Ford Explorer V (2010-2015) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer U502 z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015. Ford Explorer U502 to piąta generacja popularnego samochodu typu SUV produkowanego przez amerykańską markę Ford. Generacja U502 została wprowadzona na rynek w 2011 roku i kontynuowana do 2019 roku. Oto kilka informacji […]

06/24/2023
Czas czytania: 6 minut
Ford Explorer V (2010-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer U502 z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015.

Ford Explorer U502 to piąta generacja popularnego samochodu typu SUV produkowanego przez amerykańską markę Ford. Generacja U502 została wprowadzona na rynek w 2011 roku i kontynuowana do 2019 roku. Oto kilka informacji na temat Forda Explorer U502:

  1. Design i rozmiar: Ford Explorer U502 przeszedł znaczną zmianę względem poprzednich generacji. Zyskał bardziej zaokrąglone kształty i bardziej nowoczesny wygląd. Samochód został zbudowany na bazie płyty podłogowej o napędzie na przednią oś, co przyczyniło się do zmniejszenia wagi i poprawy efektywności paliwowej. Pojazd był większy od poprzednich generacji, oferując przestronne wnętrze i większą pojemność bagażnika.
  2. Napęd i wydajność: Piąta generacja Explorera była dostępna z różnymi opcjami napędu. Oferowano napęd na przednią oś oraz napęd na cztery koła, co dawało większą elastyczność w jazdzie w różnych warunkach. Silniki również różniły się w zależności od wersji i opcji, w tym silniki benzynowe i silniki EcoBoost, które łączyły moc i oszczędność paliwa.
  3. Wyposażenie i technologie: Ford Explorer U502 był wyposażony w różne funkcje i technologie, które podnosiły komfort i wygodę jazdy. W zależności od wersji, samochód mógł być wyposażony w systemy multimedialne, nawigację, systemy bezpieczeństwa, klimatyzację, a także zaawansowane systemy kontroli trakcji i stabilizacji. Dodatkowo, Explorer U502 oferował także opcjonalne pakietu off-roadowe dla osób preferujących jazdę w terenie.
  4. Praktyczność i zdolności terenowe: Pomimo przesunięcia w stronę bardziej miejskiego charakteru, piąta generacja Explorera nadal posiadała pewne zdolności terenowe. Zwiększony prześwit nadwozia i zaawansowane systemy kontroli trakcji umożliwiały radzenie sobie z nierównościami terenu i oferowały pewność jazdy na trudniejszych trasach.
  5. Popularność i wpływ na rynek: Piąta generacja Explorera zdobyła popularność w segmencie SUV-ów. Dzięki nowoczesnemu designowi, przestronnemu wnętrzu, wydajnym silnikom i zaawansowanym technologiom, Explorer U502 był atrakcyjnym wyborem dla rodzin i osób poszukujących komfortowego i wszechstronnego samochodu.

Ford Explorer U502 przyczynił się do dalszego sukcesu marki Ford w segmencie SUV-ów. Jego udane połączenie wydajności, funkcjonalności i nowoczesnego designu przyciągało klientów, a samochód stał się jednym z popularnych wyborów w swojej kategorii.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford Mustang VI (2015-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim

Panel bezpieczników znajduje się poniżej i po lewej stronie kierownicy przy pedale hamulca. Zdejmij pokrywę panelu, aby uzyskać dostęp do bezpieczników. Aby wyjąć bezpiecznik, użyj narzędzia do ściągania bezpieczników znajdującego się na pokrywie panelu bezpieczników.

