W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus III z lat: 2015. Ford Focus III to trzecia generacja popularnego modelu Ford Focus, który był produkowany w latach 2011-2018. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który przeszedł wiele udoskonaleń w porównaniu do poprzednich generacji, zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus III z lat: 2015.
Ford Focus III to trzecia generacja popularnego modelu Ford Focus, który był produkowany w latach 2011-2018. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który przeszedł wiele udoskonaleń w porównaniu do poprzednich generacji, zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym.
Pod względem designu, Ford Focus III wyróżniał się nowoczesnym i dynamicznym wyglądem. Charakteryzował się smukłą sylwetką, ostro zarysowanymi liniami i agresywnie stylizowanym przodem. Nowe reflektory w kształcie litery „C”, duża atrapa chłodnicy i muskularnie ukształtowane nadkola nadawały mu sportowy charakter.
Wnętrze Forda Focusa III było przestronne, ergonomiczne i atrakcyjne wizualnie. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w sposób intuicyjny i funkcjonalny, a materiały wykończeniowe były wysokiej jakości. Samochód oferował wygodne fotele z regulacją, a przestrzeń dla pasażerów była odpowiednia zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dodatkowo, bagażnik był dobrze zaprojektowany i oferował wystarczającą pojemność.
Pod względem technologicznym, Ford Focus III wprowadził wiele nowości. W zależności od wersji wyposażenia, samochód mógł być wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa i asystentów jazdy, takie jak system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola, system automatycznego parkowania, adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i wiele innych. Wiele z tych systemów było wcześniej zarezerwowanych dla wyższych segmentów samochodów, ale Ford Focus III przyniósł je do kompaktowego segmentu.
Ford Focus III oferował również różnorodne opcje silnikowe, w tym benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe jednostki napędowe. W zależności od wybranej wersji, samochód mógł być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.
Pod względem jazdy, Ford Focus III cechował się precyzyjnym prowadzeniem i dobrą stabilnością. Zawieszenie było odpowiednio dostosowane, co przekładało się na pewne zachowanie samochodu na zakrętach. Samochód oferował także komfortową jazdę i dobrą izolację akustyczną wnętrza.
Ford Focus III był jednym z najpopularniejszych modeli w swoim segmencie i zdobył liczne nagrody, w tym tytuł „Car of the Year 2012” przyznawany przez Europejskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych.
Wnioskiem jest to, że Ford Focus III był udaną ewolucją popularnej linii modelowej, oferując nowoczesny design, zaawansowane technologie i dobre osiągi, co przyczyniło się do jego sukcesu na rynku motoryzacyjnym.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F7 | 40 A** | Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy. |
F8 | 30 A** | Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy. |
F9 | 40 A** | Skrzynka bezpieczników w bagażniku. |
F10 | 40 A** | Silnik dmuchawy. |
F11 | 30 A** | Moduł Auto Start-Stop. |
