W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Ranger II z lat: 1993, 1994, 1995, 1996, 1997.
Ford Ranger (1993-1997) to kolejna generacja popularnego kompaktowego pickupa produkowanego przez firmę Ford. Oto kilka kluczowych informacji na temat tego modelu:
- Redesign: Wprowadzając Forda Rangera w latach 90., Ford przeprowadził znaczący redesign, nadając mu bardziej zaokrąglone kształty i nowoczesny wygląd. Przód pojazdu został odświeżony, a reflektory i atrapa chłodnicy uzyskały bardziej aerodynamiczne formy.
- Wersje nadwozia: Ford Ranger oferowany był w różnych wariantach nadwozia, w tym wersje z dwoma drzwiami (Regular Cab), czterema drzwiami (SuperCab) i czterodrzwiową kabiną (Crew Cab). To umożliwiało dostosowanie pojazdu do potrzeb użytkowników, zapewniając zarówno miejsce dla pasażerów, jak i przestronną przestrzeń ładunkową.
- Napęd i osiągi: Ranger z lat 90. oferował różne opcje napędu, w tym napęd na tylną oś lub napęd na cztery koła. Dostępne były również różne silniki benzynowe i dieselowe, które zapewniały moc i elastyczność do codziennej jazdy oraz zastosowań off-roadowych. Silniki te były bardziej wydajne niż w poprzednich generacjach, co przekładało się na lepszą ekonomię paliwa.
- Wnętrze i wyposażenie: Wnętrze Forda Rangera z lat 90. zostało odświeżone, oferując bardziej nowoczesny i ergonomiczny układ. Zastosowano wygodne siedzenia i praktyczne rozwiązania, takie jak schowki i uchwyty na napoje. W zależności od wersji wyposażenia, Ranger oferował również opcje takie jak klimatyzacja, system audio i elektryczne sterowanie oknami.
- Bezpieczeństwo: Ford zadbał o bezpieczeństwo w Rangerze z lat 90. Poprawiono konstrukcję nadwozia i zastosowano zwiększone ilości stali o wysokiej wytrzymałości, aby zapewnić lepszą ochronę w przypadku kolizji. W niektórych wersjach pojazdu były dostępne opcje, takie jak poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.
- Popularność i sukces rynkowy: Ford Ranger z lat 90. cieszył się dużą popularnością na rynku. Jego kompaktowe rozmiary, niezawodność i wszechstronność przyciągały zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Ranger był często wybierany przez miłośników off-roadowania i osoby potrzebujące praktycznego pickupa do codziennego użytku.
- Przeznaczenie off-roadowe: Ranger z lat 90. był popularnym wyborem dla entuzjastów off-roadowania. Możliwość wyposażenia w napęd na cztery koła, odpowiedni prześwit oraz solidna konstrukcja czyniły go zdolnym do pokonywania trudnego terenu i zapewniały przyjemność z jazdy w terenie.
Podsumowując, Ford Ranger (1993-1997) to udany model, który kontynuował sukces swojego poprzednika. Redesign, nowoczesne wnętrze, różnorodność wersji nadwozia oraz wszechstronne opcje napędu i wyposażenia przyczyniły się do popularności tego pickupa. Ford Ranger z lat 90. był zarówno praktycznym pojazdem codziennego użytku, jak i niezawodnym towarzyszem w przygodach off-roadowych.
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się po lewej stronie tablicy rozdzielczej.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 7,5 | Zasilanie lusterek |
2 | — | Nieużywany |
3 | 15 | Lampa postojowa |
4 | 10 | Lewy reflektor |
5 | 10 | Złącze łącza danych (DLC) |
6 | 7,5 | System poduszek powietrznych, przekaźnik dmuchawy, EATC |
7 | 7,5 | Przełączniki oświetlenia |
8 | 10 | Prawy reflektor, przekaźnik świateł przeciwmgielnych, DRL |
9 | 10 | System przeciwblokujący |
10 | 7,5 | Kontrola prędkości, ogólny moduł elektroniczny (GEM), układ klimatyzacji, blokada hamulca |
11 | 7,5 | Zestaw wskaźników, lampki ostrzegawcze |
12 | 10 | System mycia szyby, elektryczne szyby |
13 | 15 | System PCM, światła stopu, AWD, system przeciwblokujący, kontrola prędkości |
14 | 20 | System przeciwblokujący |
10 | System przeciwblokujący | |
15 | 7,5 | Poduszka powietrzna, alternator |
16 | 30 | Przednia wycieraczka |
17 | 25 | Zapalniczka |
15 | Zapalniczka | |
18 | 15 | Układ klimatyzacji |
19 | 25 | System PCM, cewka zapłonowa |
20 | 7,5 | Zabezpieczenie przed kradzieżą, ogólny moduł elektroniczny (GEM), radio |
21 | 15 | Lampy ostrzegawcze |
22 | 10 | Kierunkowskazy |
23 | — | Nieużywany |
24 | 10 | Rozrusznik, zabezpieczenie przed kradzieżą |
25 | 7,5 | Prędkościomierz, ogólny moduł elektroniczny (GEM) |
26 | 10 | 4R44E/4R55E/4R7OW/5R55E Overdrive, system DRL, lampy zapasowe |
27 | 10 | Lampa pod maską, lampy mapowe, lampa w schowku na rękawiczki, lampa kopułkowa, lampy wizjerowe, system 4×4 |
28 | 7,5 | Ogólny moduł elektroniczny (GEM) |
29 | 10 | System nagłośnieniowy |
30 | — | Nieużywany |
31 | — | Nieużywany |
32 | — | Nieużywany |
33 | 15 | Reflektory, moduł świateł do jazdy dziennej (DRL), zestaw wskaźników |
34 | — | Nieużywany |
35 | — | Nieużywany |
36 | — | Nieużywany |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | — | Nieużywany |
2 | 30 | Moc PCM |
3 | 20 | Układ paliwowy, system antykradzieżowy |
4 | 20 | Reflektory |
5 | 30 | System ABS |
6 | 30 | System ABS |
7 | — | Nieużywany |
8 | 20 | Lampy postojowe |
9 | 40 | Silnik dmuchawy |
10 | 20 | Zamki elektryczne, elektryczne szyby, elektryczne siedzenie |
11 | 20 | Pamięć PCM, klakson |
12 | — | Nieużywany |
13 | 50 | Bezpiecznik tablicy rozdzielczej |
14 | 50 | Zapłon |
1 | 20 | System JBL |
2 | 30 | Punkt mocy |
3 | 15 | HEGO |
4 | 20 | System 4-kołowy |
10 | System poduszek powietrznych | |
5 | 15 | Moc pamięci PCM |
6 | 15 | Układ alternatora |
7 | 10 | System poduszek powietrznych |
20 | System 4-kołowy | |
8 | 15 | Światła do jazdy dziennej/przeciwmgielne/Lampy terenowe |
1 | Przekaźnik pracy wycieraczek | |
2 | Przekaźnik klaksonowy | |
3 | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych | |
4 | Przekaźnik klimatyzacji WOT | |
5 | Przekaźnik mocy PCM | |
6 | Przekaźnik pompy paliwa | |
7 | Przekaźnik wycieraczek HI/LO | |
1 | Dioda ABS | |
2 | Dioda PCM | |
1 | Rezystor RABS |
Dodatkowe przekaźniki