W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus IV z lat: 2023. Ford Focus IV to czwarta generacja popularnego modelu Ford Focus, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku i jest nadal produkowany. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który kontynuuje sukces poprzednich generacji, oferując nowoczesny design, zaawansowane technologie […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus IV z lat: 2023.
Ford Focus IV to czwarta generacja popularnego modelu Ford Focus, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku i jest nadal produkowany. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który kontynuuje sukces poprzednich generacji, oferując nowoczesny design, zaawansowane technologie i dynamiczną jazdę.
Pod względem stylistycznym, Ford Focus IV przeszedł ewolucję w porównaniu do poprzednich generacji. Charakteryzuje się nowoczesnym i dynamicznym wyglądem, z ostrymi liniami i agresywnie zarysowanymi reflektorami. Dzięki temu samochód prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie na drodze.
Wnętrze Forda Focusa IV zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i funkcjonalności. Oferuje przestronne miejsce dla kierowcy i pasażerów, a jakość wykonania i materiałów jest na wysokim poziomie. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w sposób ergonomiczny, a systemy sterowania są intuicyjne i łatwe w obsłudze. Samochód oferuje również konkurencyjną przestrzeń bagażową w swojej klasie.
Ford Focus IV wyposażony jest w szereg zaawansowanych technologii. Oferuje system multimedialny z dotykowym ekranem, obsługę systemów Android Auto i Apple CarPlay, nawigację GPS, a także wiele opcji związanych z bezpieczeństwem i komfortem, takich jak adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola, asystent parkowania, system automatycznego hamowania i wiele innych.
Pod względem napędu, Ford Focus IV oferuje różne opcje silnikowe, w tym benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe. Można wybrać zarówno jednostki o mniejszej mocy, jak i silniki o większej wydajności, a także dostępne są różne warianty skrzyń biegów, w tym manualna i automatyczna.
Ford Focus IV wyróżnia się również zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Oferuje wiele systemów wspomagających kierowcę, takich jak asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, system monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych. Samochód uzyskał także dobre wyniki w testach zderzeniowych Euro NCAP, co potwierdza jego wysoki poziom bezpieczeństwa.
Warto również wspomnieć, że Ford Focus IV oferuje dynamiczną jazdę, precyzyjne prowadzenie i dobrą reakcję na manewry kierowcy. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań zawieszenia i układu kierowniczego, samochód zapewnia komfort i stabilność na różnego rodzaju drogach.
Ford Focus IV to zatem nowoczesny, komfortowy i zaawansowany technologicznie samochód, który oferuje przyjemną jazdę i wiele nowoczesnych funkcji. Jest to idealny wybór dla osób poszukujących kompaktowego samochodu, który spełnia zarówno oczekiwania pod względem wygody, jak i funkcjonalności.
Skrzynka bezpieczników pod pokrywą komory silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 40 A | Moduł sterujący układami nadwozia. |
2 | 30 A | Moduł sterujący układami nadwozia. |
4A | 20 A | Pompa paliwowa – Diesel. |
4B | 20 A | Pompa paliwa – benzyna. |
5 | 10 A | Złącze diagnostyczne. |
6 | 20 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
15 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. | |
7 | 10 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
8 | 15 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
9 | 20 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
10 | 10 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
11 | 30 A | Rozrusznik. |
12 | 10 A | Sprzęgło klimatyzacji. |
13 | 40 A | Silnik dmuchawy. |
14 | 20 A | Moduł sterujący dodatkową nagrzewnicą. |
15 | 20 A | Sygnał dźwiękowy. |
16 | 20 A | Pompa spryskiwacza tylnej szyby. |
17 | 5 A | Zespół podpory lędźwiowej. |
18 | 20 A | Pompka spryskiwacza reflektorów. |
