Pojazdy z kierownicą po lewej stronie:
Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie kierownicy za osłoną.
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Modus z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015. Renault Modus to kompaktowy samochód typu MPV, który był produkowany w latach 2004-2012. Jest to model przeznaczony głównie dla miasta, oferujący miejsce dla pięciu pasażerów i elastyczną przestrzeń […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Modus z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015.
Renault Modus to kompaktowy samochód typu MPV, który był produkowany w latach 2004-2012. Jest to model przeznaczony głównie dla miasta, oferujący miejsce dla pięciu pasażerów i elastyczną przestrzeń bagażową.
Pod względem stylistycznym, Renault Modus wyróżnia się swoim oryginalnym i zabawnym designem. Ma zaokrąglone kształty, wysoko poprowadzoną linię dachu i charakterystyczną tylną część z dużymi, pionowymi światłami. Dzięki temu samochód prezentuje się przyjemnie i nadaje mu to unikalny wygląd.
Wnętrze Renault Modus jest przestronne i funkcjonalne. Choć jest to kompaktowy samochód, to oferuje wygodne miejsce dla pięciu osób. Kabina jest starannie zaprojektowana, z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami i wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi. Modus posiada również liczne schowki i pojemniki na drobne przedmioty, co jest przydatne podczas codziennego użytkowania.
Praktyczność jest jednym z głównych atutów Renault Modus. Samochód jest wyposażony w system „Triptic”, który umożliwia składanie i przesuwanie tylnej kanapy w celu uzyskania większej przestrzeni bagażowej lub większej przestrzeni dla pasażerów. Jest to bardzo przydatna funkcja, która pozwala dostosować samochód do indywidualnych potrzeb.
Renault Modus oferuje różne opcje silnikowe, w tym zarówno benzynowe, jak i dieselowe jednostki napędowe. Silniki te charakteryzują się oszczędnym spalaniem i wystarczającą mocą do codziennej jazdy. Wersje benzynowe są zwykle bardziej popularne w przypadku Modusa, ponieważ są bardziej ekonomiczne w zakresie utrzymania.
W zakresie technologii i wyposażenia, Renault Modus może być wyposażony w różne funkcje, w zależności od wersji. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w klimatyzację, system audio, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czujniki parkowania i wiele innych. Systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, ESP, poduszki powietrzne i system kontroli trakcji, są również standardowymi elementami wyposażenia, dbającymi o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Ważnym aspektem Renault Modus jest również komfort jazdy. Samochód oferuje dobrze wyważone zawieszenie, które zapewnia stabilność na drodze. Dodatkowo, Modus ma także dobre tłumienie hałasu, co przekłada się na cichszą i bardziej relaksującą podróż.
Podsumowując, Renault Modus to kompaktowy samochód typu MPV, który łączy w sobie praktyczność, funkcjonalność i atrakcyjny design. Jest to idealne rozwiązanie dla osób szukających miejskiego samochodu, który oferuje elastyczną przestrzeń bagażową i komfortową jazdę.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Jednostka ta znajduje się w komorze silnika, za lewym reflektorem.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
100 | 25 | Komputer ABS lub elektroniczny program stabilizacji |
101 | – | Nie w użyciu |
102 | 10 | Prawe światła drogowe |
103 | 10 | Światła drogowe z lewej strony |
104 | 10 | Prawe światło pozycyjne – tylne prawe światło – sterowanie podgrzewanym siedzeniem z prawej strony – przycisk włączania/wyłączania elektronicznego programu stabilności – sterowanie tylną prawą elektryczną szybą – panel sterowania klimatyzacją – jednostka sterująca klimatyzacją – przełącznik centralnego zamka drzwi – Zmieniarka CD – włączanie/wyłączanie ogranicznika prędkości – w wersji z kierownicą po prawej stronie: – sterowanie podwójną tylną szybą kierowcy – sterowanie blokadą zabezpieczającą przed dziećmi – sterowanie podwójną elektryczną szybą przednią kierowcy – sterowanie elektrycznym lusterkiem bocznym – sterowanie elektryczną szybą pasażera |
105 | 10 | Lewe światło pozycyjne – tylne lewe światło – lewe sterowanie podgrzewanym fotelem – prawe oświetlenie tablicy rejestracyjnej – lewe oświetlenie tablicy rejestracyjnej – zapalniczka w pierwszym rzędzie – regulacja wysokości reflektorów – sterowanie elektryczną tylną lewą szybą – radio – wyświetlacz dźwigni zmiany biegów – słaba kontrola trakcji – w wersji z kierownicą po lewej stronie: – sterowanie podwójną elektryczną szybą tylną po stronie kierowcy – sterowanie blokadą zabezpieczającą przed dziećmi – sterowanie podwójną elektryczną szybą przednią po stronie kierowcy – sterowanie elektrycznym lusterkiem bocznym – sterowanie elektryczną szybą pasażera |
