Ford Explorer IV (2005-2010) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer U251 z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010. Ford Explorer IV to czwarta generacja popularnego samochodu typu SUV produkowanego przez amerykańską markę Ford. Czwarta generacja Explorera została wprowadzona na rynek w 2006 roku i była kontynuowana do 2010 roku. Oto […]

06/24/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer U251 z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010.

Ford Explorer IV to czwarta generacja popularnego samochodu typu SUV produkowanego przez amerykańską markę Ford. Czwarta generacja Explorera została wprowadzona na rynek w 2006 roku i była kontynuowana do 2010 roku. Oto kilka informacji na temat Forda Explorer IV:

  1. Design i rozmiar: Ford Explorer IV przeszedł znaczną ewolucję wizualną względem swoich poprzedników. Zyskał bardziej masywny i muskularny wygląd, charakterystyczny dla samochodów typu SUV. Samochód był większy od poprzednich generacji, oferując jeszcze większą przestrzeń w kabinie pasażerskiej i bagażowej.
  2. Napęd i wydajność: Czwarta generacja Explorera była dostępna z różnymi wariantami napędowymi. Oferowano zarówno napęd na tylną oś, jak i napęd na cztery koła, co zapewniało większą elastyczność w jeździe w różnych warunkach. Silniki również różniły się w zależności od wersji i opcji, w tym silniki V6 i V8, które zapewniały odpowiednią moc i wydajność.
  3. Wyposażenie i technologie: Ford Explorer IV był wyposażony w różne funkcje i technologie, które podnosiły komfort i wygodę jazdy. W zależności od wersji, samochód mógł być wyposażony w systemy audio, nawigację, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, a także zaawansowane systemy kontroli trakcji i stabilizacji. Dodatkowo, Explorer IV oferował możliwość wyposażenia w systemy multimedialne i systemy bezpieczeństwa.
  4. Praktyczność i zdolności terenowe: Ford Explorer IV nadal posiadał pewne zdolności terenowe, co czyniło go odpowiednim do jazdy po trudniejszych nawierzchniach. Dzięki większemu prześwitowi i zaawansowanym systemom kontroli trakcji, samochód był w stanie radzić sobie z nierównościami terenu i oferować pewność jazdy na trudniejszych trasach.
  5. Popularność i wpływ na rynek: Czwarta generacja Explorera kontynuowała sukces poprzedników i zdobyła popularność w segmencie SUV-ów. Dzięki swojemu przestronnemu wnętrzu, wydajnym silnikom i solidnej konstrukcji, Explorer IV był popularnym wyborem dla rodzin i osób poszukujących wszechstronnego pojazdu. Samochód cieszył się dobrą sprzedażą i przyczynił się do dalszego wzrostu marki Ford.
Zobacz także:  Ford Mustang I (1969-1970) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Explorer IV był ważnym modelem w historii Explorera i marki Ford jako całości. Jego udany design, różnorodne opcje napędowe, wyposażenie i zdolności terenowe przyciągały klientów, którzy oczekiwali połączenia komfortu, funkcjonalności i niezawodności. Mimo że czwarta generacja Explorera została zastąpiona przez kolejne modele, nadal pozostaje ważnym punktem w historii amerykańskiego SUV-a.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Panel bezpieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą po stronie kierowcy. Aby wyjąć bezpiecznik, użyj narzędzia do ściągania bezpieczników znajdującego się na skrzynce panelu bezpieczników.

Ford Explorer IV (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Explorer IV (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20 Szyberdach, Regulowane pedały, DSM, Fotele Memory, Silnik lędźwiowy
2 5 Moc mikrokontrolera
3 20 Radio, wzmacniacz nawigacji, moduł GPS
4 10 2007-2010: Złącze diagnostyki pokładowej (OBD II)
20 2005-2006: Złącze diagnostyki pokładowej (OBD II)
5 5 Szyberdach, opuszczane tylne okno, podświetlenie przełącznika zamka drzwi (2008-2010), automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne (2010), lusterko wsteczne z mikrofonem (2008-2009)
6 20 Silnik zwalniający szybę windy, odblokowanie/zamek drzwi
7 15 Zatrzymanie/skręt przyczepy
8 15 Moc wyłącznika zapłonu, pasywny system antykradzieżowy (PATS), klaster
9 2 Moduł sterujący skrzyni biegów 6R/moduł sterujący układu napędowego (zapłon RUN/START), przekaźnik pompy paliwa
10 5 Przekaźnik RUN/ACC wycieraczki przedniej w skrzynce rozdzielczej (PDB)
11 5 Rozpoczęcie radia
12 5 Silnik wycieraczki tylnej RUN/ACC, przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy w PDB, radio
13 15 Podgrzewane lusterko, tylny wskaźnik odszraniania ręcznego klimatyzacji
14 20 Klakson
15 10 Lampy cofania
16 10 Lampy cofania przyczepy
17 10 Moduł kontroli ograniczeń, Zajętość pasażerów, lampa PAD (2006-2007)
18 10 Przełącznik Roll Stability Control™ (RSC) (2010), RSC (2010), moduł 4×4, przełącznik 4×4, podgrzewane fotele, wspomaganie parkowania tyłem (2010)
Przełącznik IVD (2006-2009), IVD, Kompas (2006-2009), Lustro elektrochromatyczne (2006-2009), Moduł RSS (2006-2009)
19 Nieużywany
20 10 System klimatyzacji, zmiana hamulca, DEATC (2006-2009)
21 Nieużywany
22 15 Przełącznik hamulca, dwukolorowe lampy stopu, wysoko zamontowane światło hamowania, wszystkie lampy skrętu
23 15 Lampy wewnętrzne, lampy kałużowe, oszczędzanie baterii, oświetlenie przyrządów, HomeLink®
24 10 Klaster, lampka kontrolna kradzieży
25 15 Lampy do holowania przyczepy
26 15 Tablica rejestracyjna/tylne światło postojowe, przednie światła postojowe, klimatyzacja ręczna
27 15 Trójkolorowe lampy stop
28 10 Kontrola klimatu
CB1 25 Wyłącznik automatyczny: Okna elektryczne
Następujące przekaźniki znajdują się po obu stronach panelu bezpieczników w przedziale pasażerskim
Przekaźnik1 Opóźniony ACC
Przekaźnik 2 2005-2007: Odszranianie z tyłu
Przekaźnik 3 2005-2007: Lampy parkowe
Przekaźnik 4 2005-2007: BIEG/START

