołu lewego reflektora. |
| 101 | 20 A | Zasilanie zespołu prawego reflektora. |
| 110 | 30 A | Czujnik obecności wody w paliwie – Diesel. Nagrzewnica oleju napędowego. |
| 124 | 5 A | Czujnik deszczu. |
| 126 | 5 A | Zespół sterujący dozowaniem – Diesel. |
| 136 | 15 A | Wzmacniacz. |
| 137 | 15 A | Wzmacniacz. |
| 140 | 60 A | Świece żarowe – Diesel. |
| 163 | 15 A | Nagrzewnica przewodu ciśnieniowego zespołu sterującego dozowaniem. |
| 164 | 10 A | Moduł sterujący dozowaniem reduktora. |
| 165 | 15 A | Nagrzewnica zbiornika – Diesel. |
| 185 | 20 A | Okna sterowane elektrycznie. Okno dachowe. |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 1 | 5 A | Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa. |
| 2 | 5 A | Wewnętrzny czujnik temperatury i wilgotności. |
| 3 | 10 A | Moduł sterujący układu aktywnej pomocy przy parkowaniu. |
| 4 | 10 A | Włącznik zapłonu. Przycisk włącznika zapłonu. |
| 5 | 20 A | Zamek centralny. |
| 6 | 10 A | Okno dachowe. |
| 7 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 8 | 5 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 9 | 5 A | Lampka kontrolna odłączenia poduszki powietrznej pasażera. Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania. |
| 10 | 10 A | Moduł wyświetlacza przeziernego. Moduł bezprzewodowego ładowania akcesoriów. |
| 11 | 5 A | Modem telematyczny. |
| 12 | 5 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 13 | 15 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 14 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 15 | 15 A | Moduł kierownicy. |
| 16 | 15 A | Moduł zmiennej charakterystyki zawieszenia. |
| 17 | 15 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 18 | 7,5 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 19 | 7,5 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 20 | 10 A | Syrena systemu alarmowego. |
| 21 | 7,5 A | Klimatyzacja. Elektroniczny moduł zmiany biegów. |
| 22 | 7,5 A | Moduł kierownicy. Zestaw wskaźników. Złącze diagnostyczne. |
| 23 | 20 A | Zespół audio. |
| 24 | 20 A | Nieużywany (zapasowy). |
| 25 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
Skrzynka bezpieczników modułu holowania przyczepy – wersja 5-drzwiowa i kombi
| Lokalizacja bezpieczników | Prąd | Zabezpieczany element |
|---|---|---|
| 1 | 15 A | Układ zapłonowy. |
Brak komentarzy.