Ford F-250, F-350, F-450, F-550 (2008-2010) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda F-250, F-350, F-450, F-550 z lat: 2008, 2009, 2010. Ford F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) to kolejna generacja popularnej serii samochodów ciężarowych od Forda. Oto kilka informacji na temat tych modeli: Design i wygląd: F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) charakteryzują […]

06/24/2023
Czas czytania: 6 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda F-250, F-350, F-450, F-550 z lat: 2008, 2009, 2010.

Ford F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) to kolejna generacja popularnej serii samochodów ciężarowych od Forda. Oto kilka informacji na temat tych modeli:

  1. Design i wygląd: F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) charakteryzują się nowoczesnym i imponującym wyglądem. Mają masywną sylwetkę, dużą atrapę chłodnicy i dynamiczne linie, które podkreślają ich siłę i solidność. Te modele zostały zaprojektowane z myślą o zarówno praktyczności, jak i atrakcyjnym wyglądzie.
  2. Moc i wydajność: W tych modelach Ford zastosował różne silniki, aby zaspokoić różnorodne potrzeby klientów. Można było wybierać spośród różnych jednostek benzynowych i wysokoprężnych, które zapewniały odpowiednią moc i moment obrotowy. Dzięki temu te samochody miały znakomite osiągi i były gotowe do pracy w różnych warunkach.
  3. Nośność i zdolności holowania: F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) były znane z imponującej nośności i zdolności do przewożenia dużych ładunków. Dzięki solidnej konstrukcji i wytrzymałej ramie, były w stanie obsłużyć ciężkie obciążenia i były często wybierane przez przedsiębiorców, rolników oraz osoby potrzebujące niezawodnego pojazdu do pracy.
  4. Komfort i wyposażenie: Pomimo swojej ciężkiej charakterystyki, F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) oferowały również pewne elementy komfortu i wyposażenie. W zależności od wersji i opcji, można było znaleźć takie funkcje jak klimatyzacja, system audio, skórzane tapicerki, elektryczne sterowanie, systemy bezpieczeństwa i wiele innych. Te elementy przyczyniały się do poprawy komfortu podróży i satysfakcji z użytkowania tych samochodów.
  5. Zastosowanie komercyjne i użytkowe: F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) znalazły szerokie zastosowanie w różnych branżach komercyjnych i użytkowych. Były idealne do przewozu ciężkich ładunków, holowania przyczep, pracy na placach budowy czy w sektorze rolniczym. Dzięki swojej niezawodności, trwałości i wydajności, te modele były często wybierane przez przedsiębiorców i profesjonalistów.

Ford F-250, F-350, F-450 i F-550 (2008-2010) są pożądanymi samochodami ciężarowymi ze względu na swoją siłę, trwałość i wydajność. Są one nie tylko niezawodnym narzędziem pracy, ale także zapewniają komfort i wygodę użytkowania.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford Galaxy I (1995-2006) - schematy bezpieczników i przekaźników

Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim

Panel bezpieczników znajduje się w przestrzeni na nogi pasażera. Aby zdjąć pokrywę panelu bezpieczników, pociągnij panel do siebie. Gdy klipsy panelu zostaną odczepione, panel może łatwo opaść.

