W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa M i ML W164 z lat: 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011. Mercedes-Benz Klasa M i ML W164 to luksusowe SUV-y produkowane w latach 2005-2011. Oba modele są często mylone ze sobą, ponieważ początkowo Mercedes-Benz używał oznaczenia ML, a później zmienił […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa M i ML W164 z lat: 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.
Mercedes-Benz Klasa M i ML W164 to luksusowe SUV-y produkowane w latach 2005-2011. Oba modele są często mylone ze sobą, ponieważ początkowo Mercedes-Benz używał oznaczenia ML, a później zmienił je na M. Obie wersje charakteryzują się imponującym wyglądem, wysokim komfortem jazdy i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.
Mercedes-Benz Klasa M/ML W164 wyróżnia się muskularnym i solidnym wyglądem, typowym dla SUV-ów. Posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z logo marki oraz agresywnie stylizowane reflektory. Linie nadwozia są płynne i dynamiczne, a proporcje nadają mu pewność siebie i elegancję.
Wnętrze Klasy M/ML W164 oferuje przestronność, komfort i luksus. Kabina jest starannie zaprojektowana, z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi i solidnymi elementami. Wygodne siedzenia, duża ilość miejsca na nogi i głowę oraz liczne schowki i schowki na drobne przedmioty zapewniają wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
Mercedes-Benz Klasa M/ML W164 oferuje różne warianty silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe. Mocne silniki i zaawansowane układy napędowe gwarantują doskonałe osiągi i sprawność, niezależnie od warunków drogowych. Samochód jest również wyposażony w systemy kontroli trakcji i stabilizacji, zapewniające pewną i bezpieczną jazdę.
Ważnym elementem Klasy M/ML W164 są również systemy bezpieczeństwa i asystentów jazdy. Samochód jest wyposażony w system ABS, ESP, poduszki powietrzne oraz systemy monitorowania martwego pola, systemy ostrzegania o kolizji i adaptacyjny tempomat. Dzięki temu podróżujący mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo.
Mercedes-Benz Klasa M/ML W164 to wszechstronny SUV, który doskonale radzi sobie zarówno na drogach asfaltowych, jak i w trudniejszym terenie. Może pomieścić dużą ilość bagażu, a także posiada zdolność do holowania. Dzięki wysokiemu poziomowi luksusu, komfortu i solidnej konstrukcji, jest to popularny wybór dla osób poszukujących luksusowego i funkcjonalnego samochodu rodzinnego.
Dotyczy modeli:
ML 280 CDI, ML 300, ML 320, ML 350, ML 420, ML 450, ML 500, ML 550, ML 620, ML 63 AMG oraz GL X164 GL 320, GL 350, GL 420, GL 450 i GL 500 4MATIC.
Przykład
Lokalizacja
Opis
1 | Elektroniczna jednostka sterująca ABS |
2 | Sterownik klimatyzacji/nagrzewnicy – w panelu obsługi klimatyzacji/nagrzewnicy |
3 | Rezystor silnika dmuchawy nagrzewnicy/klimatyzatora – w pobliżu silnika dmuchawy |
4 | Czujnik nasłonecznienia (klimatyzacja) / czujnik deszczu (wycieraczka) – szyba górna środkowa |
5 | Wzmacniacz antenowy – klapa tylna |
6 | Czujnik zderzeniowy SRS, po stronie kierowcy |
7 | Czujnik zderzeniowy SRS po stronie pasażera |
8 | Czujnik uderzenia bocznego, strona kierowcy – górny słupek B |
9 | Czujnik zderzenia bocznego, strona pasażera – góra słupka B |
10 | Syrena alarmowa |
11 | Wzmacniacz wyjściowy audio – pod siedzeniem |
12 | Dodatkowa jednostka sterująca nagrzewnicą – za nadkolem |
13 | Sterownik nagrzewnicy dodatkowej – pod tylnym lewym siedzeniem |
14 | Akumulator – pod siedzeniem |
15 | Jednostka kontroli odległości (rejs – kontrola) |
16 | Magistrala danych CAN, jednostka sterująca bramy |
17 | Złącze diagnostyczne (DLC) |
