W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Multipla I z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. Fiat Multipla I, produkowany w latach 1998-2004, to kompaktowy samochód typu MPV, który wyróżniał się oryginalnym designem i praktycznym wnętrzem. Charakterystyczną cechą tego modelu był niekonwencjonalny wygląd, który nie każdemu przypadł […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Multipla I z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.
Fiat Multipla I, produkowany w latach 1998-2004, to kompaktowy samochód typu MPV, który wyróżniał się oryginalnym designem i praktycznym wnętrzem. Charakterystyczną cechą tego modelu był niekonwencjonalny wygląd, który nie każdemu przypadł do gustu, ale zapewnił samochodowi rozpoznawalność na drodze.
Wygląd Fiata Multipla I był unikalny i innowacyjny. Samochód miał trzy rzędy siedzeń, umieszczone w formie półkola, co zapewniało przestronne wnętrze dla sześciu pasażerów. Duże, panoramiczne przednie szyby oraz wyraziste reflektory dodawały mu charakteru.
Wnętrze Fiata Multipla I było praktyczne i funkcjonalne. Zastosowano regulowane fotele, co umożliwiało dostosowanie przestrzeni do indywidualnych potrzeb. Duża liczba schowków, składane stoliki i szerokie drzwi boczne ułatwiały użytkowanie i zapewniały wygodę pasażerom.
Pod względem napędu Fiat Multipla I oferował różne opcje silnikowe, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, z różnymi pojemnościami i mocami. Wybór obejmował także wersję z automatyczną skrzynią biegów. Samochód zapewniał przyzwoitą dynamikę i ekonomiczność w codziennej eksploatacji.
Fiat Multipla I został wyposażony w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne, ABS i wspomaganie hamowania. Jednak z uwagi na swoją konstrukcję i większą masę samochodu, nie oferował najwyższych osiągnięć w dziedzinie bezpieczeństwa, szczególnie w porównaniu do nowoczesnych samochodów.
Opinie na temat Fiata Multipla I były podzielone. Niektórzy doceniali przestronność, praktyczność i oryginalny design, podczas gdy inni krytykowali jego wygląd i niekonwencjonalne rozwiązania. Niemniej jednak, samochód ten zyskał grupę wiernych fanów, którzy cenią go za funkcjonalność i wyjątkowość.
Podsumowując, Fiat Multipla I był unikalnym modelem w segmencie kompaktowych samochodów typu MPV. Oferował przestronne wnętrze, wygodę dla sześciu pasażerów i praktyczne rozwiązania. Pomimo kontrowersyjnego wyglądu, samochód ten zyskał swoje miejsce na drogach i pozostaje zapamiętany jako oryginalna propozycja Fiata.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Skrzynka bezpieczników znajduje się pod tacą na drobne po stronie kierowcy.
1 | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu 1 |
2 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
3 | Przekaźnik klaksonowy |
4 | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu 2 |
F1 | (10A) Reflektor prawy – światła drogowe |
F2 | (10A) Reflektor lewy – światła drogowe |
F3 | (20A) Elektryczne szyby, przełącznik zespolony, tylne światło przeciwmgielne, szyberdach, system nawigacji |
F4 | (10A) Reflektor lewy – światła mijania |
F5 | (30A) Silnik dmuchawy AC/nagrzewnicy |
F6 | (10A) Lampa oświetlenia jednostki audio, lampa zapalniczki, lampa oświetlenia systemu nawigacji, lampa tablicy rejestracyjnej RH, lampy boczne/tylne prawe |
F7 | (10A) Lampka kontrolna nagrzewnicy, lampka tablicy rejestracyjnej lewe, lampy boczne/tylne lewe |
F8 | (10A) Regulacja reflektorów, reflektor prawy – światła mijania |
F9 | (15A) Sprzęgło sprężarki klimatyzacji, zapalniczka |
F10 | (20A) Spryskiwacze reflektorów, spryskiwacze/wycieraczki tylnej szyby, spryskiwacze/wycieraczki przedniej szyby |
F11 | (20A) Klakson |
F12 | (10A) System alarmowy, czujnik sygnału alarmu/centralnego zamka, system audio, złącze łącza danych (DLC), lampy wewnętrzne, tablica rozdzielcza, oświetlenie instrumentów, telefon |
F13 | (15A) Poduszka powietrzna, system alarmowy, układ przeciwblokujący (ABS), system audio, przełącznik położenia pedału sprzęgła (CPP) (Diesel), kierunkowskazy/lampki ostrzegawcze, tablica rozdzielcza, czujniki parkowania, światła cofania, światła stopu, telefon |
F14 | (10A) Wskaźniki/lampki ostrzegawcze |
F15 | (30A) Podgrzewane lusterka boczne, podgrzewana tylna szyba |
F 16 | (7,5A) Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu |
F17 | (7,5A) Silnik recyrkulacji prądu przemiennego, elektryczne lusterka boczne, przekaźnik silnika dmuchawy prądu przemiennego/nagrzewnicy |
F18 | (20A) Centralny zamek |
F19 | (25A) Pomocnicze gniazdo zasilania |
F20 | (15A) Lampy przeciwmgielne |
F21 | (25A) Fotele elektryczne |
F22 | (7,5A) Podgrzewane lusterka boczne |
F23 | (7,5A) Poduszka powietrzna |
F24 | (25A) Elektryczne szyby (tył) |
F25 | (25A) System nawigacji, lodówka, szyberdach |
Skrzynka bezpieczników nr 2 w przedziale pasażerskim
Znajduje się po lewej stronie kierownicy.
1 | Moduł sterowania szybami elektrycznymi (ELX) |
2 | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu 3 |
3 | Moduł sterujący centralnego zamka |
4 | Elektryczny przekaźnik szyb, przód/tył (SX) |
5 | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych |
F1 | (30A) Elektryczne szyby przednie (ELX) |
F2 | (20A) Elektryczna szyba po stronie pasażera (SX) |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
1 | Przekaźnik pompy paliwa |
2 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
3 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
4 | Przekaźnik opóźnienia pompy spryskiwaczy reflektorów |
5 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki AC |
6 | Przekaźnik podgrzewacza paliwa |
F1 | (20A) Grzałka pomocnicza |
F2 | (7,5A) Immobilizer |
F3 | (10A) Zarządzanie silnikiem (Euro3) |
F4 | (10A) Układ przeciwblokujący (ABS) |
F5 | (20A) Zarządzanie silnikiem |
F6 | (20A) Spryskiwacze reflektorów |
F7 | (7,5A) Zarządzanie silnikiem, immobilizer |
Skrzynka bezpieczników nr 2 w komorze silnika
F1 | (80A) Skrzynka bezpieczników konsoli/płyta przekaźnika 1 |
F2 | (60A) Przekaźnik elektrycznych szyb, skrzynka bezpieczników w konsoli/płytka przekaźnika 1, przekaźnik świateł mijania, przekaźnik pomocniczych obwodów zapłonu |
F3 | (30A) Wyłącznik zapłonu |
F4 | (30A) Zarządzanie silnikiem |
F5 | – |
Dodatkowe bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika
Przekaźnik J35 Przekaźnik dmuchawy
Przekaźnik J34 Wentylator sprężarki klimatyzacji, stopień 1
Bezpiecznik B57 Pakiet taksówki 7,5 A
Bezpiecznik B8 Wentylator chłodzący (40 A z klimatyzacją) 30,0 A
Bezpiecznik B37 Nieużywany 60,0 A
Bezpiecznik B7 Jednostka sterująca ABS lub ESP 60,0 A