W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Trafic II z lat: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014. Renault Trafic II to samochód dostawczy, który był produkowany przez francuską markę Renault w latach 2001-2014. Jest to druga generacja popularnego modelu Trafic, który […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Trafic II z lat: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014.
Renault Trafic II to samochód dostawczy, który był produkowany przez francuską markę Renault w latach 2001-2014. Jest to druga generacja popularnego modelu Trafic, który zyskał sobie uznanie jako praktyczny, niezawodny i wszechstronny van przeznaczony do użytku komercyjnego.
Renault Trafic II był dostępny w różnych wariantach nadwozia, w tym jako furgon, minibus oraz pojazd specjalistyczny. Charakteryzował się funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem, które umożliwiało łatwe załadunek i transport towarów czy pasażerów. W zależności od wersji, Trafic II oferował różne możliwości konfiguracji siedzeń i przestrzeni ładunkowej, aby dostosować się do różnych potrzeb biznesowych.
Pod względem technicznym, Renault Trafic II oferował różne opcje silnikowe, w tym zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Napęd przekazywany był na przednie koła, co zapewniało dobrą trakcję i stabilność na drodze. Dodatkowo, Trafic II był wyposażony w systemy wspomagające jazdę, takie jak ABS, ESP czy system kontroli trakcji, które poprawiały bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy.
Wnętrze Trafica II było zaprojektowane z myślą o praktyczności i wygodzie kierowcy. Posiadał ergonomicznie ukształtowane elementy sterujące, dobrze rozmieszczone schowki i półki na przedmioty codziennego użytku. Dodatkowo, opcjonalne wyposażenie obejmowało m.in. klimatyzację, systemy multimedialne i nawigację, które podnosiły komfort podróżowania.
Renault Trafic II zyskał popularność wśród przedsiębiorców i firm transportowych ze względu na swoją niezawodność, trwałość i niskie koszty eksploatacji. Posiadał również dobrą reputację pod względem oszczędności paliwa i wydajności, co było istotne w przypadku flot samochodowych.
Mimo że produkcja Renault Trafic II została zakończona, model ten pozostaje ważnym elementem historii marki Renault w segmencie samochodów dostawczych. Jego solidna konstrukcja, funkcjonalność i wydajność wpłynęły na rozwój kolejnych generacji Trafica, które kontynuują sukces tego modelu.
Podsumowując, Renault Trafic II to wszechstronny i niezawodny samochód dostawczy, który oferował przestronne wnętrze, różne opcje silnikowe i dostosowanie do różnych potrzeb biznesowych. Był to nieodzowny narzędzie dla przedsiębiorców, którzy cenią sobie nie tylko funkcjonalność, ale również ekonomię i niezawodność.
Znany również jako:
Nissan Primastar.
Lokalizacje
Opis
1 | Elektroniczna jednostka sterująca ABS – podpodłogowa |
2 | Sterownik klimatyzacji/nagrzewnicy |
3 | Bateria akumulatora |
4 | Złącze diagnostyczne (DLC) |
5 | Elektroniczny moduł sterujący silnika (ECM) |
6 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, komora silnika |
7 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, zestaw wskaźników 1 |
8 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, tablica przyrządów 2 |
9 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników pod podłogą |
10 | Przekaźnik świecy żarowej |
11 | Rezystor silnika dmuchawy nagrzewnicy – w bloku nagrzewnicy |
12 | Sygnał dźwiękowy |
13 | Wyłącznik bezwładnościowy odcięcia paliwa |
14 | Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antywłamaniowy, centralny zamek, alarm, odmgławiacz tylnej szyby, immobiliser, kierunkowskazy, oświetlenie wnętrza, wycieraczka/spryskiwacz szyby przedniej |
15 | Jednostka sterująca systemu nawigacji |
16 | Czujnik temperatury otoczenia – w lusterku prawych drzwi |
17 | Jednostka sterująca systemu parkowania |
18 | Elektroniczna jednostka sterująca SRS |
19 | Elektroniczny moduł kontroli skrzyni biegów (TCM) – skrzynia biegów ASM |
20 | Czujnik prędkości pojazdu – na skrzyni biegów (niektóre modele) |
Przedział pasażerski
Główna skrzynka bezpieczników znajduje się z tyłu tablicy rozdzielczej.
