W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty RAV4 XA30 z lat: 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. Toyota RAV4 XA30 to trzecia generacja popularnego crossovera RAV4, produkowana w latach 2005-2012. Ta odsłona kontynuowała ewolucję modelu, wprowadzając liczne ulepszenia w designie, technologii i wydajności, aby lepiej sprostać oczekiwaniom klientów. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty RAV4 XA30 z lat: 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012.
Toyota RAV4 XA30 to trzecia generacja popularnego crossovera RAV4, produkowana w latach 2005-2012. Ta odsłona kontynuowała ewolucję modelu, wprowadzając liczne ulepszenia w designie, technologii i wydajności, aby lepiej sprostać oczekiwaniom klientów. Oto kilka kluczowych informacji na temat Toyoty RAV4 XA30:
Design i Rozmiar: RAV4 XA30 kontynuował charakterystyczny design crossovera, łącząc cechy SUV-a z kompaktowymi proporcjami. Wprowadzono pewne zmiany w stylizacji, które nadawały samochodowi bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd. Samochód był nieco większy niż poprzednik, co przekładało się na przestronniejsze wnętrze.
Wnętrze i Komfort: Wnętrze RAV4 XA30 zostało zaprojektowane, aby zapewnić wyższy poziom komfortu dla kierowcy i pasażerów. Nowoczesne wykończenia, wygodne siedzenia oraz ulepszone układy wentylacji i akustyki tworzyły przyjemne środowisko podróżowania. Model ten oferował również więcej miejsca dla pasażerów i bagażu.
Silniki i Napęd: RAV4 XA30 był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i dieslowskimi silnikami o różnych pojemnościach i mocach. Opcje napędu obejmowały napęd na przednią oś lub napęd na cztery koła, co dawało klientom większą elastyczność w zależności od warunków i preferencji.
Technologia i Bezpieczeństwo: Trzecia generacja RAV4 wprowadziła liczne nowości technologiczne, w tym zaawansowane systemy multimedialne, nawigację GPS i opcje łączności. W dziedzinie bezpieczeństwa, oferowano różne zaawansowane systemy, takie jak systemy zapobiegania kolizjom, kontroli trakcji i stabilizacji oraz systemy wspomagające jazdę.
Ekologiczne Wersje: W niektórych rynkach dostępne były również wersje hybrydowe RAV4 XA30, które wykorzystywały technologię hybrydową Toyoty, przyczyniając się do zwiększenia efektywności paliwowej i zmniejszenia emisji.
Ewolucja: Trzecia generacja RAV4 przyniosła wiele ulepszeń, zarówno w aspekcie technologicznym, jak i wydajnościowym. Późniejsze generacje kontynuowały rozwijanie tych cech, tworząc coraz bardziej zaawansowane, przestronne i wydajne modele.
Podsumowanie: Toyota RAV4 XA30 to kolejna ważna odsłona w historii modelu RAV4, która wprowadziła ulepszenia i nowe technologie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Dzięki różnorodności opcji napędu, komfortowemu wnętrzu i zaawansowanym systemom, trzecia generacja RAV4 kontynuowała trend wzrostu popularności crossoverów na rynku motoryzacyjnym.
Skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Lokalizacja
Opis
Skrzynka bezpieczników 1
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | – | Nieużywany |
2 | – | Nieużywany |
3 | – | Nieużywany |
4 | 7,5 | Klimatyzacja, elektryczne szyby |
5 | 7,5 | System ładowania |
5 | 7,5 | System audio (JBL) |
6 | 20 | Brak obwodu |
7 | – | Nieużywany |
8 | – | – |
9 | 20 | System nagłośnienia |
10 | 10 | Bezprzewodowy system zdalnego sterowania, główny korpus ECU, zegar, mierniki, wskaźniki i system kontroli stabilności pojazdu, elektryczny układ wspomagania kierownicy; |
11 | 10 | Oświetlenie wyłącznika zapłonu, oświetlenie wnętrza, oświetlenie toaletki, oświetlenie bagażnika, przednie oświetlenie osobiste, oświetlenie stóp |
12 | – | – |
13 | 10 | Reflektor lewy (światło drogowe) |
14 | 10 | Reflektor prawy (światło drogowe) |
15 | 10 | Reflektor lewy (światło mijania) |
16 | 10 | Reflektor prawy (światła mijania) |
17 | – | – |
18 | 15 | Gniazdo zasilania (115 V) |
19 | 30 | Holowanie przyczepy |
20 | 25 | Brak obwodu |
21 | – | Nieużywany |
22 | 20 | Odmrażacz do przedniej szyby |
23 | 50 | System klimatyzacji |
24 | 50 | Grzałka PTC |
25 | 50 | Grzałka PTC |
26 | 50 | Grzałka PTC |
27 | 50 | Bezpieczniki „GŁOWICA LL”, „GŁOWICA RL”, „GŁOWICA LH”, „GŁOWICA PRAW” |
28 | – | Nieużywany |
29 | 30 | bez zestawu holowniczego (z wyjątkiem 2GR-FE): Elektryczne wentylatory chłodzące |
29 | 50 | z pakietem holowniczym (2GR-FE): Elektryczne wentylatory chłodzące |
30 | 30 | bez zestawu holowniczego (z wyjątkiem 2GR-FE): Elektryczne wentylatory chłodzące |
30 | 50 | z pakietem holowniczym (2GR-FE): Elektryczne wentylatory chłodzące |
31 | 30 | Brak obwodu |
Przekaźnik | ||
R1 | Opornik | |
R2 | Reflektor | |
R3 | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej (nr 4) | |
R4 | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej (nr 3) | |
R5 | Z wyjątkiem 2GR-FE: Elektryczny wentylator chłodzący (nr 3) | |
R6 | Z wyjątkiem 2GR-FE: Elektryczny wentylator chłodzący (nr 2) | |
R7 | Z wyjątkiem 2GR-FE: Elektryczny wentylator chłodzący (nr 1) | |
R8 | Nieużywany | |
R9 | Odmrażacz do przedniej szyby | |
R10 | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej (nr 2) | |
R11 | Z wyjątkiem 2GR-FE: Grzałka PTC (PTC NO.3) | |
R12 | Z wyjątkiem 2GR-FE: Grzałka PTC (PTC nr 2)
2GR-FE: Elektryczny wentylator chłodzący (nr 2) |
|
R13 | 2GR-FE: Elektryczny wentylator chłodzący (nr 1)
Z wyjątkiem 2GR-FE: Grzałka PTC (PTC nr 1) |
Skrzynka bezpieczników 2
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | 3ZR-FAE: Sterownik sterowania podnoszeniem zaworu |
2 | 30 | System audio (JBL) |
3 | 30 | System startowy |
4 | 15 | Sterowanie silnikiem, zapłon |
5 | 10 | Sygnalizatory awaryjne |
6 | 10 | Tempomat, elektronicznie sterowana skrzynia biegów i wskaźnik A/T, sterowanie silnikiem, system immobilizera silnika |
7 | 7,5 | System startowy |
8 | – | – |
9 | 10 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
10 | 10 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
11 | 7,5 | W; Od grudnia 2008 r.: Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa |
11 | 7,5 | Układ rozruchowy, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa; |
12 | 80 | Układ żarzenia silnika |
13 | 60 | Elektryczny układ wspomagania kierownicy |
14 | 80 | Bezpieczniki „HEAD MAIN”, „ECU-B2”, „DOME”, „ECU-B”, „RAD NO.1” |
15 | 120 | Benzyna (bez zestawu holowniczego): bezpieczniki „ABS 1”, „ABS 2”, „RDI”, „CDS”, „HTR”, „HOWING” |
15 | 140 | Diesel (z pakietem holowniczym): bezpieczniki „ABS 1”, „ABS 2”, „RDI”, „CDS”, „HTR”, „HOWING” |
16 | 50 | Bezpieczniki „EFI MAIN”, „HORN”, „A/F”, „EDU” |
17 | – | Nieużywany |
18 | 30 | Układ przeciwblokujący, system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu, system kontroli wspomagania zjazdu, system kontroli wspomagania ruszania pod górę |
19 | 50 | Układ przeciwblokujący, system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu, system kontroli wspomagania zjazdu, system kontroli wspomagania ruszania pod górę |
20 | 20 | Wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, bezpieczniki „EFI NO.1”, „EFI NO.2”, „EFI NO.3” |
21 | 10 | Klakson |
22 | 25 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
23 | 20 | Benzyna: czujnik A/F
Diesel: wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
23 | 15 | 3ZR-FAE: wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
Przekaźnik | ||
R1 | Przekaźnik VSC MTR | |
R2 | Nieużywany | |
R3 | Przekaźnik awarii VSC | |
R4 | Zapłon (IG2) | |
R5 | Przekaźnik BRK | |
R6 | Klimatyzacja (MG CLT) | |
R7 | Pompa paliwowa |
Przedział pasażerski
Lokalizacja
LHD (kierownica po lewej stronie)
RHD (kierownica z prawej strony)
Opis
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Lokalizacja skrzynki bezpieczników
Skrzynka bezpieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą (po lewej stronie), za pokrywą.
