W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus III z lat: 2012. Ford Focus III to trzecia generacja popularnego modelu Ford Focus, który był produkowany w latach 2011-2018. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który wprowadził wiele innowacji i udoskonaleń w porównaniu do poprzednich generacji. Stylistycznie, Ford Focus III charakteryzował […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus III z lat: 2012.
Ford Focus III to trzecia generacja popularnego modelu Ford Focus, który był produkowany w latach 2011-2018. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który wprowadził wiele innowacji i udoskonaleń w porównaniu do poprzednich generacji.
Stylistycznie, Ford Focus III charakteryzował się nowoczesnym i dynamicznym wyglądem. Samochód otrzymał bardziej agresywny przód z dużą atrapą chłodnicy i nowoczesnymi reflektorami. Linie karoserii były bardziej płynne i aerodynamiczne, co wpływało na osiągi i efektywność paliwową.
Wnętrze Forda Focusa III było przestronne, funkcjonalne i dobrze zaprojektowane. Deska rozdzielcza była nowoczesna i estetyczna, a materiały użyte do wykończenia były wysokiej jakości. Samochód oferował wygodne siedzenia z regulacją, a przestrzeń dla pasażerów była odpowiednia zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik był dobrze zaprojektowany i oferował odpowiednią pojemność.
Ford Focus III oferował również zaawansowane technologie. W zależności od wersji wyposażenia, samochód mógł być wyposażony w systemy wspomagające jazdę, takie jak system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola, system automatycznego parkowania, systemy awaryjnego hamowania, adaptacyjny tempomat i wiele innych. Opcjonalnie można było również dodać zaawansowany system multimedialny z ekranem dotykowym, nawigacją GPS i możliwością podłączenia smartfona.
Pod względem osiągów, Ford Focus III oferował różne opcje silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe. Były dostępne zarówno silniki o mniejszej pojemności, jak i bardziej dynamiczne jednostki, które zapewniały dobre przyspieszenie i elastyczność. Samochód mógł być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.
Ford Focus III zdobył dobre oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP i oferował wiele systemów bezpieczeństwa. Standardowo wyposażony był w poduszki powietrzne, systemy kontroli trakcji i stabilności, systemy wspomagające hamowanie i wiele innych. Dodatkowo, dostępne były opcjonalne systemy, takie jak asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, system prewencyjnego hamowania i inne.
Ford Focus III cieszył się dużą popularnością zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. Oferował atrakcyjny design, dobre osiągi, komfort jazdy, zaawansowane technologie i przestronne wnętrze, co przyczyniło się do jego sukcesu na rynku.
Przedział pasażerski
Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem (zdjąć spód schowka).
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
56 | 20A | Zasilanie pompy paliwa, TMAF |
57 | — | Nieużywany |
58 | — | Nieużywany |
59 | 5A | Pasywny nadajnik-odbiornik antykradzieżowy |
60 | 10 A | Oświetlenie wewnętrzne, zestaw przełączników drzwi kierowcy, oświetlenie schowka na rękawiczki, zespół przełączników konsoli górnej |
61 | 20A | Zapalniczka, Power point |
62 | 5A | Moduł czujnika deszczu, czujnik wilgotności, elektrochromatyczne lusterko wsteczne |
63 | — | Nieużywany |
64 | — | Nieużywany |
65 | 10 A | Zwolnienie bagażnika / klapy bagażnika |
66 | 20A | Zasilanie odblokowania DD FF, podwójna blokada |
67 | 7,5A | SYNC®, wyświetlacz wielofunkcyjny, moduł globalnego systemu pozycjonowania (GPS), kompas |
68 | — | Nieużywany |
69 | 5A | Klaster instrumentów |
70 | 20A | Centralny zamek i odblokowywanie zasilania |
71 | 10 A | Głowica sterująca ogrzewaniem (ręczna klimatyzacja), elektroniczna automatyczna regulacja temperatury Duel |
72 | 7,5A | Moduł kierownicy |
73 | 5A | Złącze łącza danych |
74 | 15A | Zasilanie reflektorów świateł mijania |
75 | 15A | Zasilanie lamp przeciwmgielnych |
76 | 10 A | Zasilanie lampy cofania |
77 | 20A | Dostawa spryskiwacza przedniej szyby |
78 | 5A | Wyłącznik zapłonu, przycisk Start |
79 | 15A | Radio, nawigacyjny odtwarzacz DVD, ekran dotykowy, włącznik świateł awaryjnych, przełącznik blokady drzwi |
80 | 20A | Dostawa szyberdachu |
81 | 5A | Odbiornik RF |
82 | 20A | Przekaźnik spryskiwacza przedniej szyby |
