Ford Focus Electric (2016) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus Electric z lat: 2016. Ford Focus Electric to samochód elektryczny, który jest częścią linii pojazdów Ford Focus. Oto kilka informacji o Fordzie Focus Electric: Napęd elektryczny: Ford Focus Electric jest w pełni elektrycznym samochodem, co oznacza, że jest zasilany wyłącznie energią […]

06/26/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus Electric z lat: 2016.

Ford Focus Electric to samochód elektryczny, który jest częścią linii pojazdów Ford Focus. Oto kilka informacji o Fordzie Focus Electric:

  1. Napęd elektryczny: Ford Focus Electric jest w pełni elektrycznym samochodem, co oznacza, że jest zasilany wyłącznie energią elektryczną. Nie posiada tradycyjnego silnika spalinowego. Zamiast tego, samochód jest napędzany przez silnik elektryczny, który pobiera energię z akumulatora.
  2. Zasięg i osiągi: Ford Focus Electric oferuje zasięg jazdy na jednym ładowaniu, który waha się w zależności od warunków i stylu jazdy. W zależności od modelu i rocznika, zasięg może wynosić około 120-200 kilometrów. Osiągi samochodu są odpowiednie do codziennej jazdy, z szybkim przyspieszeniem i płynnymi manewrami.
  3. Ładowanie: Ford Focus Electric można ładować na kilka sposobów. Można podłączyć samochód do standardowej gniazdki domowej za pomocą przewodu ładowania, co może zająć więcej czasu. Alternatywnie, można korzystać z dedykowanych stacji ładowania, które zapewniają szybsze ładowanie. W zależności od rodzaju stacji ładowania, czas ładowania może się różnić.
  4. Design i wnętrze: Ford Focus Electric ma podobny design do tradycyjnej wersji Forda Focusa. Wnętrze jest przestronne i dobrze wyposażone, oferując miejsce dla pięciu pasażerów. Wersja elektryczna może mieć również specyficzne akcenty, takie jak unikalne zegary i wyświetlacze pokazujące informacje o zużyciu energii.
  5. Technologia i funkcje: Ford Focus Electric wyposażony jest w różne technologiczne funkcje. Obejmują one m.in. system multimedialny z dotykowym ekranem, Bluetooth, system nawigacji, system audio premium i funkcje związane z oszczędzaniem energii, takie jak programowalne ładowanie.
  6. Bezpieczeństwo: Ford Focus Electric wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilizacji, systemy wspomagania hamowania, system monitorowania martwego pola i asystenta parkowania.

Warto podkreślić, że dostępność konkretnych funkcji, osiągów i zasięgu może się różnić w zależności od rocznika i specyfikacji modelu Ford Focus Electric.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford Mondeo V (2015-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Przedział pasażerski

Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem.

Ford Focus Electric (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F56 Nieużywany.
F57 Nieużywany.
F58 Nieużywany.
F59 Nieużywany.
F60 10 A Lampa wewnętrzna. Zestaw przełączników drzwi kierowcy. Lampka w schowku. Lampa oświetlenia otoczenia.
F61 20A Gniazdo zapalniczki z przodu. Tylne pomocnicze punkty zasilania.
F62 Nieużywany.
F63 Nieużywany.
F64 Nieużywany.
F65 10 A Odblokowanie pokrywy bagażnika.
F66 Nieużywany.
F67 7,5 A Globalny czujnik pozycjonowania. SYNCH.
F68 Nieużywany.
F69 5A Zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej.
F70 Nieużywany.
F71 7,5 A Klimatyzacja.
F72 7,5 A Moduł sterujący kierownicy.
F73 7,5 A Inteligentny moduł łącza danych.
F74 15A Reflektor świateł drogowych.
F75 Nieużywany.
F76 10 A Lampa cofania.
F77 20A Pompa spryskiwacza.
F78 5A Włącznik zapłonu z przyciskiem. Moduł pojazdu bezkluczykowego (dostawa).
F79 15A Jednostka audio. Przełącznik świateł awaryjnych.
F80 Nieużywany.
F81 5A Odbiornik częstotliwości radiowych.
F82 20A Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika pompy spryskiwacza przedniego). Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika pompy spryskiwacza tylnego).
F83 20A Bezpiecznik uziemienia (zasilanie centralnego zamka). Bezpiecznik uziemienia (centralne zasilanie odblokowania).
F84 20A Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika odblokowania drzwi kierowcy). Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika centralnego/podwójnego zamka). Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika zwalniającego).
F85 7,5 A Przełącznik podgrzewanych siedzeń.
F86 10 A System przytrzymujący. Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Czujnik wagi pasażera.
F87 Nieużywany.
F88 Nieużywany.
F89 Nieużywany.

Komora silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Skrzynka bezpieczników wstępnych

Znajduje się w komorze silnika elektrycznego z przodu skrzynki na akumulator 12 V. Jest podłączony do dodatniego zacisku akumulatora 12 V.