18 | Sterownik blokady mechanizmu różnicowego – do pustych bagażników |
19 | Sterownik elektryczny drzwi kierowcy – w drzwiach |
20 | Elektryczna jednostka sterująca drzwi pasażera w drzwiach |
21 | Elektroniczna jednostka sterująca silnika, V8 – przednia przestrzeń na nogi |
22 | Elektroniczna jednostka sterująca silnika, V6 – górna część silnika |
23 | Elektroniczna jednostka sterująca silnika Diesel – za nadkole |
24 | Jednostka sterująca silnika wentylatora chłodzącego – w silniku wentylatora chłodzącego |
25 | Sterownik pompy paliwa, lewy – pod tylną kanapą |
26 | Sterownik pompy paliwa, prawa – pod tylną kanapą |
27 | Skrzynka bezpieczników/przekaźników, komora silnika 1 |
28 | Skrzynka bezpieczników/przekaźników, komora silnika 2 |
29 | Skrzynka bezpieczników/przekaźników, tablica przyrządów |
30 | Skrzynka bezpieczników/przekaźników, przedział bagażowy – za prawym tylnym panelem poszycia |
31 | Skrzynka bezpieczników/przekaźników, pod siedzeniem |
32 | Sterownik reflektorów, lewy (reflektory ksenonowe) |
33 | Sterownik reflektorów, prawy (reflektory ksenonowe) |
34 | Sterownik zasięgu reflektorów – pod siedzeniem |
35 | Sygnał dźwiękowy, lew. |
36 | Sygnał dźwiękowy, prawda. |
37 | Jednostka sterująca stacyjki |
38 | Jednostka sterująca klastra instrumentów |
39 | Centralka otwierania pojazdu bez kluczyka – prawa strona bagażnika |
40 | Wielofunkcyjna jednostka sterująca 1 – przestrzeń na nogi – funkcje: centralny zamek, elektryczne szyby, światła przeciwmgielne, reflektory, światła drogowe, podgrzewane siedzenia, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, spryskiwacze reflektorów, klaksony, kierunkowskazy, pozycja przednia, wycieraczka/spryskiwacz szyby przedniej |
41 | Wielofunkcyjny moduł sterujący 2-w skrzynce bezpieczników/przekaźników bagażnika-Funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek (tył), tylna szyba odszraniająca, wycieraczka/spryskiwacz tylnej szyby, reflektory (tył), kierunkowskazy (tył), zasilanie przekaźnika fotele (pasażerskie), światła hamowania, sterownik tylnej klapy, złącze elektryczne przyczepy |
42 | Wielofunkcyjna skrzynka sterownicza 3 – w przełączniku wielofunkcyjnym (konsola podsufitowa) – funkcje: system antykradzieżowy, pilot do bramy garażowej, oświetlenie wnętrza, szyberdach, czujnik deszczu (wycieraczka przedniej szyby) |
43 | Jednostka sterująca systemu nawigacji |
44 | Centralka systemu parkowania – pod siedzeniem |
45 | Sterownik składania tylnych siedzeń – pod tylnym lewym siedzeniem |
46 | Sterownik kamery cofania – pod siedzeniem |
47 | Sterownik zasilania fotela kierowcy – pod siedzeniem |
48 | Centralka elektryczna fotela pasażera – pod siedzeniem |
49 | Sterownik ogrzewania fotela – pod tylnym prawym fotelem |
50 | Centralka systemu określania obecności pasażera na siedzeniu – pod siedzeniem |
51 | Jednostka sterująca osprzętem elektrycznym kolumny kierownicy – pod kierownicą |
52 | Elektryczna jednostka sterująca szyberdachu |
53 | Elektroniczna jednostka sterująca SRS |
54 | Jednostka sterująca zawieszeniem |
55 | Sterownik elektryczny tylnych drzwi – do pustych bagażników |
56 | Centralka telefoniczna – pod tylnym lewym siedzeniem |
57 | Jednostka sterująca skrzynki transferowej |
58 | Elektroniczny sterownik skrzyni biegów – w skrzyni biegów |
59 | Elektroniczna jednostka sterująca skrzynią biegów (przekładnia DSG) – na skrzyni biegów |
60 | Centralka kontroli ciśnienia w oponach – na skrzynce bezpieczników/przekaźników w bagażniku |
61 | Jednostka systemu aktywacji głosowej – pod tylnym lewym siedzeniem |
62 | Czujnik ruchu bocznego |
Skrzynki bezpieczników i przekaźników
Opis
Przedział pasażerski
Skrzynka w panelu
Znajduje się po prawej stronie deski rozdzielczej, za osłoną ochronną.