21 | 10 A | Regulacja ustawienia reflektorów. |
22 | 5 A | Elektroniczny układ wspomagania kierownicy. |
24 | 10 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
25 | 10 A | Przednia kamera układu pomocy przy parkowaniu. Kamera wsteczna. Układ monitorowania martwego pola. Bieg wsteczny. |
26 | 15 A | Moduł sterujący przekładnią – Diesel. Moduł sterujący przekładnią – mHEV. |
27 | 10 A | Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy. |
28 | 40 A | Zawór elektronicznej kontroli stabilności. |
29 | 60 A | Pompa elektronicznej kontroli stabilności. |
30 | 25 A | Siedzenie kierowcy regulowane elektrycznie. |
31 | 25 A | Siedzenie pasażera regulowane elektrycznie. |
32 | 20 A | Dodatkowe gniazdo zasilania. |
33 | 20 A | Dodatkowe gniazdo zasilania. |
34 | 20 A | Dodatkowe gniazdo zasilania. |
37 | 20 A | Okno dachowe. |
39 | 15 A | Zasilanie modułu sterującego przekładnią. |
40 | 60 A | Zasilanie modułu sterującego przekładnią. |
41 | 30 A | Elektryczne otwieranie/zamykanie drzwi tyłu nadwozia. |
44 | 10 A | Przełącznik świateł STOP. |
49 | 60 A | Wentylator |
50 | 30 A | Ogrzewana szyba tylna. |
54 | 20 A | Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – benzyna. |
65 | 20 A | Moduł sterujący przekładnią – Diesel. |
5 A | Elektroniczny moduł sterujący akumulatorem – benzyna. | |
68 | 20 A | Blokada kolumny kierowniczej. |
69 | 30 A | Wycieraczki przedniej szyby. |
71 | 20 A | Wycieraczka szyby tylnej. |
75 | 10 A | Przepływomierz masowy powietrza i czujnik temperatury powietrza dolotowego – benzyna. |
77 | 10 A | Podgrzewany spryskiwacz przedniej szyby. |
78 | 40 A | Element grzejny przedniej szyby z lewej strony. |
79 | 40 A | Element grzejny przedniej szyby z prawej strony. |
83 | 40 A | Dodatkowa nagrzewnica. |
84 | 60 A | Dodatkowa nagrzewnica. |
85 | 40 A | Dodatkowa nagrzewnica. |
91 | 40 A | Moduł holowania przyczepy. |
93 | 5 A | Reflektory. |
94 | 20 A | Siedzenia ogrzewane. |
100 A | 5 A | Moduł sterujący reflektorami. |
100 | 20 A | Zasilanie zespołu lewego reflektora. |
101 | 20 A | Zasilanie zespołu prawego reflektora. |
110 | 30 A | Czujnik obecności wody w paliwie – Diesel. Nagrzewnica oleju napędowego. |
124 | 5 A | Czujnik deszczu. |
126 | 5 A | Zespół sterujący dozowaniem – Diesel. |
136 | 15 A | Wzmacniacz. |
137 | 15 A | Wzmacniacz. |
140 | 60 A | Świece żarowe – Diesel. |
163 | 15 A | Nagrzewnica przewodu ciśnieniowego zespołu sterującego dozowaniem. |
164 | 10 A | Moduł sterujący dozowaniem reduktora. |
165 | 15 A | Nagrzewnica zbiornika – Diesel. |
185 | 20 A | Okna sterowane elektrycznie. Okno dachowe. |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 5 A | Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa. |
2 | 5 A | Wewnętrzny czujnik temperatury i wilgotności. |
3 | 10 A | Moduł sterujący układu aktywnej pomocy przy parkowaniu. |
4 | 10 A | Włącznik zapłonu. Przycisk włącznika zapłonu. |
5 | 20 A | Zamek centralny. |
6 | 10 A | Okno dachowe. |
7 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
8 | 5 A | Nieużywany (zapasowy). |
9 | 5 A | Lampka kontrolna odłączenia poduszki powietrznej pasażera. Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania. |
10 | 10 A | Moduł wyświetlacza przeziernego. Moduł bezprzewodowego ładowania akcesoriów. |
11 | 5 A | Modem telematyczny. |
12 | 5 A | Nieużywany (zapasowy). |
13 | 15 A | Nieużywany (zapasowy). |
14 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
15 | 15 A | Moduł kierownicy. |
16 | 15 A | Moduł zmiennej charakterystyki zawieszenia. |
17 | 15 A | Nieużywany (zapasowy). |
18 | 7,5 A | Nieużywany (zapasowy). |
19 | 7,5 A | Nieużywany (zapasowy). |
20 | 10 A | Syrena systemu alarmowego. |
21 | 7,5 A | Klimatyzacja. Elektroniczny moduł zmiany biegów. |
22 | 7,5 A | Moduł kierownicy. Zestaw wskaźników. Złącze diagnostyczne. |
23 | 20 A | Zespół audio. |
24 | 20 A | Nieużywany (zapasowy). |
25 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
Skrzynka bezpieczników modułu holowania przyczepy – wersja 5-drzwiowa i kombi
Lokalizacja bezpieczników | Prąd | Zabezpieczany element |
---|---|---|
1 | 15 A | Układ zapłonowy. |