Ford Focus Electric (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F7 40A System zapobiegania blokady kół. Kontrola stabilności (KL30V).
F8 30A System zapobiegania blokady kół. Kontrola stabilności (KL30P).
F9 Nieużywany.
F10 40A Moduł silnika dmuchawy.
F11 40A Pompa próżniowa hamulca.
F12 40A Przekaźnik sterowania silnikiem elektrycznym.
F13 40A Moduł kontroli ładowania akumulatora.
F14 40A Grzałka płynu chłodzącego jeden.
F15 30A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL30C).
F 16 40A Grzałka chłodziwa dwa.
F17 Nieużywany.
F18 20A Wycieraczka przedniej szyby.
F19 5A System zapobiegania blokady kół. Kontrola stabilności (KL15).
F20 15 A Klakson.
F21 5A Wyłącznik lampki stopu.
F22 15 A System monitorowania baterii.
F23 5A Cewki przekaźników.
F24 5A Moduł przełącznika sterowania oświetleniem.
F25 Nieużywany.
F26 10 A Moduł sterujący układu napędowego.
F27 15 A Pierścień świetlny portu ładowania.
F28 5A Monitorowanie pompy próżniowej.
F29 Nieużywany.
F30 5A Moduł sterowania transmisją (zasilanie 12V).
F31 10 A Inteligentne łącze danych/wbudowane złącze diagnostyczne.
F32 10 A Zawór chłodziwa. Elektrozawór klimatyzacji. Elektrozawór agregatu chłodniczego.
F33 10 A Moduł sterujący układu napędowego. Sprężarka klimatyzacji PSR sprzężenie zwrotne.
F34 15 A Akumulator wysokiego napięcia.
F35 Nieużywany.
F36 20A Pompa płynu chłodzącego.
F37 5A Sygnał dźwiękowy pojazdu dla pieszych.
F38 15 A Moduł sterujący układu napędowego (zasilanie KL15).
F39 15 A Podgrzewany fotel kierowcy .
F40 5A Elektroniczne wspomaganie kierownicy.
F41 20A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL15).
F42 15A Silnik wycieraczki tylnej.
F43 15A Światła do jazdy dziennej.
F44 Nieużywany.
F45 15A Podgrzewany fotel pasażera.
F46 Nieużywany.
F47 Nieużywany.
F48 5A Cewka przekaźnika mechanicznego.
Przekaźnik
R1 Nieużywany.
R2 Mikroprzekaźnik Klakson.
R3 Nieużywany.
R4 Mikroprzekaźnik Akumulator wysokiego napięcia. Moduł sterujący silnika (czujnik stycznika).
R5 Nieużywany.
R6 Nieużywany.
R7 Przekaźnik mocy Element grzejny chłodziwa trzy.
R8 Przekaźnik mocy Element grzejny płynu chłodzącego jeden i drugi.
R9 Nieużywany.
R10 Mini przekaźnik Pompa próżniowa hamulca.
R11 Nieużywany.
R12 Przekaźnik mocy Elektroniczny moduł sterowania wentylatorem.
R13 Mini przekaźnik Silnik dmuchawy.
R14 Mini przekaźnik Sterowanie silnikiem elektrycznym.
R15 Przekaźnik mocy Mechaniczny przekaźnik pompy próżniowej hamulca.
R16 Przekaźnik mocy Zapłon.

Przypisanie bezpieczników w skrzynce bezpieczników wstępnych

Zobacz także:  Ford Edge I (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
F1 80A Elektroniczne wspomaganie kierownicy.
F2 150A Przetwornica DC/DC.
F3 100A Skrzynka rozdzielcza zasilania.
F4 50A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL30A).
F5 70A Jeden i drugi element chłodzący akumulator wysokiego napięcia.
F6 70A Skrzynka bezpieczników w przedziale ładunkowym.
F7 Nieużywany.
F8 50A Moduł sterowania wentylatorem elektrycznym.
F9 50A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL30B).
F10 40A Trzeci element chłodzący akumulator wysokiego napięcia.
Numer Ampery [A] Opis
F1 5A Moduł paszportu komórkowego .
F2 Nieużywany.
F3 5A Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu.
F4 25A Szyba przednia (lewa). Centralny zamek (przedni lewy). Podgrzewane lusterko zewnętrzne (lewe).
F5 25 A Szyba przednia (prawa). Centralny zamek (przedni prawy). Podgrzewane lusterko zewnętrzne (prawe).
F6 25 A Moduł tylnych lewych drzwi (zasilanie KL30).
F7 25A Moduł tylnych prawych drzwi (zasilanie KL30).
F8 5A Przekaźnik zapłonu.
F9 25 A Fotel kierowcy .
F10 25 A Ogrzewana tylna szyba.
F11 5A Akumulator wysokiego napięcia (12 V B+).
F12 Nieużywany.
F13 Nieużywany.
F14 Nieużywany.
F15 Nieużywany.
F 16 Nieużywany.
F17 Nieużywany.
F18 Nieużywany.
F19 Nieużywany.
F20 Nieużywany.
F21 Nieużywany.
F22 Nieużywany.
F23 Nieużywany.
F24 Nieużywany.
F25 Nieużywany.
F26 Nieużywany.
F27 Nieużywany.
F28 Nieużywany.
F29 5A Tylna kamera.
F30 5A Moduł wspomagania parkowania.
F31 Nieużywany.
F32 Nieużywany.
F33 Nieużywany.
F34 Nieużywany.
F35 Nieużywany.
F36 Nieużywany.
F37 Nieużywany.
F38 Nieużywany.
F39 Nieużywany.
F40 Nieużywany.
F41 Nieużywany.
F42 Nieużywany.
F43 Nieużywany.
F44 Nieużywany.
F45 Nieużywany.
F46 Nieużywany.
Przekaźnik
R1 Przekaźnik mocy Tylny KL15E.
R2 Mini przekaźnik Ogrzewana tylna szyba.
R3 Mikroprzekaźnik Wycieraczka tylnej szyby.
R4 Nieużywany.
R5 Nieużywany.
R6 Nieużywany.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.