W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Trafic III z lat: 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023. Renault Trafic III to trzecia generacja popularnego samochodu dostawczego produkowanego przez francuską markę Renault. Model ten został wprowadzony na rynek w 2014 roku i odznacza się nowoczesnym designem, udoskonaloną […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Trafic III z lat: 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023.
Renault Trafic III to trzecia generacja popularnego samochodu dostawczego produkowanego przez francuską markę Renault. Model ten został wprowadzony na rynek w 2014 roku i odznacza się nowoczesnym designem, udoskonaloną funkcjonalnością oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.
Renault Trafic III oferuje szeroką gamę wersji nadwoziowych, w tym furgony, kombi, minibusy oraz samochody specjalistyczne, umożliwiając dopasowanie do różnych potrzeb biznesowych. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o funkcjonalności i komforcie, oferując wygodne siedzenia, intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące i wiele schowków i półek ułatwiających organizację przestrzeni ładunkowej.
Pod względem napędu, Renault Trafic III jest dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi silnikami. Oferuje również wersję elektryczną o nazwie Trafic Z.E., która jest przyjazna dla środowiska i zapewnia cichą oraz ekonomiczną jazdę w obszarach miejskich.
Trafic III został wyposażony w wiele zaawansowanych rozwiązań technologicznych mających na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Do dostępnych opcji należą systemy kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy, systemy monitorowania martwego pola, asystent parkowania, systemy multimedialne z funkcją nawigacji oraz wiele innych.
Ponadto, Renault Trafic III cechuje się doskonałą ekonomią paliwa, co jest niezwykle ważne dla przedsiębiorców prowadzących floty samochodowe. Dzięki zaawansowanym technologiom silnikowym i optymalizacji aerodynamiki, Trafic III oferuje oszczędne zużycie paliwa, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji.
Warto również podkreślić, że Renault Trafic III zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Samochód jest wyposażony w systemy wspomagające jazdę, takie jak ABS, ESP, systemy kontroli trakcji i asystenta ruszania pod górę. Dodatkowo, w zależności od wybranej wersji, Trafic III może być wyposażony w poduszki powietrzne oraz systemy aktywnego hamowania awaryjnego.
Renault Trafic III cieszy się dużym uznaniem wśród przedsiębiorców i firm transportowych ze względu na swoją niezawodność, funkcjonalność, oszczędność oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne. Jest to samochód, który pomaga w efektywnym prowadzeniu działalności gospodarczej, zapewniając nie tylko komfortową jazdę, ale także wszechstronność i elastyczność w wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej.
Podsumowując, Renault Trafic III to nowoczesny, niezawodny i wszechstronny samochód dostawczy, który oferuje zaawansowane rozwiązania technologiczne, komfortowe wnętrze oraz niskie koszty eksploatacji. Jest to doskonały wybór dla przedsiębiorców, którzy poszukują solidnego i efektywnego narzędzia do prowadzenia swojej działalności.
Przedział pasażerski
Znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej.