Na odwrocie osłony naklejony zostanie aktualny schemat z rozmieszczeniem elementów.
Opis
1 | 15A System audio, przekaźnik światła, alarm, wyświetlacz, ECU nawigacji, tachograf |
2 | 10A Oświetlenie wnętrza |
3 | 15A Przekaźnik świateł przeciwmgielnych |
4 | Sygnał 15A, Przełączniki: oświetlenie zewnętrzne, kierunkowskazy, światła przeciwmgielne |
5 | Sygnał 25A, Przełączniki: oświetlenie zewnętrzne, kierunkowskazy, światła przeciwmgielne |
6 | 30A Wycieraczki i spryskiwacze szyby |
7 | 10A ECU, ręczna skrzynia biegów, ECU, przekaźnik rozrusznika i pompa paliwa |
8 | 25A Grzałka wewnętrzna |
9 | 10A Centralny zamek, złącze diagnostyczne, tablica przyrządów, czujnik kąta skrętu |
10 | 30A Centralny zamek |
11 | 15A kierunkowskaz |
12 | 30A Przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby i lusterek zewnętrznych |
13 | Sygnał 25A, Przełączniki: oświetlenie zewnętrzne, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne |
14 | 25A Przekaźnik elektrycznej pompy wodnej systemu ogrzewania postojowego, Pomocniczy blok dystrybucji powietrza |
15 | 15A Tylne światła do jazdy – włącznik, przekaźnik ogrzewania paliwa, światło cofania, wycieraczka szyby przedniej |
16 | 10A Centralny zamek, ogrzewana tylna szyba, oświetlenie schowka na rękawiczki, tablica przyrządów, klimatyzacja, regulacja zasięgu reflektorów |
17 | 10A Czujnik prędkości pojazdu, czujnik kąta skrętu, ABS ECU, ESP ECU |
18 | 15A Panel sterowania nagrzewnicy, wycieraczki i spryskiwacze, system audio, wymiary przekaźników, światła mijania, wycieraczka tylnej szyby, wyświetlacz |
19 | Przełącznik świateł hamowania 10A, złącze diagnostyczne, sterownik poduszki powietrznej i wspomaganie parkowania, czujnik deszczu i światła, przełącznik ESP |
20 | 15A Nagrzewnica wnętrza, przekaźnik nagrzewnicy dodatkowej, Podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera – przełączniki |
21 | 30A Elektryczne szyby |
22 | 30A Wycieraczka tylnej szyby: silnik i przekaźnik |
23 | 10A Reflektory świateł drogowych |
24 | 25A Panel sterowania klimatem dla pasażerów, pomocniczy system ogrzewania – przekaźnik pompy wodnej |
25 | 5A Przekaźnik do rozładowania obwodu zasilania „+” akumulatora ze zwłoką czasową dla oświetlenia wewnętrznego |
26 | 10A Podgrzewane lusterka zewnętrzne |
27 | 15A Zapalniczka – I rząd siedzeń, Wyposażenie dodatkowe – I rząd siedzeń |
28 | 25A Wentylator nagrzewnicy i klimatyzatora, Klimatyzacja – panel sterowania |
29 | Wyświetlacz 10A, światła do jazdy dziennej – przekaźnik główny, system audio, ECU nawigacji |
30 | 15A Dodatkowe gniazdo 12 V – I rząd siedzeń |
31 | 15A Dodatkowe gniazdo 12 V – II rząd siedzeń |
32 | 15A sygnał dźwiękowy |
33 | 10A Światła przeciwmgielne |
34 | 10A Światła pozycyjne – sterburta |
35 | 10A Światła boczne – lewa strona, oświetlenie przyrządów |
36 | 10A Światło mijania – prawy reflektor |
37 | 10A Światło mijania – lewy reflektor |
38 | 10A Światło drogowe – prawy reflektor |
39 | 10A Lewy reflektor świateł drogowych |
Możliwa jest obecność dodatkowych skrzynek z przekaźnikami w tablicy rozdzielczej.
