W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Jeepa Wrangler JL z lat: 2022. Jeep Wrangler JL to czwarta generacja kultowego samochodu terenowego, wprowadzona na rynek w 2018 roku. Jest bezpośrednim następcą modelu Wrangler JK i przynosi szereg ulepszeń i nowości, które podtrzymują jego legendarną pozycję w świecie off-roadu. Zewnętrznie, Jeep […]
Jeep Wrangler JL to czwarta generacja kultowego samochodu terenowego, wprowadzona na rynek w 2018 roku. Jest bezpośrednim następcą modelu Wrangler JK i przynosi szereg ulepszeń i nowości, które podtrzymują jego legendarną pozycję w świecie off-roadu.
Zewnętrznie, Jeep Wrangler JL wzbogacił się o nowoczesne linie, zachowując jednocześnie charakterystyczne cechy poprzedników. Wyraziste reflektory LED, siedmiokratkowa atrapa chłodnicy oraz widoczne nadkola nadają mu charakterystyczny wygląd, który odróżnia go od innych pojazdów na drodze. Dostępny jest w wersji dwudrzwiowej (Wrangler) oraz czterodrzwiowej (Wrangler Unlimited), zwiększając przestrzeń pasażerską i ładunkową dla użytkowników.
Wnętrze Jeepa Wrangler JL otrzymało nowoczesne i komfortowe wykończenie, zastosowanie wytrzymałych materiałów oraz nowoczesnych technologii. Przestronne kabiny oferują wygodne fotele, intuicyjnie rozmieszczone elementy kontrolne i opcjonalne systemy multimedialne i nawigacyjne, które poprawiają komfort jazdy i dostępność funkcji.
Pod względem terenowych możliwości, Jeep Wrangler JL nie zawodzi. Wyposażony w napęd na cztery koła, wysoką prześwitowość, blokady mechanizmu różnicowego i systemy kontroli trakcji, jest gotowy do pokonywania trudnych przeszkód terenowych. Dostępne są różne wersje napędu, w tym wersja Rubicon, która oferuje najbardziej zaawansowane funkcje terenowe, takie jak wyższy prześwit, specjalne osie, blokady mechanizmu różnicowego i ochronę podwozia.
Jeep Wrangler JL oferuje różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki. Jeden z najpopularniejszych silników to 3.6-litrowy V6 Pentastar, który zapewnia odpowiednią moc i elastyczność. Wersje Rubicon wyposażone są również w mocniejszy silnik 2.0-litrowy czterocylindrowy z turbodoładowaniem eTorque. Oba silniki są dobrze dostosowane do jazdy terenowej i codziennej eksploatacji.
Jeep Wrangler JL przynosi również ulepszenia pod względem aerodynamiki, efektywności paliwowej i bezpieczeństwa. Nowe konstrukcje ramy i nadwozia, zastosowanie lekkich materiałów i zwiększonej sztywności torsyjnej przyczyniają się do lepszych osiągów i komfortu jazdy. Systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy, takie jak system monitorowania martwego pola, system ostrzegania przed kolizją z automatycznym hamowaniem i adaptacyjny tempomat, dodatkowo podnoszą poziom bezpieczeństwa i ochrony.
Podsumowując, Jeep Wrangler JL to udane połączenie tradycji i nowoczesności. Zawiera w sobie charakterystyczne cechy, które uczyniły Wranglera jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów terenowych na świecie, jednocześnie wprowadzając nowoczesne technologie, komfortowe wnętrze i ulepszenia terenowe, które sprostają oczekiwaniom nowoczesnych kierowców. To nadal ikona terenowa, gotowa do podjęcia wyzwań zarówno na drogach jak i poza nimi.
Centrum dystrybucji energii (PDC)
Power Distribution Center znajduje się w komorze silnika w pobliżu akumulatora. To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe, mini bezpieczniki i przekaźniki. Górna pokrywa PDC jest oznaczona etykietą z lokalizacją, funkcją i rozmiarem każdego nadającego się do serwisowania bezpiecznika/przekaźnika.
Podczas instalowania pokrywy centrum dystrybucji zasilania ważne jest, aby upewnić się, że pokrywa jest prawidłowo umieszczona i całkowicie zatrzaśnięta. Niezastosowanie się do tego może spowodować, że woda dostanie się do centrum dystrybucji energii i może spowodować awarię systemu elektrycznego.
