Ford Focus Electric (2017-2018) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus Electric z lat: 2017, 2018. Ford Focus Electric jest w pełni elektrycznym samochodem kompaktowym produkowanym przez Forda. Oto kilka kluczowych cech i informacji na temat tego modelu: Napęd elektryczny: Ford Focus Electric jest zasilany czystym napędem elektrycznym, co oznacza, że nie […]

06/26/2023
Czas czytania: 5 minut
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus Electric z lat: 2017, 2018.

Ford Focus Electric jest w pełni elektrycznym samochodem kompaktowym produkowanym przez Forda. Oto kilka kluczowych cech i informacji na temat tego modelu:

  1. Napęd elektryczny: Ford Focus Electric jest zasilany czystym napędem elektrycznym, co oznacza, że nie emituje żadnych spalin ani CO2 podczas jazdy. Jest to ekologiczna alternatywa dla tradycyjnych samochodów spalinowych.
  2. Wydajność i zasięg: Ford Focus Electric wyposażony jest w baterię o pojemności, która pozwala na osiągnięcie odpowiedniego zasięgu. Może to różnić się w zależności od warunków jazdy i stylu jazdy, ale ogólnie rzecz biorąc, Focus Electric oferuje zadowalającą wydajność.
  3. Design i wnętrze: Focus Electric jest oparty na klasycznym wzornictwie Forda Focusa, oferując atrakcyjny wygląd i dobrze zaprojektowane wnętrze. Samochód jest kompaktowy, ale oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów i bagażu.
  4. Technologia: Ford Focus Electric wyposażony jest w zaawansowane technologie, które poprawiają komfort i wygodę jazdy. Może to obejmować systemy multimedialne, nawigację, łączność Bluetooth, systemy bezpieczeństwa i wiele innych.
  5. Ładowanie: Samochód można ładować za pomocą standardowego gniazdka elektrycznego lub dedykowanej stacji ładowania. Czas ładowania zależy od pojemności baterii i rodzaju zastosowanego ładowania.
  6. Bezpieczeństwo: Ford Focus Electric jest wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilności, systemy hamowania awaryjnego i wielokomorowe poduszki powietrzne. Ford przykłada dużą wagę do zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa w swoich pojazdach.
  7. Ekonomia użytkowania: Użytkowanie Forda Focusa Electric jest zazwyczaj tańsze w porównaniu do tradycyjnych pojazdów spalinowych. Koszty naładowania samochodu elektrycznego mogą być niższe niż koszty tankowania paliwa, a także mniejsze koszty konserwacji.

Należy pamiętać, że szczegóły techniczne, zakres jazdy i dostępne funkcje mogą się różnić w zależności od roku produkcji i specyfikacji wybranego modelu Forda Focusa Electric. Aby uzyskać najbardziej aktualne i precyzyjne informacje, zaleca się skontaktowanie się z oficjalnymi źródłami Forda lub lokalnym autoryzowanym dealerem Forda.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford Expedition III (2009-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Przedział pasażerski

Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem.

Ford Focus Electric (2017-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F56 20A Nieużywany (zapasowy).
F57 Nieużywany.
F58 Nieużywany.
F59 5A Nieużywany (zapasowy).
F60 10 A Lampa wewnętrzna. Zestaw przełączników drzwi kierowcy. Lampka w schowku. Lampa oświetlenia otoczenia.
F61 20A Gniazdo zapalniczki z przodu. Tylne pomocnicze punkty zasilania.
F62 5A Nieużywany (zapasowy).
F63 Nieużywany.
F64 Nieużywany.
F65 10 A Odblokowanie pokrywy bagażnika.
F66 20A Nieużywany (zapasowy).
F67 7,5 A Globalny czujnik pozycjonowania. Moduł SYNC.
F68 Nieużywany.
F69 5A Zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej.
F70 20A Nieużywany (zapasowy).
F71 7,5 A Klimatyzacja.
F72 7,5 A Moduł sterujący kierownicy.
F73 7,5 A Inteligentny moduł łącza danych.
F74 15A Reflektor świateł drogowych.
F75 15A Nieużywany (zapasowy).
F76 10 A Lampa cofania.
F77 20A Pompa spryskiwacza.
F78 5A Włącznik zapłonu z przyciskiem. Moduł pojazdu bezkluczykowego (dostawa).
F79 15A Jednostka audio. Przełącznik świateł awaryjnych.
F80 20A Nieużywany (zapasowy).
F81 5A Odbiornik częstotliwości radiowych.
F82 20A Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika pompy spryskiwacza przedniego). Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika pompy spryskiwacza tylnego).
F83 20A Bezpiecznik uziemienia (zasilanie centralnego zamka). Bezpiecznik uziemienia (centralne zasilanie odblokowania).
F84 20A Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika odblokowania drzwi kierowcy). Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika centralnego/podwójnego zamka). Bezpiecznik uziemienia (zasilanie przekaźnika zwalniającego).
F85 7,5 A Podgrzewane siedzenia (czujnik zapłonu).
F86 10 A System przytrzymujący. Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Czujnik wagi pasażera.
F87 15A Nieużywany (zapasowy).
F88 Nieużywany.
F89 Nieużywany.

Komora silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Skrzynka bezpieczników wstępnych

Znajduje się w komorze silnika elektrycznego z przodu skrzynki na akumulator 12 V. Jest podłączony do dodatniego zacisku akumulatora 12 V.