83 | 20A | Centralny zamek |
84 | 20A | Zasilanie odblokowania DD FF, podwójna blokada |
85 | 7,5A | Wskaźnik dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera (PADI), przełącznik ogrzewania przedniego fotela , moduł grzewczy (ręczna klimatyzacja), czujnik jakości powietrza, radio, czujnik temperatury i wilgotności w samochodzie |
86 | 10 A | Moduł poduszki powietrznej, OCS, PADI |
87 | — | Nieużywany |
88 | — | Nieużywany |
89 | — | Nieużywany |
Komora silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | — | Nieużywany |
F2 | — | Nieużywany |
F3 | — | Nieużywany |
F4 | — | Nieużywany |
F5 | — | Nieużywany |
F6 | — | Nieużywany |
F7 | 40A** | Pompa ABS/ESP |
F8 | 30A** | Zawór ESP |
F9 | 30A** | Odmrażacz tylnej szyby |
F10 | 40A** | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
F11 | — | Nieużywany |
F12 | 30A** | Bezpiecznik przekaźnika ECR |
F13 | 30A** | Przekaźnik rozrusznika |
F14 | 25A** | Tylne okno elektryczne (bez DCU) |
F15 | 25A** | DPS6 |
F 16 | — | Nieużywany |
F17 | — | Nieużywany |
F18 | 20A** | Silnik wycieraczki przedniej |
F19 | 5A* | Zasilanie ABS/ESP 15 |
F20 | 15 A* | Klakson |
F21 | 5A* | Wyłącznik światła |
F22 | 15 A* | System monitorowania akumulatora |
F23 | 5A* | Cewki przekaźników, moduł wyłącznika światła |
F24 | — | Nieużywany |
F25 | 10 A* | Elektrycznie sterowane lusterko zewnętrzne (bez DCU) |
F26 | 15 A* | Automatyczna skrzynia biegów TCM 30 paszy |
F27 | 15 A* | Sprzęgło klimatyzacji |
F28 | 5A* | Zasilanie przekaźnika paliwa TMAF |
F29 | — | Nieużywany |
F30 | — | Nieużywany |
F31 | — | Nieużywany |
F32 | 10 A* | Zawór EGR, zawory sterujące wirowe, podgrzewane czujniki tlenu |
F33 | 10 A* | Cewki zapłonowe |
F34 | 10 A* | Wtryskiwacze |
F35 | 5A* | Aktywna przesłona grilla |
F36 | 10 A* | ECM |
F37 | — | Nieużywany |
F38 | 15 A* | Kanał ECM / TCM 15 |
F39 | — | Nieużywany |
F40 | 5A* | Pasza EPAS 15 |
F41 | 20A* | Kanał BCM 15 |
F42 | 15 A* | Tylna wycieraczka |
F43 | — | Nieużywany |
F44 | — | Nieużywany |
F45 | — | Nieużywany |
F46 | 2 5A* | Elektryczne szyby z przodu (bez DCU) |
F47 | 7,5 A* | Podgrzewane lustro (bez DCU) |
F48 | 5A* | Elektryczne lusterko zewnętrzne (bez DCU) |
R1 | — | Nieużywany |
R2 | Mikroprzekaźnik | Klakson |
R3 | — | Nieużywany |
R4 | — | Nieużywany |
R5 | Mikroprzekaźnik | Tylna wycieraczka |
R6 | — | Nieużywany |
R7 | — | Nieużywany |
R8 | — | Nieużywany |
R9 | — | Nieużywany |
R10 | Mini przekaźnik | Przekaźnik rozrusznika |
R11 | Mikroprzekaźnik | Sprzęgło klimatyzacji |
R12 | Przekaźnik mocy | Wentylator chłodzący |
R13 | Mini przekaźnik | Dmuchawa nagrzewnicy |
R14 | Mini przekaźnik | Przekaźnik sterujący silnika (ECR) |
R15 | Przekaźnik mocy | Odszranianie tylnej szyby |
R16 | Przekaźnik mocy | Zapłon 15 |
* Mini bezpieczniki ** Bezpieczniki kasetowe |
Bagażnik
Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką koła po lewej stronie.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | — | Nieużywany |
F2 | 10 A | Moduł pojazdu bez kluczyka |
F3 | 5A | Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu |
F4 | 25A | Sterownik drzwi przedni lewy |
F5 | 25A | Centralka drzwi przednich prawych |
F6 | 25A | Sterownik drzwi tylny lewy |
F7 | 25A | Sterownik drzwi tylnych prawych |
F8 | — | Nieużywany |
F9 | 25A | Silnik fotela kierowcy |
F10 | — | Nieużywany |
F11 | — | Nieużywany |
F12 | — | Nieużywany |
F13 | — | Nieużywany |
F14 | — | Nieużywany |
F15 | — | Nieużywany |
F 16 | — | Nieużywany |
F17 | — | Nieużywany |
F18 | — | Nieużywany |
F19 | — | Nieużywany |
F20 | — | Nieużywany |
F21 | — | Nieużywany |
F22 | — | Nieużywany |
F23 | 25A | Wzmacniacz dźwięku |
F24 | — | Nieużywany |
F25 | — | Nieużywany |
F26 | — | Nieużywany |
F27 | — | Nieużywany |
F28 | — | Nieużywany |
F29 | 5A | Kamera wspomagania parkowania |
F30 | 5A | Moduł wspomagania parkowania |
F31 | — | Nieużywany |
F32 | — | Nieużywany |
F33 | — | Nieużywany |
F34 | 15A | Ogrzewanie fotela kierowcy |
F35 | 15A | Ogrzewanie fotela pasażera |
F36 | — | Nieużywany |
F37 | 5A | Szyberdach |
F38 | — | Nieużywany |
F39 | — | Nieużywany |
F40 | — | Nieużywany |
F41 | — | Nieużywany |
F42 | — | Nieużywany |
F43 | — | Nieużywany |
F44 | — | Nieużywany |
F45 | — | Nieużywany |
F46 | — | Nieużywany |
R1 | Przekaźnik mocy | Tylny przekaźnik 15 (2/88) |
R2 | — | Nieużywany |
R3 | — | Nieużywany |
R4 | — | Nieużywany |
R5 | — | Nieużywany |
R6 | — | Nieużywany |