Ford F-250, F-350, F-450, F-550 (2008-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford F-250, F-350, F-450, F-550 (2008-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 30 Nieużywany (zapasowy)
2 15 Nieużywany (zapasowy)
3 15 Rodzinny system rozrywki (FES)
4 30 Nieużywany (zapasowy)
5 10 Oświetlenie klawiatury, blokada zmiany biegów (BSI), SPBJB
6 20 Kierunkowskazy
7 10 Reflektor lewy (światła mijania)
8 10 Reflektor prawy (światła mijania)
9 15 Oświetlenie wewnętrzne, oświetlone deski do biegania
10 15 Lampa ładunkowa, lampa kałużowa, podświetlenie przełącznika
11 10 Nieużywany
12 7,5 Przełącznik zasilania lusterka, fotel kierowcy (pamięć)
13 5 Nieużywany (zapasowy)
14 10 Przekaźnik upfitter #3 zasilanie
15 10 Głowica klimatyzacyjna
16 15 Przekaźnik upfitter #4 Kanał
17 20 Wszystkie zasilanie silnika zamka
18 20 Zasilanie przekaźnika podgrzewanego siedzenia
19 25 Nieużywany (zapasowy)
20 15 Regulowane pedały, Datalink
21 15 Zasilanie przekaźnika świateł przeciwmgielnych, Lampy narożne
22 15 Zasilanie przekaźnika świateł postojowych
23 15 Zasilanie przekaźnika świateł drogowych
24 20 Zasilanie przekaźnika klaksonu
25 10 Teleskopowy włącznik lusterek elektrycznych Lampy na żądanie – pod maską i podświetlany wizjer (oszczędzanie baterii)
26 10 Grupa
27 20 Zasilanie wyłącznika zapłonu, bezpieczniki przedziału pasażerskiego 28, 42, 43, 44 i 45, cewka przekaźnika rozrusznika komory silnika nr 57 (silnik wysokoprężny), moduł sterujący odłączania akcesoriów (jeśli jest na wyposażeniu) (silnik wysokoprężny), dioda przekaźnika rozrusznika komory silnika (benzyna) silniki)
28 5 Radio
29 5 Nieużywany (zapasowy)
30 5 Nieużywany (zapasowy)
31 10 Kompas
32 10 Moduł kontroli ograniczeń (RCM), wskaźnik dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera
33 10 Sterownik hamulca przyczepy holowniczej, cewka przekaźnika ładowania akumulatora przyczepy holowniczej
34 5 Nieużywany (zapasowy)
35 10 Reverse Sensing System (RSS), moduł 4×4, elektromagnes 4×4, przełącznik kontroli trakcji, przełącznik holowania/holowania (silnik Diesla)
36 5 Pasywny nadajnik-odbiornik systemu antykradzieżowego (PATS), kontrola klastra
37 10 Podwójna automatyczna lub ręczna klimatyzacja, sterowanie PTC
38 20 Głośnik niskotonowy
39 20 Radio, radio nawigacyjne i wzmacniacz
40 20 Moduł 4×4, Moduł radia satelitarnego, SYNC, GPS
41 15 Radio, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, podświetlenie przełącznika blokady
42 10 Cewka przekaźnika podgrzewanego siedzenia, cewki przekaźnika przełącznika Upfitter, cewka przekaźnika podgrzewanego lustra
43 10 Przełącznik wyboru zbiornika paliwa, moduł 4×4
44 10 Uruchom kanał dostępu klienta (PTO)
45 5 Logika wycieraczki przedniej, cewka przekaźnika silnika dmuchawy
46 7,5 Lusterko E/C
47 30 Wyłącznik obwodu: Okna elektryczne, szyberdach, przesuwne podświetlenie elektryczne
Przekaźnik
48 Opóźnione akcesorium

Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika. Skrzynka rozdzielcza zawiera bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.

