W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series, Econoline, Club Wagon z lat: 1992, 1993, 1994, 1995, 1996. Ford E-Series, znana również jako Econoline lub Club Wagon, to seria dużych samochodów dostawczych i vana produkowanych przez Forda. Wersja z lat 1992-1996 reprezentuje trzecią generację E-Series, która wprowadziła kilka istotnych […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series, Econoline, Club Wagon z lat: 1992, 1993, 1994, 1995, 1996.
Ford E-Series, znana również jako Econoline lub Club Wagon, to seria dużych samochodów dostawczych i vana produkowanych przez Forda. Wersja z lat 1992-1996 reprezentuje trzecią generację E-Series, która wprowadziła kilka istotnych zmian w porównaniu do swoich poprzedników.
Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, to charakterystyczny kształt nadwozia. Ford E-Series z tego okresu miało prostokątne i masywne kształty, które są znakiem rozpoznawczym tego modelu. Duże, zaokrąglone reflektory i wloty powietrza nadają mu pewną elegancję i wyrazistość.
Wnętrze E-Series jest przestronne i oferuje dużą ilość miejsca zarówno dla pasażerów, jak i dla ładunku. W zależności od konfiguracji, może pomieścić od 7 do 15 pasażerów. Jest to idealne rozwiązanie dla rodzin wielodzietnych, firm transportowych czy zespołów muzycznych, które potrzebują przestrzeni i wygody w podróży.
Ford E-Series z lat 1992-1996 był dostępny w różnych wersjach silnikowych, w tym benzynowych i diesla. Silniki benzynowe miały pojemności 4,9 l, 5,0 l, 5,8 l i 7,5 l, a silniki wysokoprężne miały pojemność 7,3 l. Te mocne jednostki napędowe zapewniały odpowiednią moc i moment obrotowy potrzebne do poruszania się z pełnym obciążeniem.
Pod względem wyposażenia i funkcjonalności, Ford E-Series oferował wiele opcji dostosowanych do różnych potrzeb. W zależności od modelu, można było znaleźć takie funkcje jak klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, system audio, centralny zamek i wiele innych.
Ponadto, E-Series miało solidną konstrukcję, która zapewniała wytrzymałość i niezawodność. To było istotne zarówno dla przedsiębiorców, którzy używali tych pojazdów w celach biznesowych, jak i dla rodzin podróżujących w długie trasy.
Takie pojazdy, jak Ford E-Series z lat 1992-1996, są często wykorzystywane jako samochody dostawcze, kampery lub przestrzenie do przewozu większej liczby pasażerów. Ich funkcjonalność, niezawodność i pojemność czynią je popularnymi wyborami dla tych, którzy potrzebują dużej przestrzeni i wygody.
Warto również wspomnieć, że Ford E-Series ma swoje miejsce w popkulturze, często pojawiając się w filmach i serialach telewizyjnych jako ikoniczny symbol samochodu dostawczego lub vana.
Podsumowując, Ford E-Series, znany również jako Econoline lub Club Wagon, z lat 1992-1996 to duży samochód dostawczy i van, który oferuje dużą przestrzeń, wygodę i niezawodność. Jego charakterystyczne kształty, solidna konstrukcja i różnorodność opcji sprawiają, że jest popularnym wyborem wśród przedsiębiorców i rodzin szukających funkcjonalnego i pojemnego pojazdu.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 15 | Przełącznik ciśnienia hamulca |
DLC | ||
PSOM | ||
Kontrola prędkości | ||
Lampa stop i światła awaryjne | ||
2 | 30 | Moduł sterujący wycieraczek |
Silnik wycieraczek szyby przedniej | ||
3 | – | Nieużywany |
4 | 20 | Flash-to-pass |
Oświetlenie instrumentu | ||
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej | ||
Lampa czołowa i parkowania | ||
5 | 15 | Moduł poduszki powietrznej |
Przekaźnik akumulatora pomocniczego | ||
Lampy zapasowe | ||
Moduł świateł do jazdy dziennej (DRL) | ||
Światła awaryjne | ||
Siłownik blokady zmiany biegów | ||
Przełącznik sterowania skrzynią biegów | ||
Włącz lampy | ||
6 | 20 | Akcesoria kran |
Moduł antykradzieżowy | ||
Wejście podświetlane | ||
Zdalny moduł dostępu bezkluczykowego | ||
Kontrola prędkości | ||
Przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy | ||
7 | 10 | Moduł antykradzieżowy |
Czujnik zasięgu skrzyni biegów | ||
Przełącznik pozycji postojowej/neutralnej | ||
Moduł sterujący układu napędowego (PCM) | ||
8 | 15 | Wskaźnik antykradzieżowy |
Przełącznik lampki grzecznościowej | ||
Lampa kopułkowa/mapowa | ||
Wejście podświetlane | ||
Lusterka elektryczne | ||
Pamięć radiowa | ||
Zdalny moduł dostępu bezkluczykowego | ||
Lampy wizjera | ||
9 | 15 | Przełącznik klimatyzatora |
10 | 25 | Zapalniczka |
Wzmacniacz mocy | ||
Tylne gniazdo zasilania | ||
11 | 15 | Przełącznik reflektorów |
Radio | ||
12 | 20 | Moduł antykradzieżowy |
Elektryczne zamki do drzwi | ||
Moduł blokady pamięci | ||
13 | 5 | Lampy podświetlenia tablicy przyrządów |
14 | 20 | Okna elektryczne |
15 | 20 | Moduł poduszki powietrznej |
16 | 30 | Zmodyfikowana moc pojazdu |
Elektrycznie regulowane fotele lędźwiowe | ||
17 | 20 | Programowalny moduł prędkościomierza/licznika (PSOM) |
Tylny układ przeciwblokujący (RABS) | ||
18 | 15 | Lampki ostrzegawcze na tablicy przyrządów |
Dzwonek ostrzegawczy |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 60 | Hamulce przeciwblokujące |
2 | 30 | Układ zapłonowy, zestaw wskaźników, przekaźnik mocy PCM, przekaźnik ABS, silnik PIA (diesel) |
3 | 60 | Holowanie przyczepy i zasilanie akumulatora dodatkowego |
4 | 60 | Zasilanie wewnętrznego panelu bezpieczników |
5 | 30 | Światła do jazdy na holu przyczepy i światła awaryjne |
6 | 15 | Klakson |
7 | 40 | Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy |
8 | 10 | Światła do jazdy holowniczej przyczepy |
9 | 20 | Moc hamulca elektrycznego |
10 | 30 | Pompa paliwowa |
11 | 40 | Lewe światła przyczepy |
12 | 30 | PCM |
13 | 60 | Stacyjka |
14 | 10 | Lewe światła przyczepy |
15 | 50 | Zmodyfikowana moc pojazdu |
16 | 60 | Przednia klimatyzacja i dmuchawa grzewcza/cygaro |
17 | – | Dioda wtykowa |
18 | 50 | Klimatyzacja i ogrzewanie postojowe |
19 | 50 | Fotel elektryczny i odcinek lędźwiowy |
R1 | Przekaźnik ABS | |
R2 | Przekaźnik paliwa (benzyna) | |
Przekaźnik IDM (diesel) | ||
R3 | Przekaźnik PCM |