Opis
10 | 10A Elektroniczny kontroler wentylatora wzmacniacza |
11 | 5A Zestaw wskaźników |
12 | 15A Panel sterowania KLA (luksusowa automatyczna klimatyzacja) |
Panel sterowania KLA (luksusowa automatyczna klimatyzacja) | |
13 | 5A Moduł elektroniczny kolumny kierownicy |
Panel sterowania górnego bloku | |
14 | Jednostka sterująca EZS 7,5 A |
15 | 5A kompas elektroniczny |
jednostka sterująca interfejsu multimedialnego | |
16 | Nieużywany |
17 | Nieużywany |
18 | Nieużywany |
Skrzynka obok akumulatora
Pod siedzeniem pasażera po prawej stronie obok akumulatora zamontowana jest kolejna skrzynka bezpieczników.
Opis
78 | 100A Przed 30.6.09: Dodatkowa grzałka PTC |
150A Przed 2008, od 1.7.09: Dodatkowa grzałka PTC | |
79 | Jednostka sterująca SAM 60A, tył |
80 | Jednostka sterująca SAM 60A, tył |
81 | 40A Silniki 642.820: Przekaźnik zasilania AdBlue® |
150A Od 1.7.09: Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika (z wyjątkiem silników 642.820) | |
164.195 (ML 450 Hybrid): Przekaźnik pompy próżniowej (+) | |
Przed 2008: nieużywane | |
82 | 100A Skrzynka bezpieczników i przekaźników w bagażniku |
83 | 5A Jednostka kontroli wagi pasażera (USA) |
84 | Jednostka sterująca SRS 10A |
85 | 25A Od 2009: Jednostka sterująca przetwornika DC/AC (blok żeński 115 V) |
30A Przed 2008: Moduł serwonapędu do automatycznej skrzyni biegów dla systemu „DIRECT SELECT” | |
86 | 30A Skrzynka bezpieczników na panelu przednim |
87 | 30A Jednostka sterująca skrzynki transferowej |
15A 164.195 (ML 450 Hybrid): Skrzynka przekaźników i bezpieczników 2 komora silnika | |
88 | Jednostka sterująca SAM 70A, przód |
89 | Jednostka sterująca SAM 70A, przód |
90 | Jednostka sterująca SAM 70A, przód |
91 | 40A Od 2009 r.: Jednostka recyrkulacji powietrza systemu klimatycznego |
Przed 2008: Kontroler wentylatora |
Komora silnika
Skrzynka bezpieczników i przekaźników
Ta skrzynka znajduje się po prawej stronie pod maską.