Ford F-250, F-350, F-450, F-550 (2008-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
4 Nieużywany
5 30 Sterownik hamulca przyczepy (TBC)
6 40 Moduł ABS (pompa)
7 30 Przełącznik pomocniczy Upfitter #1
8 30 Przełącznik pomocniczy Upfitter #2
9 40 Moduł ABS (cewka)
10 20 Zapalniczka
11 20 Punkt zasilania tablicy przyrządów
12 15 Zasilanie przekaźnika włączania/wyłączania hamulca (BOO)
13 5 Przełącznik hamulca, cewka przekaźnika przełącznika hamulca, moduł SJB, moduł 4×4
14 Nieużywany
15 Nieużywany
23 15 Lustro grzewcze, podgrzewane lustro punktowe
24 40 Przekaźnik silnika dmuchawy
25 Nieużywany
26 30 ESOF przekaźnik lo-hi
27 50 Olej napędowy: Moduł sterujący świec żarowych (GPCM) nr 1
28 20 Podgrzewany przekaźnik lustrzany
29 30 Fotel pasażera zasilany elektrycznie
30 10 Holenderski przekaźnik klimatyzacji
31 15 Przekaźnik lustrzany składania mocy
32 20 Przekaźnik pompy paliwa
33 20 Przekaźnik lampy rezerwowej
34 25 Przekaźnik zatrzymania/zawrócenia przyczepy
35 5 Cewki przekaźników ESOF
36 10 Benzyna: Moduł sterowania układem napędowym (PCM) utrzymuje moc, odpowietrznik kanistra
Olej napędowy: Moduł sterujący silnika (ECM) utrzymuje moc
37 10 Olej napędowy: Moduł sterujący skrzyni biegów (TCM)
38 Nieużywany
39 50 Olej napędowy: moc ECM
40 30 Przekaźnik rozrusznika
41 20 Punkt zasilania (konsola środkowa — przód)
42 30 Przekaźnik świateł postojowych przyczepy
43 20 Punkt zasilania (konsola środkowa – tył)
44 30 Przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy
45 30 Fotel kierowcy lub moduł pamięci, fotel do jazdy pneumatycznej
46 40 Przekaźnik uruchamiania/rozruchu
47 50 Olej napędowy: GPCM #2
48 30 ESOF przekaźnik lii-lo
49 30 Silnik wycieraczek
50 30 Benzyna: cewka przekaźnika PCM, przekaźnik PCM
51 Nieużywany
52 Nieużywany
63 15 Lampy cofania do holowania przyczepy
64 5 Lustrzane lampy obrysowe
65 Nieużywany
66 Nieużywany
67 Nieużywany
68 Nieużywany
69 Nieużywany
70 10 Benzyna: cewka przekaźnika sprzęgła klimatyzacji, wyłącznik pojemnika na czynnik chłodniczy, podgrzewany PCV
Olej napędowy: cewka przekaźnika sprzęgła klimatyzacji, przełącznik sprzęgła, chłodnica pompy paliwa, przełącznik ciśnienia cyklu klimatyzacji
71 5 Dioda przekaźnika pompy paliwa, PCM/E CM Moc Run/Start
72 15 Benzyna: Cewki zapłonowe
15 Olej napędowy: silnik TCM
73 2 System kamer cofania (RCS)
74 20 Benzyna: VPWR: podgrzewany czujnik tlenu w spalinach, CMS, czujnik masowego przepływu powietrza, elektroniczny zawór zarządzania oparami, CMCV, zmienne rozrządy krzywkowe, IMTV
Olej napędowy: VPWR: Obciążenia silnika
75 5 Zasilanie cewki przekaźnika rezerwowego
76 20 Benzyna: VPWR: PCM
Olej napędowy: VPWR: ECM
77 10 Logika modułu ABS
Dioda
60 Benzyna: Przekaźnik rozrusznika
   lub
Uruchamianie jednym dotknięciem (OTIS)
61 Sprzęgło klimatyzacji
62 Pompa paliwowa
Przekaźnik
1 Silnik dmuchawy/zmienne sterowanie dmuchawą (dwustrefowa klimatyzacja)
2 Elektroniczna zmiana biegów w locie (ESOF) Lo-Hi
3 Lustro podgrzewacza
16 Sprzęgło klimatyzacji
17 Wycieraczki
18 Benzyna: Moduł sterownika pompy paliwa (FPDM), wtryskiwacze paliwa
Olej napędowy: Moduł sterowania paliwem do silników wysokoprężnych (DFCM)
19 Lampy zapasowe, system wykrywania cofania (RSS), bezpiecznik 63 . komory silnika
20 Światła stop i kierunkowskazy przyczepy (w lewo)
21 Światła stop i kierunkowskazy przyczepy (w prawo)
22 Lampy stopu, centralne wysoko montowane światło stopu (CHMSL), TBC, dostęp dla klienta
53 Olej napędowy: szyna zasilająca PCM (bezpieczniki 68, 70, 72, 74, 76)
54 Elektromagnes rozrusznika
55 Lampy do holowania przyczepy
56 Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy
57 Magistrala Power Distribution Box (PDB) (bezpieczniki 67, 69, 71, 73, 75, 77)
Magistrala SJB Run/Start (bezpieczniki 29-37, 46)
58 ESOF hi-lo
59 Benzyna: Szyna zasilająca PCM (bezpieczniki 68, 70, 72, 74, 76)
Zobacz także:  Ford F-150 (1997-2004) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.