106 | 15 | Sterowanie schematem zmiany biegów – UPC – przekaźnik ogrzewania postojowego – wspomaganie kierownicy / wyświetlacz dźwigni zmiany biegów gniazdo diagnostyczne – zestaw głośnomówiący – radiotelefon centrala – sterowanie monitorem szkoły jazdy – jednostka centralna, Czujnik ciśnienia w oponach / jednostka centralna żarówki wyładowcze |
107 | 20 | Silnik wycieraczek szyby przedniej |
108 | 15 | Silnik regulacji prawego reflektora / prawego reflektora |
109 | 15 | Silnik regulacji lewego reflektora / lewego reflektora |
300 | 10 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji |
301 | – | Nie w użyciu |
302 | 25 | Elektromagnes rozrusznika |
303 | 20 | + Zabezpieczone zasilanie akumulatora komputera automatycznego sprzęgła |
304 | – | Nie w użyciu |
305 | 15 | Podgrzewana tylna szyba |
306 | 15 | Przekaźnik zasilania spryskiwacza reflektorów (przekaźnik A i B na pokładzie 777) |
307 | 5 | + Komputer automatycznej skrzyni biegów po podaniu zapłonu |
308 | – | Nie w użyciu |
309 | 10 | Światła cofania |
310 | 20 | Zasilanie cewek zapłonowych |
311 | 20 | + Zabezpieczone zasilanie akumulatora komputera wtrysku |
312 | 10 | + Poduszka powietrzna i napinacz po zasilaniu z zapłonu |
313 | 10 | + Komputer wtrysku po podaniu zapłonu |
314 | 20 | Światła przeciwmgielne przednie lewe i prawe |
Przekaźniki | ||
1 | – | Podgrzewana tylna szyba |
2 | – | Blokada wtrysku |
3 | – | Światła mijania |
4 | – | Reflektory przednie |
5 | – | Rozrusznik |
6 | – | Nie w użyciu |
7 | – | Wentylator chłodzący silnik o dużej prędkości |
8 | – | Niska prędkość wentylatora chłodzącego silnik |
9 | – | + Zasilanie po zapłonie |
Bezpieczniki na dodatnim zacisku akumulatora
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
Bezpiecznik główny (oznaczenie 1) | ||
– | 350 | Wejścia bezpiecznikowe F2 do F8 zasilają tablicę bezpieczników zasilacza – rozrusznik – alternator – zasilanie bezpieczników oznaczonych 2 i 3 na chronionym zespole akumulatorowym |
Bezpiecznik oznaczony 2 (złącze NIEBIESKIE) | ||
A | 70 | Wejścia bezpiecznikowe F17 i F18 zasilają zespół bezpieczników i przekaźników przedziału pasażerskiego – UPC |
B | 60 | Elektryczny układ wspomagania kierownicy |
Bezpiecznik oznaczony 3 (złącze ZIELONE) | ||
A | 70 | Wejścia bezpieczników F1, F3, F5 zasilanie i przekaźniki akcesoriów na bezpieczniku i zespole przekaźników w kabinie pasażerskiej |
B | 60 | UPC |
Tablica bezpieczników zasilania
To urządzenie znajduje się z przodu zasobnika akumulatora.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 30 | Przekaźnik zasilania jednostki centralnej wtrysku w silniku K9K lub 764 (przekaźnik R5 na opcjonalnej jednostce przekaźnikowej) |
F2 | 30 | Przekaźnik pompy elektrycznej sekwencyjnej skrzyni biegów w silniku D4F z sekwencyjną skrzynią biegów Zespół podgrzewania wstępnego w silnikach K9K |
F3 | 30 | Zespół wentylatora klimatyzacji i chłodnicy do silników K9K i D4F z sekwencyjną skrzynią biegów |
F4 | 30 | Zespół wentylatora klimatyzacji i chłodnicy w silnikach K4M/K4J/D4F z manualną skrzynią biegów, Przekaźnik pompy elektrycznej sekwencyjnej skrzyni biegów w silnikach K9K z sekwencyjną skrzynią biegów |
F5 | 50 | Zasilanie wejścia bezpiecznika F12 – bezpieczniki F1, F2, F3, F4 zasilanie wejścia bezpiecznika i skrzynki przekaźników w kabinie pasażerskiej 2 |
F6 | 80 | Dodatkowe ogrzewanie przedziału pasażerskiego |
F7 | 60 | Dodatkowe ogrzewanie przedziału pasażerskiego |
F8 | 50 | Komputer ABS |
F9 | – | Nie w użyciu |
F10 | – | Nie w użyciu |
F11 | – | Nie w użyciu |
F12 | 10 | Przekaźnik zasilania reflektorów lewych >w wersji z żarówką wyładowczą |
Przekaźniki | ||
A | 20 | Pompka spryskiwaczy reflektorów |
B | 20 | Przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów |
C | 20 | Reflektory lewe w wersji z żarówkami wyładowczymi |
Opcjonalny panel przekaźników
To urządzenie jest przymocowane z przodu zasobnika akumulatora.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
R1 | – | Nie w użyciu |
R2 | – | Nie w użyciu |
R3 | – | Nie w użyciu |
R4 | 50 | Zespół pompy elektrycznej z sekwencyjną skrzynią biegów |
R5 | 50 | Centralka wtrysku w silniku K9K 764 |
Skrzynka bezpieczników nr 1 w przedziale pasażerskim
Pojazdy z kierownicą po lewej stronie:
Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie kierownicy za osłoną.
