Ford Mustang IV (1994-1998) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang IV z lat: 1994, 1995, 1996, 1997, 1998. Ford Mustang czwartej generacji, znany również jako Mustang Mk4, jest modelem samochodu sportowego wprowadzonym na rynek w latach 1994-2004. Jest to znaczący okres w historii Mustanga, który przyniósł wiele zmian zarówno pod względem […]

06/27/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang IV z lat: 1994, 1995, 1996, 1997, 1998.

Ford Mustang czwartej generacji, znany również jako Mustang Mk4, jest modelem samochodu sportowego wprowadzonym na rynek w latach 1994-2004. Jest to znaczący okres w historii Mustanga, który przyniósł wiele zmian zarówno pod względem stylu, jak i technologii.

Mustang Mk4 został całkowicie zmodernizowany w porównaniu do poprzednich generacji. Zrezygnowano z platformy „Fox” i zastąpiono ją nową, bardziej zaawansowaną platformą o nazwie „Fox-4”. Ta zmiana wpłynęła na większe rozmiary samochodu, co przyczyniło się do bardziej imponującego wyglądu i przestrzeni wewnątrz kabiny.

Wizualnie Mustang Mk4 charakteryzował się bardziej agresywnym i aerodynamicznym wyglądem. Miał wyraźne, muskularne kształty, opływowe linie i charakterystyczne reflektory. Wersje GT wyróżniały się masywnym przednim grillem i charakterystycznymi wlotami powietrza, podkreślając sportowy charakter samochodu.

Mustang Mk4 był dostępny w różnych wersjach nadwozia, takich jak coupe i cabriolet. Wersja cabriolet była popularna ze względu na możliwość otwarcia dachu i cieszenia się jazdą na świeżym powietrzu. Ponadto, wprowadzono również wersję specjalną, Mustang Cobra, która oferowała jeszcze bardziej agresywny wygląd i wyższe osiągi.

W zakresie silników, Mustang Mk4 oferował różne opcje. Wersje podstawowe były wyposażone w silniki V6, które zapewniały przyzwoitą moc i osiągi. Jednak prawdziwą atrakcją dla entuzjastów były wersje GT, które były napędzane przez mocne silniki V8, oferujące znaczną moc i sportowe osiągi.

Pod względem technologicznym, Mustang Mk4 wprowadził kilka innowacji, takich jak wtrysk paliwa, systemy kontroli trakcji i stabilizacji, a także ulepszone zawieszenie. Te technologiczne ulepszenia wpłynęły na lepszą precyzję prowadzenia i większy komfort jazdy.

Zobacz także:  Ford Explorer III (2000-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mustang Mk4 cieszył się dużą popularnością zarówno wśród entuzjastów, jak i szerokiej publiczności. Jego ikoniczny wygląd, mocne silniki i dynamiczne osiągi przyciągały wielu fanów samochodów sportowych. Mustang Mk4 jest również często wykorzystywany jako baza do tuningu i modyfikacji, ze względu na szeroki dostęp do części i akcesoriów.

Podsumowując, Ford Mustang czwartej generacji, znany jako Mustang Mk4, to model samochodu sportowego, który przyniósł wiele zmian pod względem stylu, technologii i osiągów. Jego imponujący wygląd i potężne silniki przyczyniły się do kontynuacji kultowego statusu Mustanga jako jednego z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych samochodów sportowych na świecie.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej

Panel bezpieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą po stronie kierowcy.

