Ford E-Series (2009-2015) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E150, E250, E350, E450) z lat: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015. Ford E-Series, znany również jako Econoline, to linia samochodów dostawczych i vana produkowanych przez amerykańską firmę Ford. Modele E-Series z lat 2009-2015 były kolejną generacją tej popularnej serii, […]

06/19/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E150, E250, E350, E450) z lat: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015.

Ford E-Series, znany również jako Econoline, to linia samochodów dostawczych i vana produkowanych przez amerykańską firmę Ford. Modele E-Series z lat 2009-2015 były kolejną generacją tej popularnej serii, znaną również jako trzecia generacja Forda E-Series.

E-Series 2009-2015 był dostępny w różnych konfiguracjach, takich jak van, furgon, przyczepa ciągnikowa i podwozie do zabudowy. Samochód oferował przestronne wnętrze i dużą pojemność ładunkową, co czyniło go idealnym do przewozu osób i towarów na długich dystansach.

Wizualnie, E-Series 2009-2015 charakteryzował się charakterystycznym i kanciastym kształtem, typowym dla tego modelu. Posiadał dużą, wyraźnie zarysowaną przednią atrapę chłodnicy oraz prostą i praktyczną sylwetkę.

Pod względem napędu, E-Series oferował różne opcje silników, w tym benzynowe i diesla. Moc silników wahała się w zależności od wersji i konfiguracji.

Wnętrze E-Series było przede wszystkim funkcjonalne, z wygodnymi siedzeniami i wystarczającą ilością miejsca dla pasażerów oraz możliwością dopasowania go do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo, samochód oferował różne opcje wyposażenia, takie jak systemy multimedialne, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa i wiele innych, które zapewniały komfort i wygodę podczas podróży.

Ford E-Series z lat 2009-2015 cieszył się dużą popularnością wśród przedsiębiorców, firm transportowych oraz osób poszukujących dużego i niezawodnego pojazdu dostawczego. Jego trwała konstrukcja, pojemność ładunkowa i szeroka gama konfiguracji czyniły go wyborem numer jeden dla wielu profesjonalistów.

Podsumowując, Ford E-Series (2009-2015) był kolejną udaną generacją popularnego samochodu dostawczego, oferującego dużą pojemność ładunkową, niezawodność i komfort podróży. Jego uniwersalność i wszechstronność sprawiały, że był to wybór popularny zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób prywatnych poszukujących funkcjonalnego i praktycznego pojazdu.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford F-650, F-750 (2004-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim

Panel bezpieczników znajduje się po lewej stronie pedału hamulca i jest zamontowany na lewym dolnym panelu osłony. Zdejmij pokrywę panelu bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.

Aby wyjąć bezpiecznik, użyj narzędzia do ściągania bezpieczników znajdującego się po wewnętrznej stronie pokrywy panelu bezpieczników.

Ford E-Series (2009-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 30 2013-2015: Falownik B+
2 15 Nieużywany (zapasowy)
3 15 Nieużywany (zapasowy)
4 30 Nieużywany (zapasowy)
5 10 Panel bezpieczników w przedziale pasażerskim (SPDJB), blokada zmiany biegów hamulca
6 20 Kierunkowskaz, światła awaryjne, stopu
7 10 Lewe światło mijania
8 10 Prawe światło mijania
9 15 Lampy grzecznościowe
10 15 Przełącznik podświetlenia
11 10 Nieużywany (zapasowy)
12 7,5 Nieużywany (zapasowy)
13 5 Lusterka
14 10 2010-2015: SYNC, moduł nawigacji (GPS)
15 10 Nieużywany (zapasowy)
16 15 Nieużywany (zapasowy)
17 20 Zamki
18 20 Nieużywany (zapasowy)
19 25 Nieużywany (zapasowy)
20 15 Złącze diagnostyczne (oprócz zdemontowanej obudowy)
21 15 Nieużywany (zapasowy)
22 15 Lampy parkowe, lampy tablicy rejestracyjnej
23 15 Światła drogowe
24 20 Klakson (z wyjątkiem obnażonego podwozia)
25 10 Oświetlenie popytu
26 10 Klaster (oprócz pozbawionej obudowy)
27 20 Zasilanie wyłącznika zapłonu
28 5 Wyciszenie dźwięku (rozpoczęcie)
29 5 Klaster (oprócz pozbawionej obudowy)
30 5 Nieużywany (zapasowy)
31 10 Nieużywany (zapasowy)
32 10 Moduł ograniczeń
33 10 Sterownik hamulca przyczepy
34 5 Nieużywany (zapasowy)
35 10 Pomoc w parkowaniu tyłem (2009-2014), Tylna kamera wideo (2009-2014), Przekrój/start
36 5 Pasywny moduł częstotliwości radiowej systemu antykradzieżowego
37 10 Klimatyzacja, Zdemontowane podwozie IP #1 uruchomienie/uruchomienie
38 20 Nieużywany (zapasowy)
39 20 Radio, nawigacja (2009-2014)
40 20 2009-2014: Wzmacniacz
41 15 Radio, podświetlenie przełączników, lusterko kamery cofania, falownik (2013-2015)
42 10 Przełącznik upfitter
43 10 Konsola podsufitowa, obudowa bez izolacji IP1
44 10 Przekaźnik akumulatora pomocniczego/przekaźnik ładowarki akumulatora przyczepy holowniczej
45 5 Wycieraczki, obnażone podwozie Złącze silnika 3
46 7,5 Wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera
47 30 Wyłącznik automatyczny: Opóźnienie akcesoriów Windows
Przekaźnik
48 Opóźnione akcesorium

Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika. Skrzynka rozdzielcza zawiera bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.