Ford Focus Electric (2017-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F7 40A System zapobiegania blokady kół. Kontrola stabilności (KL30V).
F8 30A System zapobiegania blokady kół. Kontrola stabilności (KL30P).
F9 Nieużywany.
F10 40A Moduł silnika dmuchawy.
F11 40A Przekaźnik pompy próżniowej hamulca.
F12 40A Przekaźnik sterowania silnikiem elektrycznym.
F13 40A Moduł kontroli ładowania akumulatora.
F14 40A Grzałka płynu chłodzącego jeden.
F15 30A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL30C).
F 16 40A Grzałka chłodziwa dwa.
F17 Nieużywany.
F18 20A Wycieraczka przedniej szyby.
F19 5A System zapobiegania blokady kół. Kontrola stabilności (KL15).
F20 15 A Klakson.
F21 5A Wyłącznik lampki stopu.
F22 15 A System monitorowania baterii.
F23 5A Cewki przekaźników.
F24 5A Moduł przełącznika sterowania oświetleniem.
F25 Nieużywany.
F26 10 A Moduł sterujący układu napędowego.
F27 15 A Pierścień świetlny portu ładowania.
F28 5A Monitorowanie pompy próżniowej.
F29 Nieużywany.
F30 5A Moduł sterowania transmisją (zasilanie 12V).
F31 10 A Inteligentne łącze danych/wbudowane złącze diagnostyczne.
F32 10 A Zawór chłodziwa. Elektrozawór klimatyzacji. Elektrozawór agregatu chłodniczego.
F33 10 A Moduł sterujący układu napędowego. Sprężarka klimatyzacji PSR sprzężenie zwrotne.
F34 15 A Akumulator wysokiego napięcia.
F35 5A Sterownik komunikacji pojazdu elektrycznego.
F36 20A Pompa płynu chłodzącego.
F37 5A Sygnał dźwiękowy pojazdu dla pieszych.
F38 15 A Moduł sterujący układu napędowego (zasilanie KL15).
F39 Nieużywany.
F40 5A Elektroniczne wspomaganie kierownicy.
F41 20A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL15).
F42 15A Silnik wycieraczki tylnej.
F43 15A Światła do jazdy dziennej.
F44 Nieużywany.
F45 Nieużywany.
F46 Nieużywany.
F47 Nieużywany.
F48 5A Cewka przekaźnika mechanicznego.
Przekaźnik
R1 Nieużywany.
R2 Klakson.
R3 Nieużywany.
R4 Akumulator wysokiego napięcia. Moduł sterujący silnika (czujnik stycznika).
R5 Nieużywany.
R6 Nieużywany.
R7 Element grzejny chłodziwa trzy.
R8 Element grzejny płynu chłodzącego jeden i drugi.
R9 Nieużywany.
R10 Pompa próżniowa hamulca.
R11 Nieużywany.
R12 Elektroniczny moduł sterowania wentylatorem.
R13 Silnik dmuchawy.
R14 Sterowanie silnikiem elektrycznym.
R15 Mechaniczny przekaźnik pompy próżniowej hamulca.
R16 Zapłon.

Przypisanie bezpieczników w skrzynce bezpieczników wstępnych

Zobacz także:  Ford F-150 (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
F1 80A Elektroniczne wspomaganie kierownicy.
F2 150A Przetwornica DC/DC.
F3 100A Skrzynka rozdzielcza zasilania.
F4 50A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL30A).
F5 70A Jeden i drugi element chłodzący akumulator wysokiego napięcia.
F6 70A Skrzynka bezpieczników w przedziale ładunkowym.
F7 Nieużywany.
F8 50A Moduł sterowania wentylatorem elektrycznym.
F9 50A Moduł sterujący nadwozia (zasilanie KL30B).
F10 40A Trzeci element chłodzący akumulator wysokiego napięcia.
Numer Ampery [A] Opis
F1 5A Moduł paszportu komórkowego .
F2 Nieużywany.
F3 5A Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu.
F4 25A Elektryczne szyby przednie z lewej strony. Podgrzewane lusterko zewnętrzne z lewej strony. Zamek drzwi z lewej strony.
F5 25A Elektryczne szyby przednie z prawej strony. Zamek drzwi z prawej strony. Podgrzewane prawe lusterko zewnętrzne.
F6 25A Moduł tylnych lewych drzwi (zasilanie KL30).
F7 25A Moduł tylnych prawych drzwi (zasilanie KL30).
F8 5A Przekaźnik zapłonu.
F9 25A Fotel kierowcy .
F10 25A Ogrzewana tylna szyba.
F11 5A Akumulator wysokiego napięcia (12 V B+).
F12 Nieużywany.
F13 Nieużywany.
F14 Nieużywany.
F15 Nieużywany.
F 16 Nieużywany.
F17 Nieużywany.
F18 Nieużywany.
F19 Nieużywany.
F20 Nieużywany.
F21 Nieużywany.
F22 Nieużywany.
F23 Nieużywany.
F24 Nieużywany.
F25 Nieużywany.
F26 Nieużywany.
F27 Nieużywany.
F28 Nieużywany.
F29 5A Tylna kamera.
F30 5A Moduł sterujący wspomagania parkowania.
F31 Nieużywany.
F32 Nieużywany.
F33 Nieużywany.
F34 15 A Podgrzewany fotel kierowcy .
F35 15 A Podgrzewany fotel pasażera .
F36 Nieużywany.
F37 Nieużywany.
F38 Nieużywany.
F39 Nieużywany.
F40 Nieużywany.
F41 Nieużywany.
F42 Nieużywany.
F43 Nieużywany.
F44 Nieużywany.
F45 Nieużywany.
F46 Nieużywany.
Przekaźnik
R1 Moduł sterowania klimatyzacją. Podgrzewane fotele przednie. Tylna kamera. Moduł sterujący wspomagania parkowania.
R2 Ogrzewana tylna szyba.
R3 Wycieraczka tylnej szyby.
R4 Nieużywany.
R5 Nieużywany.
R6 Nieużywany.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.