W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Argo i Cronos z lat: 2018, 2019, 2020, 2021. Fiat Argo i Cronos (2018-2021) to dwa modele samochodów wprowadzone na rynek przez włoskiego producenta Fiat. Oba auta należą do segmentu kompaktowych samochodów, oferując nowoczesny design, odpowiednie osiągi i różnorodne funkcje. Fiat Argo […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Argo i Cronos z lat: 2018, 2019, 2020, 2021.
Fiat Argo i Cronos (2018-2021) to dwa modele samochodów wprowadzone na rynek przez włoskiego producenta Fiat. Oba auta należą do segmentu kompaktowych samochodów, oferując nowoczesny design, odpowiednie osiągi i różnorodne funkcje.
Fiat Argo to kompaktowy hatchback, który zyskał uznanie ze względu na swoje stylowe i dynamiczne linie. Jego wygląd jest atrakcyjny i nowoczesny, a zastosowane detale, takie jak ostre reflektory, charakterystyczna atrapa chłodnicy i umieszczone wysoko tylne lampy, nadają mu pewną sportową elegancję. Wnętrze Argo jest dobrze zaprojektowane, oferując przestronność i komfort dla kierowcy i pasażerów. Materiały użyte do wykończenia są solidne, a deska rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna. Argo oferuje również różne opcje wyposażenia, takie jak system multimedialny, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i wiele innych.
Fiat Cronos natomiast to sedan oparty na platformie Argo. Ma podobny design do hatchbacka, ale z dodatkowym przestronnym bagażnikiem, co czyni go bardziej praktycznym w codziennym użytkowaniu. Cronos oferuje atrakcyjny wygląd z charakterystycznymi cechami marki Fiat, takimi jak duże reflektory i chromowana atrapa chłodnicy. Wnętrze jest dobrze wykonane i oferuje wygodne miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Cronos posiada również różne opcje wyposażenia, w tym systemy multimedialne, klimatyzację automatyczną, tempomat i wiele innych funkcji.
Pod względem silników, Fiat Argo i Cronos oferują różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i diesle o różnych pojemnościach i mocach. Dostępne są również różne skrzynie biegów, w tym manualne i automatyczne. Oba modele zapewniają przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę jazdy i niskie zużycie paliwa.
Pod względem bezpieczeństwa, Fiat Argo i Cronos są wyposażone w poduszki powietrzne, systemy ABS, ESP i inne standardowe systemy bezpieczeństwa. W zależności od wersji i opcji wyposażenia, mogą być również dostępne dodatkowe funkcje, takie jak systemy wspomagające jazdę, np. asystent parkowania, systemy monitorowania martwego pola czy systemy utrzymywania pasa ruchu.
Komora silnika
Znajduje się obok akumulatora.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F01 | 70A | Zasilanie z jednostki centralnej deski rozdzielczej (komputer pokładowy). |
F02 | 60A | Zasilanie z jednostki centralnej deski rozdzielczej (komputer pokładowy). |
F03 | 20A | Włącza zasilanie. |
F04 | 40A | Zasilacz ABS (pompa). |
F05 | 70A | Centralne wspomaganie kierownicy elektryczne. |
F06 | 30A | Zasilanie wentylatora elektrycznego chłodnicy. |
F07 | 40A | Zasilanie wentylatora elektrycznego grzejnika w trybie awaryjnym. |
F08 | 30A | Zasilanie odmgławiacza tylnej szyby. |
F09 | – | Nieużywany. |
F10 | 15A | Moc głośnika. |
F11 | 15A | Elektroniczne zasilanie centralne wtrysku, sonda lambda, wariator fazowy, elektrozawór kanistra. |
F14 | 15A | Zasilanie skrzyni biegów GSR Comfort. |
F15 | 7,5A | Zasilanie selektora automatycznej skrzyni biegów. |