Wgłębienie | Bezpiecznik kasetowy | Mikrobezpiecznik | Opis |
* Jeśli jest na wyposażeniu | |||
F01 | – | – | Zapasowy |
F02 | 40 A zielony | – | Rozrusznik |
F03 | – | 5 A Tan | Inteligentny czujnik akumulatora (IBS) |
F04 | – | 20 A żółty | Pompa paliwa MTR/FPCM |
25 A Wyczyść | Paliwo Pmp (6.4) * | ||
F05 | – | 5 A Tan | Bramka bezpieczeństwa |
F06 | – | – | Zapasowy |
F07 | – | 15 A niebieski | Niskotemperaturowa pompa chłodzenia chłodnicy (LTR)* |
F08 | – | 15 A niebieski | Moduł sterowania trans TCM-8HP CYGNUS |
F09 | – | – | Zapasowy |
F10 | – | 15 A niebieski | Kluczowy węzeł zapłonu (KIN);Koncentrator częstotliwości radiowych (koncentrator RF);
Elektryczna blokada kolumny kierownicy (ESCL). |
F11 | – | 10 A czerwony | Port UCI (USB i AUX) |
F12 | – | 25 A Wyczyść | Wzmacniacz HIFI |
F13 | – | – | Zapasowy |
F14 | – | – | Zapasowy |
F15 | – | 15 A niebieski | klaster tablicy rozdzielczej (IPC);
Zestaw przełączników elektrycznych o dużej wytrzymałości (SWITCH BANK-HD ELEC) |
F 16 | – | – | Zapasowy |
F17 | – | – | Zapasowy |
F18 | – | 10 A czerwony | Sprzęgło klimatyzacji (AC CLUTCH) |
F19 | – | – | Zapasowy |
F20 | 30 Amp Różowy | – | Centralny sterownik nadwozia (CBC) 1-ŚWIATŁA WEWNĘTRZNE |
F21 | – | 20 A żółty | TYLNA WYCIERACZKA |
F22 | – | 10 A czerwony | moduł sterujący silnika (ECM);
moduł sterowania zespołem napędowym (PCM); Jednostka generatora silnika (MGU) OBUDŹ SIĘ; Power Pack Unit (PPU) OBUDŹ SIĘ. |
F23 | – | 10 A czerwony | moduł sterowania zespołem napędowym (PCM);Moduł sterujący silnika (ECM). |
F24 | – | – | Zapasowy |
F25 | – | 10 A czerwony | Przesunięcie modułu za pomocą przewodu (MOD_SBW) |
F26 | 40 A zielony | – | Centralny sterownik nadwozia (CBC) 2 ŚWIATŁA ZEWNĘTRZNE #1 |
F27 | 30 Amp Różowy | – | Wycieraczki przednie |
F28 | 40 A zielony | – | Centralny sterownik nadwozia (CBC) 3-POWER LOCKS |
F29 | 40 A zielony | – | Centralny sterownik nadwozia (CBC) 4 ŚWIATŁA ZEWNĘTRZNE #2 |
F30 | – | – | Zapasowy |
F31 | – | 10 A czerwony | PORT DIAGNOSTYCZNY |
F32 | – | 10 A czerwony | Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja Mod (HVAC CTRL MOD);
Blokada kolumny kierownicy (SCL); Moduł Klasyfikacji Pasażerów (OCM); Moduł wykrywania obecności kierowcy (DPDM). |
F33 | – | 10 A czerwony | System ParkTronics (PTS);Moduł kamery na podczerwień (IRCM);
Lampki wyłączania poduszek powietrznych (AIRBAG DISABLE LMPS). |
F34 | – | 10 A czerwony | elektroniczna kontrola stabilności (ESC);elektryczne hydrauliczne wspomaganie kierownicy (EHPS);
Moduł sterowania Smart Bar (SBCM) OBUDŹ. |
F35 | 30 Amp Różowy | – | Pompa HAMULCOWA* |
F36 | 30 Amp Różowy | – | PRZYCZEPA HOLOWNICZA ELEC BRK MOD* |
F37 | 30 Amp Różowy | – | PRZYCZEPA HOLOWNICZA CONN 7W* |
F38 | 20 A niebieski | – | Moduł sterujący silnika (ECM) |
F39 | – | 15 A niebieski | Pompa płynu chłodzącego MGU (3.6)* |
F40 | – | 15 A niebieski | moduł sterowania układem napędowym (DTCM);Blokada osi (AXLE LOC) FT_RR. |
F41 | – | 15 A niebieski | klaster instrumentów (IC);
Security GateWay (SGW) OBUDŹ SIĘ. |
F42 | – | 10 A czerwony | Zasilanie przekaźnika sterującego zasilaniem (elektryczne zatrzymanie/uruchomienie)* |
F43 | – | 20 A żółty | WYJŚCIE PWR (ŁADUNEK) BATT |
F44 | – | 10 A czerwony | Kamera na podczerwień (IRCAM) GRZEJNIKI |
F45 | – | 20 A żółty | WYLOT PWR (ŁADUNEK) IGN |
F46 | – | 10 A czerwony | AUTO HDLP LVL MOD/LVL MTR/HDLP SW |
F47 | – | – | Zapasowy |
F48 | – | – | Zapasowy |
F49 | – | 10 A czerwony | Kontroler unieruchamiania pasażerów (ORC) |