Opis
100 | Silnik wycieraczek 30A |
101 | 15A Silnik ssący i wentylator klimatyzacji ze zintegrowanym regulatorem |
Silniki 156: Końcówka kablowa elektr. zacisk obwodu 87 M3e | |
Silniki 113: Zawór przełączający regeneracji | |
Silniki 156, 272, 273: Zawór przełączający regenerację | |
Silniki 272, 273: | |
Końcówka kablowa elektr. zaciski obwodu 87M1e | |
Jednostka sterująca wentylatora ssącego | |
Silniki 629: | |
Jednostka sterująca systemu CDI | |
Końcówka kablowa elektr. zacisk 30 obwodów | |
Jednostka sterująca wentylatora ssącego | |
164.195 (hybrydowy ML 450): | |
Jednostka sterująca ME | |
Połączenie wtykowe silnik/komora silnika | |
Silniki 642 z wyjątkiem 642.820: | |
Jednostka sterująca systemu CDI | |
Czujnik O2 przed katalizatorem | |
Jednostka sterująca wentylatora ssącego | |
Silniki 642.820: czujnik O2 przed katalizatorem | |
102 | 15A Silniki 642.820 do 31.7.10: Pompa obiegowa chłodnicy oleju skrzyni biegów |
Silniki 156: Pompa obiegowa chłodnicy oleju silnikowego | |
10A 164,195 (hybrydowy ML 450): | |
Pompa obiegowa chłodnicy oleju skrzyni biegów | |
Pompa płynu chłodzącego, obwód niskotemperaturowy | |
103 | 25A Końcówka kablowa elektr. zaciski obwodu 87M1e |
Jednostka sterująca systemu CDI | |
przed 2008; silniki 113, 272, 273: jednostka sterująca ME | |
20A 164.195 (ML 450 Hybrid): Jednostka sterująca ME | |
Silniki 272, 273: jednostka sterująca ME | |
104 | 15A Silniki 156, 272, 273: Końcówka kablowa elektr. zacisk obwodu 87 M2e |
Silniki 629: Końcówka kablowa elektr. zacisk 87 obwodów | |
Silniki 642.820: końcówka kablowa elektr. zacisk obwodu 87 D2 | |
Silniki 642 z wyjątkiem 642.820: Jednostka sterująca systemu CDI | |
164.195 (hybrydowy ML 450): | |
Połączenie wtykowe wiązki przewodów przedziału pasażerskiego i silnika | |
Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika | |
Silniki 113: jednostka sterująca ME | |
105 | 15A Silniki 156, 272, 273: |
Jednostka sterująca ME | |
Końcówka kablowa elektr. zacisk obwodu 87 M1i | |
629 silników: jednostka sterująca systemu CDI | |
Silniki 642.820: | |
Jednostka sterująca systemu CDI | |
Przekaźnik pompy paliwa | |
Silniki 642 z wyjątkiem 642.820: | |
Jednostka sterująca systemu CDI | |
Przekaźnik pompy paliwa (od 2009) | |
Rozrusznik (do 2008 r.) | |
164.195 (ML 450 Hybrid): Złącze wtykowe dla wiązki przewodów przedziału pasażerskiego i silnika | |
Silniki 113: ekranowany el. zacisk 15 obwodów | |
106 | Nieużywany |
107 | 40A Silniki 156, 272 i 273: Elektryczna pompa powietrza |
164.195 (ML 450 Hybrid): Połączenie wtykowe komory silnika/silnika | |
108 | Sprężarka 40A AIRmatic |
109 | Jednostka sterująca ESP 25A |
164.195 (ML 450 Hybrid): Jednostka sterująca hamulca regeneracyjnego | |
110 | Syrena alarmowa 10A |
111 | 30A Moduł serwonapędu automatycznej skrzyni biegów dla systemu „DIRECT SELECT” |
112 | 7,5A Przedni lewy reflektor |
Przedni prawy reflektor | |
113 | 15A Lewy klakson |
Prawy klakson | |
114 | 5A Przed 2008 r.: Nieużywany |
Od 2009 r.: jednostka sterująca SAM, przód | |
629 silników: jednostka sterująca systemu CDI | |
115 | Jednostka sterująca ESP 5A |
164.195 (ML 450 Hybrid): Jednostka sterująca hamulca regeneracyjnego | |
