W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda F-600 z lat: 2022.
Ford F-600 jest jednym z flagowych modeli w linii samochodów ciężarowych marki Ford. Oto kilka informacji na temat Forda F-600:
- Wydajność i nośność: Ford F-600 jest zaprojektowany specjalnie dla tych, którzy potrzebują większej nośności i wydajności niż standardowe pojazdy dostawcze. Dzięki swojej konstrukcji i wytrzymałej ramie, F-600 jest w stanie obsłużyć większe ładunki i poradzić sobie z wymagającymi zadaniami. Zapewnia to nie tylko większą elastyczność w zakresie przewozu towarów, ale także możliwość realizacji różnorodnych zadań zarówno w obszarze usług, jak i przemysłu.
- Silniki i moc: F-600 jest dostępny z różnymi opcjami silnikowymi, które zapewniają imponującą moc i moment obrotowy. Silniki te są zaprojektowane tak, aby zapewnić nie tylko odpowiednią moc do przewozu ciężkich ładunków, ale także wydajność i oszczędność paliwa. Warianty silnikowe dostępne w F-600 są zazwyczaj większe i bardziej potężne niż te stosowane w mniejszych modelach Forda, aby sprostać większym wymaganiom użytkowników.
- Komfort i wyposażenie: Pomimo swojej większej nośności i potencjału, Ford F-600 oferuje również pewne elementy komfortu i wyposażenie, które poprawiają jakość podróży dla kierowcy i pasażerów. Wnętrze może być przestronne i wygodne, a wykończenia mogą być wykonane z wysokiej jakości materiałów. Dodatkowo, w zależności od wersji i konfiguracji, F-600 może być wyposażony w zaawansowane systemy multimedialne, nawigację, systemy bezpieczeństwa i wiele innych, które podnoszą poziom komfortu i ułatwiają codzienne użytkowanie.
- Zawodność i trwałość: Ford F-600 został zaprojektowany z myślą o trwałości i niezawodności, co jest kluczowe dla pojazdów użytkowych. Konstrukcja i komponenty są solidne i wytrzymałe, co zapewnia długotrwałą wydajność nawet w trudnych warunkach pracy. Ford słynie z produkcji solidnych i trwałych samochodów, a F-600 jest kontynuacją tej tradycji.
Ford F-600 to imponujący samochód ciężarowy, który oferuje wydajność, nośność i niezawodność. Jest to doskonały wybór dla tych, którzy potrzebują większej mocy i nośności w swojej pracy lub działalności biznesowej.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie miejsca na nogi pasażera, za panelem wykończeniowym. Aby zdjąć panel wykończeniowy, pociągnij go do siebie i odchyl w bok. Aby ponownie zainstalować, wyrównaj wypustki z rowkami na panelu, a następnie dociśnij.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | — | Nieużywany. |
2 | 10 A | Przełącznik pakietu drzwi kierowcy. Elektrycznie przesuwany przełącznik tylnej szyby. |
3 | 7,5 A | Przełącznik pamięci siedzenia. Silnik lędźwiowy mocy. Moduł ładowania bezprzewodowego. |
4 | 20 A | Nie używany (zapas). |
5 | — | Nieużywany. |
6 | 10 A | Przełącznik elektrycznych lusterek teleskopowych. Przełącznik przednich szyb elektrycznych. |
7 | 10 A | Włącznik hamulca. |
8 | 5 A | Wbudowany modem. |
9 | 5 A | Połączony moduł czujnika. |
10 | — | Nieużywany. |
11 | — | Nieużywany. |
12 | 7,5 A | Pokładowy moduł diagnostyczny. Inteligentne złącze łącza danych. Moduł kontroli klimatu. |
13 | 7,5 A | Moduł sterujący kolumny kierownicy. Klaster instrumentów. |
14 | 15A | Nieużywany. |
15 | 15A | SYNC, Wyświetlacz. |
16 | — | Nieużywany. |
17 | 7,5 A | Aktywny moduł przedniego układu kierowniczego. Moduł pomocy przy parkowaniu. |
18 | 7,5 A | Wybieralny przełącznik trybów jazdy. Wybierz przełącznik zmiany biegów. |
19 | 5 A | Wyświetlacz przezierny (head-up). |
20 | 5 A | Stacyjka. Elektrozawór blokady klucza. |
21 | 5 A | Wyświetlacz przezierny. Czujnik temperatury i wilgotności w pojeździe. |
22 | 5 A | Przełączniki instalacyjne. |
23 | 30 A | Moduł przednich drzwi kierowcy. |
24 | 30 A | Szyberdach. |
25 | 20 A | Nie używany (zapas). |
26 | 30 A | Moduł przednich drzwi pasażera. |
27 | 30 A | Nie używany (zapas). |
28 | 30 A | Wzmacniacz. |
29 | 15A | Regulowany przełącznik pedałów. |
30 | 5 A | Wyjście włączania/wyłączania hamulca do sterownika hamulca przyczepy i obwodów dostępu klienta. |
31 | 10 A | Zdalny dostęp bezkluczykowy. |
32 | 20 A | Radio. |
33 | — | Nieużywany. |
34 | 30 A | Przekaźnik pracy/rozruchu. |