Ford Mustang IV (1994-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Mustang IV (1994-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 15 Włącz lampy sygnalizacyjne
Lampy zapasowe
Moduł poduszki powietrznej
Moduł DRL – światła do jazdy dziennej
Anulowanie nadbiegu
Elektromagnes zmiany biegów hamulca
Podgrzewana cewka przekaźnika backlite
Konw. górna cewka przekaźnika
Ilium, moduł wejściowy (odcięcie)
2 30 Systemy wycieraczek i spryskiwaczy przedniej szyby
4 10 Moduł poduszki powietrznej (zasil.pom.)
5 15 Przełącznik reflektorów
Lampy zewnętrzne
Klastra biodrowa.
6 15 Zegar
Wzmacniacz kontroli prędkości.
Cewka sprzęgła klimatyzacji
Moduł RKE (odcinający)
Moduł antykradzieżowy (odcinający)
7 10 ABS
8 10 Dzwonek kluczyków w stacyjce
Lampy grzecznościowe
Lampka w komorze silnika
Lampka w schowku na rękawiczki
Lusterka elektryczne
Radio (MCM)
Klaster instrumentów (MCM)
Zegar
Lampa bagażnika
Zabezpieczenie przed kradzieżą (sygnalizacja otwarcia drzwi)
9 15 Ostrzeżenie o zagrożeniu
Lampy stopu
Blokada przerzutki hamulca sol.
10 15 IMRC (tylko Cobra)
20 Podgrzewane czujniki tlenu
11 15 Radio
12 20 Wyłącznik obwodu:
   Zwolnienie pokrywy pokładu
   Kłódki
13 10 Panel przyrządów
Lampy oświetleniowe
PRNDL biodra.
Popielniczka Ilium.
14 20 Wyłącznik automatyczny: Okna elektryczne
15 10 Moduł niskiego poziomu oleju
Niski moduł chłodziwa
Dzwonek pasa bezpieczeństwa
Lampy ostrzegawcze klastra
Wskaźniki klastrowe
16 20 Flash-to-pass
Światła przeciwmgielne
Moduł antykradzieżowy
Światła mijania
Zewn. Lampy
17 30 Silnik dmuchawy klimatyzacji i nagrzewnicy
18 20 Lampki ostrzegawcze generatora
EWG pwr. cewka przekaźnika

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Panel bezpieczników wysokoprądowych znajduje się w komorze silnika na lewym błotniku.

Ford Mustang IV (1994-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Mustang IV (1994-1998) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
IGN SW 40 Włącz lampy sygnalizacyjne
Lampy zapasowe
Moduł poduszki powietrznej
Moduł DRL
Anulowanie nadbiegu
Elektromagnes zmiany biegów hamulca
Podgrzewana cewka przekaźnika podświetlenia
Wymienna górna cewka przekaźnika
Podświetlany moduł wejściowy (odcięcie)
HEGO (tylko 4,6 l)
ABS
Moduł niskiego poziomu oleju
Niski moduł chłodziwa
Dzwonek pasa bezpieczeństwa
Lampy ostrzegawcze klastra
Wskaźniki klastrowe
Moduł zmiany biegów (tylko 4,6 l)
Lampki ostrzegawcze generatora
Cewka przekaźnika mocy EWG
Cewka zapłonowa
Moduł TFI (tylko 4,6 l)
Przekaźnik rozrusznika
IGN SW 40 Spryskiwacze i wycieraczki przedniej szyby
Zegar (oświetlenie)
Wzmacniacz kontroli prędkości.
Cewka sprzęgła klimatyzacji
Moduł RKE (odcinający)
Moduł antykradzieżowy (odcinający)
Radio
Okna elektryczne
IGN SW 40 Silnik dmuchawy klimatyzacji i nagrzewnicy
HD LPS 50 Reflektory
Moduł poduszki powietrznej (pwr. pom.)
Gong dla kluczyka w stacyjce
Lampy grzecznościowe
Lampka w komorze silnika
Lampka w schowku na rękawiczki
Lusterka elektryczne
Radio (MCM)
Klaster instrumentów (MCM)
Zegar
Lampa bagażnika
Zabezpieczenie antykradzieżowe (sygn. otwartych drzwi)
Flash-to-pass
Światła mijania
Zewn. Lampy
Zwolnienie pokrywy pokładu
Zamki
EWG 20 moc EWG
HTD BL 40 Odszranianie tylnej szyby
Fuel Pump 20 Elektryczna pompa paliwa
FAN 60 elektr. wentylator napędowy
ABS 60 Hamulce przeciwblokujące
Power Seats 25 Fotele elektryczne
DRL 20 Światła dzienne
Int. Lamps 25 Lampy wewnętrzne
Audio 25 Wzmacniacz radiowy
Wzmacniacz subwoofera
ALT 20 Regulator generatora
Cigar Lighter 30 Zapalniczka
PowerPoint
Cabrio Top 30 Wyłącznik: Cabrio top
Termometr 30 Thermactor (modele Cobra)
Zobacz także:  Ford Explorer V (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.