116 | 7,5A Elektryczny moduł sterujący VGS |
164.195 (ML 450 Hybrid): Jednostka sterująca dla w pełni zintegrowanego systemu sterowania skrzynią biegów, hybryda | |
117 | Jednostka sterująca Distronic 7,5 A |
118 | 5A Silniki 156, 272, 273: jednostka sterująca ME |
Silniki 629, 642: Jednostka sterująca układu CDI | |
119 | Silniki 5A 642.820: jednostka sterująca systemu CDI |
120 | 10A Silniki 156, 272, 273: |
Jednostka sterująca ME | |
Zacisk 87 przekaźnik obwodu, silnik | |
Silniki 113: jednostka sterująca ME | |
629 silników: jednostka sterująca systemu CDI | |
Silniki 629, 642: zacisk 87 przekaźnik obwodu elektrycznego, silnik | |
121 | Grzałka 20A STH |
164.195 (ML 450 Hybrid): Skrzynka przekaźników i bezpieczników 2 komora silnika | |
122 | 25A Silniki 156, 272, 273, 629, 642: Rozrusznik |
Silniki 113, 272, 273: jednostka sterująca ME | |
123 | Silniki 20A 642: Czujnik kondensacji filtra paliwa z elementem grzejnym |
Silniki 629, 642 od 1.9.08: Czujnik kondensacji filtra paliwa z elementem grzejnym | |
124 | 7,5A Model 164.120/122/822/825 od 1.6.09; 164.121/124/125/824: Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy |
164.195 (hybrydowy ML 450): | |
Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy | |
Elektryczna jednostka sterująca sprężarki klimatyzatora | |
125 | 7,5 A 164,195 (ML 450 Hybrid): Jednostka sterująca elektroniki mocy |
Przekaźniki | |
A | Przekaźnik trybu wycieraczek 1/2 |
B | Przekaźnik włączania/wyłączania wycieraczek |
C | Silniki 642: Dodatkowa pompa obiegowa do chłodzenia oleju skrzyni biegów |
Silniki 156: Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego | |
D | Zacisk 87 przekaźnik obwodu, silnik |
E | Przekaźnik pompy powietrza |
F | Przekaźnik klaksonowy |
G | Przekaźnik sprężarki zawieszenia pneumatycznego |
H | Zacisk przekaźnika 15 |
I | Przekaźnik rozrusznika |
Skrzynka bezpieczników zasilania
Znajduje się za skrzynką bezpieczników i przekaźników, za ladą.
Opis
Bagażnik
Skrzynka bezpieczników i przekaźników
W bagażniku po prawej stronie za tapicerką wnętrza znajduje się skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Opis
20 | 5A Przed 2008 r.: Moduł anteny dachowej |
Od 2009: Filtr szumów anteny radiowej | |
Od 2009: Jednostka sterująca grupy mikrofonów (Japonia) | |
21 | Jednostka sterująca 5A HBF |
22 | Jednostka sterująca 5A PTS (wspomaganie parkowania) |
Jednostka odbiorcza do radiowego zdalnego sterowania nagrzewnicą postojową STH | |
23 | Odtwarzacz DVD 10A |
Tylna jednostka sterująca dźwiękiem | |
Obwody telefonów komórkowych ze złączem elektrycznym (Japonia) | |
Kompensator sieci GSM 1800 | |
Moduł Bluetooth | |
Jednostka sterująca UHI (uniwersalny interfejs telefonu komórkowego) | |
24 | 40A Recesywny napinacz pasa bezpieczeństwa przedni prawy |
25 | 15A Jednostka sterująca i wyświetlająca COMAND |
26 | 25A Jednostka sterująca przednich prawych drzwi |
27 | 30A Sterownik regulacji fotela z funkcją pamięci, pasażer z przodu |
28 | 30A Sterownik regulacji fotela kierowcy z |
pamięć | |
29 | 40A Przedni lewy recesywny napinacz pasa bezpieczeństwa |
30 | 40A Od 2009: Jednostka sterująca tylnej kanapy |
Silniki 156: | |
Lewa jednostka sterująca pompy paliwa | |
Prawa jednostka sterująca pompy paliwa | |
