W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E-150, E-250, E-350, E-450) z lat: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020. Ford E-Series, znany również jako Econoline, to linia samochodów dostawczych i vana produkowanych przez amerykańską firmę Ford. Modele E-Series z lat 2016-2020 stanowią kolejną generację tej popularnej serii, będącą zarazem […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E-150, E-250, E-350, E-450) z lat: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020.
Ford E-Series, znany również jako Econoline, to linia samochodów dostawczych i vana produkowanych przez amerykańską firmę Ford. Modele E-Series z lat 2016-2020 stanowią kolejną generację tej popularnej serii, będącą zarazem czwartą generacją Forda E-Series.
E-Series 2016-2020 charakteryzuje się kontynuacją trwałej i praktycznej konstrukcji, znaną z poprzednich generacji. Model ten oferuje szeroką gamę konfiguracji, takich jak van, furgon, przyczepa ciągnikowa i podwozie do zabudowy, co czyni go elastycznym i dostosowującym się do różnych zastosowań.
Pod względem stylistycznym, E-Series 2016-2020 zachowuje charakterystyczne cechy poprzednich generacji, takie jak prostota linii i wyraziste proporcje. Przednia część pojazdu wyróżnia się dużą atrapą chłodnicy oraz prostokątnymi reflektorami, co nadaje mu rozpoznawalny wygląd.
W zakresie napędu, E-Series 2016-2020 oferuje różne opcje silników, które zależą od wersji i konfiguracji pojazdu. Silniki benzynowe oraz diesla zapewniają odpowiednią moc i wydajność, dostosowaną do potrzeb użytkownika.
Wnętrze E-Series skupia się na funkcjonalności i wygodzie. Przestronna kabina zapewnia wygodne siedzenia i dużo miejsca dla pasażerów oraz możliwość dostosowania jej do potrzeb użytkownika. Dodatkowo, samochód oferuje różne opcje wyposażenia, takie jak systemy multimedialne, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa i wiele innych, które podnoszą komfort jazdy i użyteczność pojazdu.
Ford E-Series z lat 2016-2020 jest popularnym wyborem wśród przedsiębiorców, firm transportowych oraz osób poszukujących niezawodnego i pojemnego pojazdu dostawczego. Jego solidna konstrukcja, duża pojemność ładunkowa oraz różnorodne możliwości konfiguracji czynią go wszechstronnym narzędziem do biznesu.
Podsumowując, Ford E-Series (2016-2020) kontynuuje tradycję solidnych i praktycznych samochodów dostawczych. Model ten oferuje różne konfiguracje, trwałe wykonanie oraz komfortowe wnętrze, spełniając potrzeby przedsiębiorców i osób prywatnych, które poszukują niezawodnego i wszechstronnego pojazdu. Ford E-Series jest synonimem niezawodności, pojemności ładunkowej i trwałości, sprawiając, że jest to jeden z najlepszych wyborów w segmencie samochodów dostawczych.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się po lewej stronie pedału hamulca i jest zamontowany na lewym dolnym panelu osłony. Zdejmij pokrywę panelu bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.
Aby wyjąć bezpiecznik, użyj narzędzia do ściągania bezpieczników znajdującego się po wewnętrznej stronie pokrywy panelu bezpieczników.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 30 | Falownik B+ |
2 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
3 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
4 | 30 | Nieużywany (zapasowy) |
5 | 10 | Panel bezpieczników w przedziale pasażerskim, blokada przełączania hamulca |
6 | 20 | Lampy kierunkowskazów, lampy ostrzegawcze, lampy stopu |
7 | 10 | Światło mijania lewego boku |
8 | 10 | Światła mijania prawe boczne |
9 | 15 | Lampy grzecznościowe |
10 | 15 | Przełącznik podświetlenia |
11 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
12 | 7,5 | Nieużywany (zapasowy) |
13 | 5 | Lustra |
14 | 10 | SYNC, moduł globalnego systemu pozycjonowania |
15 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
16 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
17 | 20 | Zamki |
18 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
19 | 25 | Nieużywany (zapasowy) |
20 | 15 | Złącze diagnostyczne (oprócz zdemontowanej obudowy) |
21 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
22 | 15 | Lampy postojowe, lampy tablicy rejestracyjnej |
23 | 15 | Światła drogowe reflektorów |
24 | 20 | Klakson (z wyjątkiem obnażonego podwozia) |
25 | 10 | Oświetlenie popytu |
26 | 10 | Klaster (oprócz pozbawionej obudowy) |
27 | 20 | Zasilanie wyłącznika zapłonu |
28 | 5 | Wyciszenie dźwięku (rozpoczęcie) |
29 | 5 | Klaster (oprócz pozbawionej obudowy) |
30 | 5 | Nieużywany (zapasowy) |
31 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
32 | 10 | Moduł ograniczeń |
33 | 10 | Sterownik hamulca przyczepy |
34 | 5 | Nieużywany (zapasowy) |
35 | 10 | Przekrój bieg/start |