lub w schowku
F1 | 30A + zasilana akumulatorem wycieraczka tylnej szyby |
F2 | 10A Główny klakson elektromagnetyczny |
F3 | 15A + gniazdo akcesoriów do ładowania akumulatora |
F4 | 30A + opóźnienie silnika podnośnika szyby kierowcy |
F5 | 15A + gniazdo na tylne akcesoria dystrybucji prądu |
F6 | Rozruch 5A BCM + |
F7 | 15A + po zapłonie zasilanie podgrzewane fotele |
F8 | Zasilanie akumulatora 5A + EMM (po ładowaniu zapłonu na VSC) AVS,AUO |
Zasilanie akumulatora 15A + EMM (po ładowaniu zapłonu na VSC) SOP03C | |
F9 | 5A + ogólny rozkład prądu |
F10 | 15A + gniazdo zapalniczki lub przednia dystrybucja prądu w gnieździe akcesoriów |
F11 | Zasilanie akumulatorowe 25A + EMM (R światła do jazdy dziennej, przednie położenie, R światła drogowe, L światła mijania) |
F12 | 5A + czasowe zasilanie akumulatorowe światła hamowania, ABS, transponder |
F13 | 10A + czasowe zasilanie akumulatorowe oświetlenie wnętrza i klimatyzacja |
F14 | 5A + czasowe zasilanie akumulatora kąt kierownicy Zatrzymaj i uruchom pojazd bezkluczykowy |
F15 | 25A + Po włączeniu zapłonu wycieraczka tylnej szyby, pompa spryskiwacza szyb, klakson |
F 16 | 10A Ogólnie + po doprowadzeniu zapłonu |
F17 | 5A + po włączeniu zapłonu kontrolki biegu wstecznego |
F18 | 5A + po wyłączniku zasilania zapłonu |
F19 | 5A + po wtrysku zasilania zapłonu, przekaźnik rozrusznika, BCM |
F20 | 5A + poduszka powietrzna zasilania po zapłonie, blokada kolumny |
F21 | 30A + przełącznik podnośnika szyby pasażera po zapłonie |
F22 | 10A + pompa wspomagania zasilania po zapłonie |
F23 | Światła hamowania akumulatora 15A + EMM |
F24 | 15A + zasilanie bateryjne BCM (+ czasowe zasilanie bateryjne) |
F25 | 10A + zasilanie bateryjne BCM, elektroniczne jednostki obliczeniowe, system monitorowania ciśnienia w oponach i pojazd bezkluczykowy |
F26 | 15A + zasilanie bateryjne BCM dla świateł awaryjnych i kierunkowskazów |
F27 | 25A + zasilanie bateryjne BCM do blokowania elementów otwieranych |
F28 | Zasilanie bateryjne 25A + EMM dla świateł do jazdy dziennej L, pozycji tylnej, świateł drogowych L, świateł mijania R |
F29 | Pozycja tablicy rejestracyjnej zasilania akumulatora 25A + EMM, przednie i tylne światła przeciwmgielne |
F30 | 15A + zasilanie bateryjne pojedyncza dźwignia, alarm, klakson |
F31 | 5A + deska rozdzielcza zasilania bateryjnego |
F32 | 5A + zasilanie bateryjne pojedyncza dźwignia |
F33 | 20A + zasilanie z akumulatora, gniazdo do haka holowniczego |
F34 | 15A (dostarczany w zestawie z hakiem holowniczym) |
F35 | 5A + wyłącznik zasilania akumulatora radio, multimedia, lusterka, gniazdo diagnostyczne |
F36 | 5A + zasilanie podgrzewania lusterek |
F37 | 10A + lusterka elektryczne z czasowym zasilaniem akumulatorowym, dodatkowy adapter UCE |
F38 | 40A + wyłącznik zasilania akumulatora tachygrafia |
F39 | 40A + wycieraczka z zasilaniem bateryjnym |
F40 | 20A + przekaźnik rozdziału prądu zasilania akumulatora 1 (ogrzewanie, klimatyzacja) |
F41 | 15A + wstępne wyposażenie do dystrybucji prądu, dodatkowe adaptacje |
F42 | 10A + grzałka zasilająca akumulator |
F43 | 10A + silnik zasilający z dodatkową adaptacją |
F44 | 25A + grzałka silnika posuwu |
F45 | 25A + po zapłonie zasilanie dodatkowej klimatyzacji |
F46 | 25A + po przekazaniu zasilania zapłonu dla pojazdu bezkluczykowego |
F47 | Zasilanie akumulatorowe 20A + EMM dla przekaźnika dystrybucji prądu bez obciążenia |
F48 | – |
F49 | – |
F50 | – |
F51 | – |
F52 | – |
F53 | – |
F54 | – |
F55 | – |
Skrzynka przekaźnikowa
Dodatkowa skrzynka przekaźników znajduje się po prawej stronie – w schowku na rękawiczki (LHD).
lub za pokrywą (RHD).