164.195 (ML 450 Hybrid): Zakończenie kabla elektrycznego zacisku 30, jednostka sterująca pompy paliwa | |
31 | 10A Jednostka sterująca ogrzewaniem, wentylacją fotela i podgrzewaną kierownicą |
32 | Jednostka sterująca 15A AIRMATIC |
33 | 25A jednostka sterująca systemu Keyless-Go |
34 | 25A Jednostka sterująca przednich lewych drzwi |
35 | Wzmacniacz głośnikowy 30A |
Od 2009: Wzmacniacz subwoofera | |
36 | 10A Jednostka sterująca systemu połączeń alarmowych |
37 | 5A Moduł zasilania kamery cofania (Japonia) |
Jednostka sterująca kamery cofania (Japonia) | |
38 | Tuner telewizji cyfrowej 10A |
Przed 2008 r.: Jednostka sterująca interfejsu audio (Japonia) | |
Od 2009: Połączony tuner TV (analogowy/cyfrowy) (Japonia) | |
164.195 (ML 450 Hybrid): Moduł akumulatora HV | |
39 | Jednostka sterująca RDK 7,5 A (system monitorowania ciśnienia w oponach) |
Przed 2008: jednostka sterująca SDAR (USA) | |
Od 2009 r.: Jednostka sterująca tunerem wysokiej rozdzielczości | |
Od 2009: Jednostka sterująca nadawaniem dźwięku cyfrowego | |
Od 2009: Odłączane połączenie zewnętrznej części systemu nawigacyjnego (Korea Południowa) | |
40 | 40A przed 2008 r: Moduł sterujący zamykaniem tylnej klapy |
30A Od 2009 r.: Jednostka sterująca zamykaniem tylnej klapy | |
41 | Panel sterowania sufitowego 25A |
42 | 25A przed 2008: silnik SHD |
Od 2009: Panel sterowania montowany na suficie | |
43 | 20A Od 2009 r.; silniki 272, 273: Jednostka sterująca pompy paliwa |
Przed 31.05.2006: Silnik wycieraczek tylnej klapy | |
Od 06.01.2006: Nieużywany | |
44 | 20A Przed 31.05.2006: gniazdo drugiego rzędu siedzeń, lewe |
Do 31.05.2006: Gniazdo zasilania 2. rząd po prawej | |
Od 06.01.2006: Nieużywany | |
Od 2009 r.: Przednie gniazdo wewnętrzne (USA) | |
Od 2009: gniazdo 115 V | |
45 | Gniazdo 20A w bagażniku |
Przed 2008: przód gniazda sedan | |
Od 2009 r.: Gniazdko w drugim rzędzie po prawej | |
46 | 15A Zapalniczka do papierosów, przód |
47 | 10A 164.195 (ML 450 Hybrid): Wysokonapięciowa pompa płynu chłodzącego do akumulatora |
Od 2009: Oświetlenie drzwi | |
48 | 5A Od 2009: Tylna jednostka sterująca blokady mechanizmu różnicowego |
Od 2009; silniki 642.820: Przekaźnik zasilania AdBlue | |
Od 1.7.09; dla 164.195, 164,1 z silnikiem 272 i 164,8 z silnikiem 642 lub 273: pirotechniczny element rozłączający | |
49 | 30A Podgrzewana tylna szyba |
50 | 10A Przed 31.05.2006: Silnik wycieraczki tylnej klapy |
15A Od 06.01.2006: Silnik wycieraczki tylnej klapy | |
51 | 5A Zawór odcinający pochłaniacz węgla |
52 | 5A Przed 31.05.09: Przedni lewy odwracalny napinacz pasa bezpieczeństwa |
Przed 31.05.09: Przedni prawy odwracalny napinacz pasa bezpieczeństwa | |
Od 2009 r.: Tylna jednostka sterująca blokady mechanizmu różnicowego | |
53 | Jednostka sterująca 5A AIRMATIC |
Silniki 156: | |
Lewa jednostka sterująca pompy paliwa | |
Prawa jednostka sterująca pompy paliwa | |
Silniki 272, 273: Jednostka sterująca pompy paliwa | |
Od 2009 r.: Jednostka sterująca skrzynią rozdzielczą | |
54 | 5A Jednostka sterująca zasięgiem reflektorów (od 06.01.2006) |
Jednostka sterująca SAM, przód | |
55 | 7.5A Zestaw wskaźników |
Przełącznik obrotowy oświetlenia zewnętrznego | |
