Ford Ranger III (1998-2000) – schematy bezpieczników i przekaźników

 W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Ranger III z lat: 1998, 1999, 2000. Ford Ranger (1998-2000) to kolejna generacja popularnego kompaktowego pickupa produkowanego przez firmę Ford. Oto kilka kluczowych informacji na temat tego modelu: Design: Ford Ranger z lat 1998-2000 przeszedł znaczący redesign, nadając mu bardziej zaokrąglone kształty […]

06/28/2023
Czas czytania: 5 minut
Wojciech
Wojciech

Spis treści

 W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Ranger III z lat: 1998, 1999, 2000.

Ford Ranger (1998-2000) to kolejna generacja popularnego kompaktowego pickupa produkowanego przez firmę Ford. Oto kilka kluczowych informacji na temat tego modelu:

  1. Design: Ford Ranger z lat 1998-2000 przeszedł znaczący redesign, nadając mu bardziej zaokrąglone kształty i nowoczesny wygląd. Charakteryzował się bardziej aerodynamicznym przodem, płynnymi liniami i agresywnym wyglądem. Miał również większe rozmiary w porównaniu do poprzedniej generacji.
  2. Wersje nadwozia: Ford Ranger oferowany był w różnych wariantach nadwozia, w tym wersje z dwoma drzwiami (Regular Cab) i czterema drzwiami (SuperCab). Dostępne były również różne długości kabiny i przestrzenie ładunkowe, umożliwiające dopasowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb użytkownika.
  3. Napęd i osiągi: Ranger z lat 1998-2000 oferował różne opcje napędu, w tym napęd na tylną oś lub napęd na cztery koła. Dostępne były również różne silniki benzynowe i dieselowe, które zapewniały moc i elastyczność w różnych warunkach jazdy. Silniki te były bardziej wydajne i zapewniały lepszą oszczędność paliwa w porównaniu do wcześniejszych generacji.
  4. Wyposażenie i technologie: Ford Ranger z lat 1998-2000 oferował różne opcje wyposażenia i technologii, w zależności od wersji. Można było znaleźć takie funkcje jak klimatyzacja, system audio, elektryczne sterowanie oknami i centralny zamek. Dodatkowo, w niektórych wersjach dostępne były takie udogodnienia jak tempomat, systemy bezpieczeństwa i wielofunkcyjne wyświetlacze.
  5. Bezpieczeństwo: Ford Ranger z lat 1998-2000 został wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera były dostępne w niektórych wersjach. Dodatkowo, zastosowano wzmocnioną konstrukcję nadwozia i zwiększone ilości stali o wysokiej wytrzymałości, co miało na celu poprawę ochrony w przypadku kolizji.
  6. Popularność i wszechstronność: Ford Ranger z lat 1998-2000 cieszył się dużą popularnością, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Jego kompaktowe rozmiary, wszechstronność, niezawodność i możliwość wyboru różnych wersji nadwozia sprawiały, że był idealnym wyborem dla osób potrzebujących praktycznego i trwałego pickupa.
Zobacz także:  Ford Transit (1986-1992) - schematy bezpieczników i przekaźników

Podsumowując, Ford Ranger (1998-2000) to udany model, który kontynuował sukces swoich poprzedników. Zyskał popularność dzięki nowoczesnemu designowi, różnorodności wersji nadwozia, opcjom napędu i wyposażenia. Ford Ranger z lat 1998-2000 był nie tylko praktycznym i niezawodnym pojazdem, ale również oferował nowoczesne funkcje i technologie, spełniając oczekiwania klientów w zakresie bezpieczeństwa i wygody.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Panel bezpieczników znajduje się po lewej stronie tablicy rozdzielczej, naprzeciwko drzwi po stronie kierowcy. Pociągnij pokrywę panelu na zewnątrz, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.