35 | 5 A | Nie używany (zapas). |
36 | 15A | Moduł kamery. System utrzymywania pasa ruchu. Automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne. Podgrzewane tylne siedzenia. |
37 | 20 A | Podgrzewana kierownica. |
38 | 30 A | Elektryczne szyby. |
Skrzynka bezpieczników komory silnika
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika znajduje się w komorze silnika. Posiada bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 20 A | Punkt mocy 4. |
2 | 20 A | Punkt mocy 3. |
3 | 10 A | Moduł światła punktowego. |
4 | 10 A | Elektrozawór próżniowy napędu na cztery koła. |
5 | 40 A | Aktywna przednia kierownica. |
6 | 10 A | Pług śnieżny. |
7 | 30 A | Ładowanie akumulatora holowania przyczepy. |
8 | 10 A | Moduł układu przeciwblokującego. |
9 | 10 A | Elektroniczny moduł wspomagania kierownicy. |
10 | 30 A | Światła postojowe do holowania przyczepy. |
11 | 20 A | Klakson. |
12 | 30 A | Nakładka momentu obrotowego. |
13 | 30 A | Elektrycznie przesuwane tylne okno. |
14 | 40 A | Moduł kontroli nadwozia – zasilanie bateryjne w zasilaniu 1. |
15 | 30 A | Zasilanie fotela pasażera. |
16 | 10 A | Moduł sterujący układu napędowego. Moduł sterujący skrzynią biegów. |
17 | 10 A | System informacji o martwym polu. |
18 | 10 A | Moduł napędu na cztery koła. |
19 | 5 A | Adaptacyjny tempomat. |
20 | 15A | Podgrzewane lusterka |
21 | 40 A | Ogrzewana tylna szyba. |
22 | 10 A | Pokładowy moduł diagnostyczny. Inteligentne złącze łącza danych. |
23 | 15A | Moduł sterujący skrzynią biegów. |
24 | 30 A | Elektrycznie sterowany fotel kierowcy. |
25 | 25 A | Moduł jakości napięcia. |
26 | 30 A | Ładowanie akumulatora holowania przyczepy. |
27 | 20 A | Podgrzewane tylne siedzenia. |
28 | 25 A | Świeca żarowa (diesel). |
— | Nie używany (gaz). | |
29 | 40 A | Elektryczny silnik wspomagania kierownicy. |
30 | — | Nieużywany. |
31 | 20 A | Punkt mocy 5. |
32 | 25 A | Moduł napędu na cztery koła. |
33 | 10 A | Linia czujnika alternatora 2. |
34 | 50 A | Elektryczny wentylator chłodzący (gaz). Dodatkowa nagrzewnica powietrza (olej napędowy). |
35 | 20 A | Punkt mocy 2. |
36 | 20 A | Punkt mocy 1. |
37 | 60 A | Pompa układu przeciwblokującego. |
38 | 60 A | falownik. |
39 | 25 A | Moduł napędu na cztery koła. |
40 | 30 A | Elektromagnes rozrusznika. |
41 | 10 A | Elektrozawór zwalniający tylną klapę. |
42 | 40 A | Silnik dmuchawy. |
43 | 10 A | Światła cofania przyczepy holowniczej. |
44 | 40 A | Moduł oświetlenia holowniczego przyczepy. |
45 | 30 A | Zawór układu przeciwblokującego. |
46 | 30 A | Zasilanie modułu sprężonego gazu ziemnego. |
47 | 50 A | Dodatkowa nagrzewnica powietrza (olej napędowy). |
— | Nie używany (gaz). | |
48 | 50 A | Dodatkowa nagrzewnica powietrza (olej napędowy). |
— | Nie używany (gaz). | |
49 | — | Nieużywany. |
50 | 30 A | Podgrzewane i chłodzone siedzenia. |
51 | 20 A | Moduł sterujący układu napędowego. |
52 | 15A | Sprężony gaz ziemny (gaz). Kontrola nadciśnienia szyny paliwowej (olej napędowy). |
53 | 20 A | Silnik krokowy recyrkulacji spalin (gaz). Uniwersalne czujniki tlenu w spalinach (gaz). Obejście chłodnicy recyrkulacji spalin (olej napędowy). Sterownik silnika pompy mocznika (olej napędowy). Czujniki tlenu. |
54 | 20 A | Zasilanie przekaźnika sprzęgła układu klimatyzacji. Sprzęgło wentylatora. |
55 | 5 A | Czujnik deszczu. |
56 | 30 A | Wycieraczki. |
57 | 10 A | Moduł interfejsu Upfitter. |
58 | 10 A | Linia czujnika alternatora. |
59 | 30 A | Wysuwane progi przy drzwiach. |
60 | 40 A | Moduł sterujący nadwozia – zasilanie bateryjne w zasilaniu 2. |
61 | 10 A | Teleskopowe silniki lusterek. |
62 | 40 A | Sterowanie hamulcami przyczepy. Nieoryginalny dostęp do e-hamulca. |
63 | 15A | Fotele wielokonturowe. |
64 | 20 A | Cewka zapłonowa (gaz). Moduł świecy żarowej (olej napędowy). Moduł tlenku azotu (olej napędowy). Czujnik poziomu i jakości mocznika (olej napędowy). |
65 | 30 A | Pompa paliwowa. |
66 | 10 A | Elektrozawór sprzęgła klimatyzacji. |
67 | 40 A | Moduł oświetlenia pomocniczego. |
68 | 10 A | Moduł sterujący układu napędowego. |
69 | 60 A | Zasilanie modułu sterującego nadwozia. |
70 | 30 A | Światła hamowania i kierunkowskazy holowania przyczepy. |