W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Iveco Daily III z lat: 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011. Iveco Daily trzeciej generacji (2006-2011) był kontynuacją poprzednika, ale zmodernizowanym i ulepszonym modelem. Model ten został zaprojektowany z myślą o wykorzystywaniu go jako lekkiego samochodu dostawczego i był dostępny w różnych wariantach, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Iveco Daily III z lat: 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.
Iveco Daily trzeciej generacji (2006-2011) był kontynuacją poprzednika, ale zmodernizowanym i ulepszonym modelem. Model ten został zaprojektowany z myślą o wykorzystywaniu go jako lekkiego samochodu dostawczego i był dostępny w różnych wariantach, w tym furgonie, podwoziu z kabiną, samochodzie dostawczym z podwójną kabiną oraz minibusie. Istniały trzy wersje rozstawu osi oraz dwa rodzaje silników diesla o pojemności 2,3 lub 3 litrów, z mocą od 106 do 176 KM.
W porównaniu do poprzednika, Iveco Daily III miał nowoczesniejsze i bardziej aerodynamiczne nadwozie, co przekładało się na lepsze osiągi i wyższą kulturę jazdy. W środku kabinę kierowcy przeprojektowano i wyposażono w wiele udogodnień, takich jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz regulowany fotel kierowcy.
Iveco Daily III był również bardziej przyjazny dla środowiska dzięki wprowadzeniu nowych technologii, takich jak systemy recyrkulacji spalin, które obniżały emisję szkodliwych substancji. Wersje dostawcze były dostępne z różnymi poziomami wyposażenia, co umożliwiało dopasowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb klienta.
Lokalizacja
A. Zestaw wskaźników
B. Stacyjka
C. Zespół przełączników na kolumnie kierownicy
D. Jednostka centralna połączeń „CPL”
E. Komputer pokładowy
F. Akumulator
G. Jednostka centralna dystrybucji dodatniej (+30) „CBA”
H. Alternator
I. (Silnik) międzysystemowa jednostka centralna „CVM”.
Jednostka centralna z dodatnim połączeniem (CBA)
Numer |
Ampery [A] |
Opis |
1 | 500 | Dodatnie +30 dla rozrusznika alternatora |
2 | 150 | Dodatnie otwarcie silnika centralka „CVM” |
3 | 70 | Dodatnie +30 dla „CPL” |
4 | 70 | Dodatnie +30 dla „CPL” |
5 | 50 | Dodatnie +30 dla skrzynki OPT |
6 | – | Dodatnie +30 dla „CPL” – wstępne uzgodnienie OPT |
Jednostki centralne połączeń tablicy rozdzielczej (CPL)
Numer |
Ampery [A] |
Opis |
12 | 7,5 | Prawe światło mijania |
13 | 7,5 | Lewe światło mijania – prostownik położenia reflektora |
31 | 3 | Przekaźnik T08-T17 w CVM i BC |
32 | 15 | Obrotowo-przesuwne drzwi |
33 | 15 | Nagrzewnica powietrza / Zapalniczka |
34 | 20 | Gniazdo elektryczne |
35 | 10 | ABS8 lub ESP8. Telma |
36 | 20 | Centralny zamek |
37 | 5 | Przełączniki świateł stop i różnych obciążeń poniżej 15 |
38 | 10 | Zasilanie przekaźników wewnętrznych BC / lamp dachowych |
39 | 15 | Radio samochodowe – chronotachograf |
40 | 10 | Ogrzewana tylna szyba Rh |
41 | 10 | Ogrzewana tylna szyba lewa |
42 | 5 | Przełącznik świateł cofania |
