Ford Mustang III (1987-1993) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993. Ford Mustang III, znany również jako Fox-body Mustang, to trzecia generacja legendarnego samochodu sportowego wprowadzona na rynek w latach 1979-1993. Był to okres istotny dla rozwoju Mustanga, ponieważ odwrócono tendencję zmniejszania […]

06/27/2023
Czas czytania: 3 minut
Ford Mustang III (1987-1993) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993.

Ford Mustang III, znany również jako Fox-body Mustang, to trzecia generacja legendarnego samochodu sportowego wprowadzona na rynek w latach 1979-1993. Był to okres istotny dla rozwoju Mustanga, ponieważ odwrócono tendencję zmniejszania rozmiarów i powrócono do większych, bardziej imponujących proporcji.

Mustang III był oparty na platformie o nazwie „Fox”, którą dzielił z innymi modelami Forda, takimi jak Fairmont i Mercury Capri. Platforma ta była bardziej modułowa i umożliwiała różne konfiguracje nadwozia, co pozwoliło na wprowadzenie różnych wariantów Mustanga III.

Pierwotnie Mustang III był dostępny w wersji coupe i cabriolet, z charakterystycznymi zaokrąglonymi kształtami i liniowym designem. Jednak wraz z upływem czasu i kolejnymi aktualizacjami, Mustanga III można było spotkać w różnych wersjach, w tym wersji hatchback, które zdobyły dużą popularność.

Ważnym momentem dla Mustanga III było wprowadzenie w 1982 roku wersji GT, która znacznie przyczyniła się do odnowienia sportowego wizerunku Mustanga. Wersja GT była wyposażona w mocniejszy silnik V8, zoptymalizowane zawieszenie i agresywniejszy wygląd zewnętrzny, co przysporzyło jej wielu entuzjastów.

Zobacz także:  Ford Edge II (2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mustang III był dostępny z różnymi silnikami, w tym czterocylindrowymi, sześciocylindrowymi i V8. Opcje silnikowe ewoluowały wraz z kolejnymi lata, a niektóre z wersji GT wyposażone były w silniki o znacznie większej mocy, które przyspieszały samochód do imponujących osiągów.

Ponadto, Mustang III był również platformą do wprowadzenia wersji specjalnych, takich jak Mustang SVO (Special Vehicle Operations), która oferowała turbodoładowany silnik i zaawansowane technologie, oraz Mustang Saleen, stworzony przez firmę tuningową Saleen, znany ze swojej wyjątkowej wydajności i stylu.

Mustang III jest często uważany za jedną z najbardziej udanych generacji Mustanga. Zyskał popularność zarówno wśród entuzjastów, jak i szerokiej publiczności, oferując połączenie sportowego charakteru, stylu i wydajności. Jest często doceniany za swoją wszechstronność, ponieważ można go dostosować do różnych preferencji i stylów jazdy.

Trzecia generacja Mustanga przyczyniła się do utrzymania sukcesu i kultowego statusu tej linii samochodów, a jej wpływ można dostrzec również w kolejnych generacjach Mustanga. Mustang III zapisał się w historii motoryzacji jako jedna z najbardziej ikonicznych i wpływowych generacji tego legendarnego samochodu sportowego.

Zobacz także:  Ford Focus III (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Schemat skrzynki bezpieczników tablicy rozdzielczej

Bezpieczniki znajdują się pod deską rozdzielczą.

Ford Mustang III (1987-1993) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 15 Światła stopu, światła awaryjne, kontrola prędkości
2 7,5 Wyłącznik obwodu: wycieraczka przedniej szyby, pompa spryskiwacza przedniej szyby, wycieraczka interwałowa, wskaźnik poziomu płynu do spryskiwaczy
3 Nieużywany
4 15 Lampy tylne, lampy postojowe, lampy obrysowe boczne, lampy podświetlające zestaw wskaźników, lampy licencyjne
5 15 Kierunkowskazy, lampy zapasowe, moduł płynów, podgrzewany przekaźnik tylnej szyby
6 20 Sprzęgło klimatyzacji, sterowanie ogrzewaniem tylnej szyby, zwolnienie pokrywy bagażnika, moduł kontroli prędkości, wyświetlacz zegara/radia, pozycjoner przepustnicy klimatyzacji, przekaźnik oświetlenia dziennego/nocnego
7 Nieużywany
8 15 Dodatkowe lampki, brzęczyk ostrzegawczy kluczyka, otwieranie drzwiczek wlewu paliwa, radio, lusterko zasilania
9 30 Silnik dmuchawy nagrzewnicy
10 20 Flash-to-Pass, przekaźnik ostrzegawczy niskiego poziomu oleju
11 15 Radio, magnetofon, dźwięk premium, korektor graficzny
12 15 System poduszek powietrznych
13 5 Lampy podświetlenia zestawu wskaźników, Radio, Klimatyzacja, Lampy na popiół, Lampa podłogowa „PRNDL”
14 20 Wyłącznik obwodu: Bezpiecznik zasilania Windows 15 A
15 15 Światła przeciwmgielne
16 20 Klakson, Zapalniczka
17 Nieużywany
18 15 Ostrzegawcze lampki kontrolne, pozycjoner elektromagnetyczny przepustnicy, moduł niskiego poziomu paliwa, brzęczyk podwójnego timera, obrotomierz, przekaźnik toru biegu jałowego silnika, moduł/wyświetlacz płynu
Zobacz także:  Ford Escape I (2001-2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.