36 | 5 | Pasywny moduł częstotliwości radiowej systemu antykradzieżowego |
37 | 10 | Klimatyzacja, obnażone podwozie nr 1 uruchomienie/uruchomienie |
38 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
39 | 20 | Radio |
40 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
41 | 15 | Radio, podświetlenie przełączników, automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego, falownik; |
42 | 10 | Przełącznik pomocniczy |
43 | 10 | Zdemontowane złącze panelu przyrządów podwozia #1 |
44 | 10 | Przekaźnik ładowania akumulatora holowniczego przyczepy |
45 | 5 | Wycieraczki, obnażone złącze silnika podwozia 3 |
46 | 7,5 | Wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera |
47 | 30 | Wyłącznik opóźniający akcesorium okien |
48 | Opóźniony przekaźnik pomocniczy |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika. Posiada bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
11 | 50 | 6.2L: Wentylator chłodzący |
12 | 40 | Zmodyfikowany pojazd i pozbawione podwozia uruchomienie/start |
13 | 30 | Przekaźnik elektromagnetyczny rozrusznika |
14 | 40 | Przekaźnik uruchamiania/uruchamiania |
15 | 40 | Zmodyfikowana bateria pojazdu i zdemontowana bateria podwozia |
16 | 50 | Dmuchawa klimatyzacji pomocniczej |
17 | 50 | Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy, zasilanie w parkingu holowniczym przyczepy |
18 | 30 | Elektryczny hamulec przyczepy, sterownik hamulca przyczepy |
19 | 30 | Przełącznik pomocniczy #1 |
20 | 30 | Przełącznik pomocniczy nr 2 |
21 | 20 | 6,2 l: pompa paliwa (’18-’19) |
22 | — | Nieużywany |
26 | — | Nieużywany |
27 | — | Nieużywany |
28 | 20 | Lampa zapasowa |
29 | 10 | Sprzęgło klimatyzacji |
30 | 10 | Włącznik/wyłącznik hamulca |
31 | 10 | Bateria klastra (okrojona obudowa) |
32 | 50 | Silnik dmuchawy |
33 | 40 | Pompa układu przeciwblokującego |
34 | 20 | Rozebrany klakson podwozia |
35 | 40 | Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego |
36 | 20 | Wyłącznik zapłonu (okrojone podwozie) |
41 | — | Nieużywany |
42 | 15 | Złącze diagnostyczne (okrojone podwozie) |
43 | 20 | 6,8 l: pompa paliwa (6,2 l – ’17) |
44 | 10 | Przełącznik pomocniczy nr 3 |
45 | 15 | Przełącznik pomocniczy #4 |
46 | 10 | Moduł sterujący układu napędowego utrzymuje moc pamięci, zawór sterujący odpowietrznika kanistra, cewka przekaźnika modułu sterującego układu napędowego |
47 | 40 | Cewka przekaźnika układu przeciwblokującego |
48 | 20 | Światła stopu przyczepy i kierunkowskazy |
49 | 30 | Silnik wycieraczek |
50 | — | Nieużywany |
51 | 20 | Przekrój |
52 | 10 | Zmodyfikowany pojazd i pozbawiona podwozia cewka przekaźnika uruchamiania/rozruchu |
53 | 10 | Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas uruchamiania/posuwu startowego |
54 | 10 | Cewka przekaźnika pompy paliwa |
55 | — | Nieużywany |
56 | — | Nieużywany |
57 | 20 | Lampa do holowania przyczepy |
58 | 15 | Lampa cofania do holowania przyczepy |
59 | — | Nieużywany |
60 | — | 2016-2017: Zintegrowana dioda startowa za jednym dotknięciem |
61 | — | Nieużywany |
63 | 30 | Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy |
64 | — | Nieużywany |
65 | 20 | Punkt zasilania 2 (schowek) |
66 | 20 | Punkt mocy 3 (przekrój B+) |
67 | 20 | Punkt zasilania 1 (tablica przyrządów) |
68 | 50 | Zmodyfikowany pojazd |
69 | — | Nieużywany |
70 | 30 | Zużyte podwozie |
71 | — | Nieużywany |
72 | 20 | Zapalniczka/punkt zasilania |
73 | — | Nieużywany |
74 | 30 | Fotel elektryczny |
75 | 20 | Moc pojazdu 1, moc modułu sterującego układem napędowym |
76 | 20 | Moc pojazdu 2, elementy związane z emisją modułu sterującego układu napędowego |
77 | 10 | Moc pojazdu 3, ogólne elementy modułu sterującego układem napędowym |
78 | 15 | Moc pojazdu 4, cewka przekaźnika cewki zapłonowej silnika |
79 | 10 | Moc pojazdu 5, skrzynia biegów |
80 | 10 | Uruchomienie/uruchomienie klastra (okrojone podwozie) |
81 | — | Nieużywany |
82 | — | Nieużywany |
83 | — | Dioda pompy paliwa |
84 | — | Nieużywany |
1 | Moduł sterujący układu napędowego | |
2 | Elektromagnes rozrusznika | |
3 | Wycieraczka | |
4 | Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy | |
5 | Pompa paliwowa | |
6 | Lampa do holowania przyczepy | |
7 | Przełącznik pomocniczy #4 | |
8 | Przełącznik pomocniczy nr 3 | |
9 | Zmodyfikowany pojazd i pozbawione podwozia uruchomienie/start | |
10 | 6.2L: Wentylator chłodzący | |
23 | Sprzęgło klimatyzacji | |
24 | Klakson (okrojone podwozie) | |
25 | Uruchom/start | |
37 | Lewe światło stopu i kierunkowskaz do holowania przyczepy | |
38 | Prawe światło stopu i kierunkowskaz do holowania przyczepy | |
39 | Lampa zapasowa | |
40 | Silnik dmuchawy | |
62 | Przełącznik pomocniczy nr 2 | |
85 | Przełącznik pomocniczy #1 |