Pojazdy z kierownicą po prawej stronie:
Skrzynka bezpieczników znajduje się w schowku za pokrywą.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 30 | UCH |
F2 | 15 | Tablica przyrządów – jednostka sterująca klimatyzacją – skrzynka bezpieczników i przekaźników |
F3 | – | Nie w użyciu |
F4 | 15 | Główny klakson elektromagnetyczny – gniazdo diagnostyczne – monitor kontrolny szkoły jazdy |
F5 | 7,5 | UCH |
F6 | 25 | Silnik elektryczny szyby kierowcy – sterowanie blokadą zabezpieczającą przed dziećmi |
F7 | 25 | Podwójne elektryczne sterowanie przednią szybą kierowcy |
F8 | 10 | Komputer ABS – elektroniczny program stabilizacji – czujnik zestawu wskaźników |
F9 | 10 | Zapalniczka w pierwszym rzędzie |
F10 | 20 | Zespół wentylatora kabiny pasażerskiej 1 |
F11 | 20 | Zespół wentylatora kabiny pasażerskiej 1 |
F12 | 15 | Sterownik klimatyzacji – Panel sterowania klimatyzacją – Radioodtwarzacz – Sterowanie w kierownicy – Centralka radiotelefonu – Pompa spryskiwacza dwukierunkowa przednia i tylna – Tablica bezpieczników zasilania – Bezpiecznik przedziału pasażerskiego i skrzynka przekaźników 2 – Podgrzewany fotel kierowcy – Podgrzewany fotel pasażera – samozasilająca się syrena alarmowa |
F13 | 10 | Bezpiecznik przedziału pasażerskiego i skrzynka przekaźników 2 – wyłącznik hamulca |
F14 | – | Nie w użyciu |
F15 | 20 | Silnik wycieraczki tylnej szyby |
F 16 | 7,5 | Elektrycznie sterowane lusterko kierowcy – elektrycznie sterowane lusterko pasażera |
F17 | 30 | UCH |
F18 | 15 | UCH – immobilizer silnika |
F19 | 5 | Czujnik deszczu i światła – czujnik wentylatora w kabinie pasażerskiej |
F20 | 10 | Wyłącznik konsumencki – tablica przyrządów – radio – jednostka centralna radiotelefon – elektryczny włącznik lusterek zewnętrznych – syrena alarmowa z własnym zasilaniem – system monitorowania ciśnienia jednostka centralna pneumatyczna |
Dioda | ||
F21 | – | Kontrola blokady bezpieczeństwa dzieci |
Przekaźnik | ||
A | 50 | + Kanał akcesoriów |
Skrzynka bezpieczników nr 2 w przedziale pasażerskim
To urządzenie jest przymocowane do poprzeczki tablicy rozdzielczej, pod poduszką powietrzną pasażera.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
Płyta bezpieczników i przekaźników (rząd 3) | ||
F1 | 20 | Zasilanie przekaźnika blokady zamka drzwi kierowcy i pasażera (przekaźnik A na tabliczce 1531, rząd 2) w wersji z kierownicą po prawej stronie |
F2 | 20 | Podgrzewany fotel kierowcy – podgrzewany fotel pasażera |
F3 | 15 | Jednostka centralna szyberdachu |
F4 | 25 | Przekaźnik zasilania podwójnego tylnego elektrycznego sterowania szybą kierowcy (przekaźnik A na płytce 1531 rząd 1) |
F5 | – | Nie w użyciu |
F6 | – | Nie w użyciu |
A | – | Nieużywany (przekaźnik) |
Płytka przekaźnikowa (rząd 2) | ||
A | 20 | Centralny zamek drzwi kierowcy i pasażera (w wersji z kierownicą po prawej stronie) |
B | 20 | Światła stopu |
C | – | Nie w użyciu |
D | – | Nie w użyciu |
Płyta przekaźnika (rząd 1) | ||
A | 50 | Elektrycznie sterowane podwójne tylne okno kierowcy |
B | 50 | Sterowanie elektryczną tylną szybą po lewej i prawej stronie kierowcy |
Panel przekaźników
Panel ten znajduje się pod deską rozdzielczą po lewej stronie zespołu wentylatora kabiny pasażerskiej.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1067 | 35 | Nagrzewnica pomocnicza 1 |
1068 | 50 | Nagrzewnica pomocnicza 2 |
1069 | 50 | Nagrzewnica dodatkowa 3 (wersja 1500 W) |