W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E150, E250, E350, E450) z lat: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015. Ford E-Series, znany również jako Econoline, to linia samochodów dostawczych i vana produkowanych przez amerykańską firmę Ford. Modele E-Series z lat 2009-2015 były kolejną generacją tej popularnej serii, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E150, E250, E350, E450) z lat: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015.
Ford E-Series, znany również jako Econoline, to linia samochodów dostawczych i vana produkowanych przez amerykańską firmę Ford. Modele E-Series z lat 2009-2015 były kolejną generacją tej popularnej serii, znaną również jako trzecia generacja Forda E-Series.
E-Series 2009-2015 był dostępny w różnych konfiguracjach, takich jak van, furgon, przyczepa ciągnikowa i podwozie do zabudowy. Samochód oferował przestronne wnętrze i dużą pojemność ładunkową, co czyniło go idealnym do przewozu osób i towarów na długich dystansach.
Wizualnie, E-Series 2009-2015 charakteryzował się charakterystycznym i kanciastym kształtem, typowym dla tego modelu. Posiadał dużą, wyraźnie zarysowaną przednią atrapę chłodnicy oraz prostą i praktyczną sylwetkę.
Pod względem napędu, E-Series oferował różne opcje silników, w tym benzynowe i diesla. Moc silników wahała się w zależności od wersji i konfiguracji.
Wnętrze E-Series było przede wszystkim funkcjonalne, z wygodnymi siedzeniami i wystarczającą ilością miejsca dla pasażerów oraz możliwością dopasowania go do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo, samochód oferował różne opcje wyposażenia, takie jak systemy multimedialne, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa i wiele innych, które zapewniały komfort i wygodę podczas podróży.
Ford E-Series z lat 2009-2015 cieszył się dużą popularnością wśród przedsiębiorców, firm transportowych oraz osób poszukujących dużego i niezawodnego pojazdu dostawczego. Jego trwała konstrukcja, pojemność ładunkowa i szeroka gama konfiguracji czyniły go wyborem numer jeden dla wielu profesjonalistów.
Podsumowując, Ford E-Series (2009-2015) był kolejną udaną generacją popularnego samochodu dostawczego, oferującego dużą pojemność ładunkową, niezawodność i komfort podróży. Jego uniwersalność i wszechstronność sprawiały, że był to wybór popularny zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób prywatnych poszukujących funkcjonalnego i praktycznego pojazdu.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się po lewej stronie pedału hamulca i jest zamontowany na lewym dolnym panelu osłony. Zdejmij pokrywę panelu bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.
Aby wyjąć bezpiecznik, użyj narzędzia do ściągania bezpieczników znajdującego się po wewnętrznej stronie pokrywy panelu bezpieczników.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 30 | 2013-2015: Falownik B+ |
2 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
3 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
4 | 30 | Nieużywany (zapasowy) |
5 | 10 | Panel bezpieczników w przedziale pasażerskim (SPDJB), blokada zmiany biegów hamulca |
6 | 20 | Kierunkowskaz, światła awaryjne, stopu |
7 | 10 | Lewe światło mijania |
8 | 10 | Prawe światło mijania |
9 | 15 | Lampy grzecznościowe |
10 | 15 | Przełącznik podświetlenia |
11 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
12 | 7,5 | Nieużywany (zapasowy) |
13 | 5 | Lusterka |
14 | 10 | 2010-2015: SYNC, moduł nawigacji (GPS) |
15 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
16 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
17 | 20 | Zamki |
18 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
19 | 25 | Nieużywany (zapasowy) |
20 | 15 | Złącze diagnostyczne (oprócz zdemontowanej obudowy) |
21 | 15 | Nieużywany (zapasowy) |
22 | 15 | Lampy parkowe, lampy tablicy rejestracyjnej |
23 | 15 | Światła drogowe |
24 | 20 | Klakson (z wyjątkiem obnażonego podwozia) |
25 | 10 | Oświetlenie popytu |
26 | 10 | Klaster (oprócz pozbawionej obudowy) |
27 | 20 | Zasilanie wyłącznika zapłonu |
28 | 5 | Wyciszenie dźwięku (rozpoczęcie) |
29 | 5 | Klaster (oprócz pozbawionej obudowy) |
30 | 5 | Nieużywany (zapasowy) |
31 | 10 | Nieużywany (zapasowy) |
32 | 10 | Moduł ograniczeń |
33 | 10 | Sterownik hamulca przyczepy |
34 | 5 | Nieużywany (zapasowy) |
35 | 10 | Pomoc w parkowaniu tyłem (2009-2014), Tylna kamera wideo (2009-2014), Przekrój/start |
36 | 5 | Pasywny moduł częstotliwości radiowej systemu antykradzieżowego |
37 | 10 | Klimatyzacja, Zdemontowane podwozie IP #1 uruchomienie/uruchomienie |
38 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