F50 | – | 10 A czerwony | AKC HD* |
F51 | – | 10 A czerwony | Telewizja cyfrowa (DSRC);
USB; wewnętrzne lusterko wsteczne (ISRVM); Moduł Kompasu (CSGM). |
F52 | – | 20 A żółty | Cygaro LTR |
F53 | – | – | Zapasowy |
F54 | – | – | Zapasowy |
F55 | – | 10 A czerwony | Centralny Moduł Przetwarzania Wizji (CVPM) |
F56 | – | 10 A czerwony | SAMOCHODOWY CZUJNIK TEMPERATURY/PTC ZASILANIE CEWKĄ HTR |
F57 | – | 20 A żółty | Podgrzewany fotel kierowcy |
F58 | – | 20 A żółty | Podgrzewane siedzenie |
F59 | – | – | Zapasowy |
F60 | – | 15 A niebieski | Moduł komfortowej kierownicy (CSWM) (HTD STR WHEEL) |
F61 | – | 10 A czerwony | Lewy czujnik martwego pola (LBSS);Prawy czujnik martwego pola (RBSS). |
F62 | – | – | Zapasowy |
10 A czerwony | Sole wydechowe * | ||
F63 | – | 10 A czerwony | Kontroler unieruchamiania pasażerów (ORC) |
F64 | – | – | Zapasowy |
F65 | – | – | Zapasowy |
F66 | 40 A zielony | – | DMUCHAWA HVAC MTR Przód |
F67 | – | – | Zapasowy |
F68 | – | – | Zapasowy |
F69 | – | 5 A Tan | Zespół prądotwórczy MGU Generator rozrusznika pasowego (BSG)* |
F70 | – | 25 A Wyczyść | INJ/IGN CEWKA (GAZ)/GLO WTYCZKA MOD (DSL) |
F71 | – | – | Zapasowy |
F72 | – | 10 A czerwony | Pakiet HD ELEC ACC* |
F73 | 20 A niebieski | – | PWR TOP LT |
F74 | 20 A niebieski | – | PWR TOP RT |
F75 | – | 10 A czerwony | Moduł zasilacza — moduł sterowania pakietem akumulatorów i pomocniczy moduł zasilania (PPU-BPCM i APM) Generator rozrusznika taśmy (BSG)* |
F76 | – | 20 A żółty | ECM (gaz)/PCM (DSL) |
F77 | – | 10 A czerwony | PODGRZEWANE LUSTRA |
F78 | – | 10 A czerwony | MOD/SYRENA/CZUJNIKI WŁAMANIA |
F79 | – | 20 A żółty | Inteligentny pasek CTRL MOD |
F80 | – | 15 A niebieski | Moduł sterujący układu napędowego (PCM) / SOL 1,2 BLOCK SHIFT |
10 A czerwony | Zawór blokujący parę (BSG) | ||
F81 | 30 Amp Różowy | – | Odszranianie z tyłu (podświetlenie elektryczne * |
F82 | 30 Amp Różowy | – | PALIWO HTR* |
F83 | 60 A żółty | – | ŚWIECA ŻAROWA* |
F84 | 30 Amp Różowy | – | JEDNOSTKA REGULATORA HTR mocznika* |
F85 | – | 10 A czerwony | CZUJNIK PM* |
F86 | 30 Amp Różowy | – | PMP HAMULCOWY 2* |
F87 | – | 10 A czerwony | ZASILANIE/PŁUKANIE PMP* |
F88 | 20 A niebieski | – | CZUJNIK NOx #1/ #2* |
F89 | – | 10 A czerwony | moduł sterujący kolumny kierownicy (SCCM);tempomat (CRUISE CTL);
Telewizja cyfrowa (DTV); EVIC; Lampka wyłączania poduszki powietrznej. |
F90 | 20 A niebieski | – | PARK HOLOWNICZY PRZYCZEPY LMP* |
F91 | – | 20 A żółty | KLAKSON |
F92 | 40 A zielony | – | ACCY HD #2* |
F93 | 40 A zielony | – | AKTYWNOŚĆ HD #1* |
F94 | – | – | Zapasowy |
F95 | – | – | Zapasowy |
F96 | – | 10 A czerwony | LUSTERKO PWR SW |
F97 | – | 20 A żółty | RADIO/TBM |
F98 | – | 10 A czerwony | SW BANK-HD ELEK/OFF ROAD |
F99 | – | – | Zapasowy |
F100 | 30 Amp Różowy | – | ESC-ECU I ZAWORY |
F101 | 30 Amp Różowy | – | Moduł sterowania układem napędowym (DTCM) |
F102 | – | 15 A niebieski | PODWÓJNY PORT USB |
F103 | – | 15 A niebieski | ACCY HD #3* |
F104 | – | 15 A niebieski | POMPA CHŁODZĄCA PPU* |
F105 | – | 10 A czerwony | Zintegrowany stos centralny (ICS);Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja (HVAC). |
F106 | 50 A czerwony | – | ESC-POMPA MTR |
F107 | – | 20 A żółty | ZATRZYMANIE/SKRĘT PRZYCZEPY LT* |
F108 | – | 15 A niebieski | ACCY HD #4* |
F109 | – | 20 A żółty | ZATRZYMANIE/SKRĘCENIE PRZYCZEPY RT* |
F110 | 30 Amp Różowy | – | INWERTER MOCY |
F111 | 20 A niebieski | – | ZACZEP HOLOWNICZY PRZYCZEPY* |