Komora silnika
Typ 1
W komorze silnika skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie pod pokrywą ochronną.
Opis
Zabezpieczenie obwodu zasilania (777) | |
1A | rezerwa |
1B | 70A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim, podgrzewacz wstępny |
1C | 60A Grzałka zanurzeniowa 1 i 4 przekaźnik |
1D | 60A Grzałka zanurzeniowa 2 i 3 przekaźnik |
1E | rezerwa |
1F | 60A Wentylator chłodzący – przekaźnik |
Jednostka zabezpieczająca obwód silnika (1834) | |
1 | 25A ECU |
2 | 15A Obwód zasilania silnika |
3 | Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji 10A |
4 | 20A Przekaźnik podgrzewacza paliwa |
Zabezpieczenie obwodu zasilania (1841) | |
2A | 60A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim, przekaźnik odbiornika 1 |
2B | rezerwa |
2C | 60A Przekaźniki 1 i 2 „+” po zasileniu zapłonu, Przekaźnik dodatkowej nagrzewnicy przedziału pasażerskiego |
2D | 60A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim, Alarm antywłamaniowy |
2E | rezerwa |
2F | 40A Wentylator elektryczny do nagrzewnicy i klimatyzatora |
Typ 2
Opis
1 | Grzałka pomocnicza: 2 lub 3 dodatkowe grzałki |
Olej napędowy: przekaźnik ogrzewania postojowego | |
2 | Olej napędowy: Przekaźnik do komputera wtrysku paliwa |
Benzyna: przerwanie wtrysku | |
3 | Przekaźnik pompy oleju napędowego |
4 | Przekaźnik pompy paliwa/podgrzewania oleju napędowego |
5 | Ogrzewanie postojowe na olej napędowy: Przekaźnik zespołu wentylatora, drugi poziom prędkości |
6 | Przekaźnik sprzęgający: Sprężarka AC |
7 | 1 przekaźnik dodatkowej grzałki (termo-tłok) |
8 | 2 lub 3 dodatkowe grzałki (termo-tłoki) |
Benzyna: przekaźnik ogrzewania postojowego | |
9 | Olej napędowy: zespół wentylatora |
Olej napędowy: Przekaźnik drugiego poziomu prędkości z AC | |
Benzyna: Pierwszy poziom prędkości z AC | |
10 | Benzyna: zespół wentylatora |
Olej napędowy: Przekaźnik pierwszego poziomu prędkości wentylatora z AC | |
Benzyna: Drugi poziom prędkości z AC | |
11 | Nieużywany |
12 | Przekaźnik podgrzewanej szyby przedniej. |
13 | Przekaźnik podgrzewanej szyby przedniej. |
14 | Nieużywany |
15 | Nieużywany |
16 | 40A AC – klimatyzacja |
17 | 50A Ogrzewanie przedniej szyby |
18 | 50A Ogrzewanie przedniej szyby |
19 | 60A WPB |
20 | 60A ABS |
21 | 60A WPB |
22 | 60A WPB |
23 | Wentylator chłodnicy 50/60/70A |
24 | 50/60A Ostrzeżenie autobezpiecznik |
25 | 70A Nagrzewanie wstępne |
Marcin pisze:
Witam
Mam problem w renault Trafic 2 z spryskiwaczami z przodu bo nie działa a z tyłu działa nie wiem co to