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Ford Explorer IV (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

2005-2006

Ford Explorer IV (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

2007-2010

Ford Explorer IV (2005-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 50 Zasilanie akumulatora 2 (panel bezpieczników w przedziale pasażerskim)
2 50 Zasilanie bateryjne 3 (panel bezpieczników w przedziale pasażerskim)
3 50 Zasilanie akumulatora 1 (panel bezpieczników w przedziale pasażerskim)
4 30 Pompa paliwa, wtryskiwacze
5 30 Siedzenie w trzecim rzędzie (po lewej)
6 40 2007-2010: Pompa układu przeciwblokującego (ABS)
2005-2006: Moduł IVD
7 40 Moduł sterujący układu napędowego (PCM)
8 Nieużywany
9 Nieużywany
10 30 Fotel elektryczny (prawy)
11 30 Rozrusznik
12 30 Siedzenie w trzecim rzędzie (po prawej)
13 30 Ładowarka do holowania przyczepy
14 30 Miejsca pamięci
40 Miejsca bez pamięci
15 40 Odszranianie z tyłu, podgrzewane lusterka
16 40 Silnik dmuchawy przedniej
17 30 Hamulce elektroniczne przyczepy
18 30 Pomocniczy silnik dmuchawy
19 30 2007-2010: Deski do biegania
20 30 2008-2010: Silnik wycieraczki przedniej
21 20 Tylny punkt zasilania
22 20 Głośnik niskotonowy
23 20 4×4
24 10 PCM – utrzymuj moc, odpowietrznik kanistra
25 20 Przedni punkt zasilania/zapalniczka do cygar
26 20 Moduł 4×4 (tylko silnik 4,6 l)
27 20 Moduł skrzyni biegów 6R (tylko silnik 4.6L)
28 20 Podgrzewane siedzenia
29 15 2007-2010: Reflektory (po prawej)
20 2005-2006: Reflektory (po prawej)
30 25 Tylna wycieraczka
31 15 Światła przeciwmgielne
32 5 2007-2010: Lusterka elektryczne
33 30 2007-2010: Zawór ABS
2005-2006: Moduł IVD
34 15 Reflektory (lewe)
35 10 Sprzęgło klimatyzacji
36 20 Punkt zasilania pojemnika na konsolę
37 30 2008-2010: Silnik szyby kierowcy
2005-2007: Wycieraczka przednia
38 15 Skrzynia biegów 5R (tylko silnik 4.0L)
39 15 Moc PCM
40 15 Sprzęgło wentylatora, zawór wentylacji dodatniej szczeliny (PCV), przekaźnik sprzęgła klimatyzacji
41 15 Moduł radia satelitarnego, DVD, SYNC®
42 15 Nadmiarowy wyłącznik hamulca, elektroniczny zawór zarządzania oparami, czujnik masowego przepływu powietrza, podgrzewany czujnik tlenu w spalinach (HEGO), EVR, zmienny rozrząd krzywkowy (VCT)1 (tylko silnik 4,6L), VCT2 (tylko silnik 4,6L), CMCV (4,6 Tylko silnik L), czujnik monitorowania katalizatora
43 15 Cewka na wtyczce (tylko silnik 4,6 l), wieża cewki (tylko silnik 4,0 l)
44 15 Wtryskiwacze
Przekaźnik
45A Nieużywany
45B 2005-2007: Przekaźnik wentylatora GCC
46A Nieużywany
46B Nieużywany
47 2005-2006: Przekaźnik wycieraczek przednich
48 2005-2006: przekaźnik PCM
49 Przekaźnik pompy paliwa
50A Przekaźnik świateł przeciwmgielnych
50B Przekaźnik sprzęgła klimatyzacji
54 Przekaźnik ładowarki akumulatora przyczepy
55 Przekaźnik rozrusznika
55A Przekaźnik PCM
55B Przekaźnik wycieraczek przednich
56 Przekaźnik dmuchawy
56A Przekaźnik dmuchawy
56B Przekaźnik rozrusznika
Dioda
51 Nieużywany
52 2005-2007: Sprzęgło klimatyzacji (dioda)
53 2008-2010: Zintegrowany start jednym dotknięciem (OTIS) (dioda)
Zobacz także:  Ford Escape IV (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.