F12 | 30 A** | Moduł sterowania zespołem napędowym |
F13 | 30 A** | Przekaźnik rozrusznika |
F14 | 40 A** | Element grzejny przedniej szyby z prawej strony. |
F15 | 25 A* | Sterownik przekładni. Wentylator chłodnicy międzystopniowej. |
F16 | 40 A** | Element grzejny przedniej szyby z lewej strony. |
F17 | 20 A** | Dodatkowa nagrzewnica. |
F18 | 20 A** | Wycieraczki przedniej szyby. |
F19 | 5 A* | Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy. |
F20 | 15 A* | Sygnał dźwiękowy. |
F21 | 5 A* | Światła STOP. |
F22 | 15 A* | Układ monitorowania akumulatora. |
F23 | 5 A* | Cewki przekaźników. Przełącznik świateł. |
F24 | – | Nieużywany. |
F25 | – | Nieużywany. |
F26 | 25 A* | Sterownik przekładni. |
F27 | 15 A* | Sprzęgło klimatyzacji. |
F28 | 10 A* | Kamera wsteczna. Układ ostrzegający o możliwości kolizji. |
F29 | 20 A** | Spryskiwacz reflektora. |
F30 | 5 A* | Moduł sterowania zespołem napędowym |
F31 | – | Nieużywany. |
F32 | 10 A* | Przekaźnik modułu sterowania zespołem napędowym. Przekaźnik modułu sterującego wentylatorem chłodzenia. |
F33 | 15 A* | Moduł sterowania zespołem napędowym Cewki zapłonowe. |
F34 | 10 A* | Moduł sterowania zespołem napędowym |
F35 | 10 A* | Czujnik obecności wody w paliwie. Moduł sterowania zespołem napędowym Cewki zapłonowe. |
F36 | 5 A* | Aktywne przesłony kraty wlotu powietrza. |
F37 | 20 A** | Dodatkowe gniazdo zasilania przy zestawie wskaźników. |
F38 | 15 A* | Moduł sterowania zespołem napędowym Sterownik przekładni. |
F39 | 5 A* | Regulacja ustawienia reflektorów. |
F40 | 5 A* | Elektroniczny układ wspomagania kierownicy. |
F41 | 20 A** | Moduł sterujący układami nadwozia. |
F42 | – | Nieużywany. |
F43 | 15 A* | Regulacja ustawienia reflektorów. Układ reflektorów adaptacyjnych. |
F44 | 5 A* | Adaptacyjny układ kontroli prędkości. |
F45 | 10 A* | Ogrzewanie dyszy spryskiwacza. |
F46 | 25 A* | Wentylator |
F47 | – | Nieużywany. |
F48 | 15 A* | Parownik filtra cząstek stałych. |
Przekaźnik | Opis |
---|---|
R1 | Wentylator chłodnicy międzystopniowej. |
R2 | Sygnał dźwiękowy. |
R3 | Parownik filtra cząstek stałych. |
R4 | Nieużywany. |
R5 | Nieużywany. |
R6 | Przekaźnik wentylatora chłodzenia. |
R7 | Ogrzewana przednia szyba. |
R8 | Przekaźnik wentylatora chłodzenia. |
R9 | Spryskiwacz reflektora. |
R10 | Przekaźnik wentylatora chłodzenia. |
R11 | Sprzęgło klimatyzacji. |
R12 | Przekaźnik wentylatora chłodzenia. |
R13 | Silnik dmuchawy. |
R14 | Moduł sterowania pracą silnika. |
R15 | Rozrusznik |
R16 | Ładowanie. |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F56 | 20 A | Pompa paliwa. |
F57 | – | Nieużywany. |
F58 | – | Nieużywany. |
F59 | 5 A | Nadajnik-odbiornik biernego układu przeciwkradzieżowego. |
F60 | 10 A | Oświetlenie wnętrza. Zespół przełączników w drzwiach kierowcy. Oświetlenie schowka Rozproszone oświetlenie wnętrza. Okno dachowe. |
F61 | 20 A | Zapalniczka. Dodatkowe gniazda zasilania z tyłu. |
F62 | 5 A | Wycieraczki automatyczne. Czujnik wilgotności. Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania. |
F63 | 10 A | Adaptacyjny układ kontroli prędkości. |
F64 | – | Nieużywany. |
F65 | 10 A | Zwalnianie drzwi tyłu nadwozia. |
F66 | 20 A | Zamek drzwi kierowcy. |