F 16 | 15A | Zasilanie za kluczem elektronicznej jednostki sterującej wtryskiem, jednostka sterująca automatycznej skrzyni biegów, selektor automatycznej skrzyni biegów. |
F17 | 10 A | Zasilanie elektronicznego układu wtryskowego, Czujnik obrotu (tylko pojazdy z silnikiem Etorq). |
F18 | 7,5A | Zasilanie elektronicznego zespołu wtryskowego, cewka przekaźnika T09 (Funkcja: zasilanie bezpieczników F11, F17 i F22). |
F19 | 7,5A | Zasilanie przekaźnika T05 (Funkcja: sprężarka klimatyzacji). |
F20 | 10 A | Zasilanie czujnika podciśnienia hamulca. |
F21 | 15A | Zasilanie przekaźnika T10 (funkcja: pompa paliwa). |
F22 | 20A | Elektroniczne centralne zasilanie wtrysku, dysze wtryskiwaczy. |
F23 | 30A | Zasilanie ABS (zawory). |
F24 | – | Nieużywany. |
F30 | – | Nieużywany. |
F81 | 40A | Zasilacz stabilizatora napięcia (Start&Stop) |
F82 | 30A | Zasilanie przekaźnika GSR Comfort (pompa). |
F83 | 40A | Zasilanie wentylatora elektrycznego skrzyni powietrznej przedziału pasażerskiego. |
F84 | – | Nieużywany |
F85 | – | Nieużywany |
F87 | – | Nieużywany. |
F109 | – | Nieużywany. |
F111 | 10 A | Zasilanie czujnika akumulatora (Start&Stop) |
F112 | 15A | Zasilacz stabilizowany radiowo (tylko dla pojazdów z systemem Start&Stop). |
F114 | 10 A | Zasilanie automatycznej skrzyni biegów. |
F116 | – | Nieużywany. |
Centralny uchwyt bezpiecznika na dodatnim biegunie akumulatora
Drugi centralny uchwyt bezpiecznika znajduje się na dodatnim biegunie akumulatora. Aby uzyskać dostęp do bezpieczników, w zależności od wersji, należy nacisnąć trzy zamki oznaczone A i otworzyć pokrywę B.
W celu wymiany tych bezpieczników zwrócić się do ASO Fiata.
Przedział pasażerski
Sterownik znajduje się po lewej stronie kolumny kierownicy pod osłoną A a dostęp do bezpieczników uzyskuje się po naciśnięciu zatrzasków B, znajdujących się po wewnętrznej stronie drążków wspornika sterownika. Przesuń środek w dół przez pręty C aż do końca trasy.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F31 | 7,5A | Przekaźniki zasilania post-key T08 (funkcja: odmgławiacz tylnej szyby), T30 (funkcja: wentylator elektryczny skrzynki powietrznej). |
F32 | 20A | Zasilanie elektryczne tylnych szyb. |
F34 | 20A | Zasilanie elektryczne przednich szyb. |
F36 | 15A | Zasilanie elektryczne centralki szyb i lusterek, centralka alarmu OEM, alarm AM, złącze EOBD, centralka cyfrowa klimatyzacji, sterowanie na kierownicy, radio |
F37 | 10 A | Zasilacz słupkowy do tablicy rozdzielczej. |
F38 | 20A | Zasilanie elektrycznych zamków drzwi i bagażnika. |
F42 | 7,5A | Zasilanie za kluczem do sterownika ABS i elektrycznego układu kierowniczego. |
F43 | 20A | Zasilanie silnika spryskiwacza szyby przedniej/tylnej. |
F47 | 20A | Nie używany (bezpiecznik rezerwowy). |
F48 | 20A | Nie używany (bezpiecznik rezerwowy). |
F49 | 7,5A | Centralne zasilanie kluczykowe do czujnika parkowania, lusterka wewnętrznego elektrochromowego, czujnika deszczu, czujnika zmierzchowego, radia. |
F50 | 7,5A | Centralne zasilanie poduszek powietrznych na kluczyk, zasilanie systemów ASR, blokada paliwa i iTPMS. |
F51 | 7,5A | Zasilanie za kluczem pedału hamulca NF, kamera cofania, centralne polecenie na desce rozdzielczej, sterowanie przekaźnikami T30 (skrzynia powietrzna) i T05 (sprężarka klimatyzacji). |
F53 | 7,5A | Zasilanie wyłącznika zapłonu, przycisk rozrusznika, centralny dostęp bezkluczykowy, pedał hamulca NA, tablica przyrządów. |
F94 | 15A | Zasilanie na klucz z gniazdka 12V. |