Mitsubishi Eclipse III (2003-2005) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mitsubishi Eclipse III z lat: 2003, 2004, 2005. Mitsubishi Eclipse III, znany również jako Mitsubishi Eclipse (3G), to trzecia generacja sportowego coupe produkowanego przez japońską firmę Mitsubishi Motors. Model ten został wprowadzony na rynek w 1999 roku i był produkowany aż do 2005 […]

08/03/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mitsubishi Eclipse III z lat: 2003, 2004, 2005.

Mitsubishi Eclipse III, znany również jako Mitsubishi Eclipse (3G), to trzecia generacja sportowego coupe produkowanego przez japońską firmę Mitsubishi Motors. Model ten został wprowadzony na rynek w 1999 roku i był produkowany aż do 2005 roku.

Trzecia generacja Mitsubishi Eclipse kontynuowała sportowy charakter swojego poprzednika, ale zyskała nowocześniejszy design i bardziej zaawansowane technologie. Samochód był oferowany jako 2-drzwiowe coupe oraz 2-drzwiowy kabriolet (Eclipse Spyder), co dodawało mu atrakcyjności i różnorodności wśród miłośników sportowych aut.

Mitsubishi Eclipse III został wyposażony w różne jednostki napędowe, w zależności od rynku i wersji wyposażenia. Model ten oferował benzynowe silniki o różnych pojemnościach i mocach, które były dostępne w kilku wariantach, aby zaspokoić różne preferencje i potrzeby klientów.

Wnętrze Mitsubishi Eclipse III było przestronne i zaprojektowane z myślą o komforcie kierowcy i pasażerów. Kabina oferowała nowoczesne rozwiązania i wykończenie, ale podobnie jak w przypadku wcześniejszej generacji, przestrzeń na tylnej kanapie w modelu coupe była ograniczona.

Mitsubishi Eclipse III zdobył uznanie za swoją sportową dynamikę, zwrotność i przyjemność z prowadzenia. Model ten cieszył się popularnością wśród miłośników sportowych samochodów i nadal miał swoje miejsce w kulturze motoryzacyjnej.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Mitsubishi Endeavor (2004-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Bezpieczniki znajdują się za boczną osłoną deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

Mitsubishi Eclipse III (2003-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20A Wzmacniacz
2
3 20A Zespół silnika szyberdachu
4
5 30A Kondensator, cewka dławika i odmgławiacz
6 30A Automatyczny sterownik sprężarki, silnika dmuchawy i rezystora
7
8
9
10 15A Licznik kombinowany, złącze łącza danych i ETACS-ECU
11 15A Kondensator, ETACS-ECU i silniczek tylnej wycieraczki
12
13 7,5A ABS-ECU, moduł sterujący składanego dachu i zespół silnika szyberdachu
14 7,5A Zdalnie sterowane lusterko
15
16 15A Gniazdo akcesoriów, zapalniczka samochodowa i wyświetlacz wielofunkcyjny
17 7,5A Moduł sterujący silnika, przekaźnik pompy paliwa i moduł sterujący układu napędowego
18 20A Przedni ECU i silnik wycieraczek przedniej szyby
19
20 7,5A Przekaźnik sprężarki klimatyzacji, przełącznik klimatyzacji, automatyczny sterownik sprężarki, przekaźnik dmuchawy, przekaźnik odmgławiacza, przedni ECU, silnik sterujący klapy wyboru powietrza zewnętrznego/wewnątrz, silnik zamykający wodę i sterownik zaworu zamykającego wodę
21 7,5A Automatyczny tempomat — ECU i przełącznik automatycznego tempomatu
22 7,5A Światło cofania, miernik kombinowany, ETACS-ECU, czujnik prędkości wału wejściowego, czujnik prędkości wału wyjściowego, moduł sterujący układu napędowego i SRS-ECU
23 7,5A Przełącznik kolumnowy, miernik kombinowany, ETACS-ECU, zespół anteny silnikowej, wielocentralny wyświetlacz, SRS-ECU i czujnik prędkości pojazdu
24 10 A Kondensator, zespół dystrybutora i cewka zapłonowa
Skrzynka bezpieczników komory silnika

Numer Ampery [A] Opis
1 60A Bezpieczniki nr 5, 6, 10 (w bloku przyłączeniowym) obwód
2 50A Sterownik wentylatora
3 60A ABS-ECU
4 40A Obwód wyłącznika zapłonu, klakson alarmu przeciwkradzieżowego i przekaźnik klaksonu alarmu przeciwkradzieżowego
5 30A Obwód bezpieczników №1, 3 (blok sterujący), moduł sterujący składanego dachu, zespół fotela sterowanego elektrycznie, główny wyłącznik podnośnika szyby i silnik podnośnika szyby
6 15A Licznik kombinowany i światło przeciwmgielne
7
8 15A Przekaźnik klaksonu i klaksonu
9 20A Czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału korbowego, zespół dystrybutora, elektrozawór EGR, moduł sterujący silnika, elektrozawór odpowietrzania emisji par, elektrozawór wentylacji emisji par, podgrzewany czujnik tlenu, silnik sterujący powietrzem biegu jałowego, immobilizer-ECU, wtryskiwacz, przekaźnik MFI, moduł sterujący układu napędowego , zawór elektromagnetyczny sterowania zmienną indukcją i czujnik objętościowego przepływu powietrza
10 10 A Zespół sprężarki klimatyzacji i automatyczny sterownik sprężarki
11 15A ABS-ECU, automatyczny tempomat-ECU, kondensator, wysoko zamontowane światło stopu, immobilizer-ECU, moduł sterujący układu napędowego i tylne światło zespolone
12
13 7,5A Generator
14 10 A ETACS-ECU
15 20A Zespół elektrozaworu sterującego A/T i moduł sterujący układu napędowego
16 10 A Reflektor (prawa strona)
17 10 A Reflektor (lewy)
18 10 A Reflektor (prawa strona)
19 10 A Reflektor (lewy)
20 7,5A Przełącznik klimatyzacji, lampka oświetlenia położenia dźwigni zmiany biegów A/T, lampka oświetlenia popielniczki, automatyczny sterownik sprężarki, licznik zespolony, włącznik świateł przeciwmgielnych, przednie światło zespolone (prawe), oświetlenie schowka na rękawiczki, włącznik świateł awaryjnych, oświetlenie panelu sterowania nagrzewnicą , wielocentralny wyświetlacz, radio, magnetofon, odtwarzacz CD, tylne światło zespolone (prawa strona), tylne boczne światło obrysowe (prawa strona) i opornik
21 7,5A Przednie światło zespolone (lewe), oświetlenie tablicy rejestracyjnej, tylne światło zespolone (lewe) i tylne boczne światło obrysowe (lewe)
22 10 A Przełącznik kolumny, miernik kombinowany, ETACS-ECU, przedni ECU, zespół anteny silnika, wielośrodkowy wyświetlacz, radio, odtwarzacz taśmowy, odtwarzacz CD, zespół silnika szyberdachu i oświetlenie lusterka kosmetycznego
23 10 A ETACS-ECU, zespół anteny silnikowej, radio, magnetofon i odtwarzacz CD
24 15A Moduł pompy paliwa
25
26 120A Generator
(łącznik topliwy jest podłączony do bieguna dodatniego akumulatora)
27 30A Moduł sterujący składanego dachu
(łącznik topliwy jest podłączony przed skrzynką przekaźników)
Zobacz także:  Mitsubishi Eclipse II (1995-1999) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.