W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang V z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Ford Mustang piątej generacji, produkowany w latach 2005-2009, jest istotnym etapem w historii tej legendy samochodowej. Często określany jako „S-197”, ten Mustang przyniósł wiele zmian i innowacji, które odegrały istotną rolę w ożywieniu […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang V z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009.
Ford Mustang piątej generacji, produkowany w latach 2005-2009, jest istotnym etapem w historii tej legendy samochodowej. Często określany jako „S-197”, ten Mustang przyniósł wiele zmian i innowacji, które odegrały istotną rolę w ożywieniu i redefiniowaniu marki Mustang.
Pod względem stylistyki, Mustang piątej generacji odwoływał się do klasycznych designów Mustanga z lat 60. Zwracano uwagę na muskularne nadkola, charakterystyczną atrapę chłodnicy w kształcie litery „U” oraz agresywne linie i proporcje samochodu. Ta rewitalizacja klasycznego wyglądu przyniosła Mustangowi nowoczesny, ale jednocześnie pociągający wygląd.
Ważnym aspektem piątej generacji Mustanga były udoskonalenia pod względem wydajności. Mustang GT był napędzany przez silnik V8 o pojemności 4,6 litra, który oferował moc na poziomie około 300 KM, co zapewniało dynamiczne osiągi. Wersja V6 była wyposażona w silnik o pojemności 4,0 litra, zapewniający dobrą wydajność przy jednoczesnym oszczędzaniu paliwa.
Ford Mustang GT z tego okresu był również znany z wprowadzenia innowacyjnej technologii pod nazwą „Ponies a̲nd̲ P̲l̲a̲y̲b̲o̲y̲s̲” lub w skrócie „P̲.̲A̲.̲P̲.̲”. Ta technologia pozwalała kierowcom dostosować ustawienia samochodu, w tym m.in. charakterystykę silnika, czułość układu kierowniczego i reakcję na pedał gazu, dostosowując go do własnych preferencji i warunków jazdy.
Wewnątrz, Mustang piątej generacji oferował stylowe wnętrze z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów. Kierowcy mieli do dyspozycji nowoczesne wyposażenie, takie jak system audio z możliwością podłączenia iPodów, system nawigacji satelitarnej i systemy bezpieczeństwa. Wprowadzono również kilka elementów nawiązujących do klasycznych Mustangów, takich jak wyraźnie widoczne obwódki zegarów i charakterystyczne koło kierownicy.
Mustang piątej generacji zdobył ogromną popularność zarówno wśród entuzjastów, jak i szerszej publiczności. Jego wyjątkowy wygląd, znakomite osiągi, charakterystyczny dźwięk silnika V8 i historia marki Mustang przyciągały wielu miłośników samochodów sportowych. Ten model przyczynił się do ożywienia Mustanga i umocnił jego pozycję jako kultowego amerykańskiego samochodu sportowego.
Warto również wspomnieć o wersjach specjalnych, takich jak Shelby GT500, które wprowadzały jeszcze większą moc i osiągi, a także limitowane edycje, takie jak Bullitt Mustang, które nawiązywały do kultowego filmu „Bullitt” z 1968 roku.
Mustang piątej generacji stanowił przełom w historii tej ikonicznej linii samochodów, wprowadzając nowoczesne technologie, mocne silniki i stylowe wzornictwo, które nadal cieszą się uznaniem wielu entuzjastów samochodów na całym świecie.
Schemat skrzynki bezpieczników tablicy rozdzielczej
Panel bezpieczników znajduje się w dolnej części po stronie pasażera za panelem nożnym. Zdejmij pokrywę panelu poszycia i pokrywę bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
3 | 10 | Zasilanie wycieraczek/przekaźnik silnika dmuchawy |
4 | 5 | Lusterka elektryczne |
5 | — | Nieużywany |
6 | 5 | Dodatkowe kanały opóźniające |
7 | 10 | 2005: Anulowanie przesterowania |
2006, kabriolet: anulowanie nadbiegu | ||
2007-2009: Lusterko elektrochromowe | ||
5 | 2006, coupe: Anulowanie Overdrive | |
8 | 10 | Klaster, złącze łącza danych (DLC) |
9 | — | Nieużywany |
10 | 5 | Moduł wykrywania wtargnięcia (15 m), kontrola klimatu |
11 | Nieużywany | |
12 | 5 | Kontrola klimatu. Zapłon |
13 | — | Nieużywany |
14 | 5 | Przełącznik cyklu klimatyzacji |
15 | 10 | Moc włączania/wyłączania hamulca (BOO) |
16 | 5 | Grupa |
17 | 10 | Moduł kontroli bezpieczeństwa (RCM), system wykrywania pasażerów w pasażerze (PODS), wskaźnik dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera (PADI) |
18 | 10 | Układ przeciwblokujący (ABS), grzałka zaworu wentylacji skrzyni korbowej (PCV) (2005-2006), zapłon (2005-2006) |
19 | 5 | Przekaźniki modułu sterującego układu napędowego (PCM), pasywny system przeciwkradzieżowy (PATS), lampka ostrzegawcza poduszki powietrznej zestawu wskaźników (2007-2009) |
20 | 10 | Radio (Start) |
21 | 10 | Przekaźnik rozrusznika |
1 | Opóźnienie akcesoriów #1 | |
2 | Nieużywany |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika. Skrzynka rozdzielcza zawiera bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.