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | – | Nieużywany |
2 | 15 | Podgrzewacze siedzeń |
3 | 25 | Wycieraczki |
4 | 15 | Wycieraczka tylnej szyby |
5 | 15 | Spryskiwacz przedniej szyby, spryskiwacz tylnej szyby |
6 | 10 | Elektryczne wentylatory chłodzące, układ przeciwblokujący, system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu, system kontroli wspomagania zjazdu, system kontroli wspomagania ruszania pod górę, system Active Torque Control 4WD, system automatycznej blokady zmiany biegów, system klimatyzacji, główny sterownik ECU , elektryczny szyberdach, odmrażacz do wycieraczek, światła stop/tylne, elektryczne wspomaganie kierownicy, zegar, auto antyodblaskowe w lusterku wstecznym |
7 | 10 | Układ klimatyzacji, odmgławiacz tylnej szyby |
8 | 7,5 | Pokładowy system diagnostyczny |
9 | 10 | Światła stopu/tylne, wysoko zamontowane światło stopu, automatyczna blokada zmiany biegów, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, układ przeciwblokujący, układ kontroli trakcji, układ kontroli stabilności pojazdu, układ wspomagania zjazdu ze wzniesienia, wspomaganie ruszania pod górę |
10 | – | Nieużywany |
11 | 25 | Główny korpus ECU, system zamka drzwi zasilania |
12 | 25 | Bezpieczniki „ACC”, „CIG” |
13 | 7,5 | System aktywnej kontroli momentu obrotowego 4WD |
14 | 15 | Przednie światła przeciwmgielne |
15 | 7,5 | System startowy |
16 | 10 | Światła tylne, światła postojowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, przednie światła przeciwmgielne, tylne światła przeciwmgielne |
17 | 7,5 | Zegar, oświetlenie tablicy przyrządów, system audio |
18 | 10 | Światła buck-up, system ładowania |
19 | 20 | Elektryczne szyby (drzwi przednie) |
20 | 20 | Okna elektryczne |
21 | 20 | Okna elektryczne |
22 | 25 | Elektryczny szyberdach |
23 | 15 | Zapalniczka |
24 | 7,5 | System audio, gniazdka elektryczne, sterowanie lusterkiem wstecznym, automatyczna blokada zmiany biegów, główny sterownik ECU, zegar |
25 | – | Nieużywany |
26 | 10 | Grzejniki zewnętrzne z tyłu |
27 | 15 | Gniazdka elektryczne |
28 | – | Nieużywany |
29 | 10 | Tylne światło przeciwmgielne |
30 | 7,5 | System poduszek powietrznych SRS, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, światła stop/tylne, układ rozruchowy |
31 | 7,5 | Licznik i mierniki |
Z drugiej strony pudełka można dołączyć poszczególne elementy.
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | Okna elektryczne |
2 | 30 | Odmgławiacz tylnej szyby, bezpiecznik „MIR HTR” |
3 | 30 | Fotel elektryczny |
Przekaźnik | ||
R1 | Zapłon (IG1) | |
R2 | Grzałka (ręczna klimatyzacja) Krótki trzpień (automatyczna klimatyzacja) | |
R3 | LHD: migacz kierunkowskazów |
Skrzynka przekaźnikowa
Numer | Przekaźnik |
R1 | Rozrusznik (ST CUT) |
R2 | LHD: Rozrusznik (ST) (benzyna, przed grudniem 2008: Diesel z systemem wjazdu i rozruchu)
LHD: Krótki sworzeń (przed grudniem 2008: Diesel bez systemu wjazdu i rozruchu) |
R3 | Przednie światło przeciwmgielne (FR FOG) |
R4 | Tylne światło przeciwmgielne (RR FOG)
Gniazdo zasilania (115 V) |
R5 | Akcesoria (ACC) |
R6 | Gniazdo zasilania (PWR OUTLET) |
Dodatkowe elementy
Opis