F67 | 7,5 A | Moduł SYNC. Moduł systemu satelitarnego określania położenia. Wyświetlacz informacyjny i systemu elektroniki użytkowej. |
F68 | 15 A | Elektryczna blokada kolumny kierowniczej. |
F69 | 5 A | Zestaw wskaźników. |
F70 | 20 A | Zamek centralny. |
F71 | 7,5 A | Klimatyzacja. |
F72 | 7,5 A | Moduł kierownicy. |
F73 | 7,5 A | Złącze diagnostyczne. |
F74 | 15 A | Światło drogowe. |
F75 | 15 A | Przednie światła przeciwmgielne |
F76 | 10 A | Światło cofania. |
F77 | 20 A | Pompka spryskiwacza przedniej szyby. |
F78 | 5 A | Włącznik zapłonu. Przycisk włącznika zapłonu. Modułu pojazdu bezkluczykowego. |
F79 | 15 A | Zespół audio. Odtwarzacz płyt DVD systemu nawigacji. Włącznik świateł awaryjnych. Przełącznik zamka drzwi. |
F80 | 20 A | Okno dachowe. |
F81 | 5 A | Czujnik ruchu we wnętrzu. Odbiornik częstotliwości radiowych. |
F82 | 20 A | Pompka spryskiwacza przedniej szyby. |
F83 | 20 A | Zamek centralny. |
F84 | 20 A | Odryglowywanie drzwi kierowcy. |
F85 | 7,5 A | Klimatyzacja. Okno dachowe. Przełączniki ogrzewania siedzeń. Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. |
F86 | 10 A | Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa System klasyfikacji pasażera. |
F87 | 15 A | Ogrzewana kierownica. |
F88 | 25 A | Moduł jakości napięcia. |
F89 | – | Nieużywany. |
Skrzynka bezpieczników w bagażniku
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 5 A* | Cewki przekaźników. |
F2 | – | Nieużywany. |
F3 | 5 A* | Klamki drzwi pojazdu bezkluczykowego. |
F4 | 25 A* | Zespół sterujący drzwi przednich z lewej strony. |
F5 | 25 A* | Zespół sterujący drzwi przednich z prawej strony. |
F6 | 25 A* | Zespół sterujący drzwi tylnych z lewej strony. |
F7 | 25 A* | Zespół sterujący drzwi tylnych z prawej strony. |
F8 | 10 A* | Alarm przeciwkradzieżowy. |
F9 | 25 A* | Siedzenie kierowcy. |
F10 | 25 A* | Okna sterowane elektrycznie. |
F11 | 25 A* | Siedzenie pasażera. |
F12 | – | Nieużywany. |
F13 | – | Nieużywany. |
F14 | – | Nieużywany. |
F15 | – | Nieużywany. |
F16 | – | Nieużywany. |
F17 | – | Nieużywany. |
F18 | – | Nieużywany. |
F19 | – | Nieużywany. |
F20 | – | Nieużywany. |
F21 | – | Nieużywany. |
F22 | – | Nieużywany. |
F23 | – | Nieużywany. |
F24 | 30 A** | Ogrzewana szyba tylna. |
F25 | 20 A** | Dodatkowe gniazda zasilania w bagażniku. |
F26 | – | Nieużywany. |
F27 | – | Nieużywany. |
F28 | 40 A** | Moduł holowania przyczepy. |
F29 | 5 A* | Monitorowanie martwego pola. Układ pomocy w utrzymaniu pasa ruchu. Układ Active City Stop. Kamera wsteczna. |
F30 | 5 A* | Moduł układu pomocy przy parkowaniu. |
F31 | – | Nieużywany. |
F32 | – | Nieużywany. |
F33 | 15 A* | Przekaźnik wycieraczki tylnej szyby. |
F34 | 15 A* | Ogrzewane siedzenie kierowcy. |
F35 | 15 A* | Ogrzewane siedzenie pasażera. |
F36 | – | Nieużywany. |
F37 | – | Nieużywany. |
F38 | – | Nieużywany. |
F39 | – | Nieużywany. |
F40 | – | Nieużywany. |
F41 | 5 A* | Chowany hak holowniczy. |
F42 | – | Nieużywany. |
F43 | – | Nieużywany. |
F44 | 10 A* | Sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne. |
F45 | 7,5 A* | Ogrzewane lusterka zewnętrzne. |
F46 | – | Nieużywany. |
Przekaźnik | Opis |
---|---|
R1 | Włącznik zapłonu. |
R2 | Ogrzewana szyba tylna. |
R3 | Wycieraczka szyby tylnej. |
R4 | Nieużywany. |
R5 | Syrena alarmowa |
R6 | Opóźnione zasilanie akcesoriów. |