Ford Ranger III (1998-2000) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Ranger III (1998-2000) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 7,5 Przełącznik zasilania lusterka
2 7,5 Przekaźnik silnika dmuchawy, moduł PAD, monitor diagnostyczny poduszki powietrznej
3 7,5 Lewe złącze do holowania przyczepy z zatrzymywaniem/skręcaniem
4 10 Lewy reflektor
5 10 1998-1999: Złącze łącza danych (DLC)
6 15 2000: Overdrive, lampy zapasowe, DRL, 4×4
7 7,5 Prawe złącze do holowania przyczepy z zatrzymywaniem/skręcaniem
8 10 Prawy reflektor, przekaźnik świateł przeciwmgielnych
9 7,5 Przełącznik pozycji pedału hamulca
10 7,5 Zespół serwomechanizmu/wzmacniacza kontroli prędkości, ogólny moduł elektroniczny (GEM), siłownik blokady zmiany biegów, siłownik drzwi mieszanki, zespół nagrzewnicy klimatyzacji, kierunkowskazy
11 7,5 Zestaw wskaźników, światła do jazdy dziennej (DRL), rezystor RABS
12 Nieużywany
13 20 Przełącznik pozycji pedału hamulca
14 20 Moduł tylnego układu przeciwblokującego hamulca (RABS)
10 Moduł układu przeciwblokującego na 4 koła (4WABS), przekaźnik główny 4WABS
15 7,5 Lampka kontrolna poduszki powietrznej, lampka kontrolna alternatora, zestaw wskaźników
16 30 Silnik wycieraczek przedniej szyby, przekaźnik Hi-Lo wycieraczek, przekaźnik pracy wycieraczek/przekaźnik parkowania
17 25 Zapalniczka, złącze łącza danych (DLC; 2000)
18 15 Przekaźnik odblokowania kierowcy, przekaźnik wszystkich odblokowań, przekaźnik wszystkich blokad
19 25 Dioda zasilania PCM, zapłon, PATS
20 7,5 Moduł RAP, ogólny moduł elektroniczny (GEM), radio
21 15 Migacz (zagrożenie)
22 20 Dodatkowe gniazdo zasilania
23 Nieużywany
24 7,5 Przełącznik położenia pedału sprzęgła (CPP), przekaźnik przerwania rozrusznika, zabezpieczenie przed kradzieżą
25 7,5 1998-1999: Ogólny moduł elektroniczny (GEM), klaster instrumentów
26 10 Przekaźnik oszczędzania baterii, elektroniczny przekaźnik zmiany biegów, wewnętrzny przekaźnik lampy, przekaźnik szyby zasilania, elektroniczny moduł kontroli zmiany biegów, lampa kopułkowa/mapowa, GEM, zestaw wskaźników (2000)
27 15 1998-1999: Elektryczny przerzutnik, lampy zapasowe, lampy do jazdy dziennej (DRL), przełącznik sterowania skrzynią biegów, pulsacyjna blokada piasty próżniowej
28 7,5 Ogólny moduł elektroniczny (GEM), radio
29 15 Radio
30 10 1999-2000: Złącze testowe RABS
15 1998: Przekaźnik świateł postojowych/przyczepy holowniczej
31 Nieużywany
32 Nieużywany
33 15 Reflektory, moduł świateł do jazdy dziennej (DRL), zestaw wskaźników
34 Nieużywany
35 15 1999: Przekaźnik świateł postojowych/przyczepy holowniczej
10 1998: Złącze testowe RABS
36 Nieużywany

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika w pobliżu akumulatora.

Ford Ranger III (1998-2000) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Ranger III (1998-2000) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
Bezpiecznik Maxi (żółty na schemacie)
1 50 Panel bezpieczników I/P
2 40 Przekaźnik silnika dmuchawy
3 50 Moduł układu przeciwblokującego na 4 koła (4WABS)
4 20 Zasilanie okna
5 50 Przełącznik zapłonu, przekaźnik rozrusznika
Mini bezpiecznik (czerwony na schemacie)
1 10 Przekaźnik klimatyzacji
2 20 Pomocniczy punkt zasilania
3 20 Elektroniczny przekaźnik zmiany biegów i elektroniczny moduł sterowania zmianą
4 20 2000: Światła przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej
15 1998-1999: Światła przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej
5 15 2000: Lampy do holowania przyczepy
10 1998: Monitor diagnostyczny poduszek powietrznych
6 10 Moduł sterujący układu napędowego
7 30 Moduł układu przeciwblokującego na 4 koła (4WABS)
8 30 Przekaźnik PCM
9 20 Przekaźnik pompy paliwa i moduł RAP
10 15 Przekaźnik klaksonowy
11 15 Przekaźnik świateł postojowych i główny włącznik światła
12 30 Przełącznik światła Mam i przełącznik wielofunkcyjny
13 15 Podgrzewany czujnik tlenu, regulator podciśnienia EGR, elektromagnes EVR, czujnik położenia wałka rozrządu (CMP), elektromagnes odpowietrznika kanistra
14 30 Regulator napięcia alternatora
15 Nieużywany
Przekaźnik
1 Przekaźnik parkowania wycieraczek
2 Przekaźnik klimatyzacji
3 Przekaźnik wycieraczek
4 Przekaźnik mocy PCM
5 Przekaźnik pompy paliwa
6 Przekaźnik rozrusznika
7 Przekaźnik klaksonowy
8 1999-2000: Przekaźnik sterujący lamp przeciwmgielnych
1998: Przekaźnik pompy spryskiwacza
9 Przekaźnik silnika dmuchawy
10 1999-2000: Przekaźnik izolujący lampy przeciwmgielne
1998: Przekaźnik świateł przeciwmgielnych
11 Nieużywany
12 Nieużywany
13 Przekaźnik światła postojowego/holowania przyczepy
14 Przekaźnik pompy spryskiwacza
Rezystor
1 Rezystor RABS
Dioda
1 Dioda RABS
2 Dioda elektronicznego sterowania silnikiem
Zobacz także:  Ford Escape III (2014-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.