Ford E-Series (2009-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
11 Nieużywany
12 40 Zmodyfikowany pojazd i pozbawione podwozia uruchomienie/start
13 30 Przekaźnik elektromagnetyczny rozrusznika
14 40 Uruchom przekaźnik startowy
15 40 Zmodyfikowana bateria pojazdu i zdemontowana bateria podwozia
16 50 Pomocnicza dmuchawa klimatyzacji
17 50 Zasilanie akumulatora pomocniczego (2009-2010), ładowanie akumulatora holowniczego przyczepy, zasilanie parkingu holowniczego przyczepy
18 30 Elektryczny hamulec przyczepy, sterownik hamulca przyczepy
19 30 Upfitter #1
20 30 Upfitter #2
21 50 2009-2010: przekaźnik IDM/przekaźnik FICM (tylko silnik wysokoprężny)
22 Nieużywany
26 Nieużywany
27 Nieużywany
28 20 Lampa zapasowa
29 10 Sprzęgło klimatyzacji
30 10 Włącznik/wyłącznik hamulca
31 10 Akumulator klastra (tylko podwozie z rozebraną powłoką), cewka IDM/FICM (tylko silnik wysokoprężny (2009-2010))
32 50 Silnik dmuchawy
33 40 Pompa ABS
34 20 Rozebrany klakson podwozia
35 40 Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego (PCM)
36 20 Wyłącznik zapłonu (tylko podwozie z rozebraną pokrywą)
41 10 2009-2010: Ładowanie (tylko silnik wysokoprężny)
42 15 Złącze diagnostyczne (okrojone podwozie)
43 20 Pompa paliwowa
44 10 Upfitter #3
45 15 Upfitter #4
46 10 PCM utrzymuje moc, odpowietrznik kanistra, cewka przekaźnika PCM
47 40 Cewka ABS
48 20 Światło stopu holowania przyczepy / kierunkowskaz
49 30 Silnik wycieraczek
50 Nieużywany
51 20 Przekrój
52 10 Zdemontowane podwozie i zmodyfikowana cewka przekaźnika uruchamiania/rozruchu pojazdu
53 10 Posuw rozruchowy/startowy ABS
54 10 Cewka przekaźnika pompy paliwa
55 10 2009-2010: ECM/PCM (tylko silnik wysokoprężny)
56 20 2009-2010: Moduł kondycjonowania oleju napędowego (DFCM) (tylko silnik Diesla)
57 20 Lampa do holowania przyczepy
58 15 Lampa cofania holowania przyczepy
59 Nieużywany
63 30 Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy
64 Nieużywany
65 20 Punkt zasilania 2 (schowek)
66 20 Punkt mocy 3 (lewy słupek B)
67 20 Punkt zasilania 1 (tablica przyrządów)
68 50 Zmodyfikowany pojazd
69 Nieużywany
70 30 Zużyte podwozie
71 Nieużywany
72 20 Zapalniczka / Power point
73 Nieużywany
74 30 Fotel elektryczny
75 20 Moc pojazdu 1, moc modułu sterującego układem napędowym
76 20 Moc pojazdu 2, moduł sterujący układu napędowego – elementy układu napędowego związane z emisją
77 10 Moc pojazdu 3, moduł sterowania układem napędowym – ogólne elementy układu napędowego
78 15 Moc pojazdu 4, cewka przekaźnika pompy paliwa, cewka zapłonowa (tylko silnik wysokoprężny (2009-2010))
79 10 Moc pojazdu 5, skrzynia biegów
80 10 Uruchomienie/uruchomienie klastra (tylko podwozie z rozebraną obudową)
81 15 Logika IDM (tylko silnik wysokoprężny)
82 Nieużywany
83  (dioda)
84 Nieużywany
Dioda
60 Zintegrowany Start One Touch (OTIS)
61 2009-2011: Akumulator pomocniczy
83 Pompa paliwowa
Przekaźnik
1 Moduł sterujący układu napędowego (PCM)
2 Elektromagnes rozrusznika
3 Wycieraczka
4 Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy
5 Pompa paliwowa
6 Lampa do holowania przyczepy
7 Upfitter #4
8 Upfitter #3
9 Zmodyfikowany pojazd i pozbawione podwozia uruchomienie/start
10 2009-2010: Moduł sterujący wtryskiwacza paliwa (FICM)/(IDM) (tylko silnik Diesla)
23 Sprzęgło klimatyzacji
24 Przekaźnik klaksonu (okrojone podwozie)
25 Uruchom/start
37 Zatrzymanie holowania przyczepy / kierunkowskaz lewy
38 Zatrzymanie holowania przyczepy / kierunkowskaz prawy
39 Lampa zapasowa
40 Silnik dmuchawy
62 Upfitter #2
85 Upfitter #1
Zobacz także:  Ford Focus III (2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.