Ford Explorer V (2010-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 30 Jedno dotknięcie w górę i w dół przedniej szyby kierowcy
2 15 Nieużywany (zapasowy)
3 30 Jedno dotknięcie szyby przedniej pasażera w górę i w dół
4 10 Lampy oświetlenia wnętrza (konsola podsufitowa, drugi rząd, bagaż), lampka schowka, zwalnianie siedzeń w drugim i trzecim rzędzie , lampy wizjera
5 20 Wzmacniacz
6 5 Nieużywany (zapasowy)
7 7,5 Zasilanie logiczne modułu gniazda pamięci
8 10 Nieużywany (zapasowy)
9 10 4-calowy wyświetlacz radiowy, logika tylnej klapy bagażnika, elektroniczny panel wykończeniowy, SYNC
10 10 Przekaźnik pracy/akcesoriów (wycieraczki, spryskiwacz tylny), czujnik deszczu
11 10 Zestaw wskaźników, wyświetlacz Heads-up
12 15 Lampy wewnętrzne (konsola podsufitowa, drugi rząd, cargo), lampy kałużowe, dioda LED pojemnika na konsolę, podświetlenie
13 15 Lampy skrętu w prawo, lampy tum/stop z prawej przyczepy holowniczej
14 15 Lewe kierunkowskazy, lewe lampy tum/stop holownicze przyczepy
15 15 Lampy cofania, lampy stopu, lampa stopu wysoko zamontowana
16 10 Światła mijania
17 10 Reflektory świateł mijania Cleft
18 10 Oświetlenie klawiatury, blokada zmiany biegów hamulca, wskaźnik uruchomienia przycisku Start, pasywny system antykradzieżowy, budzenie modułu sterującego układu napędowego, włączanie zasilania tylnego siedzenia
19 20 Moc gniazda pamięci
20 20 Zamki
21 10 Inteligentny dostęp, klawiatura
22 20 Przekaźnik klaksonowy
23 15 Moduł sterujący kierownicy, inteligentny dostęp, przełącznik reflektorów
24 15 Złącze łącza danych, moduł sterujący kierownicy
25 15 Odblokowanie klapy tylnej
26 5 Moduł częstotliwości radiowej
27 20 Inteligentny moduł dostępu
28 15 Przełącznik zapłonu, przełącznik startowy z przyciskiem
29 20 Radio, 8-calowy ekran wielofunkcyjny SYNC, moduł SYNC, moduł globalnego systemu pozycjonowania
30 15 Przednie światła postojowe
31 5 Sterownik hamulca holowniczego przyczepy
32 15 Gniazdo zasilania 110 V AC, elektrycznie składane lusterko, elektrycznie sterowane lusterka, otwierane i opuszczane przednie szyby jednym dotknięciem, podświetlenie zamka drzwi, podświetlenie przełącznika pamięci
33 10 Czujnik klasyfikacji pasażerów
34 10 Monitor martwego pola, kamera cofania, system wykrywania cofania, moduł ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, moduł podgrzewanych siedzeń w drugim rzędzie
35 5 Wyświetlacz przezierny, czujnik wilgotności klimatyzacji, system zarządzania terenem, przełącznik zjazdu ze wzniesienia, czujnik zapłonu przełącznika reflektorów
36 10 2013-2015: Podgrzewana kierownica
37 10 Moduł kontroli ograniczeń
38 10 Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, szyberdach
39 15 Przesłony reflektorów świateł drogowych
40 10 Tylne lampy postojowe, lampy tablicy rejestracyjnej, lampy postojowe przyczepy holowniczej
41 7,5 Anulowanie nadbiegu, holowanie/holowanie
42 5 Nieużywany (zapasowy)
43 10 Nieużywany (zapasowy)
44 10 Nieużywany (zapasowy)
45 5 Nieużywany (zapasowy)
46 10 Moduł klimatyzacji
47 15 Światła przeciwmgielne, lewy i prawy kierunkowskaz w lusterku
48 30 Wyłącznik obwodu: tylne szyby elektryczne, szyba pasażera, przycisk w dół (tylko po stronie kierowcy), przełącznik szyby kierowcy
Opóźniony przekaźnik akcesoriów
49 Moduł sterowania nadwozia

Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Ford Explorer V (2010-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 Nieużywany
2 Nieużywany
3 30 Moduł sterujący hamulca przyczepy
4 30 Wycieraczki, spryskiwacz przednia
5 50 Pompa układu przeciwblokującego
6 Nieużywany
7 30 Elektryczna klapa podnoszona
8 20 Szyberdach
9 20 Punkt zasilania #2 (konsola z tyłu)
16 Nieużywany
17 40 Punkt zasilania 110 V AC
18 40 Silnik dmuchawy przedniej
19 30 Rozrusznik
20 20 Punkt zasilania #1, zapalniczka
21 20 Punkt zasilania nr 3 (powierzchnia ładunkowa)
22 30 Moduł siedzenia trzeciego rzędu
23 30 Fotel kierowcy, Moduł pamięci
24 30 Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy
26 40 Odszraniacz tylnej szyby, podgrzewane lusterka
27 20 Punkt zasilania (konsola)
28 30 Fotele z klimatyzacją
29 40 2013-2015: Wentylator chłodzący silnika nr 1 o dużej mocy, Wentylator chłodzący silnika nr 1 i bezpiecznik główny o niskiej prędkości
30 40 2013-2015: Wentylator chłodzący silnik nr 2, szybki bezpiecznik
31 25 2013-2015: Wentylator chłodzący silnika nr 1 i nr 2 wtórny bezpiecznik o niskiej prędkości
39 40 Pomocniczy silnik dmuchawy
40 Nieużywany
41 30 2014-2015: Podgrzewane fotele drugiego rzędu
42 30 Siedzenie pasażera
43 40 Zawory układu przeciwblokującego
45 5 Czujnik deszczu
46 Nieużywany
47 Nieużywany
48 Nieużywany
49 Nieużywany
50 15 Podgrzewane lustra
51 Nieużywany
56 15 2012-2015: Moduł kontroli skrzyni biegów
57 20 Lewe reflektory wyładowcze wysokiej intensywności
58 10 Czujnik alternatora
59 10 Włącznik/wyłącznik hamulca
60 10 Lampy cofania do holowania przyczepy
61 20 Zwolnienie siedzenia w drugim rzędzie
62 10 Sprzęgło klimatyzacji
63 15 Światła hamowania/hamowania przyczepy
64 15 Tylne wycieraczki
65 30 Pompa paliwowa
67 20 Moc pojazdu nr 2 (elementy układu napędowego związane z emisją)
68 20 2013-2015: Moc pojazdu nr 4 (cewki zapłonowe)
15 2010-2012: Moc pojazdu nr 4 (cewki zapłonowe)
69 20 2013-2015: Moc pojazdu nr 1 (moduł sterowania zespołem napędowym)
15 2010-2012: Moc pojazdu nr 1 (moduł sterowania zespołem napędowym)
70 10 Moc pojazdu nr 3 (cewka), moduł napędu na wszystkie koła, sterowanie zmienną sprężarką klimatyzacji
71 Nieużywany
72 Nieużywany
73 Nieużywany
74 Nieużywany
75 Nieużywany
76 Nieużywany
78 20 Prawe reflektory wyładowcze wysokiej intensywności
79 5 Adaptacyjny tempomat
80 Nieużywany
81 Nieużywany
82 15 Podkładka tylna
83 Nieużywany
84 20 Lampy do holowania przyczepy
85 Nieużywany
86 7,5 Moc podtrzymania zasilania modułu sterującego układu napędowego, przekaźnik modułu sterującego układu napędowego, elektrozawór odpowietrzający kanistra
87 5 Cewka przekaźnika uruchamiania/uruchamiania
89 5 Przód, cewka przekaźnika dmuchawy, elektroniczny moduł wspomagania wspomagania kierownicy
90 10 Moduł sterujący układu napędowego, moduł sterujący skrzyni biegów, moduł sterujący silnika (silnik 2,0 l)
91 10 Adaptacyjny tempomat
92 10 Moduł układu przeciwblokującego, Plant EVAC i napełnianie
93 5 Tylny silnik dmuchawy, Tylny odszraniacz, Przekaźniki ładowania akumulatora przyczepy holowniczej
94 30 Panel bezpieczników przedziału pasażerskiego – uruchomienie/uruchomienie
95 Nieużywany
96 Nieużywany
97 Nieużywany
Przekaźnik
10 Przekaźnik zwalniający tylne siedzenie trzeciego rzędu
11 Przekaźnik odszraniania tylnej szyby
12 Przekaźnik ładowania akumulatora holowniczego przyczepy
13 Przekaźnik silnika rozrusznika
14 2013-2015: Wentylator chłodzący silnik #2 przekaźnik wysokiej prędkości
15 Przekaźnik pompy paliwa
25 Nieużywany
32 Pomocniczy przekaźnik silnika dmuchawy
33 2013-2015: Wentylator chłodzący silnika #1 i #2 przekaźnik niskiej prędkości #2
34 Przekaźnik silnika dmuchawy
35 2013-2015: Wentylator chłodzący silnika nr 1, przekaźnik wysokiej prędkości, wentylator chłodzący silnika nr 1 i przekaźnik niskiej prędkości nr 1
36 Nieużywany
37 Prawy przekaźnik świateł stopu/zawrócenia przyczepy
38 Przekaźnik rezerwowy holowania przyczepy
44 Przekaźnik tylnej spryskiwacza
52 Nieużywany
53 Lewy przekaźnik świateł stopu/skrętu przyczepy holowniczej
54 Nieużywany
55 Przekaźnik wycieraczek
66 Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego
77 Przekaźnik świateł parkowania przyczepy
88 Przekaźnik uruchamiania/uruchamiania
98 Przekaźnik sprzęgła klimatyzacji
Zobacz także:  Ford Edge II (2021-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.