43 | 20 | Wycieraczki |
44 | – | DO DYSPOZYCJI |
45 | – | DO DYSPOZYCJI |
46 | – | DO DYSPOZYCJI |
47 | 25 | Podnośnik szyby kierowcy |
48 | 25 | Podnośnik szyby pasażera |
49 | 15 | ECU układu klimatyzacji, radia samochodowego, podgrzewanych foteli |
50 | 5 | Poduszka powietrzna |
51 | 5 | Chronotachograf |
52 | – | DO DYSPOZYCJI |
53 | 7,5 | Zestaw wskaźników, tylne światła przeciwmgielne |
Przekaźnik | ||
T-01 | Światła mijania prawe i lewe | |
T-11 | Ogrzewana tylna szyba | |
T-12 | Zapalniczka / gniazdko / ogrzewanie lub system klimatyzacji | |
T-13 | Odcięcie zasilania z klucza |
Jednostka centralna połączeń międzysystemowych „CVM”
Numer |
Ampery [A] |
Opis |
0 | 60 | Świece żarowe |
1 | 40 | ABS8 lub ESP8 |
2 | 30 | ABS8 lub ESP8 |
3 | 30 | ECU ESV1 (automatyczna skrzynia biegów) |
4 | 30 | ECU ESV1 (automatyczna skrzynia biegów) |
5 | 30 | Przełącznik uruchamiania |
6 | 20 | Podgrzewane lusterka i przednia szyba |
7 | 20 | Boczne światła obrysowe |
8 | 30 | Wentylatory ogrzewania lub klimatyzacji |
9 | 20 | Wycieraczki szyby samochodowej |
10 | 7,5 | Klakson |
11 | 10 | EDC16 (obciążenia wtórne) |
14 | 7,5 | Światła drogowe z prawej strony |
15 | 7,5 | Światła drogowe z lewej strony |
16 | 5 | EDC16, T02, T14, Dodatkowa nagrzewnica |
17 | 15 | EDC16 (obciążenia pierwotne) |
18 | 10 | ECU ESV1 (automatyczna skrzynia biegów) |
19 | 5 | Sprzęgło Baruffaldiego |
20 | 25 | Podgrzewacz filtra paliwa |
21 | 15 | Pompa paliwowa |
22 | 25 | EDC16 (obciążenia pierwotne) |
23 | 10 | Dodatkowa grzałka |
24 | 15 | ECU ESV1 (automatyczna skrzynia biegów), PTO |
26 | 10 | Gniazdo przyczepy |
29 | 40 | Zawieszenia pneumatyczne |
30 | 15 | Lewe i prawe przednie światła przeciwmgielne |
54 | 40 | Zawieszenia pneumatyczne |
T02 | 20 | Światła drogowe z prawej i lewej strony |
T03 | 20 | Klakson |
T05 | 20 | Zasilacz Baruffaldiego |
T06 | 20 | Ogrzewanie / lusterka / przednia szyba |
T07 | 20 | Boczne światła obrysowe |
T08 | 20 | Wentylatory ogrzewania lub klimatyzacji |
T09 | 20 | EDC16 (przekaźnik główny) |
T10 | 20 | Pompa paliwowa |
T14 | 20 | Lewe i prawe przednie światła przeciwmgielne |
T17 | 20 | Wycieraczki szyby samochodowej |
T19 | 20 | Podgrzewacz filtra paliwa |
T20 | 20 | MODUŁ DIAGNOSTYCZNY |
T25 | 10/20 | Włączanie/wyłączanie wycieraczek szyby przedniej |
T26 | 10/20 | Wycieraczka szyby przedniej 1. / 2. prędkość |
(F26, F29, F54, T25, T26) w kontenerze, poza jednostką centralną |
Opcjonalna skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Numer | Opis | Ampery [A] |
F-55 (2) | Światła obrotowe | 10 |
F-25 (5) | Złącze przyczepy | 10 |
F-28 (8) | Zasilacz APU | 15 |
F-27 (11) | Światła robocze | 10 |
Przekaźniki | ||
T04 (1) | Światła obrotowe | 20 |
T16 (12) | Światła robocze | 10 |
T15 (3) | Pusty | – |
T22 (4) | Uruchomienie sprężarki klimatyzacji | 20 |
T18 (6) | Wycięcie Baruffali | 20 |
T24 (7) | Włączanie przystawki odbioru mocy | 20 |
T23 (9) | Sprężarka klimatyzacji | 20 |
T21 (10) | Sygnał WŁ. sprężarki z EDC 16 | 20 |