Opis
RH3 | 40A Przekaźnik wycieraczek szyby przedniej |
RH4 | 40A Przekaźnik 2. prędkości wycieraczki przedniej szyby |
RH5 | 40A + po zapłonie przekaźnik zasilania ogrzewania i klimatyzacji tylnej |
RH6 | 20A przekaźnik pomocniczy macierzy nagrzewnicy pompy wodnej; |
RH7 | 20A Przekaźnik elektrycznego odblokowania drzwi kierowcy (SDO) |
RH8 | 70A + przekaźnik dystrybucji prądu nr. 1 |
RH9 | 40A + przekaźnik dystrybucji prądu nr. 2 |
RH11 | 20A Przekaźnik elektrycznego podnoszenia szyb |
RH12 | Lusterka 40A + przekaźnik ogrzewania tylnej szyby |
RH13 | 40A Przekaźnik wycieraczki tylnej szyby |
RH14 | 20A Przekaźnik centralnego zamka drzwi |
RH15 | 20A Przekaźnik elektrycznego podnoszenia szyb |
RH16 | 40A Przekaźnik zasilania po zapłonie nr. 2 (pojazdy z kartą zestawu głośnomówiącego) |
RH17 | 40A Silnik pracuje + przekaźnik |
RH18 | – |
RH19 | – |
RH20 | – |
Komora silnika
Znajduje się po lewej stronie, obok akumulatora.
Opis
F1 | – | – |
F2 | – | – |
F3 | 25 | ABR/ESP |
F4 | 30 | Rozrusznik |
F5 | 70 | Przedział pasażerski 1 |
F6 | 70 | Przedział pasażerski 3 |
F7 | 50 | ABR/ESP |
F8 | 60 | Przedział pasażerski 2 |
F9 | 20 | Podgrzewacz lusterek |
40 | Tylne okno + ogrzewanie lusterek | |
F10 | – | – |
F11 | – | – |
F12 | – | – |
F13 | – | – |
F14 | 15 | + kompresor klimatyzacji z zasilaniem akumulatorowym |
F15 | 15 | Pompa paliwowa |
F 16 | 70 | Jednostka sterująca nagrzewnicy |
F17 | 60 | Zespół elementu grzejnego |
F18 | 60 | Zespół elementu grzejnego |
F19 | 40 | Przyrostek silnika *408 i klimatyzacja lub 450 i ogrzewanie Zespół wentylatora napędzanego silnikiem 1 |
50 | Przyrostek silnika *408 i ogrzewanie lub 450 i klimatyzacja Zespół wentylatora napędzanego silnikiem 1 | |
F20 | 40 | Przyrostek silnika *408 i klimatyzacja lub 450 Zespół wentylatora napędzanego silnikiem 2 |
F21 | – | – |
F22 | – | – |
F23 | – | – |
F24 | – | – |
F25 | – | – |
F26 | 25 | Nagrzewnica na olej napędowy |
F27 | 20 | Układ wtrysku silnika |
F28 | 15 | Układ wtrysku silnika |
Przekaźniki | ||
R1 | 20 | Startowy |
R2 | 20 | Przekaźnik pompy paliwa |
R3 | 40 | Przekaźnik zasilania wtrysku |
R4 | 20 | Przekaźnik sterowania sprężarką |
R5 | – | – |
R6 | 70 | Wysoka prędkość (zespół wentylatora napędzanego silnikiem 1) |
R7 | 40 | Niska prędkość (zespół wentylatora napędzany silnikiem) |
R8 | 40 | Wysoka prędkość (zespół wentylatora napędzanego silnikiem 2) |
Diody | ||
D1 | Sprężarka klimatyzacji | |
D2 | – |
Elektryczna jednostka rozdzielcza
Znajduje się w pobliżu akumulatora.
Opis