56 | 5A Przed 31.05.2006: Złącze diagnostyczne |
Silniki 642.820: Jednostka sterująca AdBlue® | |
164.195 (ML 450 Hybrid): Jednostka sterująca pompy paliwa | |
57 | 20A Przed 2008: Pompa paliwa z czujnikiem poziomu paliwa |
Pompa paliwa (z wyjątkiem silnika 156) | |
58 | Gniazdo diagnostyczne 7,5 A |
Centralna jednostka sterująca interfejsu | |
59 | 7,5A Od 2009 r.: Cewka elektromagnetyczna zagłówka NECK-PRO z tyłu fotela kierowcy |
Od 2009 roku: cewka elektromagnetyczna zagłówka NECK-PRO na prawym oparciach foteli przednich | |
60 | 5A Oświetlenie schowka z mikroprzełącznikiem |
Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika | |
Tylna jednostka sterująca SAM | |
Złącze elektryczne łańcuch telefonu komórkowego | |
Rozłączalne połączenie zasilacza VICS+ETC (Japonia) | |
Pompka powietrza do siedzenia wielokonturowego (od 2009) | |
Odłączane połączenie zewnętrznej części systemu nawigacyjnego (Korea Południowa) | |
Wtyczka elektryczna do monitorowania martwego pola wnętrza/tylny zderzak (od 1.8.10) | |
Jednostka sterująca systemu połączeń alarmowych (USA) | |
61 | 10A Przed 2008 r.: |
Jednostka sterująca systemu bezpieczeństwa pasywnego | |
Listwa stykowa fotela, przednia prawa | |
7,5A Od 2009 roku: | |
Jednostka sterująca systemu bezpieczeństwa pasywnego | |
Listwa stykowa fotela, przednia prawa | |
62 | Przełącznik regulacji fotela pasażera 30A |
63 | 30A Jednostka sterująca regulacją odcinka lędźwiowego kierowcy |
Jednostka sterująca regulatora podparcia lędźwiowego przedniego pasażera | |
Przełącznik regulacji fotela kierowcy | |
64 | Nieużywany |
65 | Nieużywany |
66 | 30A Od 2009: Pompa powietrza do siedzenia wielokonturowego |
67 | 25A Tylny silnik wentylatora klimatyzacji |
68 | 25A Przed rokiem 2008: grzałka siedziska w drugim rzędzie po lewej stronie |
Przed rokiem 2008: element grzewczy poduszki siedzenia w drugim rzędzie | |
Od 2009: Jednostka sterująca ogrzewaniem, wentylacją foteli i podgrzewaną kierownicą | |
69 | 30A Od 2009: Tylna jednostka sterująca blokady mechanizmu różnicowego |
70 | Złącze dyszla 20A AHV, 13-stykowe (od 2009) |
Złącze dyszla AHV, 7-stykowe | |
Złącze dyszla 15A AHV, 13-stykowe (do 2008 r.) | |
71 | Złącze wtykowe 30A Elektric-Brake-Control |
72 | Złącze dyszla 15A AHV, 13-stykowe |
Przekaźnik | |
K | Do 31.05.2006: Terminal 15R Gniazdo przekaźnika, opóźnienie wyłączenia |
Od 06.01.2006: Regulacja fotela w Terminalu 15R | |
Od 2009: Gniazdo zacisku przekaźnika obwodu 15R (opóźnienie wyłączenia) (F4kK) (zasilanie elektrycznej regulacji siedzenia) | |
L | Zacisk przekaźnika 30X |
M | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
N | Przekaźnik el. zacisk 15 obwodów |
O | Przekaźnik pompy paliwa |
P | Przekaźnik tylnej wycieraczki |
R | Zacisk przekaźnika 15R |
S | Rezerwa 1 (przekaźnik przełączny) (zasilanie z przodu gniazda) |
T | Od 06.01.2006: Terminal 30 gniazdo 2. rząd siedzeń i bagażnik |
Od 2009: Reserve 2 (przekaźnik NC) (zasilanie gniazd w środku i z tyłu) | |
U | Od 06.01.2006: Przekaźnik el. zacisk 30 obwodów (przyczepa) |
V | Od 06.01.2006: Rezerwowy przekaźnik 2 |
Skrzynka bezpieczników AdBlue
W pobliżu systemu AdBlue znajduje się kolejna skrzynka bezpieczników odpowiedzialna za jego działanie.
Opis