W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Megane I z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003. Renault Megane I to kompaktowy samochód, który był produkowany w latach 1995-2002. Był to model, który przyniósł wiele innowacji i zmian w segmencie samochodów klasy średniej. Pod względem stylistycznym, Renault […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Megane I z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.
Renault Megane I to kompaktowy samochód, który był produkowany w latach 1995-2002. Był to model, który przyniósł wiele innowacji i zmian w segmencie samochodów klasy średniej.
Pod względem stylistycznym, Renault Megane I wyróżniał się swoim oryginalnym designem, który został stworzony przez słynnego projektanta Patricka Le Quémenta. Samochód miał charakterystyczne, zaokrąglone kształty, wyraźnie zarysowane nadkola i smukłą linię nadwozia. Megane I był dostępny zarówno w wersji hatchback, sedan, kombi (Estate) oraz coupe (Coupe-Cabriolet).
Wnętrze Renault Megane I oferowało przestronność i funkcjonalność. Kabina była starannie zaprojektowana, z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami i wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi. Przestronne siedzenia zapewniały wygodę zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Dodatkowo, Megane I posiadał liczne schowki i pojemniki na drobne przedmioty, co jest praktyczne podczas codziennego użytkowania.
W zakresie jednostek napędowych, Renault Megane I oferował różne opcje silnikowe, obejmujące zarówno benzynowe, jak i dieselowe warianty. Silniki te charakteryzowały się oszczędnym spalaniem i dobrymi osiągami. Wersje sportowe, takie jak Megane Sport i Megane Coupe-Cabriolet, były wyposażone w bardziej dynamiczne jednostki napędowe, zapewniające większą moc i sportowe doznania podczas jazdy.
Renault Megane I oferował również różne poziomy wyposażenia, w zależności od wersji. Można było znaleźć opcje, takie jak klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, centralny zamek, system audio czy system nawigacji satelitarnej. Wersje wyższe wyposażenia mogły również posiadać skórzaną tapicerkę, tempomat, czujniki parkowania i wiele innych funkcji.
Megane I był także wyposażony w systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, poduszki powietrzne i systemy kontroli trakcji. Samochód był dobrze oceniany pod względem bezpieczeństwa i otrzymał dobre wyniki w testach zderzeniowych.
Jazda Renault Megane I była komfortowa dzięki dobrze wyważonemu zawieszeniu, które zapewniało stabilność i precyzyjne prowadzenie. Dodatkowo, samochód oferował dobre tłumienie hałasu, co przekładało się na cichszą i bardziej relaksującą podróż.
Podsumowując, Renault Megane I to kompaktowy samochód, który zdobył popularność dzięki swojemu oryginalnemu designowi, praktyczności, różnorodności opcji silnikowych i atrakcyjnym poziomom wyposażenia. Był to model, który wprowadził wiele innowacji i stał się ważnym graczem w segmencie samochodów klasy średniej.
Komora silnika
W komorze silnika jednostka znajduje się po lewej stronie, obok akumulatora.
Opis
A | Przekaźnik pompy paliwa |
B | Przekaźnik sterujący silnika |
C | Przekaźnik podgrzewacza płynu chłodzącego 1 |
D | Przekaźnik sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki klimatyzacji |
F | Przekaźnik rozrusznika – automatyczna skrzynia biegów |
g | |
h | |
i | Przekaźnik grzałki płynu chłodzącego 2 |
J | Przekaźnik silnika wentylatora chłodzącego – wysoka prędkość |
K | Przekaźnik silnika wentylatora chłodzącego – niska prędkość |
1 | (30A) Silnik wentylatora chłodzącego, grzałka filtra paliwa |
2 | (30A) Zarządzanie silnikiem |
3 | (7,5A) Klimatyzacja |
4 | (3A) Układ dwupaliwowy |
5 | (7,5A) Układ dwupaliwowy |
6 | (7,5A) System sterowania automatyczną skrzynią biegów, rozrusznik |
7 | (7.5) Poduszka powietrzna, system zarządzania silnikiem, podgrzewacz filtra paliwa |
8 | (7,5A) Układ dwupaliwowy |
9 | Dioda klimatyzatora |
10 | Dioda klimatyzatora |
11 | (70A) Grzałka płynu chłodzącego, świece żarowe |
12 | |
13 | |
14 | (40A / 50A) Silnik wentylatora chłodzącego – 2. prędkość, grzałka filtra paliwa |
15 | |
16 | (60A) Układ przeciwblokujący (ABS) |
17 | |
18 | (60A) Podgrzewana szyba przednia |
19 | (40A) Układ klimatyzacji |
20 | (60A) Wielofunkcyjny moduł sterujący 1 |
21 | (60A) Skrzynka bezpieczników / przekaźników, tablica przyrządów 2 |
22 | (60A) System antykradzieżowy, klakson, włącznik światła |
Przedział pasażerski
Znajduje się po lewej stronie drążka kierowniczego, pod osłoną ochronną.
Opis
Dolny rząd
Opis
Za skrzynką bezpieczników mogą znajdować się również następujące przekaźniki:
Opis
A | Przekaźnik pompy spryskiwacza reflektorów |
b | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej – reflektory |
C | Przekaźnik oświetlenia dziennego – lampa przednia/tylna |
D | Przekaźnik oświetlenia dziennego – przekaźnik główny |
Możliwe jest również umieszczenie poszczególnych elementów bezpieczników i przekaźników pod siedzeniem pasażera: A – złącze zasilania, F – bezpieczniki.