39 | 20 | Radio, nawigacja (2009-2014) |
40 | 20 | 2009-2014: Wzmacniacz |
41 | 15 | Radio, podświetlenie przełączników, lusterko kamery cofania, falownik (2013-2015) |
42 | 10 | Przełącznik upfitter |
43 | 10 | Konsola podsufitowa, obudowa bez izolacji IP1 |
44 | 10 | Przekaźnik akumulatora pomocniczego/przekaźnik ładowarki akumulatora przyczepy holowniczej |
45 | 5 | Wycieraczki, obnażone podwozie Złącze silnika 3 |
46 | 7,5 | Wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera |
47 | 30 | Wyłącznik automatyczny: Opóźnienie akcesoriów Windows |
48 | Opóźnione akcesorium |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika. Skrzynka rozdzielcza zawiera bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
11 | — | Nieużywany |
12 | 40 | Zmodyfikowany pojazd i pozbawione podwozia uruchomienie/start |
13 | 30 | Przekaźnik elektromagnetyczny rozrusznika |
14 | 40 | Uruchom przekaźnik startowy |
15 | 40 | Zmodyfikowana bateria pojazdu i zdemontowana bateria podwozia |
16 | 50 | Pomocnicza dmuchawa klimatyzacji |
17 | 50 | Zasilanie akumulatora pomocniczego (2009-2010), ładowanie akumulatora holowniczego przyczepy, zasilanie parkingu holowniczego przyczepy |
18 | 30 | Elektryczny hamulec przyczepy, sterownik hamulca przyczepy |
19 | 30 | Upfitter #1 |
20 | 30 | Upfitter #2 |
21 | 50 | 2009-2010: przekaźnik IDM/przekaźnik FICM (tylko silnik wysokoprężny) |
22 | — | Nieużywany |
26 | — | Nieużywany |
27 | — | Nieużywany |
28 | 20 | Lampa zapasowa |
29 | 10 | Sprzęgło klimatyzacji |
30 | 10 | Włącznik/wyłącznik hamulca |
31 | 10 | Akumulator klastra (tylko podwozie z rozebraną powłoką), cewka IDM/FICM (tylko silnik wysokoprężny (2009-2010)) |
32 | 50 | Silnik dmuchawy |
33 | 40 | Pompa ABS |
34 | 20 | Rozebrany klakson podwozia |
35 | 40 | Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego (PCM) |
36 | 20 | Wyłącznik zapłonu (tylko podwozie z rozebraną pokrywą) |
41 | 10 | 2009-2010: Ładowanie (tylko silnik wysokoprężny) |
42 | 15 | Złącze diagnostyczne (okrojone podwozie) |
43 | 20 | Pompa paliwowa |
44 | 10 | Upfitter #3 |
45 | 15 | Upfitter #4 |
46 | 10 | PCM utrzymuje moc, odpowietrznik kanistra, cewka przekaźnika PCM |
47 | 40 | Cewka ABS |
48 | 20 | Światło stopu holowania przyczepy / kierunkowskaz |
49 | 30 | Silnik wycieraczek |
50 | — | Nieużywany |
51 | 20 | Przekrój |
52 | 10 | Zdemontowane podwozie i zmodyfikowana cewka przekaźnika uruchamiania/rozruchu pojazdu |
53 | 10 | Posuw rozruchowy/startowy ABS |
54 | 10 | Cewka przekaźnika pompy paliwa |
55 | 10 | 2009-2010: ECM/PCM (tylko silnik wysokoprężny) |
56 | 20 | 2009-2010: Moduł kondycjonowania oleju napędowego (DFCM) (tylko silnik Diesla) |
57 | 20 | Lampa do holowania przyczepy |
58 | 15 | Lampa cofania holowania przyczepy |
59 | — | Nieużywany |
63 | 30 | Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy |
64 | — | Nieużywany |
65 | 20 | Punkt zasilania 2 (schowek) |
66 | 20 | Punkt mocy 3 (lewy słupek B) |
67 | 20 | Punkt zasilania 1 (tablica przyrządów) |
68 | 50 | Zmodyfikowany pojazd |
69 | — | Nieużywany |
70 | 30 | Zużyte podwozie |
71 | — | Nieużywany |
72 | 20 | Zapalniczka / Power point |
73 | — | Nieużywany |
74 | 30 | Fotel elektryczny |
75 | 20 | Moc pojazdu 1, moc modułu sterującego układem napędowym |
76 | 20 | Moc pojazdu 2, moduł sterujący układu napędowego – elementy układu napędowego związane z emisją |
77 | 10 | Moc pojazdu 3, moduł sterowania układem napędowym – ogólne elementy układu napędowego |
78 | 15 | Moc pojazdu 4, cewka przekaźnika pompy paliwa, cewka zapłonowa (tylko silnik wysokoprężny (2009-2010)) |
79 | 10 | Moc pojazdu 5, skrzynia biegów |
80 | 10 | Uruchomienie/uruchomienie klastra (tylko podwozie z rozebraną obudową) |
81 | 15 | Logika IDM (tylko silnik wysokoprężny) |
82 | — | Nieużywany |
83 | — | (dioda) |
84 | — | Nieużywany |
60 | Zintegrowany Start One Touch (OTIS) | |
61 | 2009-2011: Akumulator pomocniczy | |
83 | Pompa paliwowa | |
1 | Moduł sterujący układu napędowego (PCM) | |
2 | Elektromagnes rozrusznika | |
3 | Wycieraczka | |
4 | Ładowanie akumulatora do holowania przyczepy | |
5 | Pompa paliwowa | |
6 | Lampa do holowania przyczepy | |
7 | Upfitter #4 | |
8 | Upfitter #3 | |
9 | Zmodyfikowany pojazd i pozbawione podwozia uruchomienie/start | |
10 | 2009-2010: Moduł sterujący wtryskiwacza paliwa (FICM)/(IDM) (tylko silnik Diesla) | |
23 | Sprzęgło klimatyzacji | |
24 | Przekaźnik klaksonu (okrojone podwozie) | |
25 | Uruchom/start | |
37 | Zatrzymanie holowania przyczepy / kierunkowskaz lewy | |
38 | Zatrzymanie holowania przyczepy / kierunkowskaz prawy | |
39 | Lampa zapasowa | |
40 | Silnik dmuchawy | |
62 | Upfitter #2 | |
85 | Upfitter #1 |