Nie należy sprawdzać styków bezpieczników i przekaźników w skrzynce rozdzielczej, ponieważ nastąpi uszkodzenie, powodując nieprawidłowe lub utratę funkcjonalności elektrycznej.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | — | Nieużywany |
2 | 30 | Dmuchawa klimatyzacyjna |
3 | 40 | Wentylator chłodzący |
4 | 30 | Rozrusznik |
5 | 30 | 2005: Silnik prawej przedniej szyby |
2006-2009: Silnik lewej przedniej szyby | ||
6 | 30 | Wzmacniacz tylny (radio Shaker 1000) |
7 | 30 | 2005: Silnik lewej przedniej szyby |
2006-2009: Silnik prawej przedniej szyby | ||
8 | 40 | Układ przeciwblokujący (ABS) #1 |
9 | 30 | Wzmacniacz tylny (radio Shaker 1000) |
10 | 30 | Wycieraczki |
11 | 30 | Silnik lewej tylnej szyby (tylko kabriolet) |
12 | 30 | Silnik prawej tylnej szyby (tylko kabriolet) |
13 | 40 | Rozkładany blat |
14 | 30 | 2005-2006: Siedzenie |
2007-2009: Siedzenie kierowcy | ||
15 | 30 | 2007-2009: Siedzenie pasażera |
16 | 30 | Wzmacniacz przedni (radio Shaker 500) |
39 | 15 | 2007-2009: Silnik nr 4 |
40 | 15 | Silnik #2 |
41 | 15 | Pompa paliwowa |
42 | 15 | Silnik #3 |
42 | 15 | Silnik #3 |
43 | 10 | Alternator |
44 | 10 | Opóźnione akcesorium |
45 | 10 | PCM |
46 | 25 | Klakson |
47 | 15 | Silnik #1 |
49 | 15 | Sprzęgło klimatyzacji |
50 | 15 | Światła drogowe |
51 | 10 | Rozkładany dach |
52 | 30 | Tylny odszraniacz |
54 | 10 | 2005-2006: opóźnienie PCM |
20 | 2008-2009: Lewy reflektor HID | |
55 | 20 | 2008-2009: Prawy reflektor HID |
56 | 20 | Radio, SDARS (2007-2009) |
57 | 20 | Wydanie Decklid |
58 | 15 | Światła przeciwmgielne |
59 | 30 | SJB #5 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej) |
60 | — | Nieużywany |
61 | 20 | Punkt zasilania nr 1 (tablica przyrządów) |
62 | 20 | SJB #7 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej) |
63 | 30 | SJB #6 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej) |
64 | 20 | Punkt zasilania #2 (konsola) |
65 | 30 | ABS #2 |
66 | 25 | 2007-2009: Podgrzewane siedzenia |
67 | 30 | SJB #4 (skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej) |
68 | 20 | Zapłon |
20 | PCM #2 | |
21 | Pompa paliwowa | |
22 | Rozrusznik | |
23 | 2005-2006: PCM #1 | |
24 | Sprzęgło klimatyzacji | |
25 | Wentylator chłodzący (wysoka prędkość) | |
26 | Klakson | |
27 | Światła drogowe | |
28 | Wentylator chłodzący (niska prędkość) | |
29 | Tylny odszraniacz | |
30 | Światła przeciwmgielne | |
31 | Rozkładany dach (góra) | |
32 | Dmuchawa klimatyzacyjna | |
33 | Kabriolet (dół) | |
34 | 2006-2009: Decklid | |
48 | 2005-2008: Sprzęgło klimatyzacji | |
53 | PCM |
Przekaźnik pomocniczy
W pojazdach wyposażonych w podgrzewane siedzenia, za obszarem przełączników reflektorów znajduje się skrzynka przekaźników, zawierająca dwa mikroprzekaźniki dla podgrzewanych siedzeń kierowcy i pasażera.
Przekaźnik pomocniczy z reflektorami HID
W pojazdach (2008-2009) wyposażonych w reflektory HID dodatkowa skrzynka przekaźników znajduje się pod maską po prawej stronie z przodu komory silnika. Ta skrzynka przekaźników pomocniczych zawiera lewy przedni i prawy przedni przekaźnik reflektorów HID.
Numer | Opis |
---|---|
1 | Lewy reflektor HID |
2 | Prawy reflektor HID |
3 | Nieużywany |
4 | Nieużywany |